Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ihmeestä olette löytäneet töitä? Joka päivä etsin mutta ei riitä koulutus, ei kokemus tai paikka on muuten sopimaton :(

Työtön
12.02.2019 |

Alkaa olla jo epätoivoinen olo kun tiedän että kykenisin vaikka mihin kun saisin ns. jalan oven rakoon, mahdollisuuden.

Aina kun etsin työpaikkoja niin hakeminen tyssää siihen että ei ole koulutusta, kokemusta... Tavoitteena olisi siis elättää itsensä työllä, ei tehdä huvikseen ja jatkaa samaa kituuttamista tai pahimmillaan mennä jopa miinukselle.

Opiskelemaan olen hakenut, en päässyt. Haen luultavasti uudestaan mutta en ole siitäkään varma, onko kyseinen ala pitemmän ajan ratkaisu. Enkä halua opiskella enää yhtään turhaan.

Turhauttaa niin paljon kun aika menee ja ei vain löydy ratkaisua.

Mistä sitä työtä löytää?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan enää ressaa. Mä en jaksa.

Vierailija
2/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koulutusta ja kokemusta, mutta niin on ikääkin, eikä töitä vain löydy. Nykyajan taikasana on "verkosto" eli "suhteet". Minulla niitä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea asut ja mikä sun koulutus on? Mä olen saanut töitä aina suhteilla, eli verkosto + suun avaaminen oikeassa paikassa. Toki stadissa on duuniakin enemmän tarjolla.

Toimii myös, jos mietit millaiseen paikkaan ja mitä työtä haluaisit, ja sitten vaan alat soittelemaan firmoihin / lähettämään sähköpostia ja tarjoamaan itseäsi töihin. Opettele tiivistämään osaamisesi ns. hissipuheeksi, ja mieti itsellesi kolmesta viiteen vahvuutta. Se, että olet ollut töissä jossain, ei ole vielä riittävää informaatiota. Listaa koko työhistorian ajalta tärkeimmät työtehtäväsi ja koosta niistä osaamisesi, ei työhistorian mukainen cv.

Ole päättäväinen ja ajattele, että yritys haluaa ostaa osaamisesi, älä mene hattu kourassa että oiskos mulle nyt jotain hommaa.

Vierailija
4/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkostojen kautta.

Vierailija
5/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuosi sitten ihan vain kysyin epätoivoissani olisiko teillä töitä, kun asioin eräässä yrityksessä. Pääsin kokeilemaan ja nyt aloitin itsekin kauppiaana.

Vierailija
6/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä mian pääset kuntouttavaan työhön

T. Persut, kokoomus ja keskusta

Vierailija
7/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilin Jumalalta töitä ja minulle soitettiin voinko tulla haastatteluun. Tosi juttu.

Vierailija
8/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä suhdelöpinät on ihan pötypuhetta. Hankkikaa kunnollinen koulutus, niin töitä kyllä saa. Eikä ikä ole este, itsekin sain juuri uuden työpaikan. Olen 45. 

Vierailija
9/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä suomessa asun ja kaiken järjen mukaan asuinpaikkakunnallani pitäisi löytyä töitä mutta ei näköjään minulle.

Koulutukseni on sellainen mistä saisin niin vähän palkkaa etten siitä juurikaan hyödy, haluaisin tehdä tuottavampaa työtä. Opiskelu kyseiselle alalle oli virhe, koska esiin tuli myös fyysisiä esteitä.

Olin kurssilla missä puhuttiin juuri tuosta hissipuheesta ja verkostoitumisesta ja tuli heti sellainen olo että ei ne vaan kaikilta luonnistu. Minulla ei ole verkostoja, ei suhteita ja hissipuheen tekeminen saati pitäminen tuntui tosi epämiellyttävälle ajatukselle. Sinänsä outoa, koska tulen kyllä toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja olen puhelias kun tutustun paremmin.. Mutta vastapuolena on se, että kuormitun aika nopeasti tietynlaisesta sosiaalisesta kanssa käymisestä työn merkeissä, ja siksi en hakeudu enää asiakaspalvelu työhön.

Tiedän, että jonkun laatuiset asiakaspalvelutyöt kyllä sopii minulle, en vain ole vielä löytänyt sellaisia mihin voisin hakea. Kaikkein mieluiten tekisin itsenäistä työtä, omassa rauhassa, mutta tuntuu että tällä hetkellä kaikkien pitäisi olla super sosiaalisia, avoimia, ryhmätyötä yms...

Intoa olisi, en vain vielä kunnolla hahmota että mihin ja tämä umpi kuja meinaa lannistaa.

Hankalaa.

Vierailija
10/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä suhdelöpinät on ihan pötypuhetta. Hankkikaa kunnollinen koulutus, niin töitä kyllä saa. Eikä ikä ole este, itsekin sain juuri uuden työpaikan. Olen 45. 

Minulla on käytännöllinen maisterintutkinto, ylempi AMK-tutkinto ja kaksi ammattia joista minulla on 25 vuoden työkokemus ja erittäin hyvät työtodistukset, mutta minulla ei ole suhteita ihmisiin, joilla olisi minkäänlaista valtaa vaikuttaa työpaikan saamiseen. Ikää on 53 vuotta. Olen tehnyt satoja hakemuksia, mutta mitään töitä ei löydy. TE-toimistossakaan ei ymmärretä, miksi en kelpaa.

Vierailija
11/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä mian pääset kuntouttavaan työhön

T. Persut, kokoomus ja keskusta

Puhut ikään kuin persut olisi hallituksessa.

Vierailija
12/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan, grillimyyjän yms,, paikkoja on kunhan vaan kelpaa, keittiöillä on huutava pula tekijöistä.

Vierailija
13/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan, grillimyyjän yms,, paikkoja on kunhan vaan kelpaa, keittiöillä on huutava pula tekijöistä.

Minä olin nuorena monenlaisissa siivoustöissä, mutta nyt yli viisikymppisenä tiedän, että en kestäisi selkää kuormittavia toistoja yhtä työpäivää kauempaa. Lääkärintodistuksista ei kannata haaveillakaan, koska kuka tahansa lääkäri näkee jo päältä, että olen terve kuin pukki. Siivoojan, varastoapulaisen ja myös grillimyyjän työt ovat minulle siis mahdottomia. Mistään nirsoilusta ei ole kysymys.

Vierailija
14/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten kun koulusta ja työkokemusta löytyy, mutta työpaikkailmossa lukee tyyliin näin: "sinun täytyy osata sisällöntuotantoa, videoiden kuvausta ja editointia, koodausta, graafista suunnittelua, kirjanpitoa, markkinoinnin automaatiota, tapahtumien organisointia, puhelinmyyntiä ja tulosten raportointia tj:lle" Hain kerran tämmöistä paikkaa kun luulin tuon ilmoituksen olevan vitsi, en päässyt haastatteluun.

Vierailija
15/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla ainakin Turussa. Ei muuten onnaa.

Liity johonkin yhdistykseen, esim SDP tai kokoomus jyllää täällä.

Sitten vähän puuhastelut siellä, tulet tutuksi, keittelee kahva ja leivot hyviä tarjottavia kokouksiin.

Sitten jonkin ajan kuluttua otat puheeksi että jotain työtä olisi kiva löytää. Varmasti järjestyy jotain!

Vierailija
16/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ei ymmärrä miten paljon työtä se vaatii että saavuttaa asiota. Työtkään ei putoa syliin sillä ette menee siitä mistä aita on matalin.

Vierailija
17/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille töihin pääsee käytännössä vain suhteilla (olemme melko iso työpaikka, noin 200 työntekijää). Ei tarvitse tuntea pomoa, mutta jonkun jo meillä töissä olevan tykätyn tyypin pitää vinkata sinusta pomolle, niin saat puhelun ja pyynnön tulla juttelemaan ja hups oletkin yhtäkkiä meillä töissä. Toki meille vaaditaan tietty koulutus, mutta ihan koulun penkiltäkin on palkattu vastavalmistuneita, jos on jonkun tuttu. Avoimista paikoista ei ilmoitella missään. Käsittääkseni pomot haluavat toimia näin, koska pelkäävät virherekrytointeja, ja täysin tuntemattoman palkkaaminen on riski, joten jos joku tuttu ja luotettava suosittelee sinua, niin sinut uskalletaan palkata. Ikävää niille, joilla ei ole verkostoa entisistä työpaikoista tai opiskeluista.

Vierailija
18/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluun liittyvän harjoittelun kautta. Ikä on valitettavasti rasite monessa kohtaa. Tsemppiä!

Vierailija
19/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyöfirmoista, eivät ne mitään pitkiä rupeamia ole, mutta sentään jotain. Itsellekin juuri löytyi parin päivän työ, pitkään tässä olinkin tekemättä mitään.

Vierailija
20/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan tuollaiset tarinat ovat ihan pötypuhetta. Minulla on korkea koulutus mutta ei verkostoa - ei töitä.