Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis herranjumala miten paljon jotkut herkuttelee!! Järkytys kaupassa... Miten sinä herkuttelet?

Vierailija
09.02.2019 |

Kun katselee ihmisten viikonlopun ruokaostoksia, voi huhhuh! Sipsiä, karkkia, pizzaa, olutta kaikkea epäterveellistä. Oikea terveellinen ruoka on niin hyvää, kasvikset salaatti ja siihen jotain lisäksi tai maukas keitto. Sillä jaksaa ja herkuksi riittää kyllä kohtuullinen määrä jotain hyvää vaikkapa lauantai-iltana. Mitä mieltä muut? Onko ruokavalio kunnossa?

Kommentit (405)

Vierailija
61/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä AP:n kanssa. Aivan kuvottavaa välillä katsoa miten suomalaiset syö, ei olla yhdysvalloista kaukana enää.

Etenkin kesällä sitten näkee kun satakiloiset valaat vielä mättävät jäätelöä kiskalta kaksin käsin. Pahaa tekee. Ja mikä parasta, hyvinvointivaltio kustantaa diabeetikoiden kekkerit...

Tee kansalaisaloite: satakiloisilta jäätelönsyönti kielletty!

Oikeasti, kenen ylipaino tulee jätskikiskajäätelöstä??!

Totta. Todelliset jätskimässärit ostavat litroittain kauppojen pakastealtaasta. Mutta kiskakirjoittaja selvästi nautti kuvitelmastaan, saattaa jopa pälyillä kesäisin kioskien lähettyvillä toivossaan kohdata jäätelövalashirviö. Niin kuluvat kiskakirjoittajan kuumat kesät.

Vierailija
62/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ostan lähes KILON IRTOKARKKIA, kun oli alennetulla hinnalla tarjouksessa.

Ja syön sitä seuraavat 5 viikkoa yleensä.

Mutta AP kauhistelee tuomitsevalla katseella, että siinä se vetää tollasen satsin viikonloppuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et taida paljon viettää aikaa tällä palstalla? Hedelmäthän on suoraan saatanasta (sokeri) ja juusto nyt ei ole oikeastikaan mitenkään terveellistä, ainakaan ne juustot joilla minä herkuttelen (pitkään kypsynyttä ja rasvaista)

Ei pidä antaa väärää kuvaa massoille, että rasvaisessa juustossa olisi jotain epäterveellistä.

Tutkimukset näyttää aika lailla päinvastaista, moni on varmasti lukenut viimeaikoina tulleita tutkimuksia, joita on iltatabloideissakin hehkutettu... rasvainen juustohan on nykypäivän "superfoodia", joka parantaa terveyttä ja veriarvoja kaikilla mittareilla.

Toki siinä on kaloreita rasvapitoisuuden takia. Mutta korkeat kalorit ei ole yhtä kuin epäterveellistä.

Vierailija
64/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei takaa sitä, etteikö hoikka ja terveellisesti syövä sairastuisi! Ihan lähipiirissä näkee sairastuneita terveellisesti eläneitä ja myös lihavia, mutta terveitä henkilöitä. Ihan älytöntä sössöttää tuollaista, että yhteiskunta maksaa lihavien terveydenhuollon. Yhteiskunta maksaa myös laihojen terveydenhuollon. 

Ystäväni äiti sairastaa syöpää, ei ole paljon aikaa jäljellä. Hän ei ole koskaan polttanut, ei koskaan maistanutkaan alkoholia. Söi terveellisesti ja liikkui (juoksi ja ui), kunnes joutui luovuttamaan kun sairaus eteni pitkälle. Tämä vain yksi esimerkki. 

Miettikää vähän. Ei se ole 100% varmaa, että lihava sairastuu aina tai että hoikka pysyy aina terveenä. 

Vierailija
65/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et taida paljon viettää aikaa tällä palstalla? Hedelmäthän on suoraan saatanasta (sokeri) ja juusto nyt ei ole oikeastikaan mitenkään terveellistä, ainakaan ne juustot joilla minä herkuttelen (pitkään kypsynyttä ja rasvaista)

Ei pidä antaa väärää kuvaa massoille, että rasvaisessa juustossa olisi jotain epäterveellistä.

Tutkimukset näyttää aika lailla päinvastaista, moni on varmasti lukenut viimeaikoina tulleita tutkimuksia, joita on iltatabloideissakin hehkutettu... rasvainen juustohan on nykypäivän "superfoodia", joka parantaa terveyttä ja veriarvoja kaikilla mittareilla.

Toki siinä on kaloreita rasvapitoisuuden takia. Mutta korkeat kalorit ei ole yhtä kuin epäterveellistä.

Korkeat kalorimäärät lihottaa ja täällähän puhutaan nimenomaan siitä, että lihavat ostaa sipsejä ym. 

Vierailija
66/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja nuo teidän seliselit 😂

Vierailija
67/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli torstaina kärryssä sipsiä, punaista lihaa, kaksi laatikkoa olutta, siideriä, limua, salaattitarpeita - karkkia ei ollut, mutta leivontatarpeita suolaiseen ja makeaan.

Meillä oli eilen 16 vierasta tupareissa.

Maukas keitto olisi itse asiassa ollut ihan hyväkin tarjottava, mutta päädyin muuhun. Että jos näit minut, niin olisit varmaan saanut sätkyn.

Ymmärrän juhlat ja niissä kuuluukin herkutella. Mutta kun ihmisistä näkee että ruokavalio ei ole kunnossa kun ylipainoa on sellaiset vähintään 50kg. Miksi siltikin jatketaan sitä syömistä.

mutta kuuluuko se oikeastaan ollenkaan sinulle mitä muut syövät?

Vierailija
68/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkuttelen hyvällä ruoalla. Toisinaan leivoin jotain, välillä suolaista, välillä makeaa. Karkkia, lukuunottamatta salmiakkiaskeja, suklaata (jos se ei tule leivontaan), sipsejä, keksejä tms. ei tule ostettua juuri koskaan, popcornia silloin tällöin.

Limsoista oon heikkona San Pellegrinon limonataan. Muuten en limsoista välitä mutta tuota tulee ostettua tölkillinen aina välillä.

Mäkin tykkäsin siitä ennen mut nyt nekin on menneet vaihtamaan reseptiä je siinä on makeutusaineita kun ennen oli vaan sokeria. Suostun juomaan vain oikeasta sokerista tehtyä limsaa, en luota makeutusaineisiin. On älyttömän vaikeaa löytää mitään makeaa juomaa nykyään missä ei ole makeutusaineita, mutta parempi vaan mulle niin voin jättää ne kaikki kauppaan:)

Vierailija
69/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei takaa sitä, etteikö hoikka ja terveellisesti syövä sairastuisi! Ihan lähipiirissä näkee sairastuneita terveellisesti eläneitä ja myös lihavia, mutta terveitä henkilöitä. Ihan älytöntä sössöttää tuollaista, että yhteiskunta maksaa lihavien terveydenhuollon. Yhteiskunta maksaa myös laihojen terveydenhuollon. 

Ystäväni äiti sairastaa syöpää, ei ole paljon aikaa jäljellä. Hän ei ole koskaan polttanut, ei koskaan maistanutkaan alkoholia. Söi terveellisesti ja liikkui (juoksi ja ui), kunnes joutui luovuttamaan kun sairaus eteni pitkälle. Tämä vain yksi esimerkki. 

Miettikää vähän. Ei se ole 100% varmaa, että lihava sairastuu aina tai että hoikka pysyy aina terveenä. 

Niin että ihan turha edes yrittää kun huomenna voi jäädä bussin alle? Hieno elämän logiikka sinulla.. eiköhän ne riskit sairastua ole moninkertaiset jos elää epäterveellisesti.

70/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse kuulun siihen porukkaan että ei kiinnoata mitä muut lappaavat kärryihinsä koska eihän se mulle kuulu. Eilen ostin sipsipussin, karkkia ja pizza aineksia, toivottavasti ketään ei saanut traumoja 😂👌 ap:n kaltaiset ihmiset saa aina hymyilemään ja naurattamaan koska tietää että kyseisillä ihmisillä kaupassa käynti on todella iso ongelma. Tsemppiä siihen!

Vierailija
71/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön 6 päivää viikosta terveellistä ja hyvää kasvisruokaa, mutta yhtenä päivänä viikosta kaikkea epäterveellistä, lihallista ja hyvää ruokaa. Olen ihan normaalipainoinen, hoikahko ja terve nainen. Kauhistele vain, mutta tämä toimii mulla. Varmaan katkeroituisin sinunlaiseksi, jos ottaisin tuon herkkupäivän pois ohjelmastani.

Vierailija
72/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan kivaa miten joskus saa kiksejä toisten tekemisiä seuratessa. Sulla taitaa olla taivaspaikka jo tienattuna.

Vierailija
73/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ketään kiinnostaa toisten ruokaostokset?

Mulla oli eilen ostoskärryissä kokista ja karkkia, mutta myös paljon hedelmiä ja vihanneksia, tänään ostin vielä kaksi suklaapatukkaa lisää.

Ja ylipainoinenkin olen, olisit saanut rauhassa kauhistella.

Jos pitää rautalangasta vääntää, niin terveellisesti ja pitkään elävät kustantavat veroissa nuo rapakunnossa olevien herkuttelijoiden hoidot. Ihan siitä on kyse. Jos oltaisiin jossain jenkeissä jossa ei ole tällaista terveydenhuoltosysteemiä, ei kiinnostaisi tippaakaan jos joku syö itsensä aikaiseen hautaan. Suomessa on eri juttu -- täällä ihmisten tekemiset oikeasti vaikuttaa muihin ihmisiin verojen kautta.

Yhtälailla nuo "rapakunnossa" olevat maksavat veroja ja näin osallistuvat muiden ja oman hoitonsa maksamiseen. Kaikki maksavat kaikkien ihmisten hoidot, kenenkään veromaksuja ei ole kohdistettu erikseen mihinkään ryhmään. Miten tyhmiä ihmisiä tällä palstalla oikein on? Ai, mutta minähän joudun (sinun logiikalla) maksamistani veroistani kustantamaan tyhmien ihmisten (yllä oleva) kouluttamisen, tarkemmin sanoen kaikenmaailman erityisopettajat yms. Ei ole kivaa ei.

Vierailija
74/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kenenään ostoksia ei kauhisteltaisi, mitn se lihava koskaan heräisi ällistelee ja kauhistelee omaa ruokavalintoja? Sitten kun lääkäri toteaa ylipainon, siitä loukkaannutaan verisesti!

Vierailija
75/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole lihava (171 cm, 60 kg), mutta yleensä aina minulla on ruokaostosten lomassa keksipaketti tai kaksi, suklaata tms. Päivittäinen kahvihetki tai kaksi vaatii mielestäni aina pienen herkkupalan,  muuten syön hyvinkin terveellisesti. Saattaisin päästä pienistä päivittäisistä paheistani, mutten halua.  En koe sitä fyysisen terveyteni kannalta välttämättömäksi ja sitäpaitsi psyykkiselle terveydelle tällaiset herkkuhetket ovat mielestäni vain positiivisia asioita, kunhan mielenrauha ja -tasapaino eivät perustu ruualle.

En muuten välitä tippaakaan, jos joku näkee minut herkkujeni kanssa. Katsos, vaikka ostaisin kerralla useamman keksipaketin tai suklaata samanaikaisesti, en minä niitä kerralla syö. On vain mukavaa, ettei arkikiireen lomassa tarvitse käydä kaupassa kuin harvoin, ja kotoa löytyy aina jotakin herkkua.  Tämä tyyli sopii minulle, joku toinen tyyli toiselle.

Pidemmän ajan otanta kertoisi totuuden ihmisen ruokailutottumuksista, ei satunnainen havainto kassajonossa.

Vierailija
76/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullisessa herkuttelussa ei ole mitään pahaa. Itse tykkään ottaa viikonloppuna pullaa, keksiä tai jäätelöä.

Sipsit ja karkit sen sijaan eivät maistu enää lainkaan, kun vieroitin itseni niistä, lähinnä ällöttää ajatus kaikesta siitä rasvasta, suolasta, sokerista ja lisäaineista.

Vierailija
77/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että ihan turha edes yrittää kun huomenna voi jäädä bussin alle? Hieno elämän logiikka sinulla.. eiköhän ne riskit sairastua ole moninkertaiset jos elää epäterveellisesti.

En mä niin sanonut, etteikö kannattaisi yrittää elää terveellisesti. Mutta ei se takaa sitä, etteikö silti sairastuisi. Lihavat ihmiset käy myös töissä ja maksaa veroja, usko tai älä, ja osallistuu yhteiskunnan kustannuksiin. Täällä kun jankutetaan aina tuota mantraa, että hoikat maksaa lihavien sairaudet jne. Ei pitäisi olla liian ylimielinen muita kanssaeläjiä kohtaan ja kytätä näiden ostoskoreja. Ei koskaan tiedä milloin itse sairastuu. 

Vierailija
78/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kenenkään yksittäiset ostokset ei välttämättä totuutta kerro eikä edes kuulu kenellekään niin on sitä tullut itsekin joskus katsottua niitä muiden ostoksia. Ja kauhisteltua.

Kyllä se vaan pistää silmään kun reilusti ylipainoisen ihmisen ostokset on limsaa, sipsiä, karkkia, jäätelöä eikä mitään ruokaan viittaavaakaan. Joo, ei se niitä välttämättä kerralla syö, mutta kyllä se ulkomuoto valitettavasti luo ennakkoluuloja.

Vierailija
79/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, kärryt kukkoroillaan kaikkea moskaa. Lihavia ihmisiä, olet mitä syöt.

Tiedetään tiedetään.

Vierailija
80/405 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ruokavalio on kunnossa! Herkkua on pihvi, siihen kasvislisukkeet, juusto ja viini. Jos pizzaa tehdään, pohja tehdään juustosta ja kananmunista, ilman jauhoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän