Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulostulo: Tältä näyttää transhoitoja katuva ihminen

Vierailija
10.02.2019 |

Sellaista sattuu että alkaakin kaduttaa.
Mitä mietteitä herättää tämä?

Kommentit (848)

Vierailija
601/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuollossa pitäisi keskittyä parantamaan sairaita, ei silpomaan ruumiillisesti terveitä ihmisiä. Näitä "mä haluun"ihmisiä tulisi hoitaa mielenterveydellisellä puolella.

Moni nuori ei varmasti ole edes psyykkisesti sairas, on vain saanut somesta päähänsä, että haluaakin vaihtaa sukupuolta. Muoti-ilmiöhän toi jo on.

Surullista.

juuri näin

Kyse ei oo haluamisesta. En oo päättänyt haluta vaihtaa sukupuolta. Jos se ois musta kiinni, en haluis olla transsukupuolinen. Mutta mulla ei oo muuta vaihtoehtoa, jos haluun elää itteni kanssa onnellisena ja pystyä elämään normaalia elämää, niin etten joudu elämään jatkuvassa kärsimyksessä itteni kanssa aiheuttaen samalla myös esimerkiks mun naisystävälle huonoa oloa. Paljon mielummin oisin jo syntymässä syntynyt mieheksi, ei tarvis käydä läpi tämmöstä, mut asia ei näin oo niin tää on ainoa vaihtoehto. En oo ikinä halunnut tätä. Mutta kun se on ainoa vaihtoehto ja välttämätöntä, niin tottakai sitä myös tässä kohti haluaa. Mutta se päätös tähän ei oo syntynyt halusta vaihtaa sukupuolta.

Älä viitsi lässyttää, hae apua psyykkisiin ongelmiisi. Et muutu mieheksi millään operaatioilla, vaikka miten mättäisit hormoneja ja sulle tehtäis eloton tekopippeli, koska et ole mies.

Aina ei saa mitä haluaa, sitä ei voi valita miksi syntyy. Mikä on ihan hyvä, kuka edes syntyisi naiseksi, kun miehenä pääsee niin paljon helpommalla. Eipä ois koko ihmiskuntaa sillä menolla.... mikä ei toki sekään olisi huono homma.. heh.

Voisitko kertoa, miksi se ottaa sinua nuppiin ja on niin suuri ongelma, jos joku korjauttaa sukupuolensa ja voi sen jälkeen huomattavasti paremmin, sillä todistetusti näin on lähes kaikissa tapauksissa, eihän niitä hoitoja muuten tehtäisi. Millä tavalla näiden ihmisten elämä vaikeuttaa sinun elämää, kun noin voimakkaasti hyökkäät transhenkilöitä kohtaan, eikö olisi parempi käyttää sekin energia itseäsi hyödyttäviin asioihin.

Terveydenhuollon tehtävä ei ole "hoitaa" terveitä kehoja.

Sairaita päitä kyllä.

Mutta mitä jos sitä päätä ei voi hoitaa? Trans ei lähde sillä ulos. Mitä sitten tehdään? Tähän haluaisin oikeasti kuulla vaihtoehtoja niiltä, jotka kokonaisuudessaan ovat jyrkästi vastaan kaikenlaisille hormoni yms. hoidoille.

Ei yhtään mitään, jatketaan elämää tai kuollaan.

Ihan oikeasti? Jätetään heitteille ja annetaan kuolla? Tätä voin jo kutsua transvihaksi. En voi olla pohtimatta onko se jopa joidenkin näiden "kritisoijien" toive.

Vierailija
602/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuollossa pitäisi keskittyä parantamaan sairaita, ei silpomaan ruumiillisesti terveitä ihmisiä. Näitä "mä haluun"ihmisiä tulisi hoitaa mielenterveydellisellä puolella.

Moni nuori ei varmasti ole edes psyykkisesti sairas, on vain saanut somesta päähänsä, että haluaakin vaihtaa sukupuolta. Muoti-ilmiöhän toi jo on.

Surullista.

juuri näin

Kyse ei oo haluamisesta. En oo päättänyt haluta vaihtaa sukupuolta. Jos se ois musta kiinni, en haluis olla transsukupuolinen. Mutta mulla ei oo muuta vaihtoehtoa, jos haluun elää itteni kanssa onnellisena ja pystyä elämään normaalia elämää, niin etten joudu elämään jatkuvassa kärsimyksessä itteni kanssa aiheuttaen samalla myös esimerkiks mun naisystävälle huonoa oloa. Paljon mielummin oisin jo syntymässä syntynyt mieheksi, ei tarvis käydä läpi tämmöstä, mut asia ei näin oo niin tää on ainoa vaihtoehto. En oo ikinä halunnut tätä. Mutta kun se on ainoa vaihtoehto ja välttämätöntä, niin tottakai sitä myös tässä kohti haluaa. Mutta se päätös tähän ei oo syntynyt halusta vaihtaa sukupuolta.

Älä viitsi lässyttää, hae apua psyykkisiin ongelmiisi. Et muutu mieheksi millään operaatioilla, vaikka miten mättäisit hormoneja ja sulle tehtäis eloton tekopippeli, koska et ole mies.

Aina ei saa mitä haluaa, sitä ei voi valita miksi syntyy. Mikä on ihan hyvä, kuka edes syntyisi naiseksi, kun miehenä pääsee niin paljon helpommalla. Eipä ois koko ihmiskuntaa sillä menolla.... mikä ei toki sekään olisi huono homma.. heh.

Voisitko kertoa, miksi se ottaa sinua nuppiin ja on niin suuri ongelma, jos joku korjauttaa sukupuolensa ja voi sen jälkeen huomattavasti paremmin, sillä todistetusti näin on lähes kaikissa tapauksissa, eihän niitä hoitoja muuten tehtäisi. Millä tavalla näiden ihmisten elämä vaikeuttaa sinun elämää, kun noin voimakkaasti hyökkäät transhenkilöitä kohtaan, eikö olisi parempi käyttää sekin energia itseäsi hyödyttäviin asioihin.

Sairaita päitä kyllä.

Mutta mitä jos sitä päätä ei voi hoitaa? Trans ei lähde sillä ulos. Mitä sitten tehdään? Tähän haluaisin oikeasti kuulla vaihtoehtoja niiltä, jotka kokonaisuudessaan ovat jyrkästi vastaan kaikenlaisille hormoni yms. hoidoille.

Olipa tyhjentävä vastaus. Kertoo ajatusmaailmastasi hyvin paljon. Eli tällä perusteella voidaan sanoa seuraavaa. Olet valmis omalla kohdallasi kärsimään jos joskus tarvitsisit apua johonkin vaivaan. Ihan vaan siksi koska tässähän muutenkin kuollaan niin miksi mitään hoitamaan kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm kirjoitti:

Jos tämä pitää paikkaansa(?) niin mistä se itsemur... silloin johtuu:

Tossa yhdessä tänne linkatussa jutussa ainakin sanottiin että haastateltavat olivat "teens", eli siis alle 20-vuotiaita.  Ja suurimmassa osassa maita ei hoitoja aloiteta alaikäisenä, joten ilmeisesti noi ajatukset ovat olleet ennen trans-hoitoja.  Pitäis löytää jostain vastaava prosentti operaation läpikäyneitten joukosta, että voisi vertailla miten hoidot auttaa tuohon.  (Tosin vanhemmiten tuollaiset ajatukset vähenevät muutenkin riippumatta mistään operaatioista)

Vierailija
604/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on taustalla tähän transvihaan? No, eipä siitäkään kovin pitkä aika ole, kun homoihin suhtauduttiin juuri samalla tavalla. Ovat mielenterveysongelmaisia, huomionhakuisia friikkejä, ja kun homoja alkoi tulla kaapista ulos, se oli näiden junttien mielestä pelkkä "muoti-ilmiö"...

Uhriutuminen on tämän päivän kovin juttu, kuka on vähemmistöistä sorretuin ja huono-osaisin, kaikkialla on vihapuhetta. Täällä on ollut ihan perusteltuja kommentteja sille miksi verovaroin ei pitäisi ryhtyä silpomaan terveitä aikuisia.

Just... no ei kyllä ole näkynyt täällä perusteltuja kommentteja. Mikään kommentti joka on kirjoitettu aitoavioliiton hengessä ei todellakaan ole perusteltu. Sellaiset kommentit ovat hyvin subjektiivisia ja värittyneitä. 

a edelleenkin olisitko kiltti ja lopettaisit tuon tietyn ammattiryhmän mollaamisen. Yksikään lääkäri suomessa ei silvo ja vammmauta potilaitaan. Ja niin kauan kuin on lääketieteellisesti perusteltua ja humaania niin niin kauan verorahoja käytetään toisten auttamiseen piste. Ja hyvä että käytetään. Se ei ole keneltäkään pois.

On perusteltuja kommentteja, jaksoitko niitä lukea? "Se ei ole keneltäkään pois" on huvittava kommentti, miten niin ei ole? Onko meillä loputtomat rahahanat vai taikaseinä mistä rahat otetaan? Ilman muuta se on pois muilta, kun rahat on tiukilla täytyy tehdä valintoja. Haihattelu siitä mikä on humaania ei muuta faktoja, eli sitä että valintoja on tehtävä sen suhteen ketä hoidetaan ja ketä ei. En ymmärrä miten terveen ihmisen silpominen voi olla samalla viivalla esim. syöpähoitojen kanssa. "Humaaniuuden" nimissä ei ole kestävä argumentti.

Transhoitoihin käytetyt rahat ovat kuin hyttysen p.ska Itämeressä verrattuna sairaanhoitoon käytettyyn kokonaisbudjettiin ja niistä valittaminen on vain epätoivoinen yritys kerätä halpoja pisteitä apua tarvitsevien kustannuksella.

Aika kova väite, kuka on kieltämässä apua? Täällähän ehdotetaan muista hoitomuotoja, mutta ei leikkauksia koska sukupuolenvaihdos ei oikeasti ole mahdollista. Sairaanhoidon kokonaisbudjettiin voidaan samalla logiikalla lisätä muutamat sadat kauneuskirurgian toimenpiteet koska summat ovat niin pieniä. Sukupuolenvahdosleikkauksen hinta voi olla 10 000e, josta Kela korvaa suurimman osan. Tämäkö on pieni summa?

Yhtäkään oikeaa konkreettista hoitomuota ei ole ehdotettu. Sitä odotellessa.

Vierailija
605/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä maa se nyt oli, jossa eräs mies tunsi itsensä onnettomaksi köyhänä ja kertoi aina olleensa rikas mies köyhän miehen kehossa.

Jossain Euroopan maassa taas kuusikymppinen mies vaati oikeusteitse syntymävuotensa ja ikänsä muuttamista kaikkiin henkilötietoihin. Hän oli onneton kuusikymppisenä, koska koki olevansa nelikymppinen. Hänhän kertoi oikeudessa, että koki ettei koskaan voisi olla onnellinen kuusikymppisenä miehenä, vaan hänelle pitää antaa oikeus olla alentaa ikäänsä 20 vuodella. En ole löytänyt uutista, jossa olisi kerrottu oikeuskäsittelyn lopputulos. Onko joku nähnyt sen?

Muistan hämärästi, en ole nähnyt.

Minäkin haluaisin olla merikotka, mitenhän voisin alkaa vaatia oikeusteitse muita näkemään minut merikotkana jne.

Eikä ole vitsi, haluaisin kyllä olla merikotka, mutta kun minulle on aivot suotu, käsitän sen mahdottomaksi...

Josko seuraavassa elämässä..

Hehheh, vitsikästä. Et taida ymmärtää, että toi sun merikotka juttus ei ole verrattavissa transsukupuolisiin. Käsittämättömän moni täällä näköjään ajattelee, että transsukupuoliset vain haluavat olla eri sukupuolta ja sen takia lähtevät korjaushoitoihin.

Miksei muka ole verrattavissa, kyllähän sitä voi haluta kaikenlaista. Ero on vain siinä, että normaalijärjellä varustettu ymmärtää että kaikkea ei aina saa mitä haluaa.

Ymmärrän kyllä, että sun on vaikea käsittää miksei ole verrattavissa. Se tuli jo selväksi lukiessani tota sun vertausta. Kerrotko sitten miksi mä en oo kertaakaan elämäni aikana ajatellut haluavani olla mies? Sen sijaan olen koko elämäni kokenut olevani mies.

Nainen, joka kertoo haluavansa olla mies, ei ole transsukupuolinen.

Et sinä mitään mieheyttä ole kokenut naisena, vaan naiseutta. Ihan sama vaikka vihaisit omaa sukupuoltasi. Meitä naisia on kaikenlaisia, koita nyt vain ymmärtää.

Kyllä sinä nimenomaan haluat olla mies, miksi se on niin vaikea myöntää.

Mikähän sä oot kertomaan mun puolesta mitä mä tunnen ja koen? Ja tietenkin haluan, että mulla tulee olemaan miehen kroppa. Tossa aikasemmassa viestissä selitinkin jo tosta halusta. Voit lukea sen uudestaan, kun vaikuttaa siltä, että jäi epäselväksi. En jaksa uudelleen ruveta selittämään samaa asiaa.

Kunhan ymmärrät ettei sulla koskaan tule olemaan miehen kroppaa. Synnynnäiset XX-kromosomit pitävät siitä huolen.

Olisi parempi koittaa etsiä ratkaisuja siihen aivojen toimintahäiriöön, mikä saa sinut kuvittelemaan olevasi mies.

Niin kuin jo aiemmin olen sanonut, ymmärrän kyllä täysin sen ettei minusta koskaan tule täysin samanlaista miestä, mitä ”tavalliset ja normaalit” miehet ovat. Se on valitettavaa, mutta sentään musta tulee sen verran mies, että ulkoapäin kukaan, et edes sinä, pysty päättelemään olenko ”tavallinen” mies vai transmies.

kyllä sen vain huomaa päälle, ettet ole mies, vaikka itse et sitä uskokaan.

En ole tuo jolle vastasit, mutta mikä ihmeen pakkomielle sinulla on? Tunnetko ne kaikki Suomen tuhannet transmiehet vai mitä ihmettä? Olen itse kohtuu tunnettu tyyppi Kallion kapakoissa eikä suurin osa kavereistani katsoisi minuun päinkään, jos tietäisivät minun kuuluvan vähemmistöön. Eivät he tätä palstaa lue, mutta vaikka lukisivatkin eivät siltikään osaisi yhdistää minuun. Mutta elä sinä vain käsityksessäsi, pelaat vain pussiini.

Vierailija
606/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Transsu on sairaus!

Ja pönttöys on tyhmyydestä johtuvaa.

Vierailija
607/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista.

juuri näin

Sairaita päitä kyllä.

Olipa tyhjentävä vastaus. Kertoo ajatusmaailmastasi hyvin paljon. Eli tällä perusteella voidaan sanoa seuraavaa. Olet valmis omalla kohdallasi kärsimään jos joskus tarvitsisit apua johonkin vaivaan. Ihan vaan siksi koska tässähän muutenkin kuollaan niin miksi mitään hoitamaan kuntoon.

Oikeita sairauksia tuleekin hoitaa kaikkien kohdalla. Transseksuaalisuus on vakava mielenterveyden ongelma, johon pitäisi myös keksiä jokin hoito, sukupuolenkorjaus ei toivottua rauhaa monellekaan tuo.

Vierailija
608/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off-topic, mutta sanon kuitenkin. Hirveen monet täällä näyttää "vihaavan" Setaa ja uskallan olla vähäsen samaa mieltä, vaikka olenkin itse transsukupuolinen.

Mua alkaa ärsyttämään, kun mun transsukupuolisuuteni tulee jossain esille, koska sitten ollaan "ootko semmonen setalainen hehe". Setalaisten sukupuolettomuudet tms. on menneet ihan yli. Niiden "arvot" on muutenkin menneet päin metsiä. Silloin kun Seta oli aloittelemassa vasta juttujaan, niin silloin meno oli ok, mutta nyt kaikista on pitänyt tehdä uniikkeja lumihiutaleita. En mä heilu tuolla kadulla huutelemassa "oon muuten trans olen uniikki!", pyrin aina olemaan tämän asian suhteen näkymätön, koska haluan todella mukautua siihen sukupuoleen johon tunnen kuuluvani enkä halua ylimääräistä huomiota. Ja juuri setalaiset ja muut tämmöiset, jotka näkyvät jotenkin julkisuudessa, tekevät meistä yksittäisistä transihmisistä naurunalaisia, kun sitten kaikki kuvittelevat että mekin ollaan sellaisia hörhöjä.

Vierailija
609/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no surgery kirjoitti:

Moni miettii että olisi siistiä ja coolia olla mies tai nainen.

Mikäli tulisi hyvä haltija kysymään kolmea toivetta, niin mulla yksi olisi, että "25-vuotta nuoremmaksi, 50 kiloa kevyemmäksi hyvännäköiseksi (tai edes tavallisen näköiseksi) naiseksi" ja tuskin tuota katuisin.  Mutta en kuitenkaan liene trans, kun tämä nykytilannekaan ei mua ahdista, enkä koe, että olisin väärässä kropassa, enkä myöskään ole hakeutumassa mihinkään hoitoihin tilanteen muuttamiseksi.  (Ja jos olisinkin, niin en luota siihen, että nykylääketieteellä lopputulos olis tarpeeksi onnistunut)

Vierailija
610/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista.

juuri näin

Sairaita päitä kyllä.

Kaikkeehan vaan ei voi hoitaa. Tai voi hoitaa, mut kaikilla hoidoilla ei oo toivottia tulosta. Kysy vaikka niiltä, jotka on ollu masentuneita 20 vuotta. Silti uskon, että jos tarjottas kunnon psyykkinen tuki ja apu ilman asian normalisoimista eli pidettäs sitä sairautena, kuten masennusta, syömishäiriöö jne., niin kyl se montaa auttas.

Vierailija
611/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista.

juuri näin

Sairaita päitä kyllä.

Oikeita sairauksia tuleekin hoitaa kaikkien kohdalla. Transseksuaalisuus on vakava mielenterveyden ongelma, johon pitäisi myös keksiä jokin hoito, sukupuolenkorjaus ei toivottua rauhaa monellekaan tuo.

Transsukupuolisuus*, seksuaalisuus-loppuinen sana viittaa seksuaaliseen suuntautumiseen. Suomessa alle prosentti katuu hoitojaan ja heillä on silloin mielenterveysongelmia. Transsukupuoliset pääsevät hoitoihin vasta sitten kun esim. masennus on hiipumassa tai esimerkiksi syömishäiriö on voitettu. En ymmärrä miten videon henkilö on edes päässyt muokkaamaan kehoaan, koska eihän tuo nyt kunnossa oleva ihminen ole.

Vierailija
612/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On häiritsevää miten miehet jotka haluavat naisiksi päätyvät yleensä vahvistamaan stereotypioita joita sosiaalinen sukupuoli on luonut. Pitkät hiukset, vahvat meikit ja korkkarit kuuluvat hyvin ahtaaseen näkemykseen naisena olemisesta. Biologista ja fyysistä sukupuolta ei voi vaihtaa, mutta sosiaalista käsitystämme siitä mikä on naisille ja miehille sopivaa voi laajentaa ja muokata hiljalleen.

Tämä on kyllä totta. Itse olen aika androgyyni, "miesmäinen" nainen ja mulle on tultu suoraan sanomaan etten ole nainen, vaikka nainen olen. En silti koe tarvetta silpoa itseäni. Moni noista sukupuolensa korjanneista on myös seksuaalivähemmistöön kuuluvia, mutta korjauksen jälkeen kai ovat heteroita? Väkisinkin tulee mieleen ettei omaa homoseksuaalisuutta ehkä hyväksytä yhteiskunnan paineiden takia.

Olen kasvanut hyvin liberaalissa perheessä ja hippikommuunissa. Siksi ehkä olen hyväksynyt sen ettei mun tarvitse olla mikään perinteinen nainen ollakseni oma itseni. Eikä lesbouskaan ole koskaan ollut ongelma läheisilleni.

Ihan tiedoksi, että yksi keskeinen pointti transtutkimuksissa on varmistaa, ettei kyseessä missään nimessä ole homouttaan häpeävä heteroksi haluava henkilö. Tällainen henkilö ei ole todellisuudessa transsukupuolinen ja katuisi hoitoja.

Töllössä oli sellanen psykiatri joskus keskusteluohjelmassa, joka jakelee transeille noita diagnooseja ja tekee tutkimuksia... täydellisesti todellisuudesta vieraantunut hörhö, oli selvästi itse psykiatrin tarpeessa.

Että enpä laskisi paljon noiden "transtutkimusten" varaan, jos lääkärit ovat samaa tasoa potilaiden kanssa. 

Töllössä oli kerran ja tämän perusteella loit mielikuvan. Omilla asenteillasi ei varmaan ollut vaikutusta miten suhtauduit henkilöön muodostaessasi kuvaa hänestä. Ei himskatti. On se vaan niin helppoa noin vaan analysoida television kautta ja vesittää toisten saavutukset. Sinähän olisit oikea ammattilainen. Yhdellä vilkaisulla potilaan suuntaan kirjoittelisit päteviä diagnooseja suuntaan jos toiseenkin.

Kyllä sitä akkaa päivitteli muutkin, ja myös vieraana ollutta naista, joka väitti olevansa mies, koska pelasi lapsena JALKAPALLOA.

Tkköseltä tuli joskus vuosi tai kaksi sitten.

Mutta kun näinhän ei tapahtunut. Olet väittänyt tätä täällä iät ja ajat, mutta ei se niin väittänyt.

Vierailija
613/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista.

juuri näin

Sairaita päitä kyllä.

Jännä, kun useille sadoille kuitenkin on tuonut.

Vierailija
614/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

htep kirjoitti:

Onko sallittua, jos haluaa eheyttää itse itsensä?  Jos ja kun huomaa, että on ollut trans-ajatuksia. Voiko niin tehdä? Onko se luvallista????

Tämä on sama vihaketju ja viha oppi kuin muutkin:

- joka on rikollinen on ikänsä rikolllinen, ei voi muuttua

- joka on mt-diagnoosin saanut, olkoon lopun ikäänsä

- joka on trans, pysykoon sellaisena.

Mitä jos kerron, että minulla on ollut trans-ajatuksia, ja käytostä. Onko minun lupa itse eheyttää itseni? Onko se sallittua? Vai vaaraallista ja kiellettyä???? Olenko tehnyt väärin ja kielletyllä tavalla? Tai muuten ymmärtämättomästi?

Itseasiassa en ole kristitty, vaan muuten jumaluuksien ja -tarien kautta asioitani ja niiden olemassaoloa, ja hyvän sekä pahan olemassaoloa ja olemusta käsittelevä.

Vierailija
615/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on niin monimutkainen kokonaisuus, että kyllä katuvia löytyy joukosta muutamia aina ihan takuulla kuten kauneusleikkauksiakin katuvia. Edes tarkat hoitoihin pääsyseulat eivät tätä poista, mutta hoitoja mielestäni tarvitaan sillä hyödyt ovat monelle kuitenkin suuret ja usea on myös tyytyväinen lopputulokseen.

Jokainen on vastuussa siitä mitä keholleen tekee.

Jep, aikuinen ihminen tehköön kropalle mitä lystää. Ongelmaksi se muodostuu vain kun ruvetaan syöttämään muksuille niitä hormoniblockereita. En ymmärrä lapsen kehityksen vaarantamista yhtään. Sillä verukkeella että ilman blockereita ei lapsi muka muutu tarpeeksi hyvännäköiseksi, aika turhamaista. Rumia naisia ja manboobsimiehiä maailmassa riittää, miksi sellaiseksi muuttuminen on hirveä ongelma, luulin että ahdisti vain oma sukupuoli eikä niinkin pinnallinen asia kuin ulkonäkö.

Blockerien käytöstä puhuttaessa unohdetaan mainita usein sellainen pikkujuttu että kun kehon luonnollista puberteettiä ei päästetä alkamaan, on tuloksena ikuinen ns. eunukkius. Lapsesta tulee loppuiäkseen lisääntymiskyvytön ja seksuaalinen kanssakäynti harvoin kiinnostaa. Samaten etenkin pojille määrättävät testosteronin estot ja estrogeenit aiheuttavat massiivista vahinkoa luustolle. Kannattaa lukea näistä hormonivalmisteista ja niiden vaaroista, esimerkiksi Lupronista/Leuprolidesta. Lupronia ei saisi aikuinenkaan ottaa missään nimessä kuin maksimissaan puoli vuotta, mutta "translapsia" saatetaan pitää niillä vuosia. 

Translapset kyllä mieluummin ottaisi ne oikeat hormonit eikä niitä blokereita.

Kyllä taas saa olla ihmeissään. Translapsille nimenomaan vaaditaan blockkereita, koska luonnollinen puberteetti vaikeuttaa transitioitumista myöhemmin iässä (tytöillä rintojen kasvu, pojilla ruumiin muuttuminen ja äänen madaltuminen) ja synteettisiä hormoneja ei voi lapsen oman turvallisuuden vuoksi antaa kuin vasta 15-16-vuotiaana. Sitten kun tuodaan esille blockereiden vaarat, ollaankin että "no ei me haluta niitä blockereita". Joko blockerit + hormonit myöhemmin ja loppuiän kestävä impotenssi sekä mahdollisesti osteoporoosi (pojilla myös sukuelinleikkauksen vaikeutuminen), tai sitten ei hormoneita ja paljon haastavampi ulkoinen transitioituminen aikuisiällä. Valitkaa siitä. 

Tai sitten voi tehdä töitä sen eteen että sukupuolirooleista luovuttaisi eikä tällaiseen silpomiseen tarvitsisi lähteä, vaan kaikki voisivat olla millaisia haluavat biologisessa kehossaan. Mutta sehän nyt olisi natsifasistista ajatella noin. 

Sukupuolirooleista luopuminen tai niiden hälventäminen ei poistaisi sukupuolenkorjauksen tarvetta.

Vierailija
616/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuuden lääketiede kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transhoitoja tehdään niin nuorille ihmisille, että hirvittää... Sterilisaatioon on ikäraja 30 vuotta (!) miksi transhoitoja tehdään teineille?

Siksi, koska tiedetään että  kuta nuorempana hormonihoito ja valmistautuminen leikkaukseen aloitetaan sitä parempi tulos.

Hormonihoitoihin ryhtyminen olisi optimaalisen tuloksen varmistamiseksi joka tapauksessa aloitettava ennen murrosiän muutoksia kehossa. 

Tokikaan niihin ei kenenkään kohdalla pidä ryhtyä ilman hyvin  perusteellista tarpeen selvittämistä lastenpsykiatrin vastaanotolla (hyvin monella käyntikerralla) ja lapsen oma tahto ja halu on ilman muuta se tärkein mikä  siellä on hänen omasta suustaan selvästi kuultava. 

Näinhän oli ja tapahtui esim. tuon (jo aiemmin tässä ketjussa mainitun) saksalaisen Kim Petrasin tapauksessa. (hän on itse ilmaissut olevansa valtavan kiitollinen siitä  vanhemmilleen)

Linkkikin siihen annettiin ( ...mutta: moniko täällä nyt siltikään  vaivautui edes katsomaan sitä ?)

Ihan 'mutu'-pohjalta näitä tapauksia on  turhaa lähteä  kenenkään mitätöimään, eikä varsinkaan jos ei  halua avoimin mielin ja kriittisesti, eli ilman minkäänlaisia ennakkoluuloja niitä kohtaan  edes tutustua niistä yhteenkään.

Kevein perustein niihin ei kuitenkaan ryhdytä missään tapauksessa. 

Tulevaisuuden näkymistä sen verran, että kohdunsiirtojakin on maailmassa jo tähän mennessä  tehty niitäkin .

Tällä hetkellä lääketiede ei vielä ole niin pitkällä , että ne olisivat siinä ns. arkipäivää, mutta alahan kehittyy kaiken aikaa ja jatkuvasti siinä tutkitaan aina uusia ja uusia mahdollisuuksia.

Jos joku olisi esim. 1930-luvulla puhunut esim. sydämensiirtoleikkauksista (tai jopa keinonivelistä) hänet olisi varmaan leimattu suoraan sillä perusteella mielenvikaiseksi

Jos vielä tässäkään mainitun linkin tarkastaminen ei kiinnosta tässä vaiheessa ketjua ketään, muuta kuin alapeukuttamaan koko tätä kirjoitustani niin sen  pointtihan  siinä todistui itsestään : tässä ketjussa puhuvat nyt vain ennakkoluulot ja kaikki tieto ja todellisuuden esimerkit siitä torjutaan jo kättelyssä ja ajatuksenakin, että niitä voisi tapauksiin tutustumalla saada  saada.

Eli että  alapeukuttaminen on niin paljon kivempaa ja helpompaa,kuin keskustelu ja vähemmistöjen ongelmia ja ihmisarvoahan kuuluukin mollata.

Siksi en katso enää omalta osaltani tarpeelliseksi jatkaa täällä keskustelua aiheesta.

Olen sanottavani jo sanonut. Piste.

Vierailija
617/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm kirjoitti:

Jos tämä pitää paikkaansa(?) niin mistä se itsemur... silloin johtuu:

Tossa yhdessä tänne linkatussa jutussa ainakin sanottiin että haastateltavat olivat "teens", eli siis alle 20-vuotiaita.  Ja suurimmassa osassa maita ei hoitoja aloiteta alaikäisenä, joten ilmeisesti noi ajatukset ovat olleet ennen trans-hoitoja.  Pitäis löytää jostain vastaava prosentti operaation läpikäyneitten joukosta, että voisi vertailla miten hoidot auttaa tuohon.  (Tosin vanhemmiten tuollaiset ajatukset vähenevät muutenkin riippumatta mistään operaatioista)

Tässä keskustelussa mainitaan tutkimuksia:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.youtub…

Vierailija
618/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

htep kirjoitti:

htep kirjoitti:

Onko sallittua, jos haluaa eheyttää itse itsensä?  Jos ja kun huomaa, että on ollut trans-ajatuksia. Voiko niin tehdä? Onko se luvallista????

Tämä on sama vihaketju ja viha oppi kuin muutkin:

- joka on rikollinen on ikänsä rikolllinen, ei voi muuttua

- joka on mt-diagnoosin saanut, olkoon lopun ikäänsä

- joka on trans, pysykoon sellaisena.

Mitä jos kerron, että minulla on ollut trans-ajatuksia, ja käytostä. Onko minun lupa itse eheyttää itseni? Onko se sallittua? Vai vaaraallista ja kiellettyä???? Olenko tehnyt väärin ja kielletyllä tavalla? Tai muuten ymmärtämättomästi?

Itseasiassa en ole kristitty, vaan muuten jumaluuksien ja -tarien kautta asioitani ja niiden olemassaoloa, ja hyvän sekä pahan olemassaoloa ja olemusta käsittelevä.

Näihin asioihin tiedät vain sinä itse vastauksen. Minä "eheydyin" käymällä sukupuolenkorjausprosessin läpi.

Vierailija
619/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kovin, kun tämä videolla esiintynyt tyyppi nyt vissiin oikeasti katuu näitä hoitojaan, että mikä meni siinä tutkimusvaiheessa vikaan, koska niissä käydään eri psykiatreilla ja terapeuteilla ja lääkäreillä. Ja varmistetaan, että ihmisen pääkoppa on varmasti kunnossa, eikä taustalla ole esim. PTSD:tä.

Kun tuolla oli toi näyttävän kokoinen risti kaulassa, niin ei välttämättä mikään. Ei vaan osattu ottaa huomioon uskoonhurahtahtamista ja sitten seurakunnalta tulevaa syyllistämistä

Vierailija
620/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transien uhriutuminen on perin huvittavaa, koska kukaanhan ei pakota sellaista esittämään. Vääräkehoisia ihmisiä ei ole olemassa sen paremmin kuin kyklooppejakaan. Jos kutsuu itseään transsukupuoliseksi, se on vain merkki siitä että haluaa sympatiaa ja huomiota. Useilla "transeilla" on selvästi munchausenin oireyhtymä.

Transsukupuolisuus on lääkärin antama diagnoosi F64.0.

Eihän se siitä tee fyysistä sairautta. Tottakai tällänen diagnoosi on pitänyt tehdä uhriutuvien "vääräkehoisten" takia. Tätä sitten jaellaan kuin leipää siellä TRANSpolilla. Muut lääkärit ei tätä kuulemma saa jakaa kuin transmyönteiset lekurit TRANSpolilla, eikä muut tätä ei jakaisikaan.

Polilla on ollut myös transvastaisia lääkäreitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan