Ulostulo: Tältä näyttää transhoitoja katuva ihminen
Sellaista sattuu että alkaakin kaduttaa.
Mitä mietteitä herättää tämä?
Kommentit (848)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei hullu lopeta jo se vauhkoaminen! Olet kirjoittanut tänne jo kohta 40 sivua hullunkiilto silmissä. Ymmärrän, että transihmiset aiheuttavat suunnatonta mielipahaa, mutta tällainen vouhotus menee jo yli. Tätä on nyt jatkunut vuorokausi, mitä jos suuntaisit sen energiasi muualle toistaiseksi?
Kyllä meitä on täällä monta hullua.
Lopettakaa sitten kaikki, sairasta touhua. Ketään ei kiinnosta tässä maailmassa kouluttamattoman suomalaisjuntin mielipide eikä näkemys tähän asiaan - luojan kiitos. Sinänsä siis ymmärrän, että joku kaivautuu jonnekin vauvapalstalle kirjoittamaan aiheesta kymmeniä ja kymmeniä pahanmielenimaisuja. Mutta maailma menee eteenpäin onneksi, transihmiset ovat enemmän ja enemmän esillä, leikkauksia tehdään enemmän - ja hyvä niin. Sitä ette voi kuitenkaan estää, vaikka teillä olisi millainen mielipaärripurri ”mutta musta TUNTUU tältä!!”
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä maa se nyt oli, jossa eräs mies tunsi itsensä onnettomaksi köyhänä ja kertoi aina olleensa rikas mies köyhän miehen kehossa.
Jossain Euroopan maassa taas kuusikymppinen mies vaati oikeusteitse syntymävuotensa ja ikänsä muuttamista kaikkiin henkilötietoihin. Hän oli onneton kuusikymppisenä, koska koki olevansa nelikymppinen. Hänhän kertoi oikeudessa, että koki ettei koskaan voisi olla onnellinen kuusikymppisenä miehenä, vaan hänelle pitää antaa oikeus olla alentaa ikäänsä 20 vuodella. En ole löytänyt uutista, jossa olisi kerrottu oikeuskäsittelyn lopputulos. Onko joku nähnyt sen?
Muistan hämärästi, en ole nähnyt.
Minäkin haluaisin olla merikotka, mitenhän voisin alkaa vaatia oikeusteitse muita näkemään minut merikotkana jne.
Eikä ole vitsi, haluaisin kyllä olla merikotka, mutta kun minulle on aivot suotu, käsitän sen mahdottomaksi...Josko seuraavassa elämässä..
Hehheh, vitsikästä. Et taida ymmärtää, että toi sun merikotka juttus ei ole verrattavissa transsukupuolisiin. Käsittämättömän moni täällä näköjään ajattelee, että transsukupuoliset vain haluavat olla eri sukupuolta ja sen takia lähtevät korjaushoitoihin.
Miksei muka ole verrattavissa, kyllähän sitä voi haluta kaikenlaista. Ero on vain siinä, että normaalijärjellä varustettu ymmärtää että kaikkea ei aina saa mitä haluaa.
Ymmärrän kyllä, että sun on vaikea käsittää miksei ole verrattavissa. Se tuli jo selväksi lukiessani tota sun vertausta. Kerrotko sitten miksi mä en oo kertaakaan elämäni aikana ajatellut haluavani olla mies? Sen sijaan olen koko elämäni kokenut olevani mies.
Nainen, joka kertoo haluavansa olla mies, ei ole transsukupuolinen.
Et sinä mitään mieheyttä ole kokenut naisena, vaan naiseutta. Ihan sama vaikka vihaisit omaa sukupuoltasi. Meitä naisia on kaikenlaisia, koita nyt vain ymmärtää.
Kyllä sinä nimenomaan haluat olla mies, miksi se on niin vaikea myöntää.Mikähän sä oot kertomaan mun puolesta mitä mä tunnen ja koen? Ja tietenkin haluan, että mulla tulee olemaan miehen kroppa. Tossa aikasemmassa viestissä selitinkin jo tosta halusta. Voit lukea sen uudestaan, kun vaikuttaa siltä, että jäi epäselväksi. En jaksa uudelleen ruveta selittämään samaa asiaa.
Kunhan ymmärrät ettei sulla koskaan tule olemaan miehen kroppaa. Synnynnäiset XX-kromosomit pitävät siitä huolen.
Olisi parempi koittaa etsiä ratkaisuja siihen aivojen toimintahäiriöön, mikä saa sinut kuvittelemaan olevasi mies.
Niin kuin jo aiemmin olen sanonut, ymmärrän kyllä täysin sen ettei minusta koskaan tule täysin samanlaista miestä, mitä ”tavalliset ja normaalit” miehet ovat. Se on valitettavaa, mutta sentään musta tulee sen verran mies, että ulkoapäin kukaan, et edes sinä, pysty päättelemään olenko ”tavallinen” mies vai transmies.
kyllä sen vain huomaa päälle, ettet ole mies, vaikka itse et sitä uskokaan.
Arvaa mitä Taneli. Tai mikälie hänen sielunveljensä oletkin. Kyllä vaan sen tietää, että sinä puhut paskaa. Eipä ole kukaan minua transnaista tunnistellut sen jälkeen mieheksi kun kävin prosessin läpi. Monia transmiehiä nähneenä en kyllä todellakaan tunnistaisi heitä "naisiksi" joten pystyn kyllä sanomaan aika varmasti, ettet tunnistaisi. Ainoastaan ehkä silloin voisit tunnistella jos tuntisit henkilökohtaisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miktä hoidot tutkitusti estävät itsemurhia sukupuolenvaihtajilla?
Sukupuolenkorjausprosessi on tehokkain hoito. Se että vaikka amerikassa trans-ihmiset tekevät itsemurhia ei liity itse heidän transsukupuolisuuteen. Vaan yhteiskunnallisiin tekijoihin. Hoito on kallista, se pitää itse kustantaa. Joissain tapauksissa vakuutusyhtiöt/valtio voivat tosin avustaa. Asenteet ovat tiettyjen ryhmien toimesta ja ansiosta negatiivisia transihmisiä kohtaan ja juuri nämä ajavat ihmiset epätoivon partaalle. Suomessa ja pohjoismaissa meillä näitä ongelmia ei ole tuossa mittakaavassa mitä jenkeissä. Kiitos julkisen terveydenhuollon ja joten kuten toimivan yhteiskunnan vuoksi. Kanadassa taas on suomen kaltainen meno. Hyvä niin.
Sukupuolenvaihdon jälkeen itsemurhatilastot ovat edelleen Amerikassa erittäin korkeat. Korkeammat mitä esim. juutalaisilla Holokaustin aikaan tai mustilla Amerikassa orjuuden aikana. Väitätkö todellakin että transihmisiä kohdellaan huonommin kuin edellä mainittuja ryhmiä aikoinaan? Ei taida toimia teoria negatiivisista asenteista ja syrjinnästä.
.......Sellaiset psykoosi tason vastaukset. Miten sä pystyt pokkana esittämään noita sun aivopieruja? Aika vammaista verrata tuollaisia asioita tähän asiaan. Totuus kuitenkin on että transihmisiä tapetaan ulkomailla paljonkin juuri heidän transsukupuolisuutensa takia. Koska uskomukset ja asenteet. Myös töihin pääsyn ja muiden asioiden kanssa ongelmia koska joku vaan on mielestään oikeassa. Ei taida sun teoriat ja älynväläykset tosiaan toimia.
En ole se kelle vastasit, mutta ymmärrät kai senverran, ettei transuilua voi verrata juutalaisuuteen tai siihen että syntyy mustaksi?
Transuilu on oma valinta, ei syntymäominaisuus.
Transsukupuolisten on siis melko turha uhriutua, kukaan ei pyydä heitä niihin saappaisiin hyppäämään. Sensijaan musta ei voi yhtäkkiä päättää että haluaa ollakin valkoinen, kun kokee rasis mia.
Miesten vaatteisiin pukeutuvana miehenä en tiedä transuilusta yhtään mitään, tiedän vaan miltä tuntuu syntyä pojaksi tytön kroppaan, valinnasta siinä ei ole millään lailla kyse. Ironista onkin se, että jos olisin intersukupuolinen, silloin kirjoittaja olisi puolellani ja kirjoittaisi kuinka kyseessä on synnynnäinen ominaisuus.
Kannattaa muistaa iltalääkkeet, vielä ehtii hyvin.
Kaverini otti ne juuri. Hän on cis. Itse en niitä tarvitse, miksi tarvitsisin, sainhan 12 vuotta sitten terveen paperit kahdelta eri psykiatrilta.
Juu, setasertifikoiduilta psykiatreilta.
Edelleen kyseessä on Hyksin ja Taysin ylilääkärit.
aivan, setasertifikoidut sellaiset.
Todisteet pöytään kiitos. Aivan niin. Sinulla ei ole sellaisia koska tiedät puhuvasi täyttä hölynpölyä.
En muuten tiedä. Päinvastoin, veikkaan osuvani hyvinkin lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei hullu lopeta jo se vauhkoaminen! Olet kirjoittanut tänne jo kohta 40 sivua hullunkiilto silmissä. Ymmärrän, että transihmiset aiheuttavat suunnatonta mielipahaa, mutta tällainen vouhotus menee jo yli. Tätä on nyt jatkunut vuorokausi, mitä jos suuntaisit sen energiasi muualle toistaiseksi?
Lopettakaa sitten kaikki, sairasta touhua. Ketään ei kiinnosta tässä maailmassa kouluttamattoman suomalaisjuntin mielipide eikä näkemys tähän asiaan - luojan kiitos. Sinänsä siis ymmärrän, että joku kaivautuu jonnekin vauvapalstalle kirjoittamaan aiheesta kymmeniä ja kymmeniä pahanmielenimaisuja. Mutta maailma menee eteenpäin onneksi, transihmiset ovat enemmän ja enemmän esillä, leikkauksia tehdään enemmän - ja hyvä niin. Sitä ette voi kuitenkaan estää, vaikka teillä olisi millainen mielipaärripurri ”mutta musta TUNTUU tältä!!”
Hei meitä kiinnostaa koska tätä ketjua on jo 40 sivua! Minun ja muiden suomalaisjunttien mielipiteet kiinnostaa täällä koska asumme ja vaikutamme Suomessa ja tämä aihe koskettaa monia, myös sellaisia joilla ei ole harhoja omasta sukupuolestaan. Maailma menee eteenpäin siitäkin huolimatta että suurin osa suomalaisjunteista ymmärtää että biologista sukupuolta ei voi muuttaa suuntaan eikä toiseen. Jos joku kommentti tähän mennessä on ollut pahanmielenilmaisu niin sun äskeinen purkaus pääsee top kolmeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on niin monimutkainen kokonaisuus, että kyllä katuvia löytyy joukosta muutamia aina ihan takuulla kuten kauneusleikkauksiakin katuvia. Edes tarkat hoitoihin pääsyseulat eivät tätä poista, mutta hoitoja mielestäni tarvitaan sillä hyödyt ovat monelle kuitenkin suuret ja usea on myös tyytyväinen lopputulokseen.
Jokainen on vastuussa siitä mitä keholleen tekee.
Jep, aikuinen ihminen tehköön kropalle mitä lystää. Ongelmaksi se muodostuu vain kun ruvetaan syöttämään muksuille niitä hormoniblockereita. En ymmärrä lapsen kehityksen vaarantamista yhtään. Sillä verukkeella että ilman blockereita ei lapsi muka muutu tarpeeksi hyvännäköiseksi, aika turhamaista. Rumia naisia ja manboobsimiehiä maailmassa riittää, miksi sellaiseksi muuttuminen on hirveä ongelma, luulin että ahdisti vain oma sukupuoli eikä niinkin pinnallinen asia kuin ulkonäkö.
Helvatun pimeetä touhua että SETAkin oikein kiihkoilee että pitää saada lapsille antaa noita hormoneja ettei tule murrosikää, jotain lakia varmaan vaativat ellei jo ole.
Mikä tollasia ihmisiä oikein vaivaa, linnaan pitäs viskata ja avain jorpakkoon. Yhtä vastenmielisiä kuin pedarit.
Jättäisivät edes lapset tolta transjulistukseltaan rauhaan.Kyse on murrosiän viivyttämisestä siksi, ettei luoteta lapsen kykyyn päättää onko trans. Itsehän he kyllä mieluummin ottaisivat sen murrosiän heti. Olisitko itse mielelläsi kaksimetrinen nainen tai 150-senttinen mies?
Et ymmärrä näköjään edes itse, miten hämärää tekstiä suollat. "Kyse on murrosiän viivyttämisestä siksi, ettei luoteta lapsen kykyyn päättää onko trans.".
Joku LGBT-hihhuliko sen päättää lapsen puolesta, että kyllä siitä trans tulee, nyt tai ei koskaan. Huhhuh, ei voi enää olla edes todellista tämä sekoilu.Kun liikkuu noissa sateenkaaripiireissä, muuttuu näköjään todella hulluksi.
Ainoat piirit, joissa liikun on työporukkani piirit Punavuoressa. Ei sitä kukaan päätä vaan pointti blokkaushoidoissa on se, että lapsi ei ole enää lapsi vaan on tarpeeksi vanha päättämään itsestään ja kokemus transsukupuolisuudesta on kestänyt tarpeeksi monta vuotta, jotta on todennäköistä, että kyseessä on aito tilanne eikä tyhmä, joka luulee olevansa ja katuu.
Eli olet jonkunsortin helsinkiläinen setahippi, juuri niin kuin saattoi arvatakin. Eihän muille ihmisille tulisi moinen edes mieleen.
En ole missään tekemisissä Setan kanssa enkä ole kotoisin Helsingistä.
Kyllä ainakin olet noi juttusi siltä puljulta repinyt, tollaset "blokkaukset" ja muu sateenkaarikieli on ihan hepreaa tavikselle.
Eikö Punavuori ole Helsingissä? Minä en tunne Helsinkiä, mutta senverran luulisin itsekin tietäväni, että se on siellä. Ihan sama mistä kotoisin olet, jos siellä asut. Helsingissähän se touhu rehottaa ja piirit pyörii.Joo, mutta prosessin kävin hyvin pienellä paikkakunnalta Tampereen polilla. Enkä tiennyt näistä jutuista mitään, en edes omistanut tietokonetta silloin.
Eli sinä haluat kieltää lapsilta normaalin murrosiän. Onko sinulla lapsi?
Herran jestas sentään, antaa lasten kasvaa normaalisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei meitä kiinnostaa koska tätä ketjua on jo 40 sivua! Minun ja muiden suomalaisjunttien mielipiteet kiinnostaa täällä koska asumme ja vaikutamme Suomessa ja tämä aihe koskettaa monia, myös sellaisia joilla ei ole harhoja omasta sukupuolestaan. Maailma menee eteenpäin siitäkin huolimatta että suurin osa suomalaisjunteista ymmärtää että biologista sukupuolta ei voi muuttaa suuntaan eikä toiseen. Jos joku kommentti tähän mennessä on ollut pahanmielenilmaisu niin sun äskeinen purkaus pääsee top kolmeen.
Juuri näin.
Toinen juntti.
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä maa se nyt oli, jossa eräs mies tunsi itsensä onnettomaksi köyhänä ja kertoi aina olleensa rikas mies köyhän miehen kehossa.
Jossain Euroopan maassa taas kuusikymppinen mies vaati oikeusteitse syntymävuotensa ja ikänsä muuttamista kaikkiin henkilötietoihin. Hän oli onneton kuusikymppisenä, koska koki olevansa nelikymppinen. Hänhän kertoi oikeudessa, että koki ettei koskaan voisi olla onnellinen kuusikymppisenä miehenä, vaan hänelle pitää antaa oikeus olla alentaa ikäänsä 20 vuodella. En ole löytänyt uutista, jossa olisi kerrottu oikeuskäsittelyn lopputulos. Onko joku nähnyt sen?
Minäkin haluaisin olla merikotka, mitenhän voisin alkaa vaatia oikeusteitse muita näkemään minut merikotkana jne.
Eikä ole vitsi, haluaisin kyllä olla merikotka, mutta kun minulle on aivot suotu, käsitän sen mahdottomaksi...Josko seuraavassa elämässä..
Hehheh, vitsikästä. Et taida ymmärtää, että toi sun merikotka juttus ei ole verrattavissa transsukupuolisiin. Käsittämättömän moni täällä näköjään ajattelee, että transsukupuoliset vain haluavat olla eri sukupuolta ja sen takia lähtevät korjaushoitoihin.
Miksei muka ole verrattavissa, kyllähän sitä voi haluta kaikenlaista. Ero on vain siinä, että normaalijärjellä varustettu ymmärtää että kaikkea ei aina saa mitä haluaa.
Ymmärrän kyllä, että sun on vaikea käsittää miksei ole verrattavissa. Se tuli jo selväksi lukiessani tota sun vertausta. Kerrotko sitten miksi mä en oo kertaakaan elämäni aikana ajatellut haluavani olla mies? Sen sijaan olen koko elämäni kokenut olevani mies.
Et sinä mitään mieheyttä ole kokenut naisena, vaan naiseutta. Ihan sama vaikka vihaisit omaa sukupuoltasi. Meitä naisia on kaikenlaisia, koita nyt vain ymmärtää.
Kyllä sinä nimenomaan haluat olla mies, miksi se on niin vaikea myöntää.Mikähän sä oot kertomaan mun puolesta mitä mä tunnen ja koen? Ja tietenkin haluan, että mulla tulee olemaan miehen kroppa. Tossa aikasemmassa viestissä selitinkin jo tosta halusta. Voit lukea sen uudestaan, kun vaikuttaa siltä, että jäi epäselväksi. En jaksa uudelleen ruveta selittämään samaa asiaa.
Kunhan ymmärrät ettei sulla koskaan tule olemaan miehen kroppaa. Synnynnäiset XX-kromosomit pitävät siitä huolen.
Olisi parempi koittaa etsiä ratkaisuja siihen aivojen toimintahäiriöön, mikä saa sinut kuvittelemaan olevasi mies.
Niin kuin jo aiemmin olen sanonut, ymmärrän kyllä täysin sen ettei minusta koskaan tule täysin samanlaista miestä, mitä ”tavalliset ja normaalit” miehet ovat. Se on valitettavaa, mutta sentään musta tulee sen verran mies, että ulkoapäin kukaan, et edes sinä, pysty päättelemään olenko ”tavallinen” mies vai transmies.
Mistäs sen ajattelit huomata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on taustalla tähän transvihaan? No, eipä siitäkään kovin pitkä aika ole, kun homoihin suhtauduttiin juuri samalla tavalla. Ovat mielenterveysongelmaisia, huomionhakuisia friikkejä, ja kun homoja alkoi tulla kaapista ulos, se oli näiden junttien mielestä pelkkä "muoti-ilmiö"...
Uhriutuminen on tämän päivän kovin juttu, kuka on vähemmistöistä sorretuin ja huono-osaisin, kaikkialla on vihapuhetta. Täällä on ollut ihan perusteltuja kommentteja sille miksi verovaroin ei pitäisi ryhtyä silpomaan terveitä aikuisia.
Just... no ei kyllä ole näkynyt täällä perusteltuja kommentteja. Mikään kommentti joka on kirjoitettu aitoavioliiton hengessä ei todellakaan ole perusteltu. Sellaiset kommentit ovat hyvin subjektiivisia ja värittyneitä.
a edelleenkin olisitko kiltti ja lopettaisit tuon tietyn ammattiryhmän mollaamisen. Yksikään lääkäri suomessa ei silvo ja vammmauta potilaitaan. Ja niin kauan kuin on lääketieteellisesti perusteltua ja humaania niin niin kauan verorahoja käytetään toisten auttamiseen piste. Ja hyvä että käytetään. Se ei ole keneltäkään pois.
On perusteltuja kommentteja, jaksoitko niitä lukea? "Se ei ole keneltäkään pois" on huvittava kommentti, miten niin ei ole? Onko meillä loputtomat rahahanat vai taikaseinä mistä rahat otetaan? Ilman muuta se on pois muilta, kun rahat on tiukilla täytyy tehdä valintoja. Haihattelu siitä mikä on humaania ei muuta faktoja, eli sitä että valintoja on tehtävä sen suhteen ketä hoidetaan ja ketä ei. En ymmärrä miten terveen ihmisen silpominen voi olla samalla viivalla esim. syöpähoitojen kanssa. "Humaaniuuden" nimissä ei ole kestävä argumentti.
Transhoitoihin käytetyt rahat ovat kuin hyttysen p.ska Itämeressä verrattuna sairaanhoitoon käytettyyn kokonaisbudjettiin ja niistä valittaminen on vain epätoivoinen yritys kerätä halpoja pisteitä apua tarvitsevien kustannuksella.
Aika kova väite, kuka on kieltämässä apua? Täällähän ehdotetaan muista hoitomuotoja, mutta ei leikkauksia koska sukupuolenvaihdos ei oikeasti ole mahdollista. Sairaanhoidon kokonaisbudjettiin voidaan samalla logiikalla lisätä muutamat sadat kauneuskirurgian toimenpiteet koska summat ovat niin pieniä. Sukupuolenvahdosleikkauksen hinta voi olla 10 000e, josta Kela korvaa suurimman osan. Tämäkö on pieni summa?
Se on todellakin hyvin pieni, lähes mitätön summa, jos se suhtautetaan terveydenhoidon vuosibudjettiin, joka vuonna 2016 oli reilut 20 miljardia, alatko jo vähitellen ymmärtää?
En, etkä näköjään sinäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on niin monimutkainen kokonaisuus, että kyllä katuvia löytyy joukosta muutamia aina ihan takuulla kuten kauneusleikkauksiakin katuvia. Edes tarkat hoitoihin pääsyseulat eivät tätä poista, mutta hoitoja mielestäni tarvitaan sillä hyödyt ovat monelle kuitenkin suuret ja usea on myös tyytyväinen lopputulokseen.
Jep, aikuinen ihminen tehköön kropalle mitä lystää. Ongelmaksi se muodostuu vain kun ruvetaan syöttämään muksuille niitä hormoniblockereita. En ymmärrä lapsen kehityksen vaarantamista yhtään. Sillä verukkeella että ilman blockereita ei lapsi muka muutu tarpeeksi hyvännäköiseksi, aika turhamaista. Rumia naisia ja manboobsimiehiä maailmassa riittää, miksi sellaiseksi muuttuminen on hirveä ongelma, luulin että ahdisti vain oma sukupuoli eikä niinkin pinnallinen asia kuin ulkonäkö.
Blockerien käytöstä puhuttaessa unohdetaan mainita usein sellainen pikkujuttu että kun kehon luonnollista puberteettiä ei päästetä alkamaan, on tuloksena ikuinen ns. eunukkius. Lapsesta tulee loppuiäkseen lisääntymiskyvytön ja seksuaalinen kanssakäynti harvoin kiinnostaa. Samaten etenkin pojille määrättävät testosteronin estot ja estrogeenit aiheuttavat massiivista vahinkoa luustolle. Kannattaa lukea näistä hormonivalmisteista ja niiden vaaroista, esimerkiksi Lupronista/Leuprolidesta. Lupronia ei saisi aikuinenkaan ottaa missään nimessä kuin maksimissaan puoli vuotta, mutta "translapsia" saatetaan pitää niillä vuosia.
Translapset kyllä mieluummin ottaisi ne oikeat hormonit eikä niitä blokereita.
kumma kun tollaset "translapset" syntyy niin usein sateenkaarivanhemmille.
tuli vaan mieleen, täältä sivusta.-eri
En tiedä tuosta, itse en todellakaan ja vertaistukifoorumin kautta tuntemani suomalaiset transsukupuoliset, joita on yli 500,yksikään ei ole sateenkaariperheestä.
Olet oikeassa. Mistähän tuon keksi, ei voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolenkorjausprosessi on tehokkain hoito. Se että vaikka amerikassa trans-ihmiset tekevät itsemurhia ei liity itse heidän transsukupuolisuuteen. Vaan yhteiskunnallisiin tekijoihin. Hoito on kallista, se pitää itse kustantaa. Joissain tapauksissa vakuutusyhtiöt/valtio voivat tosin avustaa. Asenteet ovat tiettyjen ryhmien toimesta ja ansiosta negatiivisia transihmisiä kohtaan ja juuri nämä ajavat ihmiset epätoivon partaalle. Suomessa ja pohjoismaissa meillä näitä ongelmia ei ole tuossa mittakaavassa mitä jenkeissä. Kiitos julkisen terveydenhuollon ja joten kuten toimivan yhteiskunnan vuoksi. Kanadassa taas on suomen kaltainen meno. Hyvä niin.
Sukupuolenvaihdon jälkeen itsemurhatilastot ovat edelleen Amerikassa erittäin korkeat. Korkeammat mitä esim. juutalaisilla Holokaustin aikaan tai mustilla Amerikassa orjuuden aikana. Väitätkö todellakin että transihmisiä kohdellaan huonommin kuin edellä mainittuja ryhmiä aikoinaan? Ei taida toimia teoria negatiivisista asenteista ja syrjinnästä.
.......Sellaiset psykoosi tason vastaukset. Miten sä pystyt pokkana esittämään noita sun aivopieruja? Aika vammaista verrata tuollaisia asioita tähän asiaan. Totuus kuitenkin on että transihmisiä tapetaan ulkomailla paljonkin juuri heidän transsukupuolisuutensa takia. Koska uskomukset ja asenteet. Myös töihin pääsyn ja muiden asioiden kanssa ongelmia koska joku vaan on mielestään oikeassa. Ei taida sun teoriat ja älynväläykset tosiaan toimia.
En ole se kelle vastasit, mutta ymmärrät kai senverran, ettei transuilua voi verrata juutalaisuuteen tai siihen että syntyy mustaksi?
Transsukupuolisten on siis melko turha uhriutua, kukaan ei pyydä heitä niihin saappaisiin hyppäämään. Sensijaan musta ei voi yhtäkkiä päättää että haluaa ollakin valkoinen, kun kokee rasis mia.
Miesten vaatteisiin pukeutuvana miehenä en tiedä transuilusta yhtään mitään, tiedän vaan miltä tuntuu syntyä pojaksi tytön kroppaan, valinnasta siinä ei ole millään lailla kyse. Ironista onkin se, että jos olisin intersukupuolinen, silloin kirjoittaja olisi puolellani ja kirjoittaisi kuinka kyseessä on synnynnäinen ominaisuus.
Kaverini otti ne juuri. Hän on cis. Itse en niitä tarvitse, miksi tarvitsisin, sainhan 12 vuotta sitten terveen paperit kahdelta eri psykiatrilta.
Juu, setasertifikoiduilta psykiatreilta.
Edelleen kyseessä on Hyksin ja Taysin ylilääkärit.
aivan, setasertifikoidut sellaiset.
Todisteet pöytään kiitos. Aivan niin. Sinulla ei ole sellaisia koska tiedät puhuvasi täyttä hölynpölyä.
En muuten tiedä. Päinvastoin, veikkaan osuvani hyvinkin lähelle.
Hyvä että tunnustit. Niin minä vähän ajattelinkin että veikkailet mututuntumalta ilman todellisia todisteita asiasta. No hyvinsa kullakin. Ehkä joskus osuu oikeeseen. Tällä kertaa veikkaus kyllä meni ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blockerien käytöstä puhuttaessa unohdetaan mainita usein sellainen pikkujuttu että kun kehon luonnollista puberteettiä ei päästetä alkamaan, on tuloksena ikuinen ns. eunukkius. Lapsesta tulee loppuiäkseen lisääntymiskyvytön ja seksuaalinen kanssakäynti harvoin kiinnostaa. Samaten etenkin pojille määrättävät testosteronin estot ja estrogeenit aiheuttavat massiivista vahinkoa luustolle. Kannattaa lukea näistä hormonivalmisteista ja niiden vaaroista, esimerkiksi Lupronista/Leuprolidesta. Lupronia ei saisi aikuinenkaan ottaa missään nimessä kuin maksimissaan puoli vuotta, mutta "translapsia" saatetaan pitää niillä vuosia.
Kyllä taas saa olla ihmeissään. Translapsille nimenomaan vaaditaan blockkereita, koska luonnollinen puberteetti vaikeuttaa transitioitumista myöhemmin iässä (tytöillä rintojen kasvu, pojilla ruumiin muuttuminen ja äänen madaltuminen) ja synteettisiä hormoneja ei voi lapsen oman turvallisuuden vuoksi antaa kuin vasta 15-16-vuotiaana. Sitten kun tuodaan esille blockereiden vaarat, ollaankin että "no ei me haluta niitä blockereita". Joko blockerit + hormonit myöhemmin ja loppuiän kestävä impotenssi sekä mahdollisesti osteoporoosi (pojilla myös sukuelinleikkauksen vaikeutuminen), tai sitten ei hormoneita ja paljon haastavampi ulkoinen transitioituminen aikuisiällä. Valitkaa siitä.
Tai sitten voi tehdä töitä sen eteen että sukupuolirooleista luovuttaisi eikä tällaiseen silpomiseen tarvitsisi lähteä, vaan kaikki voisivat olla millaisia haluavat biologisessa kehossaan. Mutta sehän nyt olisi natsifasistista ajatella noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas saa olla ihmeissään. Translapsille nimenomaan vaaditaan blockkereita, koska luonnollinen puberteetti vaikeuttaa transitioitumista myöhemmin iässä (tytöillä rintojen kasvu, pojilla ruumiin muuttuminen ja äänen madaltuminen) ja synteettisiä hormoneja ei voi lapsen oman turvallisuuden vuoksi antaa kuin vasta 15-16-vuotiaana. Sitten kun tuodaan esille blockereiden vaarat, ollaankin että "no ei me haluta niitä blockereita". Joko blockerit + hormonit myöhemmin ja loppuiän kestävä impotenssi sekä mahdollisesti osteoporoosi (pojilla myös sukuelinleikkauksen vaikeutuminen), tai sitten ei hormoneita ja paljon haastavampi ulkoinen transitioituminen aikuisiällä. Valitkaa siitä.
Tai sitten voi tehdä töitä sen eteen että sukupuolirooleista luovuttaisi eikä tällaiseen silpomiseen tarvitsisi lähteä, vaan kaikki voisivat olla millaisia haluavat biologisessa kehossaan. Mutta sehän nyt olisi natsifasistista ajatella noin.
Ei toimisi ainakaan minun kohdalla. Koska minä en elä minkään sukupuoliroolin mukaan. Se että meidän kehot kokee "kipuilua" esm. vaikka sukuelimien tapauksessa ei johdu sukupuolirooleista. Et voi varmaan ymmärtää kuinka fyysisesti ja henkisesti se painaa kun keho viestittää että tuo elin siellä on "väärä". tai että kehosi huutaa oikeita hormoneja. Jos sulla ei ole kokemusta siitä. Ehkä ajattelisit toisin kun sulla olisi henk. kohtaista kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Transhoitoja tehdään niin nuorille ihmisille, että hirvittää... Sterilisaatioon on ikäraja 30 vuotta (!) miksi transhoitoja tehdään teineille?
Siksi, koska tiedetään että kuta nuorempana hormonihoito ja valmistautuminen leikkaukseen aloitetaan sitä parempi tulos.
Hormonihoitoihin ryhtyminen olisi optimaalisen tuloksen varmistamiseksi joka tapauksessa aloitettava ennen murrosiän muutoksia kehossa.
Tokikaan niihin ei kenenkään kohdalla pidä ryhtyä ilman hyvin perusteellista tarpeen selvittämistä lastenpsykiatrin vastaanotolla (hyvin monella käyntikerralla) ja lapsen oma tahto ja halu on ilman muuta se tärkein mikä siellä on hänen omasta suustaan selvästi kuultava.
Näinhän oli ja tapahtui esim. tuon (jo aiemmin tässä ketjussa mainitun) saksalaisen Kim Petrasin tapauksessa. (hän on itse ilmaissut olevansa valtavan kiitollinen siitä vanhemmilleen)
Linkkikin siihen annettiin ( ...mutta: moniko täällä nyt siltikään vaivautui edes katsomaan sitä ?)
Ihan 'mutu'-pohjalta näitä tapauksia on turhaa lähteä kenenkään mitätöimään, eikä varsinkaan jos ei halua avoimin mielin ja kriittisesti, eli ilman minkäänlaisia ennakkoluuloja niitä kohtaan edes tutustua niistä yhteenkään.
Kevein perustein niihin ei kuitenkaan ryhdytä missään tapauksessa.
Tulevaisuuden näkymistä sen verran, että kohdunsiirtojakin on maailmassa jo tähän mennessä tehty niitäkin .
Tällä hetkellä lääketiede ei vielä ole niin pitkällä , että ne olisivat siinä ns. arkipäivää, mutta alahan kehittyy kaiken aikaa ja jatkuvasti siinä tutkitaan aina uusia ja uusia mahdollisuuksia.
Jos joku olisi esim. 1930-luvulla puhunut esim. sydämensiirtoleikkauksista (tai jopa keinonivelistä) hänet olisi varmaan leimattu suoraan sillä perusteella mielenvikaiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollossa pitäisi keskittyä parantamaan sairaita, ei silpomaan ruumiillisesti terveitä ihmisiä. Näitä "mä haluun"ihmisiä tulisi hoitaa mielenterveydellisellä puolella.
Moni nuori ei varmasti ole edes psyykkisesti sairas, on vain saanut somesta päähänsä, että haluaakin vaihtaa sukupuolta. Muoti-ilmiöhän toi jo on.
Surullista.juuri näin
Kyse ei oo haluamisesta. En oo päättänyt haluta vaihtaa sukupuolta. Jos se ois musta kiinni, en haluis olla transsukupuolinen. Mutta mulla ei oo muuta vaihtoehtoa, jos haluun elää itteni kanssa onnellisena ja pystyä elämään normaalia elämää, niin etten joudu elämään jatkuvassa kärsimyksessä itteni kanssa aiheuttaen samalla myös esimerkiks mun naisystävälle huonoa oloa. Paljon mielummin oisin jo syntymässä syntynyt mieheksi, ei tarvis käydä läpi tämmöstä, mut asia ei näin oo niin tää on ainoa vaihtoehto. En oo ikinä halunnut tätä. Mutta kun se on ainoa vaihtoehto ja välttämätöntä, niin tottakai sitä myös tässä kohti haluaa. Mutta se päätös tähän ei oo syntynyt halusta vaihtaa sukupuolta.
Älä viitsi lässyttää, hae apua psyykkisiin ongelmiisi. Et muutu mieheksi millään operaatioilla, vaikka miten mättäisit hormoneja ja sulle tehtäis eloton tekopippeli, koska et ole mies.
Aina ei saa mitä haluaa, sitä ei voi valita miksi syntyy. Mikä on ihan hyvä, kuka edes syntyisi naiseksi, kun miehenä pääsee niin paljon helpommalla. Eipä ois koko ihmiskuntaa sillä menolla.... mikä ei toki sekään olisi huono homma.. heh.
Voisitko kertoa, miksi se ottaa sinua nuppiin ja on niin suuri ongelma, jos joku korjauttaa sukupuolensa ja voi sen jälkeen huomattavasti paremmin, sillä todistetusti näin on lähes kaikissa tapauksissa, eihän niitä hoitoja muuten tehtäisi. Millä tavalla näiden ihmisten elämä vaikeuttaa sinun elämää, kun noin voimakkaasti hyökkäät transhenkilöitä kohtaan, eikö olisi parempi käyttää sekin energia itseäsi hyödyttäviin asioihin.
Terveydenhuollon tehtävä ei ole "hoitaa" terveitä kehoja.
Sairaita päitä kyllä.
Mutta mitä jos sitä päätä ei voi hoitaa? Trans ei lähde sillä ulos. Mitä sitten tehdään? Tähän haluaisin oikeasti kuulla vaihtoehtoja niiltä, jotka kokonaisuudessaan ovat jyrkästi vastaan kaikenlaisille hormoni yms. hoidoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cis....... ahhahahaha. Kuka näitä nimityksiä keksii.
Tässä merkityksessä keksittiin yli 10 vuotta sitten Amerikassa, latinankielessä trans-sanan vastakohta. Ymmärrän toki, ettei sivistyksesi riitä tämän ymmärtämiseen.
Vielä heikompi on sivistystaso sellaisella, joka ei osaa puhua seurassa kieltä jota kaikki ymmärtävät. Voisit sanoa ihan vain nainen tai mies, etkä turvautua tuollaiseen tuulesta temmattuun sateenkaarisanastoon, jota kukaan ei edes halua ymmärtää.
Niin, tosiaan, cis sukupuolinen-sana on ollut Suomessakin käytössä reilusti yli 10 vuotta ja ihan yleisesti käytössä lähes viisi vuotta. Miten kuvittelet sanojen yleistyvän kuin niitä käyttämällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa mitä Taneli. Tai mikälie hänen sielunveljensä oletkin. Kyllä vaan sen tietää, että sinä puhut paskaa. Eipä ole kukaan minua transnaista tunnistellut sen jälkeen mieheksi kun kävin prosessin läpi. Monia transmiehiä nähneenä en kyllä todellakaan tunnistaisi heitä "naisiksi" joten pystyn kyllä sanomaan aika varmasti, ettet tunnistaisi. Ainoastaan ehkä silloin voisit tunnistella jos tuntisit henkilökohtaisesti
Eivät toki kaikki huomaisikaan asiaa, mutta itse olen erittäin tarkkanäköinen. Tunnistan mm toistensa sukulaisetkin, ennen kuin varmistan sukulaisuussuhteen. Minulla on keskivertoa parempi kasvojen tunnistus.
Näen siis kyllä, että sinussa ei ole kaikki "niin kuin pitäisi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollossa pitäisi keskittyä parantamaan sairaita, ei silpomaan ruumiillisesti terveitä ihmisiä. Näitä "mä haluun"ihmisiä tulisi hoitaa mielenterveydellisellä puolella.
Moni nuori ei varmasti ole edes psyykkisesti sairas, on vain saanut somesta päähänsä, että haluaakin vaihtaa sukupuolta. Muoti-ilmiöhän toi jo on.
Surullista.juuri näin
Kyse ei oo haluamisesta. En oo päättänyt haluta vaihtaa sukupuolta. Jos se ois musta kiinni, en haluis olla transsukupuolinen. Mutta mulla ei oo muuta vaihtoehtoa, jos haluun elää itteni kanssa onnellisena ja pystyä elämään normaalia elämää, niin etten joudu elämään jatkuvassa kärsimyksessä itteni kanssa aiheuttaen samalla myös esimerkiks mun naisystävälle huonoa oloa. Paljon mielummin oisin jo syntymässä syntynyt mieheksi, ei tarvis käydä läpi tämmöstä, mut asia ei näin oo niin tää on ainoa vaihtoehto. En oo ikinä halunnut tätä. Mutta kun se on ainoa vaihtoehto ja välttämätöntä, niin tottakai sitä myös tässä kohti haluaa. Mutta se päätös tähän ei oo syntynyt halusta vaihtaa sukupuolta.
Älä viitsi lässyttää, hae apua psyykkisiin ongelmiisi. Et muutu mieheksi millään operaatioilla, vaikka miten mättäisit hormoneja ja sulle tehtäis eloton tekopippeli, koska et ole mies.
Aina ei saa mitä haluaa, sitä ei voi valita miksi syntyy. Mikä on ihan hyvä, kuka edes syntyisi naiseksi, kun miehenä pääsee niin paljon helpommalla. Eipä ois koko ihmiskuntaa sillä menolla.... mikä ei toki sekään olisi huono homma.. heh.
Voisitko kertoa, miksi se ottaa sinua nuppiin ja on niin suuri ongelma, jos joku korjauttaa sukupuolensa ja voi sen jälkeen huomattavasti paremmin, sillä todistetusti näin on lähes kaikissa tapauksissa, eihän niitä hoitoja muuten tehtäisi. Millä tavalla näiden ihmisten elämä vaikeuttaa sinun elämää, kun noin voimakkaasti hyökkäät transhenkilöitä kohtaan, eikö olisi parempi käyttää sekin energia itseäsi hyödyttäviin asioihin.
Terveydenhuollon tehtävä ei ole "hoitaa" terveitä kehoja.
Sairaita päitä kyllä.Mutta mitä jos sitä päätä ei voi hoitaa? Trans ei lähde sillä ulos. Mitä sitten tehdään? Tähän haluaisin oikeasti kuulla vaihtoehtoja niiltä, jotka kokonaisuudessaan ovat jyrkästi vastaan kaikenlaisille hormoni yms. hoidoille.
Ei yhtään mitään, jatketaan elämää tai kuollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät toki kaikki huomaisikaan asiaa, mutta itse olen erittäin tarkkanäköinen. Tunnistan mm toistensa sukulaisetkin, ennen kuin varmistan sukulaisuussuhteen. Minulla on keskivertoa parempi kasvojen tunnistus.
Näen siis kyllä, että sinussa ei ole kaikki "niin kuin pitäisi".
Aha, selvä sitten. Olisipa kiva nähdä ihan livenä "tunnistus" taitosi. Mä kuule tiedän esm. ihan biologisen naisen jonka kropan koko kuin miehellä ja naamaltaan sellainen miehen ja naisen sekoitus. Kunnon Ridge Forrester leuka jne. Jotenkin vaan uskallan väittää kyllä ettet tunnistaisi oikeasti. Väitän että sulla on van oletuksia, että naisen kuuluu olla tietyn tyyppinen ja jos nainen on isompi luustoltaan tai jotain niin se on mies tai jotain muuta vähintään.
Onko sallittua, jos haluaa eheyttää itse itsensä? Jos ja kun huomaa, että on ollut trans-ajatuksia. Voiko niin tehdä? Onko se luvallista????