Ulostulo: Tältä näyttää transhoitoja katuva ihminen
Sellaista sattuu että alkaakin kaduttaa.
Mitä mietteitä herättää tämä?
Kommentit (848)
Olen syntynyt naiseksi ja viihdyn naisena, mutta entäpä jos olisinkin syntynyt pippelin kanssa vaikka olisin tuntenut olevani tyttö? Parrankasvu teininä olisi varmaan ollut yhtä suuri järkytys kuin kelle tahansa naiselle, joka huomaa että mullahan kasvaa parta !
En todellakaan kadehti transihmisten osaa...
-eri[/quote]
Minä ja mieheni ollaan ihan tavallinen heteropari, jolle kaikki sateenkaarijutut on olleet ihan vieraita. Jostain syystä lapsi on trans, enkä ole siitä ollenkaan iloinen. Olen kuitenkin hyväksynyt tilanteen, kun muutakaan ei voi, ja hommannut lapselle hänen tarvitsemansa avun sekä koittanut olla henkisenä tukena. On tämä vanhemmallekin niin raskasta että aika hörhö pitää olla, että tätä pitää tavoiteltavana.[/quote
Rogd
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä maa se nyt oli, jossa eräs mies tunsi itsensä onnettomaksi köyhänä ja kertoi aina olleensa rikas mies köyhän miehen kehossa.
Jossain Euroopan maassa taas kuusikymppinen mies vaati oikeusteitse syntymävuotensa ja ikänsä muuttamista kaikkiin henkilötietoihin. Hän oli onneton kuusikymppisenä, koska koki olevansa nelikymppinen. Hänhän kertoi oikeudessa, että koki ettei koskaan voisi olla onnellinen kuusikymppisenä miehenä, vaan hänelle pitää antaa oikeus olla alentaa ikäänsä 20 vuodella. En ole löytänyt uutista, jossa olisi kerrottu oikeuskäsittelyn lopputulos. Onko joku nähnyt sen?
Muistan hämärästi, en ole nähnyt.
Minäkin haluaisin olla merikotka, mitenhän voisin alkaa vaatia oikeusteitse muita näkemään minut merikotkana jne.
Eikä ole vitsi, haluaisin kyllä olla merikotka, mutta kun minulle on aivot suotu, käsitän sen mahdottomaksi...Josko seuraavassa elämässä..
Hehheh, vitsikästä. Et taida ymmärtää, että toi sun merikotka juttus ei ole verrattavissa transsukupuolisiin. Käsittämättömän moni täällä näköjään ajattelee, että transsukupuoliset vain haluavat olla eri sukupuolta ja sen takia lähtevät korjaushoitoihin.
Miksei muka ole verrattavissa, kyllähän sitä voi haluta kaikenlaista. Ero on vain siinä, että normaalijärjellä varustettu ymmärtää että kaikkea ei aina saa mitä haluaa.
Ymmärrän kyllä, että sun on vaikea käsittää miksei ole verrattavissa. Se tuli jo selväksi lukiessani tota sun vertausta. Kerrotko sitten miksi mä en oo kertaakaan elämäni aikana ajatellut haluavani olla mies? Sen sijaan olen koko elämäni kokenut olevani mies.
Nainen, joka kertoo haluavansa olla mies, ei ole transsukupuolinen.
Et sinä mitään mieheyttä ole kokenut naisena, vaan naiseutta. Ihan sama vaikka vihaisit omaa sukupuoltasi. Meitä naisia on kaikenlaisia, koita nyt vain ymmärtää.
Kyllä sinä nimenomaan haluat olla mies, miksi se on niin vaikea myöntää.Mikähän sä oot kertomaan mun puolesta mitä mä tunnen ja koen? Ja tietenkin haluan, että mulla tulee olemaan miehen kroppa. Tossa aikasemmassa viestissä selitinkin jo tosta halusta. Voit lukea sen uudestaan, kun vaikuttaa siltä, että jäi epäselväksi. En jaksa uudelleen ruveta selittämään samaa asiaa.
Kunhan ymmärrät ettei sulla koskaan tule olemaan miehen kroppaa. Synnynnäiset XX-kromosomit pitävät siitä huolen.
Olisi parempi koittaa etsiä ratkaisuja siihen aivojen toimintahäiriöön, mikä saa sinut kuvittelemaan olevasi mies.
Niin kuin jo aiemmin olen sanonut, ymmärrän kyllä täysin sen ettei minusta koskaan tule täysin samanlaista miestä, mitä ”tavalliset ja normaalit” miehet ovat. Se on valitettavaa, mutta sentään musta tulee sen verran mies, että ulkoapäin kukaan, et edes sinä, pysty päättelemään olenko ”tavallinen” mies vai transmies.
kyllä sen vain huomaa päälle, ettet ole mies, vaikka itse et sitä uskokaan.
En ole tuo jolle vastasit, mutta mikä ihmeen pakkomielle sinulla on? Tunnetko ne kaikki Suomen tuhannet transmiehet vai mitä ihmettä? Olen itse kohtuu tunnettu tyyppi Kallion kapakoissa eikä suurin osa kavereistani katsoisi minuun päinkään, jos tietäisivät minun kuuluvan vähemmistöön. Eivät he tätä palstaa lue, mutta vaikka lukisivatkin eivät siltikään osaisi yhdistää minuun. Mutta elä sinä vain käsityksessäsi, pelaat vain pussiini.
Voi apua näitä "siis mä ainakin meen läpi!!!!" Tyyppejä. Tosi harva menee läpi. Olen pyörinyt noissa piireissä ihan helvetin paljon. Se ettei kukaan kysy mitään on normaalia kohteliaisuutta. Työpaikalleni tuli uusi työntekijä vuosi sitten, ja clockasin tämän sekunnissa siitä kun tämä osui ensimmäisen kerran näkökenttääni. Tai no, clockasin ja clockasin, sukupuolidimorfismin huomaaminen on normaali ilmiö johon näkökykyiset ihmiset pystyvät. Kukaan ei ole sanonut mitään, kaikki leikkii kiltisti mukana.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt naiseksi ja viihdyn naisena, mutta entäpä jos olisinkin syntynyt pippelin kanssa vaikka olisin tuntenut olevani tyttö?
Silloin pitäisi keskittyä korjaamaan sinun aivojasi vaivaava sukupuolidysforia.
Se että sinulta aletaan silpomaan pippeliä ja pumppaamaan keho täyteen hormoneita ei korjaa mielenterveysongelmaasi. Se vain pahentaa harhaista tilaa, kun keskitytään oireisiin taudin sijasta.
Kaikki mielenterveysongelmat eivät parane. Esim.skitsofrenia tai ihan masennuskin voi vaatia elinikäistä hoitoa ja voi puhua palliatiivisesta hoidosta eli lievitetään oireita, kun ei itse sairautta voida poistaa.
Ihan samalla tavalla voisi tehdä sukupuolidysforian kanssa. Aina on mahdollisuus, että se paranee jossain vaiheessa, mutta poistetut kudokset ja pilattu hormonitoiminta yms. ei enää palaa entiselleen. Ajatella että vasektomiaa pitää odottaa kolmekymppiseksi, mutta lapsesta saatetaan ruveta tekemään Frankensteinia jo alle teini-ikäisenä.
Kaikesta huolimatta maailma on täynnä tyytyväisiä transihmisiä, jotka eivät missään nimessä halua palata vanhaan. Itseasiassa suurin osa muutoksen terhneistö ovat tyytyväisiä. tekö haluatte näiltä ihmisistä kieltää tämän ja poistaa mahdollisuuden elää onnellista tyytyväistä elämää sellaisessa kehossa, josta he eivät halua luopua? Mikä pakkomielle teillä voi olla edes puuttua muiden tapaan elää ja olla onnellinen? Millainen ihminen edes muodostaa siitä mielipiteen - saati, että käyttää aikaansa siitä öyhöttämiseen jossain vauva.fillä?
Miten voi olla niin uskomattoman vaikea antaa muiden päättää omasta kehostaan, asioistaan ja elämästään? Ketään tässä maailmassa ei kiinnosta teidänkään elämä, joten ei teidän ihan oikeasti tarvitse tunkea mielipiteitänne muiden asioihin, minne niitä ei edes kaivata.
Sukupuoltaan EI voi vaihtaa. Se on joko XX tai XY(kehityshäiriöstä johtuvat poikkeamat ovat erikseen).
Pojaksi syntynyt kehittää luonnostaan testosteronia ja tytöksi syntynyt estrogeenia. Sukupuolen manipulaatioleikkauksen
jälkeen annetaan KEINOTEKOISTA testosteronia/estrogeenia henkilön elämän loppuun saakka. Kromosomit eivät muutu, eikä alkuperäinen hormoonituotanto(joudutaan kumoamaan keinotekoisesti). Elimiä ja kehoa yleensä, voi leikellä ja muovailla, mutta henkilön kromosomistoa ei.
Tämä kaikki sukupuolenvaihtohullutus on sielunvihollisen aikaansaamaa kapinaa. Tekeydytään Jumalan asemaan ja yritetään mukamas korjata "virhettä".
Turhaa hörhöilyä kirjoitti:
Sukupuoltaan EI voi vaihtaa. Se on joko XX tai XY(kehityshäiriöstä johtuvat poikkeamat ovat erikseen).
Pojaksi syntynyt kehittää luonnostaan testosteronia ja tytöksi syntynyt estrogeenia. Sukupuolen manipulaatioleikkauksen
jälkeen annetaan KEINOTEKOISTA testosteronia/estrogeenia henkilön elämän loppuun saakka. Kromosomit eivät muutu, eikä alkuperäinen hormoonituotanto(joudutaan kumoamaan keinotekoisesti). Elimiä ja kehoa yleensä, voi leikellä ja muovailla, mutta henkilön kromosomistoa ei.
Tämä kaikki sukupuolenvaihtohullutus on sielunvihollisen aikaansaamaa kapinaa. Tekeydytään Jumalan asemaan ja yritetään mukamas korjata "virhettä".
Olet varmaan myös sitä mieltä, että lapsettomuushoidotkin ovat sielunvihollisen toimintaa. Siinäkin puututaan Jumalan luomistyöhön.
Näitä kahta ei voi rinnastaa/vertailla.
Koko keskustelu on kuin suuri vitsi. Kouluttamattomat juntit kinaavat keskenään aivan uskomatonta huuhaata, mihin vedetään jumalat ja kaikki mukaan. Ja mikään täsät ei muuta sitä tosiasiaa, että transoikeudet, transasia ja tietoisuus senkuin lisääntyy. Mitä koulutetumpi ihminen, sitä paremmin tämän hyväksyy sekä ymmärtää.
Mua kummastuttaa ne transaktivistit, jotka yrittävät nyt kovasti suoltaa sitä mantraa someen, että tämä transius johtuu aivoista, että ihmisellä on väärän sukupuolen aivot. Eikö niillä ole pienintäkään ymmärrystä aivojen toiminnasta, siitä että ne säätelevät kehossa kaikkea toimintaa, myös sen kasvun aikana täyteen mittaansa.
Aivot säätelevät koko kehon kasvun ja elinten toiminot, sen kasvun täyteen mittaansa. Ei voi "miesaivoilla" kasvattaa naiskehoa eikä "naisaivoilla" mieskehoa, koska kaikki säätely ja toimintakäskyt tulevat aivoista.
Toisinsanoen, ei kannata ihan kaikkea uskoa mitä nämä transaktivistit kirjottelevat nettiin. Niillä on kova tarve tehdä tästä ilmiöstä fyysinen synnynnäinen ominaisuus, mitä se ei suinkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta huolimatta maailma on täynnä tyytyväisiä transihmisiä, jotka eivät missään nimessä halua palata vanhaan. Itseasiassa suurin osa muutoksen terhneistö ovat tyytyväisiä. tekö haluatte näiltä ihmisistä kieltää tämän ja poistaa mahdollisuuden elää onnellista tyytyväistä elämää sellaisessa kehossa, josta he eivät halua luopua? Mikä pakkomielle teillä voi olla edes puuttua muiden tapaan elää ja olla onnellinen? Millainen ihminen edes muodostaa siitä mielipiteen - saati, että käyttää aikaansa siitä öyhöttämiseen jossain vauva.fillä?
Miten voi olla niin uskomattoman vaikea antaa muiden päättää omasta kehostaan, asioistaan ja elämästään? Ketään tässä maailmassa ei kiinnosta teidänkään elämä, joten ei teidän ihan oikeasti tarvitse tunkea mielipiteitänne muiden asioihin, minne niitä ei edes kaivata.
Aika fasistista tällainen "teidän mielipiteitä ei kaivata! Miksi ei? Miksi aiheesta ei saa keskustella ja miten juuri sinun mielipiteesi on kaivatumpi kuin meidän muiden? Kaikkia kiinnostaa puuttua yhteisiin asioihin, elämme hyvinvointiyhteiskunnassa jossa ihmisiä kiinnostaa yhteiset säännöt, lait ja normit joiden mukaan eletään yhdessä. Olen huolissani transihmisten itsemurhista ja siitä että tällaista harhaa sukupuolenvaihdosta viljellään ja jotkut pitävät sitä jopa sallittavana. Kyllä meitä tässä yhteiskunnassa kiinnostaa toistemme asiat ja ihan hyvä niin. Asioista pitää keskustella.
Suhtautuvat kritiikkiin ja totuuden sanomiseen samoin kuin uskovaiskulttien jäsenet, kimmastuvat ja käyvät päälle.
Vierailija kirjoitti:
Koko keskustelu on kuin suuri vitsi. Kouluttamattomat juntit kinaavat keskenään aivan uskomatonta huuhaata, mihin vedetään jumalat ja kaikki mukaan. Ja mikään täsät ei muuta sitä tosiasiaa, että transoikeudet, transasia ja tietoisuus senkuin lisääntyy. Mitä koulutetumpi ihminen, sitä paremmin tämän hyväksyy sekä ymmärtää.
Tervetuloa takaisin vitsikeskusteluun koulutettu ihminen, kiva että pysyt mukana ja jaksat ohjata meitä ja keskustelua oikeaan suuntaan aina silloin tällöin tasaisin väliajoin, muistuttaen tietenkin koulutuksen tärkeydestä. T. Juntti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika fasistista tällainen "teidän mielipiteitä ei kaivata! Miksi ei? Miksi aiheesta ei saa keskustella ja miten juuri sinun mielipiteesi on kaivatumpi kuin meidän muiden? Kaikkia kiinnostaa puuttua yhteisiin asioihin, elämme hyvinvointiyhteiskunnassa jossa ihmisiä kiinnostaa yhteiset säännöt, lait ja normit joiden mukaan eletään yhdessä. Olen huolissani transihmisten itsemurhista ja siitä että tällaista harhaa sukupuolenvaihdosta viljellään ja jotkut pitävät sitä jopa sallittavana. Kyllä meitä tässä yhteiskunnassa kiinnostaa toistemme asiat ja ihan hyvä niin. Asioista pitää keskustella.
Suhtautuvat kritiikkiin ja totuuden sanomiseen samoin kuin uskovaiskulttien jäsenet, kimmastuvat ja käyvät päälle.
Ihan rehellisesti olisin hyvin voinut sanoa kanssasi aivan samaa teini-ikäisenä ympäröidessäni itseni vain toistemme ajatuksia tukevilla kavereilla, muita kunnioittamattomana ja itsetuntokriiseissäni. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa ja niin päin pois. Sinunkin kannattaa katsoa peiliin ja miettiä mikset onnistu käymään asiallista keskustelua itseäsi kiinnostavista aiheista kenenkään kanssa. Ihmiset suhtautuvat toisiin anonyymeillä nettipalstoilla helposti kuin itseensä ja monet sinulle esitetyt kommentit ovat todellisuudessa asiallisempia ja ystävällisempiä kuin tulkitset. Eli katso peiliin. - eri
Tätäpä minäkin olen ajatellut! Miksi esim. meikkaaminen ja kauniit vaatteet olisivat vain tyttöjen juttu, tai metsästys ja kalastus kuuluisivat vain miespuolisille? Olen itse kiistatta fyysisesti nainen, olen synnyttänytkin ja ihan normaali naisen alapää minulla on. Tykkään leipoa ja ommella, mutta myös metsästän ja ajan traktoria, enkä ole naisellisen näköinenkään, vaan ulkomuotoni on kuin venäläisen kuulantyöntäjän. Hametta tai meikkiä en käytä, mutta Dimexeissä ja maihareissa olen kuin kotonani. En kuitenkaan kuvittele olevani mies enkä aio sukupuoltani vaihtaa. Onneksi olen saanut sellaisen kasvatuksen, että kelpaan tällaisena kuin olen. Kauneusasiat eivät vain ole minun juttuni.
Vierailija kirjoitti:
Mua kummastuttaa ne transaktivistit, jotka yrittävät nyt kovasti suoltaa sitä mantraa someen, että tämä transius johtuu aivoista, että ihmisellä on väärän sukupuolen aivot. Eikö niillä ole pienintäkään ymmärrystä aivojen toiminnasta, siitä että ne säätelevät kehossa kaikkea toimintaa, myös sen kasvun aikana täyteen mittaansa.
Aivot säätelevät koko kehon kasvun ja elinten toiminot, sen kasvun täyteen mittaansa. Ei voi "miesaivoilla" kasvattaa naiskehoa eikä "naisaivoilla" mieskehoa, koska kaikki säätely ja toimintakäskyt tulevat aivoista.
Toisinsanoen, ei kannata ihan kaikkea uskoa mitä nämä transaktivistit kirjottelevat nettiin. Niillä on kova tarve tehdä tästä ilmiöstä fyysinen synnynnäinen ominaisuus, mitä se ei suinkaan ole.
En ole aivotutkija tai perillä neurotieteistä, mutta hormonitoimintaan vaikuttaa paljon muutkin kuin aivot vaikka aivot vaikuttavat tietenkin muihin elimiin, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mm. kiveksest ja munasarjat vaikuttavat aika paljon hormonituotantoon toki aivojen mukaan, mutta jos ei ole kiveksiä tai munasarjoja niin aivojen vaikutus on rajallinen.
Ainakin heterous ja homous taitaa viimeisimmän tiedon mukaan määräytyä sikiöaikaisella "hormonihuuhtelulla", eli jo sikiöaikainen testosteronialtistus muovaa lapsen aivoja, jotka sitten muovaavat lasta hänen kasvaessaan. Jos tyttösikiö "altistuu" isolle määrälle testosteronia raskausaikana, ei hänellä ole syntyessään yhtä feminiiniset heteronaisen aivot kuin vähemmän testosterinille altistuneella tyttövauvalla. Joskus tyttövauva syntyy todella miesmäisillä aivoilla varustettuna ja jos ei ihan koe olevansa mies niin aika varmasti pitää naisista.
Moni asia vaikuttaa eikä tiedätä tarkkaan millä kaavalla saadaan minkäkinlaisia lapsia, mutta mitä useampi poika, sitä todennäköisemmin seuraava lapsi on homo. Tosin yksilötasolla ei päde sitten lainkaan... Ihan keskustelua seuraamattomana tunkeilen väliin, jatkakaa!
Niin ja sukupuolia on sentään vain kaksi vaikka jokainen yksilö on omanlaisensa ja sopivasti miehekäs tai naisellinen.
Heh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on niin monimutkainen kokonaisuus, että kyllä katuvia löytyy joukosta muutamia aina ihan takuulla kuten kauneusleikkauksiakin katuvia. Edes tarkat hoitoihin pääsyseulat eivät tätä poista, mutta hoitoja mielestäni tarvitaan sillä hyödyt ovat monelle kuitenkin suuret ja usea on myös tyytyväinen lopputulokseen.
Jokainen on vastuussa siitä mitä keholleen tekee.
Jep, aikuinen ihminen tehköön kropalle mitä lystää. Ongelmaksi se muodostuu vain kun ruvetaan syöttämään muksuille niitä hormoniblockereita. En ymmärrä lapsen kehityksen vaarantamista yhtään. Sillä verukkeella että ilman blockereita ei lapsi muka muutu tarpeeksi hyvännäköiseksi, aika turhamaista. Rumia naisia ja manboobsimiehiä maailmassa riittää, miksi sellaiseksi muuttuminen on hirveä ongelma, luulin että ahdisti vain oma sukupuoli eikä niinkin pinnallinen asia kuin ulkonäkö.
Blockerien käytöstä puhuttaessa unohdetaan mainita usein sellainen pikkujuttu että kun kehon luonnollista puberteettiä ei päästetä alkamaan, on tuloksena ikuinen ns. eunukkius. Lapsesta tulee loppuiäkseen lisääntymiskyvytön ja seksuaalinen kanssakäynti harvoin kiinnostaa. Samaten etenkin pojille määrättävät testosteronin estot ja estrogeenit aiheuttavat massiivista vahinkoa luustolle. Kannattaa lukea näistä hormonivalmisteista ja niiden vaaroista, esimerkiksi Lupronista/Leuprolidesta. Lupronia ei saisi aikuinenkaan ottaa missään nimessä kuin maksimissaan puoli vuotta, mutta "translapsia" saatetaan pitää niillä vuosia.
Translapset kyllä mieluummin ottaisi ne oikeat hormonit eikä niitä blokereita.
Kyllä taas saa olla ihmeissään. Translapsille nimenomaan vaaditaan blockkereita, koska luonnollinen puberteetti vaikeuttaa transitioitumista myöhemmin iässä (tytöillä rintojen kasvu, pojilla ruumiin muuttuminen ja äänen madaltuminen) ja synteettisiä hormoneja ei voi lapsen oman turvallisuuden vuoksi antaa kuin vasta 15-16-vuotiaana. Sitten kun tuodaan esille blockereiden vaarat, ollaankin että "no ei me haluta niitä blockereita". Joko blockerit + hormonit myöhemmin ja loppuiän kestävä impotenssi sekä mahdollisesti osteoporoosi (pojilla myös sukuelinleikkauksen vaikeutuminen), tai sitten ei hormoneita ja paljon haastavampi ulkoinen transitioituminen aikuisiällä. Valitkaa siitä.
Tai sitten voi tehdä töitä sen eteen että sukupuolirooleista luovuttaisi eikä tällaiseen silpomiseen tarvitsisi lähteä, vaan kaikki voisivat olla millaisia haluavat biologisessa kehossaan. Mutta sehän nyt olisi natsifasistista ajatella noin.
Sukupuolirooleista luopuminen tai niiden hälventäminen ei poistaisi sukupuolenkorjauksen tarvetta.
todellakin poistaisi. Eikä se mikään "korjaus" ole, todella typerä ja väärä sana asiayhteyteen.
Vierailija kirjoitti:
Tätäpä minäkin olen ajatellut! Miksi esim. meikkaaminen ja kauniit vaatteet olisivat vain tyttöjen juttu, tai metsästys ja kalastus kuuluisivat vain miespuolisille? Olen itse kiistatta fyysisesti nainen, olen synnyttänytkin ja ihan normaali naisen alapää minulla on. Tykkään leipoa ja ommella, mutta myös metsästän ja ajan traktoria, enkä ole naisellisen näköinenkään, vaan ulkomuotoni on kuin venäläisen kuulantyöntäjän. Hametta tai meikkiä en käytä, mutta Dimexeissä ja maihareissa olen kuin kotonani. En kuitenkaan kuvittele olevani mies enkä aio sukupuoltani vaihtaa. Onneksi olen saanut sellaisen kasvatuksen, että kelpaan tällaisena kuin olen. Kauneusasiat eivät vain ole minun juttuni.
Mies voi ihan yhtä hyvin meikata ja nainen metsästää ja ajaa traktorilla. Nainen voi myös olla miehekäs ulkonäöltään ja mies naisellinen. Transsukupuolisena olen myös saanut sellaisen kasvatuksen, että kelpaan juuri tällaisena eikä minulle ole koskaan sanottu etten saisi tehdä jotain asiaa, koska se on ”miesten juttu”. Tekstistäsi saa sellaisen käsityksen, että olet sitä mieltä, että transsukupuoliset ajattelevat niin, että jos nainen on miehekäs ja tekee ”miesten juttuja” niin he tämän takia ”alkavat kuvitella” olevansa mies ja tuntevat tarvetta korjata sukupuoltaan? Tai ainakin vähintään sinä taidat ajatella asian olevan noin?
Minä ja mieheni ollaan ihan tavallinen heteropari, jolle kaikki sateenkaarijutut on olleet ihan vieraita. Jostain syystä lapsi on trans, enkä ole siitä ollenkaan iloinen. Olen kuitenkin hyväksynyt tilanteen, kun muutakaan ei voi, ja hommannut lapselle hänen tarvitsemansa avun sekä koittanut olla henkisenä tukena. On tämä vanhemmallekin niin raskasta että aika hörhö pitää olla, että tätä pitää tavoiteltavana.