Ulostulo: Tältä näyttää transhoitoja katuva ihminen
Sellaista sattuu että alkaakin kaduttaa.
Mitä mietteitä herättää tämä?
Kommentit (848)
Tosta ylen dokumentistakin huomaa,että näissä tapauksissa tunnelma on usein ankea. Ihminen tarvitsee muunlaista apua,kun kehon muokkaaminen. Ihmisille on annettu ja keksitty ihan liikaa tälläisiä vaihtoehtoja ihmisille tehtäväksi.
Tosi kurjaa ja ikävää ettei ihmisiä osata auttaa oikealla tapaa.
Tää Perjantai-dokkari pitäis mun mielestä näyttää varoituksena kaikissa peruskouluissa. Ei kestä kuin 7 min. Ois ihan asiallinen vastine koulujen seta-tuputukselle. Sametille toivon kaikkea hyvää.
Katsoin uusinnan 20.4 ja olen todella järkyttynyt miten meillä jopa suositaan tosta noin vaan transhoitoihin menoa ilman ensin perinpohjin ja pitkäaikaista psyykkista hoitoa ja tutkimusta. Vaaroista ha haitoista ei kerrota tarpeeksi vaan kaikenmaailman hihhulit kannustaa muutokseen. Ihmiset tuhoavat hyvin nuorina jo kehonsa ja terveytensä hetken mielijohteesta tai persoonallisuushäiriöstä. Sairas kulttuuri. Maailmanne ja rvomme ovat sairaita.
Vierailija kirjoitti:
En katsonut videota (anteeksi tiedän että ei ole ok) mutta mielestäni on tyhmää sanoa lapsille, että tuo on "poikamaista" tai "vaan tytöt leikkii noin, toi on tyttöjen juttu".
Sitä kautta normaalit pojat ja tytöt alkaa ajatella, että ehkä mä sitten oon poika kun tykkään autoleikeistä ja puissa kiipeilystä.
Olet joko tyhmä tai vanha. Ei pojat tai tytöt ala ajatella noin 😅
Vierailija kirjoitti:
Voi elämän kevät. Veronmaksajien piikkiinkö nämä vaihtavat sukupuoltaan kuin autoa? Miten näiden ylimääräisten sukupuolenvaihtojen jälkeen vehkeet enää toimii, meneekö siinä mahdollisuus myös tehdä lapsia samalla jos kerran hairahtui vaihtamaan sukupuolta hetkeksi ja totesi sen sitten huonoksi?
Kyllä minusta kirurgisen sijaan psykiatrian poliklinikka olisi näille sukupuoli-ongelmien kanssa kärsiville huomattavasti oikeampi osoite.
Samaa mietein, ettäkö verovaroin tämäkin maksetaan?! Ihmisiä jumittaa leikkausjonoissa kipuineen ja vaivoineen, mutta näitä mt-ongelmaisia kyllä leikellään ...
Vierailija kirjoitti:
Katsoin uusinnan 20.4 ja olen todella järkyttynyt miten meillä jopa suositaan tosta noin vaan transhoitoihin menoa ilman ensin perinpohjin ja pitkäaikaista psyykkista hoitoa ja tutkimusta. Vaaroista ha haitoista ei kerrota tarpeeksi vaan kaikenmaailman hihhulit kannustaa muutokseen. Ihmiset tuhoavat hyvin nuorina jo kehonsa ja terveytensä hetken mielijohteesta tai persoonallisuushäiriöstä. Sairas kulttuuri. Maailmanne ja rvomme ovat sairaita.
Sametti on tehnyt vastikään liven tuohon dokkariin ja Ylen artikkeliin liittyen missä luki kommentteja, yms. Kuulemma jotkut olivat sanoneet että transhoitoihin ei pääse ihan noin vain, vaikka todellisuudessa niihin pääsee nykyään -liian- helposti. Tuohon pitää tulla muutos siihen mitä se oli, useampi vuosi terapiaa, vuosi-kaksi eloa vastakkaisen sukupuolen roolissa missä testataan sitä että onko se oikeasti sitä mitä kyseinen henkilö tarvitsee voidakseen hyvin ja sitten vasta hormonit+leikkaukset jos niitä tarvitsee.
Olisi muutenkin hyvä median tuoda enemmän näitä detrans- tarinoita ylös, eikä pelkkää trans"euforiaa" ja onnea, yms. Sillä kaikille se ei ole se pelastava tekijä, joidenkin elämät tuhoutuu niistä hoidoista.
Kuka tämän transliikkeen alullepanija on? Joku saa näistä todellla paljon rahaa.
Ehkä kannattaa hankkia apua tuohon poistomaniaan? Sinäkö muuten poistit päivällä ketjun siitä kun puhuttiin pankkien käyttämistä vanhoista ibm-keskuskoneista? Varmaan tosi kielletty puheenaihe joka herätti sinussa jotain kiellettyjä ajatuksia?