Ulostulo: Tältä näyttää transhoitoja katuva ihminen
Sellaista sattuu että alkaakin kaduttaa.
Mitä mietteitä herättää tämä?
Kommentit (848)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä maa se nyt oli, jossa eräs mies tunsi itsensä onnettomaksi köyhänä ja kertoi aina olleensa rikas mies köyhän miehen kehossa.
Jossain Euroopan maassa taas kuusikymppinen mies vaati oikeusteitse syntymävuotensa ja ikänsä muuttamista kaikkiin henkilötietoihin. Hän oli onneton kuusikymppisenä, koska koki olevansa nelikymppinen. Hänhän kertoi oikeudessa, että koki ettei koskaan voisi olla onnellinen kuusikymppisenä miehenä, vaan hänelle pitää antaa oikeus olla alentaa ikäänsä 20 vuodella. En ole löytänyt uutista, jossa olisi kerrottu oikeuskäsittelyn lopputulos. Onko joku nähnyt sen?
Muistan hämärästi, en ole nähnyt.
Minäkin haluaisin olla merikotka, mitenhän voisin alkaa vaatia oikeusteitse muita näkemään minut merikotkana jne.
Eikä ole vitsi, haluaisin kyllä olla merikotka, mutta kun minulle on aivot suotu, käsitän sen mahdottomaksi...Josko seuraavassa elämässä..
Hehheh, vitsikästä. Et taida ymmärtää, että toi sun merikotka juttus ei ole verrattavissa transsukupuolisiin. Käsittämättömän moni täällä näköjään ajattelee, että transsukupuoliset vain haluavat olla eri sukupuolta ja sen takia lähtevät korjaushoitoihin.
Miksei muka ole verrattavissa, kyllähän sitä voi haluta kaikenlaista. Ero on vain siinä, että normaalijärjellä varustettu ymmärtää että kaikkea ei aina saa mitä haluaa.
Ymmärrän kyllä, että sun on vaikea käsittää miksei ole verrattavissa. Se tuli jo selväksi lukiessani tota sun vertausta. Kerrotko sitten miksi mä en oo kertaakaan elämäni aikana ajatellut haluavani olla mies? Sen sijaan olen koko elämäni kokenut olevani mies.
Nainen, joka kertoo haluavansa olla mies, ei ole transsukupuolinen.
Et sinä mitään mieheyttä ole kokenut naisena, vaan naiseutta. Ihan sama vaikka vihaisit omaa sukupuoltasi. Meitä naisia on kaikenlaisia, koita nyt vain ymmärtää.
Kyllä sinä nimenomaan haluat olla mies, miksi se on niin vaikea myöntää.Mikähän sä oot kertomaan mun puolesta mitä mä tunnen ja koen? Ja tietenkin haluan, että mulla tulee olemaan miehen kroppa. Tossa aikasemmassa viestissä selitinkin jo tosta halusta. Voit lukea sen uudestaan, kun vaikuttaa siltä, että jäi epäselväksi. En jaksa uudelleen ruveta selittämään samaa asiaa.
Kunhan ymmärrät ettei sulla koskaan tule olemaan miehen kroppaa. Synnynnäiset XX-kromosomit pitävät siitä huolen.
Olisi parempi koittaa etsiä ratkaisuja siihen aivojen toimintahäiriöön, mikä saa sinut kuvittelemaan olevasi mies.
Ikävä puuttua luuloihisi, mutta käytännössä ihmisen kromosomit voivat olla lähes mitä tahansa, riippumatta ulkoisten sukuelinten muodosta. Biologisen sukupuolen käsite on siksi niin harhaanjohtava, koska ihmisellä voi olla hormonitoiminta eli testoja/estroja ym, sitten on kromosomit ja sitten ulkoiset sukuelimet. Näistä kaikista on erilaisia komboja, ja vaikka jollakin olisi pippeli ja partaa niin et voi silti tietää mikä kromosomiyhdistelmä hänellä on. Vain huippu-urheilussa niitä joskus testaillaan. Harva tavallista elämää elävä tietää omia kromosomejaan.
Intersukupuolisuus on eri asia kuin transsius. Älä yritä hämmentää selviä asioita. Jos esim. tyttö saa kuukautiset ja anatomia on normaali gynekologisessa tutkimuksessa, häntä ei ole syytä epäillä intersukupuoliseksi eikä kromosomeja ole syytä tutkia. Transsiudella taas ei ole näiden asioiden kanssa yhtikäs mitään tekemistä. Transsit eivät ole intersukupuolisia vaan heillä on normaalit sukuelimet, kromosomit, hormoneja tuottavat rauhaset ja solujen sukuhormonireseptorit.
Tekovärkit ei ole normaalit sukuelimet.
.ero
Vaikka sinä itse koet ne vääriksi ja "tekovärkeiksi", oikeasti anatomiset synnynnäiset sukuelimesi ovat/olivat ne oikeat ja luonnolliset. Ne mitä kirurgit tekevät ovat niitä "tekovärkkejä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miktä hoidot tutkitusti estävät itsemurhia sukupuolenvaihtajilla?
Sukupuolenkorjausprosessi on tehokkain hoito. Se että vaikka amerikassa trans-ihmiset tekevät itsemurhia ei liity itse heidän transsukupuolisuuteen. Vaan yhteiskunnallisiin tekijoihin. Hoito on kallista, se pitää itse kustantaa. Joissain tapauksissa vakuutusyhtiöt/valtio voivat tosin avustaa. Asenteet ovat tiettyjen ryhmien toimesta ja ansiosta negatiivisia transihmisiä kohtaan ja juuri nämä ajavat ihmiset epätoivon partaalle. Suomessa ja pohjoismaissa meillä näitä ongelmia ei ole tuossa mittakaavassa mitä jenkeissä. Kiitos julkisen terveydenhuollon ja joten kuten toimivan yhteiskunnan vuoksi. Kanadassa taas on suomen kaltainen meno. Hyvä niin.
Sukupuolenvaihdon jälkeen itsemurhatilastot ovat edelleen Amerikassa erittäin korkeat. Korkeammat mitä esim. juutalaisilla Holokaustin aikaan tai mustilla Amerikassa orjuuden aikana. Väitätkö todellakin että transihmisiä kohdellaan huonommin kuin edellä mainittuja ryhmiä aikoinaan? Ei taida toimia teoria negatiivisista asenteista ja syrjinnästä.
.......Sellaiset psykoosi tason vastaukset. Miten sä pystyt pokkana esittämään noita sun aivopieruja? Aika vammaista verrata tuollaisia asioita tähän asiaan. Totuus kuitenkin on että transihmisiä tapetaan ulkomailla paljonkin juuri heidän transsukupuolisuutensa takia. Koska uskomukset ja asenteet. Myös töihin pääsyn ja muiden asioiden kanssa ongelmia koska joku vaan on mielestään oikeassa. Ei taida sun teoriat ja älynväläykset tosiaan toimia.
En ole se kelle vastasit, mutta ymmärrät kai senverran, ettei transuilua voi verrata juutalaisuuteen tai siihen että syntyy mustaksi?
Transuilu on oma valinta, ei syntymäominaisuus.
Transsukupuolisten on siis melko turha uhriutua, kukaan ei pyydä heitä niihin saappaisiin hyppäämään. Sensijaan musta ei voi yhtäkkiä päättää että haluaa ollakin valkoinen, kun kokee rasis mia.
Miesten vaatteisiin pukeutuvana miehenä en tiedä transuilusta yhtään mitään, tiedän vaan miltä tuntuu syntyä pojaksi tytön kroppaan, valinnasta siinä ei ole millään lailla kyse. Ironista onkin se, että jos olisin intersukupuolinen, silloin kirjoittaja olisi puolellani ja kirjoittaisi kuinka kyseessä on synnynnäinen ominaisuus.
Kannattaa muistaa iltalääkkeet, vielä ehtii hyvin.
Kaverini otti ne juuri. Hän on cis. Itse en niitä tarvitse, miksi tarvitsisin, sainhan 12 vuotta sitten terveen paperit kahdelta eri psykiatrilta.
Juu, setasertifikoiduilta psykiatreilta.
Otahan nyt kiltisti ne omat lääkkeet. Vai että sertifikoiduilta seta-psykiatreilta... voin kertoa sulle, että lähes kaikki näiden polien lääkärit on tehnyt pitkää uraa niin vanhus, nuoriso, psykoosi, kulttuuripsykiatrian, erikoispsykiatrian puolella jne. Koulutusta on niin ulko kuin kotimaasta ja hyvin arvostettuja. Kolmanneksi sulla ei ole mitään todisteita mistään sponssailuista (vaikuttamisesta) joten voisitko lopettaa tuollaisen lapsellisen ja pakkomielteisen ammattilaisten halveksumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisuutta ja sitä vastaavia ilmiöitä on esiintynyt lähes kaikissa kulttuureissa eri aikakausina. Kreikkalaisen historioitsija Herodotoksen 400-luvulle eaa. ajoittuvissa kirjoituksissa Roomalaisen Venus-jumalattaren ilmentymän kerrotaan "suojelevan niitä feminiinisiä sieluja, jotka ovat vankina miehen kehossa".[22] Hindulaisessa mytologiassa kuvataan laajasti "kolmannen sukupuolen" edustajia ja varhaisimmat maininnat Intian hijra-sukupuolivähemmistöstä ajoittuvat yli 4000 vuoden päähän.[23][24] Eurooppalaiset uudisasukkaat kuvasivat 1500-luvulla lukuisten intiaaniheimojen tunnustamia, vaihtelevaa sukupuoli-identiteettiä ilmaisevia "kaksihenkisiä" ja länsimaisessa kirjallisuudessa ja taiteessa tunnetaan lukuisia kuvauksia transsukupuolisuudesta aina renesanssiajalta nykypäivään
Eihän nuo hyvänen aika mistään sukupuoltaan vaihtaneista ihmisistä kerro, vaan toisen sukupuolen tavoin eläneistä. Onhan niitä toki aina ollut ahtaiden sukupuoliroolien takia.
Vasta nykyään on saatu päähän pumpata näihin ihmisiin hormoneita ja leikellä niitä, koska se on iso bisnes josta moni saa elantonsa.
Sensijaan että opetettaisiin ihmisiä olemaan sen luonteisia kuin ovat, pukeutumaan niin kuin haluavat, ihan omana itsenään, puoskaroimatta kehoaan.Niin-in, eläneet vain toisen sukupuolen tavoin, hyvänen aika 😀. On se kumma kun heihin ei 4000 vuotta sitten pumpattu hormoneja. Oliko sulla muuta asiaa? Onko maa litteä?
Mutta hyväksyt esim että mies jolla on gynegomastiaa alhaisen testosteronnin tuotannon takia, niin menee leikkauttamaan rintansa pois ja tehostamaan hormonin tuotantoa hormonivalmisteilla?
Ja naiset jolla hirsutismia liiallisen testosterononin takia syövät antiandrogeeneja ja käyvät laser hoidoissa?
Eikö heidänkin nyt vain pitäisi hyväksyä itsensä niin eikä mennä pumppaamaan mömmöjä itsensä täyteen ja silpomaan kehoaan.
Yleensä esim naisesta ei tunnu kivalta jos alkaa parta kasvaa, hän luultavasti haluaa eroon siitä hinnalla millä hyvänsä. (näin esim transnaiset kokee miehiset piirteensä. Aivan kuten suurin osa valtaväestön naisista ahdistuisi suuresti jos heille alkaisi tulemaan miehisiä piirteitä)
Tuskin ihan syntyjään mieskään kokisi olonsa mukavaksi kehossaan jos rinnat kasvaa ja piirteet alkaa naisellistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on niin monimutkainen kokonaisuus, että kyllä katuvia löytyy joukosta muutamia aina ihan takuulla kuten kauneusleikkauksiakin katuvia. Edes tarkat hoitoihin pääsyseulat eivät tätä poista, mutta hoitoja mielestäni tarvitaan sillä hyödyt ovat monelle kuitenkin suuret ja usea on myös tyytyväinen lopputulokseen.
Jokainen on vastuussa siitä mitä keholleen tekee.
Jep, aikuinen ihminen tehköön kropalle mitä lystää. Ongelmaksi se muodostuu vain kun ruvetaan syöttämään muksuille niitä hormoniblockereita. En ymmärrä lapsen kehityksen vaarantamista yhtään. Sillä verukkeella että ilman blockereita ei lapsi muka muutu tarpeeksi hyvännäköiseksi, aika turhamaista. Rumia naisia ja manboobsimiehiä maailmassa riittää, miksi sellaiseksi muuttuminen on hirveä ongelma, luulin että ahdisti vain oma sukupuoli eikä niinkin pinnallinen asia kuin ulkonäkö.
Blockerien käytöstä puhuttaessa unohdetaan mainita usein sellainen pikkujuttu että kun kehon luonnollista puberteettiä ei päästetä alkamaan, on tuloksena ikuinen ns. eunukkius. Lapsesta tulee loppuiäkseen lisääntymiskyvytön ja seksuaalinen kanssakäynti harvoin kiinnostaa. Samaten etenkin pojille määrättävät testosteronin estot ja estrogeenit aiheuttavat massiivista vahinkoa luustolle. Kannattaa lukea näistä hormonivalmisteista ja niiden vaaroista, esimerkiksi Lupronista/Leuprolidesta. Lupronia ei saisi aikuinenkaan ottaa missään nimessä kuin maksimissaan puoli vuotta, mutta "translapsia" saatetaan pitää niillä vuosia.
Translapset kyllä mieluummin ottaisi ne oikeat hormonit eikä niitä blokereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On häiritsevää miten miehet jotka haluavat naisiksi päätyvät yleensä vahvistamaan stereotypioita joita sosiaalinen sukupuoli on luonut. Pitkät hiukset, vahvat meikit ja korkkarit kuuluvat hyvin ahtaaseen näkemykseen naisena olemisesta. Biologista ja fyysistä sukupuolta ei voi vaihtaa, mutta sosiaalista käsitystämme siitä mikä on naisille ja miehille sopivaa voi laajentaa ja muokata hiljalleen.
Tämä on kyllä totta. Itse olen aika androgyyni, "miesmäinen" nainen ja mulle on tultu suoraan sanomaan etten ole nainen, vaikka nainen olen. En silti koe tarvetta silpoa itseäni. Moni noista sukupuolensa korjanneista on myös seksuaalivähemmistöön kuuluvia, mutta korjauksen jälkeen kai ovat heteroita? Väkisinkin tulee mieleen ettei omaa homoseksuaalisuutta ehkä hyväksytä yhteiskunnan paineiden takia.
Olen kasvanut hyvin liberaalissa perheessä ja hippikommuunissa. Siksi ehkä olen hyväksynyt sen ettei mun tarvitse olla mikään perinteinen nainen ollakseni oma itseni. Eikä lesbouskaan ole koskaan ollut ongelma läheisilleni.
Ihan tiedoksi, että yksi keskeinen pointti transtutkimuksissa on varmistaa, ettei kyseessä missään nimessä ole homouttaan häpeävä heteroksi haluava henkilö. Tällainen henkilö ei ole todellisuudessa transsukupuolinen ja katuisi hoitoja.
Töllössä oli sellanen psykiatri joskus keskusteluohjelmassa, joka jakelee transeille noita diagnooseja ja tekee tutkimuksia... täydellisesti todellisuudesta vieraantunut hörhö, oli selvästi itse psykiatrin tarpeessa.
Että enpä laskisi paljon noiden "transtutkimusten" varaan, jos lääkärit ovat samaa tasoa potilaiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on niin monimutkainen kokonaisuus, että kyllä katuvia löytyy joukosta muutamia aina ihan takuulla kuten kauneusleikkauksiakin katuvia. Edes tarkat hoitoihin pääsyseulat eivät tätä poista, mutta hoitoja mielestäni tarvitaan sillä hyödyt ovat monelle kuitenkin suuret ja usea on myös tyytyväinen lopputulokseen.
Jep, aikuinen ihminen tehköön kropalle mitä lystää. Ongelmaksi se muodostuu vain kun ruvetaan syöttämään muksuille niitä hormoniblockereita. En ymmärrä lapsen kehityksen vaarantamista yhtään. Sillä verukkeella että ilman blockereita ei lapsi muka muutu tarpeeksi hyvännäköiseksi, aika turhamaista. Rumia naisia ja manboobsimiehiä maailmassa riittää, miksi sellaiseksi muuttuminen on hirveä ongelma, luulin että ahdisti vain oma sukupuoli eikä niinkin pinnallinen asia kuin ulkonäkö.
Blockerien käytöstä puhuttaessa unohdetaan mainita usein sellainen pikkujuttu että kun kehon luonnollista puberteettiä ei päästetä alkamaan, on tuloksena ikuinen ns. eunukkius. Lapsesta tulee loppuiäkseen lisääntymiskyvytön ja seksuaalinen kanssakäynti harvoin kiinnostaa. Samaten etenkin pojille määrättävät testosteronin estot ja estrogeenit aiheuttavat massiivista vahinkoa luustolle. Kannattaa lukea näistä hormonivalmisteista ja niiden vaaroista, esimerkiksi Lupronista/Leuprolidesta. Lupronia ei saisi aikuinenkaan ottaa missään nimessä kuin maksimissaan puoli vuotta, mutta "translapsia" saatetaan pitää niillä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kumma kun tollaset "translapset" syntyy niin usein sateenkaarivanhemmille.
tuli vaan mieleen, täältä sivusta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On häiritsevää miten miehet jotka haluavat naisiksi päätyvät yleensä vahvistamaan stereotypioita joita sosiaalinen sukupuoli on luonut. Pitkät hiukset, vahvat meikit ja korkkarit kuuluvat hyvin ahtaaseen näkemykseen naisena olemisesta. Biologista ja fyysistä sukupuolta ei voi vaihtaa, mutta sosiaalista käsitystämme siitä mikä on naisille ja miehille sopivaa voi laajentaa ja muokata hiljalleen.
Tämä on kyllä totta. Itse olen aika androgyyni, "miesmäinen" nainen ja mulle on tultu suoraan sanomaan etten ole nainen, vaikka nainen olen. En silti koe tarvetta silpoa itseäni. Moni noista sukupuolensa korjanneista on myös seksuaalivähemmistöön kuuluvia, mutta korjauksen jälkeen kai ovat heteroita? Väkisinkin tulee mieleen ettei omaa homoseksuaalisuutta ehkä hyväksytä yhteiskunnan paineiden takia.
Olen kasvanut hyvin liberaalissa perheessä ja hippikommuunissa. Siksi ehkä olen hyväksynyt sen ettei mun tarvitse olla mikään perinteinen nainen ollakseni oma itseni. Eikä lesbouskaan ole koskaan ollut ongelma läheisilleni.
Ihan tiedoksi, että yksi keskeinen pointti transtutkimuksissa on varmistaa, ettei kyseessä missään nimessä ole homouttaan häpeävä heteroksi haluava henkilö. Tällainen henkilö ei ole todellisuudessa transsukupuolinen ja katuisi hoitoja.
Töllössä oli sellanen psykiatri joskus keskusteluohjelmassa, joka jakelee transeille noita diagnooseja ja tekee tutkimuksia... täydellisesti todellisuudesta vieraantunut hörhö, oli selvästi itse psykiatrin tarpeessa.
Että enpä laskisi paljon noiden "transtutkimusten" varaan, jos lääkärit ovat samaa tasoa potilaiden kanssa.
Kestävät pari vuotta ja useampi psykologi ja psykiatri haastattelee sut, sekä Tampereella että Helsingissä, että itse laskisin jotain niiden varaan.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen pojan pitäisi voida halutessaan leikkiä nukeilla ja tanssia, ilman että heitä aletaan aivopestä että se on vaan jotain tyttömäistä.
Yksikään tuntemani mies ei olisi lapsena ollut sellaisen kaveri joka leikkii nukeilla.
Kenenkään ei tarvitse hyväksyä sinua vaan sinun tehtäväsi on toimia niin että muut sinut hyväksyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kumma kun tollaset "translapset" syntyy niin usein sateenkaarivanhemmille.
tuli vaan mieleen, täältä sivusta.-eri
En tiedä tuosta, itse en todellakaan ja vertaistukifoorumin kautta tuntemani suomalaiset transsukupuoliset, joita on yli 500,yksikään ei ole sateenkaariperheestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töllössä oli kerran ja tämän perusteella loit mielikuvan. Omilla asenteillasi ei varmaan ollut vaikutusta miten suhtauduit henkilöön muodostaessasi kuvaa hänestä. Ei himskatti. On se vaan niin helppoa noin vaan analysoida television kautta ja vesittää toisten saavutukset. Sinähän olisit oikea ammattilainen. Yhdellä vilkaisulla potilaan suuntaan kirjoittelisit päteviä diagnooseja suuntaan jos toiseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolenkorjausprosessi on tehokkain hoito. Se että vaikka amerikassa trans-ihmiset tekevät itsemurhia ei liity itse heidän transsukupuolisuuteen. Vaan yhteiskunnallisiin tekijoihin. Hoito on kallista, se pitää itse kustantaa. Joissain tapauksissa vakuutusyhtiöt/valtio voivat tosin avustaa. Asenteet ovat tiettyjen ryhmien toimesta ja ansiosta negatiivisia transihmisiä kohtaan ja juuri nämä ajavat ihmiset epätoivon partaalle. Suomessa ja pohjoismaissa meillä näitä ongelmia ei ole tuossa mittakaavassa mitä jenkeissä. Kiitos julkisen terveydenhuollon ja joten kuten toimivan yhteiskunnan vuoksi. Kanadassa taas on suomen kaltainen meno. Hyvä niin.
Sukupuolenvaihdon jälkeen itsemurhatilastot ovat edelleen Amerikassa erittäin korkeat. Korkeammat mitä esim. juutalaisilla Holokaustin aikaan tai mustilla Amerikassa orjuuden aikana. Väitätkö todellakin että transihmisiä kohdellaan huonommin kuin edellä mainittuja ryhmiä aikoinaan? Ei taida toimia teoria negatiivisista asenteista ja syrjinnästä.
.......Sellaiset psykoosi tason vastaukset. Miten sä pystyt pokkana esittämään noita sun aivopieruja? Aika vammaista verrata tuollaisia asioita tähän asiaan. Totuus kuitenkin on että transihmisiä tapetaan ulkomailla paljonkin juuri heidän transsukupuolisuutensa takia. Koska uskomukset ja asenteet. Myös töihin pääsyn ja muiden asioiden kanssa ongelmia koska joku vaan on mielestään oikeassa. Ei taida sun teoriat ja älynväläykset tosiaan toimia.
En ole se kelle vastasit, mutta ymmärrät kai senverran, ettei transuilua voi verrata juutalaisuuteen tai siihen että syntyy mustaksi?
Transsukupuolisten on siis melko turha uhriutua, kukaan ei pyydä heitä niihin saappaisiin hyppäämään. Sensijaan musta ei voi yhtäkkiä päättää että haluaa ollakin valkoinen, kun kokee rasis mia.
Miesten vaatteisiin pukeutuvana miehenä en tiedä transuilusta yhtään mitään, tiedän vaan miltä tuntuu syntyä pojaksi tytön kroppaan, valinnasta siinä ei ole millään lailla kyse. Ironista onkin se, että jos olisin intersukupuolinen, silloin kirjoittaja olisi puolellani ja kirjoittaisi kuinka kyseessä on synnynnäinen ominaisuus.
Kaverini otti ne juuri. Hän on cis. Itse en niitä tarvitse, miksi tarvitsisin, sainhan 12 vuotta sitten terveen paperit kahdelta eri psykiatrilta.
Cis....... ahhahahaha. Kuka näitä nimityksiä keksii.
Tässä merkityksessä keksittiin yli 10 vuotta sitten Amerikassa, latinankielessä trans-sanan vastakohta. Ymmärrän toki, ettei sivistyksesi riitä tämän ymmärtämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cis....... ahhahahaha. Kuka näitä nimityksiä keksii.
Tässä merkityksessä keksittiin yli 10 vuotta sitten Amerikassa, latinankielessä trans-sanan vastakohta. Ymmärrän toki, ettei sivistyksesi riitä tämän ymmärtämiseen.
Vielä heikompi on sivistystaso sellaisella, joka ei osaa puhua seurassa kieltä jota kaikki ymmärtävät. Voisit sanoa ihan vain nainen tai mies, etkä turvautua tuollaiseen tuulesta temmattuun sateenkaarisanastoon, jota kukaan ei edes halua ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että enpä laskisi paljon noiden "transtutkimusten" varaan, jos lääkärit ovat samaa tasoa potilaiden kanssa.Töllössä oli kerran ja tämän perusteella loit mielikuvan. Omilla asenteillasi ei varmaan ollut vaikutusta miten suhtauduit henkilöön muodostaessasi kuvaa hänestä. Ei himskatti. On se vaan niin helppoa noin vaan analysoida television kautta ja vesittää toisten saavutukset. Sinähän olisit oikea ammattilainen. Yhdellä vilkaisulla potilaan suuntaan kirjoittelisit päteviä diagnooseja suuntaan jos toiseenkin.
Kyllä sitä akkaa päivitteli muutkin, ja myös vieraana ollutta naista, joka väitti olevansa mies, koska pelasi lapsena JALKAPALLOA.
Tkköseltä tuli joskus vuosi tai kaksi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen pojan pitäisi voida halutessaan leikkiä nukeilla ja tanssia, ilman että heitä aletaan aivopestä että se on vaan jotain tyttömäistä.
Yksikään tuntemani mies ei olisi lapsena ollut sellaisen kaveri joka leikkii nukeilla.
Kenenkään ei tarvitse hyväksyä sinua vaan sinun tehtäväsi on toimia niin että muut sinut hyväksyy.
Semmoiset japani setit sieltä. ”törröttävä naula hakataan piiloon” (deru kugi wa utareu).
Hei hullu lopeta jo se vauhkoaminen! Olet kirjoittanut tänne jo kohta 40 sivua hullunkiilto silmissä. Ymmärrän, että transihmiset aiheuttavat suunnatonta mielipahaa, mutta tällainen vouhotus menee jo yli. Tätä on nyt jatkunut vuorokausi, mitä jos suuntaisit sen energiasi muualle toistaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, setasertifikoiduilta psykiatreilta.
Edelleen kyseessä on Hyksin ja Taysin ylilääkärit.
aivan, setasertifikoidut sellaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille transihmisiä vihaavat: Mitä tekisitte jos oma lapsenne vaikka murrosiän alkaessa tiedostaisi olevansa trans? Heittäisittekö lapsenne kotoa, hommaisitteko "eheytykseen", yrittäisittekö saada lapsen luopumaan höpötyksistä jollain muulla keinolla (vaikka se aiheuttaisi pahoja ongelmia) vai yrittäisittekö tukea lastanne, jotta hän pystyisi kasvamaan omaksi itsekseen.
Minä en pystynyt katsomaan lapseni kärsimystä, joten olen valinnut viimeisen (ja mielestäni ainoan) inhimillisen vaihtoehdon. Jos tulevissa tutkimuksissa löytyy mielenterveys- tai muu syy, josta tilanne johtuu, se on meille ok. Parasta olisi, että ristiriidan saisi jotenkin poistettua, mutta jos ei niin sekin asia täytyy hyväksyä.Lapseni saa kasvaa omaksi itsekseen ihan omassa sukupuolessaan. Hyvin helppoa.
Vanhemmat jotka lähtee tollasiin höpötyksiin mukaan, eivät sovi vanhemmiksi. Vanhemman tehtävä on suojella lasta, eikä aiheuttaa sille kärsimystä ja vaaraa, mitä näistä transjutuista seuraa eittämättä. Ei se hormonipumppaus ja leikkaukset ole leikin tekoa, vaan hengenvaarallisia ja tarpeettomia. Vanhemmat jotka sallivat sellasia lapsilleen, ovat huonoja vanhempia.
Olisikin asia noin yksinkertainen, niin ei transihmisiä olisikaan. Toki minäkin toivoisin, että lapseni voisi elää tyytyväisenä biologiseen sukupuoleensa. Ja jos minä siihen voisin inhimillisin keinoin vaikuttaa, niin sitten vaikuttaisin.
.Yksinkertainenhan tämä asia nimenomaan on. Ellei olisi somea, "transhoitoja" yms, ei olisi transihmisiäkään.
Kyllä se on vanhemman tehtävä suojella lasta moiselta hölynpölyltä, ihan joka trendiin ei saa antaa hypätä mukaan. Teineillä on aina omat metkunsa, jos teini sanoo olevansa "väärää sukupuolta" koska on katsellut erinäisiä tubevideoita, äiti ei voi olla niin idi ootti, että lähtee tätä ajatusta peesailemaan.
Yhtälailla kun kieltää nilkat paljaana kulkemisen pakkasella, voi transuilullekin sanoa suorat sanat. Nurkan takana odottaa jo seuraava ilmiö johon teini kohta hurahtaa.Onneksi omani ei sentään ole tähän transuiluun hurahtanut, kunnon sukkiakin on pitänyt, (jopa pitkiä kalsareita pakkasilla).
15veen äiti
Jo 1930-luvun alussa tehtiin ensimmäiset onnistuneet sukupuolenkorjausleikkaukset Euroopassa.
Saksan kanssallismieliset heput polttivat tutkimus aineiston muutamaa vuotta myöhemmin ja tappoi tämän parissa työskennelleitä ihmisiä ja myös näitä sen ajan transsukupuolisia.
Vierailija kirjoitti:
No jos miehormoni alentaa ääntää niin eikö naishormoni nostaisi sitä takaisin?
Ei. Noi hormonit pääasiassa kasvattavat elimiä. Testosteroni kasvattaa esim. kurkunpäätä, joka vaikuttaa ääneen, ja vastaavasti estrogeeni kasvattaa sitten rintoja, ja kumpikaan noista ei pienene (ainakaan merkittävästi) vaikka hormoneja vaihdettaisiinkin. Ja sama juttu esim. parran kanssa, jos testosteronilla saa ne karvatupet kehittymään niin, että alkaa puskeen karvaa, niin se ei sitten enää lopu vaikka hormonia vaihdetaan.
Ja ylipäätään kannattaa muistaa, että tytön ja pojan kehityksessä ero on pääasiassa testosteronissa. Kaikki sikiöt ovat aluksi ns. kaksineuvoisia, ja niistä tulee aina tyttöjä ellei sikiö altistu testosteronille (Tai jos sen vaikutus jostain syystä kumottaisiin jollain testosteroni-blokkeri -lääkkeellä). Sikiön mies-sukupuolikromosomisto sitten vaikutaa siihen, että sikiö alkaa itse tuottamaan testosteronia, ja siten joutuu sen vaikutuksen alaiseksi ja sitten tuleekin poika.
Eikä ole eroa ominaisuuksien peruuttamattomuuden suhteen sillä, että onko noi testosteronin aiheuttamat ominaisuudet hankittu vasta aikuisiällä vai jo sikiöstä saakka.
Tyyppi tarkoitti, että syntymässä normaalit. Ei me kaikki edes käydä alapään leikkauksessa.