Sinä joka käytät alle 100€ kuussa ruokaan, mitä syöt päivän aikana?
Kysymys otsikossa, mistä ostat ja miten usein käyt kaupassa?
Kommentit (1264)
Kuukauden porskutukset liitistä kahdelle, 229 eur, jossa mukana paperit, pesuaineet yms.
Tasapainoinen, vähäsuolainen ja -sokerinen ruokavalio. Lisäksi psylliumia purkista.
1 FRESHONA PERUNA&KEIT
1 KANAMESTARI KANAN JA
1 Kananmuna, kuorineen punnittu
1 MSC KALAPUIKOT 18KPL
1 MYLLYKIV IKAURAHIUTALE
1 NIXE MSC MAKRILLIFILEETÄ TOM
1 OCEANSEA MSC ALASKANSEITIFIL
1 POHJOLANMEIJERI RASV
1 Sipuli, keltasipuli
1 VITADOR MARGARIINI 6
ANANASPALA MEHUSSA
Appelsiini, punnittu kuorineen
Banaani, punnittu kuorineen
Basilika, tuore
CALVO TONNIKALAPALA
CHEF SELECT LASAGNE
CHEF SELECT SPARERIBS SMOKY
DELICORNER FRISEE-SALAATTISE
DELICORNER KATKAR.-CAESARSA
DUC DE COEUR BRIOSSIPITKO
DULANO OHUT SAUNAPALVIKINKKU
EHRMANN MAITORAHKA 0
EL TEQUITO MINIPEPPE
Fenkoli, salaattifenkoli
GRILLIMAISTERI SPARERIBS SMO
HARVESTBASKET PERUNAMUUSIJAU
Herkkumyslileipä
Herkkusieni
HK HERKKUMAKSAMAKKARA
ITALIAMO PASTA
JYVÄINEN MONIVILJASÄ
Jääsalaatti
Jäävuorisalaatti, rapea keräsalaatti, amerikansalaatti
KaakaokaurajuomaYosa 150g
KANAMESTARI BROIL. SIIPIPALA
KANAMESTARI KANANFILEES. HUNA
KANIA SALAATINKASTIKE SINAPP
KARTANON YLIKYPSÄ KINKKUPALA
KERMAVIILI
Kesäkurpitsa, zucchini
KOSKIKYLÄN LIHAPIIRAKKA
KOSKIKYLÄN LOHIKIUSAUS
Kurkku
KYMPPI MÄMMI
LIHAPASTEIJA
LOVILIO MOZZARELLA
LUOMUKAURASYDÄN
LUOMURUISPALA
Mango, kuorittu
Mansikka
MANTELIJUOMA MAKTON
MCENNEDY TÄYSJYVÄPAAHTOLEIPÄ
MILBONA EMMENTALJUUSTORAASTE
MILBONA KEVYTMAITO
MILBONA LUOMU KAURAJUOMA 10%
MILBONA MAASDAMERVIIPALEET
MILBONA MAUSTAM. JOG
MILBONA PROT. VAN.
MILBONA RASVATON MAITORAHKA
MILBONA SOIJAJUOMA MAKEUTETTAMAT
MILBONA TILSITERVIIPALEET
Mustikka, metsämustikka
MYLLYKIVI VARRASLEIPÄ
MYLLYN PARAS OATGOODS KAURATO
Omena, ulkomainen, kuorineen
OULULAINEN JÄLKIUUNIPALA
Paprika, keskiarvo
Parsakaali, brokkoli
PERHEL. SALONEN RUIS
Persilja
Peruna, punnittu kuorineen
POHJOLAN JUUSTOLA EMMENTAL
POHJOLAN JUUSTOLA LEIPÄJUUSTO
POHJOLAN MEIJERI KAURAJUOMA
POHJOLAN MEIJERI RASVATON PII
POHJOLAN MEIJERI RASVATON RAHKA
Porkkana
Päärynä, kuorittu
REILU KARJALANPAISTI
REILU SIKA-NAUTA JAUHELIHA
Rustiikkinen maalaissämpylä
Ruusukaali
SÖDERGÅRDEN MANSIKKAHILLO
SÖDERGÅRDEN VADELMAKEITTO
Tomaatti
TRATTORIA ALFREDO PIZZA HAWAI
TRATTORIA ALFREDO SAL. PIZ. X
Vadelma
Viinirypäle, keskiarvo, kivetön, vihreä/tumma
VITAKRONE PERUNASALAATTI CRE
WOK VIHANNEKSET
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan oikeasti käyttää noin vähän.
Itse opiskelijana käytän alle 100 euroa kuussa ruokaan. Syön kyllä oikein hyvin ja ostan paljon luomua.
-Yleensä ruokalistaan kuuluu kanaa, riisiä ja kasviksia. Pinaattilettuja, lasagnea, hernekeittoa, makaronilaatikkoa, kalaa yms. Aika tavallisia arkiruokia siis. Einesruokia ei tule juuri ostettua. Ainoastaan tuo purkkihernekeitto laiskoille päiville. Ja toki sitten muut hedelmät ja leivät yms.
Mutta jos yksi päivä otetaan esimerkiksi: Niin aamulla kahvi, banaani ja leipää. Nyt punajuurikeitto smetanalla ja illemmalla kotitekoisia hampurilaisia. Ruokien välillä syön jotain pientä (leipää, hedelmiä tms.) En kyllä syö suositeltua pientä viittä annosta päivässä, vaan syön kerralla aika paljon..
Laitahan tarkempaa resptilistaa niin päästään kaikki ilmaiseksi herkuttelemaan luomulla ja saadaan mahat täyteen. Olet neropatti, kukaan muu ei ole vielä onnistunut tuossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monikin opiskelija elää alle satasella ja itsekin elin. Kannattaa hyödyntää s-ryhmän ilta-ale, Lidl ja Resq. Perusruoka on edullista. Ei ihminen tarvitse smoothieita, raejuustoja, avokadoja ja mangoja. Riittää puuro ja leipä, kauden kasvikset ja hedelmät, peruskotiruoka. Ei maksa paljon.
Paitsi että smoothiet voi tehdä itse halvalla niistä hedelmistä ja pakastemarjoista
Mutta sauvasekoitin maksaa. Tein jossain vaiheessa 2 x päivässä smoothien ja kului noin 3 sauvasekoitinta vuodessa kun moottorit pätkähtelivät. Sama juttu joka merkissä.
Älkää käyttäkö sauvasekoittimia. Ei ole mitään verrattuna normi monitoimikoneeseen, mitä Lidlin halpamerkkinä saa n. 50e hintaan. Kestäny vuosia. Saat samalla sekoittimen ja vatkaimen.
Sauvasekoitin on näppärä tiettyihin asioihin, mutta päivittäisen ruoan tekoon on ihan turha väline. Monitoimikone. Dat is da stoff.
Minä en ymmärrä näitä terveysvoihkaajia että sadalla eurolla ei voi syödä terveellistä ja tasapainoista ruokaa.
Itselläni on mennyt aina vähän rahaa ruokaa ja näin nelikymppisenä olen edelleen terve kuin pukki. En edes muista milloin viimeksi olisin sairastellut, siitä on joka tapauksessa vuosia. Olen myös normaalipainoinen, jopa hoikka.
Millä lailla se on epäterveellistä, kun syön kasvissosekeittoa, ruisleipää, kaalia, omenoita ym? En tee mitään kalliita smoothieita enkä syö kalliita pähkinöitä, kun en niistä yhtään pidä. Ruokajuomana on aina vesi. Hyödynnän myös paljon päiväystuotteita, mikä tuo paljon säästöä. Nytkin on lohi tarjouksessa 7,9 e kg (ja tillipuntti 30 senttiä, ostin palan lohta ja tein lohikeiton, yhdestä kattilasta sai neljän annosta eikä hintaa jäänyt kuin euro annosta kohti. Pakastin on myös paljon käytössä.
Ihan pötypuhetta ettei satasella pystyisi syömään ihan täysipainoista ruokaa. Kaikkea näkemäänsä ei voi ostaa ja joutuu toki kyttäilemään tarjouksia sekä tekemään ruokaa itse, mutta mahdollista siis on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan oikeasti käyttää noin vähän.
Itse opiskelijana käytän alle 100 euroa kuussa ruokaan. Syön kyllä oikein hyvin ja ostan paljon luomua.
-Yleensä ruokalistaan kuuluu kanaa, riisiä ja kasviksia. Pinaattilettuja, lasagnea, hernekeittoa, makaronilaatikkoa, kalaa yms. Aika tavallisia arkiruokia siis. Einesruokia ei tule juuri ostettua. Ainoastaan tuo purkkihernekeitto laiskoille päiville. Ja toki sitten muut hedelmät ja leivät yms.
Mutta jos yksi päivä otetaan esimerkiksi: Niin aamulla kahvi, banaani ja leipää. Nyt punajuurikeitto smetanalla ja illemmalla kotitekoisia hampurilaisia. Ruokien välillä syön jotain pientä (leipää, hedelmiä tms.) En kyllä syö suositeltua pientä viittä annosta päivässä, vaan syön kerralla aika paljon..
Ihmettelen jos alle satasella syö hyvin. Ei todellakaan.
Mihin raha yleensä on tarkoitettu ?
Kyllähän se ruoka ja ravinto ovat niitä ensisijaisia, siis primäärejä tarpeitamme, että yleensä pysyisimme hengissä !
Jos ottaa siinä ja sen suhteen periaatteen ,että aina ja kaikessa on vain etsittävä se aina kaikkein halvin alennustuotevaihtoehto, niin ei voi kyllä sitten puhua kovin laadukkaasta syömisestä, eikä ( ainakaan pidemmän päälle ) edes välttämättä kovin terveellisestä ruokavaliosta .
Alennustavaran arvo ruokamarkkinoilla kun yleensä on: ' juuri ja juuri syömiskelpoista ja ihmisravinnoksi vielä hetken ajan kelpaavaa')
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä näitä terveysvoihkaajia että sadalla eurolla ei voi syödä terveellistä ja tasapainoista ruokaa.
Itselläni on mennyt aina vähän rahaa ruokaa ja näin nelikymppisenä olen edelleen terve kuin pukki. En edes muista milloin viimeksi olisin sairastellut, siitä on joka tapauksessa vuosia. Olen myös normaalipainoinen, jopa hoikka.
Millä lailla se on epäterveellistä, kun syön kasvissosekeittoa, ruisleipää, kaalia, omenoita ym? En tee mitään kalliita smoothieita enkä syö kalliita pähkinöitä, kun en niistä yhtään pidä. Ruokajuomana on aina vesi. Hyödynnän myös paljon päiväystuotteita, mikä tuo paljon säästöä. Nytkin on lohi tarjouksessa 7,9 e kg (ja tillipuntti 30 senttiä, ostin palan lohta ja tein lohikeiton, yhdestä kattilasta sai neljän annosta eikä hintaa jäänyt kuin euro annosta kohti. Pakastin on myös paljon käytössä.
Ihan pötypuhetta ettei satasella pystyisi syömään ihan täysipainoista ruokaa. Kaikkea näkemäänsä ei voi ostaa ja joutuu toki kyttäilemään tarjouksia sekä tekemään ruokaa itse, mutta mahdollista siis on.
Tilliruukkua ei kyllä juuri koskaan Lidlissä saa alle euron Joskus kesällä se vo sitten olla 89 senttiä (...muutaman päivän kestävän erän ajan)
Jos ihmisen elämä tuohon alle satasella kuukaudessa JATKUVASTI sitkutteluun ja taiteiluun täällä hyvnvointivaltiossamme menee , niin eikö sitten kannattaisi tehdä joku , vaikka murtovarkaus tai jotain, että pääsisi edes vankilan, kunnon terveellisten ruokien ääreen ?
Tällä viikolla marinoituja broilerin sisäfileitä, naudan paistijauhelihaa, Kivikylän sianlihakastiketta, jotain bratwursteja ja Atrian nakkikastiketta perunamuusilla (mikroateria). Lisukkeiksi tein täysjyvämakaronia ja pussimuusia.
Leipänä grahamsämpylöitä ja ruisleipää. Levitteenä Becel Gold margariinia. Kasviksina banaaneja, omenoita, klementiinejä tms., vihreitä rypäleitä ja paljon salaattia. Lisäksi piimää, jugurttia ja mysliä, 2 kahvinmakuista proteiinivanukasta.
Sipuli (jota paistoin jauhelihan kanssa) ja mausteet on kaupasta ostettu, kaikki muut hain leipäjonosta. Joskus sieltä saa hyvin ruokaa, joskus huonommin. Välillä on mennyt parikin viikkoa niin että ainoa liha on ollut jotain leikkelettä ja ruokaa on ollut muutenkin vähän. Viime aikoina olen ollut saamaani ruokaan tosi tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos lohi maksaa 8 €/kg ja teit siitä keittoa jonka annos maksoi euron, sait tuskin edes sataa grammaa lohta annokseen. Se on tosi vähän.
Oletko koskaan laskenut, minkä verran proteiinia saat?
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden porskutukset liitistä kahdelle, 229 eur, jossa mukana paperit, pesuaineet yms.
Tasapainoinen, vähäsuolainen ja -sokerinen ruokavalio. Lisäksi psylliumia purkista.
1 FRESHONA PERUNA&KEIT
1 KANAMESTARI KANAN JA
1 Kananmuna, kuorineen punnittu
1 MSC KALAPUIKOT 18KPL
1 MYLLYKIV IKAURAHIUTALE
1 NIXE MSC MAKRILLIFILEETÄ TOM
1 OCEANSEA MSC ALASKANSEITIFIL
1 POHJOLANMEIJERI RASV
1 Sipuli, keltasipuli
1 VITADOR MARGARIINI 6
ANANASPALA MEHUSSA
Appelsiini, punnittu kuorineen
Banaani, punnittu kuorineen
Basilika, tuore
CALVO TONNIKALAPALA
CHEF SELECT LASAGNE
CHEF SELECT SPARERIBS SMOKY
DELICORNER FRISEE-SALAATTISE
DELICORNER KATKAR.-CAESARSA
DUC DE COEUR BRIOSSIPITKO
DULANO OHUT SAUNAPALVIKINKKU
EHRMANN MAITORAHKA 0
EL TEQUITO MINIPEPPE
Fenkoli, salaattifenkoli
GRILLIMAISTERI SPARERIBS SMO
HARVESTBASKET PERUNAMUUSIJAU
Herkkumyslileipä
Herkkusieni
HK HERKKUMAKSAMAKKARA
ITALIAMO PASTA
JYVÄINEN MONIVILJASÄ
Jääsalaatti
Jäävuorisalaatti, rapea keräsalaatti, amerikansalaatti
KaakaokaurajuomaYosa 150g
KANAMESTARI BROIL. SIIPIPALA
KANAMESTARI KANANFILEES. HUNA
KANIA SALAATINKASTIKE SINAPP
KARTANON YLIKYPSÄ KINKKUPALA
KERMAVIILI
Kesäkurpitsa, zucchini
KOSKIKYLÄN LIHAPIIRAKKA
KOSKIKYLÄN LOHIKIUSAUS
Kurkku
KYMPPI MÄMMI
LIHAPASTEIJA
LOVILIO MOZZARELLA
LUOMUKAURASYDÄN
LUOMURUISPALA
Mango, kuorittu
Mansikka
MANTELIJUOMA MAKTON
MCENNEDY TÄYSJYVÄPAAHTOLEIPÄ
MILBONA EMMENTALJUUSTORAASTE
MILBONA KEVYTMAITO
MILBONA LUOMU KAURAJUOMA 10%
MILBONA MAASDAMERVIIPALEET
MILBONA MAUSTAM. JOG
MILBONA PROT. VAN.
MILBONA RASVATON MAITORAHKA
MILBONA SOIJAJUOMA MAKEUTETTAMAT
MILBONA TILSITERVIIPALEET
Mustikka, metsämustikka
MYLLYKIVI VARRASLEIPÄ
MYLLYN PARAS OATGOODS KAURATO
Omena, ulkomainen, kuorineen
OULULAINEN JÄLKIUUNIPALA
Paprika, keskiarvo
Parsakaali, brokkoli
PERHEL. SALONEN RUIS
Persilja
Peruna, punnittu kuorineen
POHJOLAN JUUSTOLA EMMENTAL
POHJOLAN JUUSTOLA LEIPÄJUUSTO
POHJOLAN MEIJERI KAURAJUOMA
POHJOLAN MEIJERI RASVATON PII
POHJOLAN MEIJERI RASVATON RAHKA
Porkkana
Päärynä, kuorittu
REILU KARJALANPAISTI
REILU SIKA-NAUTA JAUHELIHA
Rustiikkinen maalaissämpylä
Ruusukaali
SÖDERGÅRDEN MANSIKKAHILLO
SÖDERGÅRDEN VADELMAKEITTO
Tomaatti
TRATTORIA ALFREDO PIZZA HAWAI
TRATTORIA ALFREDO SAL. PIZ. X
Vadelma
Viinirypäle, keskiarvo, kivetön, vihreä/tumma
VITAKRONE PERUNASALAATTI CRE
WOK VIHANNEKSET
Kiitos faktatiedosta ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lohi maksaa 8 €/kg ja teit siitä keittoa jonka annos maksoi euron, sait tuskin edes sataa grammaa lohta annokseen. Se on tosi vähän.
Jos katsot vaikka eineskeittojen lohipitoisuuksia niin ei niissäkään lohta ole kuin 19 %. Eli tuommoisessa Kokkikartanon vähän paremmassa 400 gramman keitossa on lohta 76 grammaa. Saarioisten halpisvastaavassa lohipitoisuus on vain 10 %! Eli itse ostin lohta 400 grammaa, lohta tuli siis noin 100 g per annos. Tilli ei ollut Lidlistä vaan cittarista ja tosiaan tarjous 30 senttiä. Lisäksi muutamia perunoita, sipulia ja ruokakermaa. Annoshinta reilun euron.
Proteiinia saan, kiitos kysymästä, esim kananmunista, jauhelihasta, kanasta. Näitä jälkimmäisiä ostan kun saa -30% tai -60 %, harvoin tarvitsee ostaa lihaa/kanaa normihintaisena. Pakastin on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katsot vaikka eineskeittojen lohipitoisuuksia niin ei niissäkään lohta ole kuin 19 %. Eli tuommoisessa Kokkikartanon vähän paremmassa 400 gramman keitossa on lohta 76 grammaa. Saarioisten halpisvastaavassa lohipitoisuus on vain 10 %! Eli itse ostin lohta 400 grammaa, lohta tuli siis noin 100 g per annos. Tilli ei ollut Lidlistä vaan cittarista ja tosiaan tarjous 30 senttiä. Lisäksi muutamia perunoita, sipulia ja ruokakermaa. Annoshinta reilun euron.
Proteiinia saan, kiitos kysymästä, esim kananmunista, jauhelihasta, kanasta. Näitä jälkimmäisiä ostan kun saa -30% tai -60 %, harvoin tarvitsee ostaa lihaa/kanaa normihintaisena. Pakastin on keksitty.
Pidätkö kaupan halpoja eineskeittoja terveellisinä vai miksi vertaat ruokaasi niihin?
Tämän viikon ruokalistalla on ollut:
Linssikastiketta ja tummaa riisiä
Muna-sipuli-porkkanapannua ruisleivän päällä
Kasvishernekeittoa
Linssimakaronilaatikkoa
Juuressosekeittoa
Papu-pastasalaattia
Itse tehdyllä yksinkertaisella perusruualla pärjää pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö kaupan halpoja eineskeittoja terveellisinä vai miksi vertaat ruokaasi niihin?
En nyt jaksa enää edes kommentoida tähän mitään. Olet selkeästi päättänyt ettei edullisesti voi syödä hyvin. Suotakoon se sinulle.
No esimerkki eiliseltä:
- aamupala: neljänviljan puuroa, pakastemustaherukkaa (kaupasta ostettu), heraproteiinista tehty "maito", muutama manteli
- lounas: Kaali-porkkanawokki itsetehdyllä chili-inkiväärikastikkkeella, vegaanisia kaurapalakuutioita.
- kahvi ja kahvin kanssa herkkuna vähän rusinoita ja manteleita
- välipala: smootie, jossa pakastemustikkaa (kaupasta), riiriproteiinijauhetta, vehnäleseitä.
- päivällinen: porkkana-kookoskeitto, raejuustoa, itsetehtyä pannuleipää, voimariinia
- iltapala: puuro, pakastemustikoita, vähän heraproteiinijauhetta mukaan sekoitettuna
Syön edullisesti, terveellisesti ja täyttävästi. Myönnän, että mulla helppoa edullisen ruokavalion ylläpitäminen sillä asun yksin ja olen tietyllä tavalla vähään tyytyväinen ja pystyn syömään samaa ruokaa useammankin päivän peräkkäin. Ruokavalioni salaisuus on varmaankin se, etten osta muita kuin kotimaisia edullisia vihanneksia ja juureksia. Esim. porkkanat ja kaalit ovat eri muodoissa kovassa käytössä: keitot, salaatit, raasteet, wokit, uunijuurekset. Lisäksi syön paljon puuroa ja teen leivän itse. Leivän tekemiseen ei mene paljoa aikaa sillä teen joko nopeasti valmistuvaa pannuleipää, tähteistä syntyviä rieskoja, yön yli kohotettavaa "jääkaappileipää" tai sitten vaikka keiton kanssa teeleipiä. Varsinaiset kalliimmat tuotteet, joita käytän on vegaaniperäinen proteiini, kotimaiset pakastemarjat sekä pähkinät. Toisaalta hyödynnän myös edullisia ja terveellisiä siemeniä, kuten auringonkukansiemeniä joten loppujen lopuksi kalliita pähkinöitä menee aika vähän. Suomalaisia pakastemarjoja pidän ravitsemuksellisesti paljon arvokkaampina kuin ulkomailta roudattuja hedelmiä, siten en osta hedelmiä ollenkaan mutta panostan kaupasta ostettuihin marjoihin. Lihaa en syö ollenkaan, joten siitä jää varaa panostaa laadukkaisiin vegaaniproteiineihin, esim. riisiproteiinijauhe on todella mainio lisä välipalasmootieihin tai puuroon.
Käyn vain kerran viikossa kaupassa ja välillä rahaa menee 10 euroa, välillä taas 30 euroa (silloin kun täydennän esim. pakastemarjavarastoani) mutta keskimäärin kuussa vähän alle 100 euroa.
Ruokaa menee määrällisesti aika paljon.. meitä on kaksi aikuista, molemmat hoikkia mutta pitkiä ja urheilullisia ja tuntuu että moni syö hirveän pieniä annoksia meihin verrattuna. Liikutaan kyllä joka päivä ja tietysti se vie energiaa, eli ruokaa on oltava riittävästi.
Esim. eilen tein ison uunivuoan peruna-lihalaatikkoa ja se on jo tänään syöty, eli yksi iso laatikko menee päivässä. Ja tuon lisäksi on syöty leipää, marjoja ja leipomiani pullia. Eli kyllä sitä ruokaa vaan menee isoja määriä.
Ostan ruuat etukäteen suunnitellun ruokalistan mukaan ja yritän säästää rahaa kun voin. Ostan aletuotteita ja en osta jos hinnat on korkeat (esim tomaatti jää usein ostamatta). Meillä menee 100€ VIIKOSSA kauppaan, eli yhdelle henkilölle 50€ viikossa. Tuntuisi aika mahdottomalta säästää tuosta vielä puolet ilman että annoskokoja pitäisi reilusti leikata.. jolloin energiatasoa pitää joko laskea tai sitten kestää näläntunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Miten te aina osutte kauppaan silloin kun siellä on kaikki -60%? Tämä ei ollut mitään kettuilua vaan ihan aito kysymys. Itsekin ostan alennuksella aina kun on saatavilla, mitta ei niitä läheskään joka kauppareissulla ole.
Minä en siihen edes tähdännyt. Ostin vain tarjoustavaraa ja jos sattui olemaan jotain -30 %, otin, en jättänyt -60 % hamstraajille. Nykyään menee kahdestaan enemmän, varsinkin kun mies ei katso yhtään hintoja.
Ei kenenkään ole Suomessa pakko syödä alle sadan euron budjetilla/kuukausi.
On asumistukea ym. sosiaalitukia tarjolla jos nyt eivät rahat kertakaikkiaan riitä.
Niitä mahdollisuuksia on vain osattava käyttää!(ota pian yhteys lähimpään KELAan ja varaa aika!)
Halvalla voi tietysti pärjätä pitämällä 'säästöpäivän' aina muutaman päivän välein esim. ostamalla siksi päiväksi vain hernekeiton (ja edellyttäen että ne muut juustot ja leivät on jo vanhasta takaa tullut esim.jo eilen ostetuiksi ) ja ruokaa voi toki tehdä kattilallisen valmiiksi,joka riittää sitten vaikka viikoksi, mutta sittenkin...
...niin kyllä se pari sataa menee jo yhden aikuisen henkilön ruokiin vähintään kuukaudessa , (mikäli siis terveellistä ja kaikin puolin tasapainossa olevaa ruokavaliota on tarkoitus pitää yllä. )
Katsopa muuten mitä ne muut asiakkaat siellä marketissa maksavat ostoksistaan kassalla.
Kolmella eurolla ei kyllä kukaan täytä siellä (pientäkään)ruokakassiaan .