Siis herranjumala miten paljon jotkut herkuttelee!! Järkytys kaupassa... Miten sinä herkuttelet?
Kun katselee ihmisten viikonlopun ruokaostoksia, voi huhhuh! Sipsiä, karkkia, pizzaa, olutta kaikkea epäterveellistä. Oikea terveellinen ruoka on niin hyvää, kasvikset salaatti ja siihen jotain lisäksi tai maukas keitto. Sillä jaksaa ja herkuksi riittää kyllä kohtuullinen määrä jotain hyvää vaikkapa lauantai-iltana. Mitä mieltä muut? Onko ruokavalio kunnossa?
Kommentit (405)
Vierailija kirjoitti:
Raikkaat voileivät ja maukas keitto. ❤️
Maksamakkarakeitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et taida paljon viettää aikaa tällä palstalla? Hedelmäthän on suoraan saatanasta (sokeri) ja juusto nyt ei ole oikeastikaan mitenkään terveellistä, ainakaan ne juustot joilla minä herkuttelen (pitkään kypsynyttä ja rasvaista)
Ei pidä antaa väärää kuvaa massoille, että rasvaisessa juustossa olisi jotain epäterveellistä.
Tutkimukset näyttää aika lailla päinvastaista, moni on varmasti lukenut viimeaikoina tulleita tutkimuksia, joita on iltatabloideissakin hehkutettu... rasvainen juustohan on nykypäivän "superfoodia", joka parantaa terveyttä ja veriarvoja kaikilla mittareilla.
Toki siinä on kaloreita rasvapitoisuuden takia. Mutta korkeat kalorit ei ole yhtä kuin epäterveellistä.
Onhan siinä kalorit ja kolesterolit, mutta sä nyt olet päättänyt lukea omaa teoriaa tukevia juttuja.
Voi sitä kohtuullisen määrän syödä vähän rasvaisempaakin juustoa, siitä olen samaa mieltä.
Me syödään viikottain pizzaa, karkkia monta kertaa viikossa. Ja viiniä menee.
Mutta muuten emme osta kaupan ”herkkuja”, eli vanukkaita, jälkiruokia, kakkuja, leivonnaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli torstaina kärryssä sipsiä, punaista lihaa, kaksi laatikkoa olutta, siideriä, limua, salaattitarpeita - karkkia ei ollut, mutta leivontatarpeita suolaiseen ja makeaan.
Meillä oli eilen 16 vierasta tupareissa.
Maukas keitto olisi itse asiassa ollut ihan hyväkin tarjottava, mutta päädyin muuhun. Että jos näit minut, niin olisit varmaan saanut sätkyn.
Ymmärrän juhlat ja niissä kuuluukin herkutella. Mutta kun ihmisistä näkee että ruokavalio ei ole kunnossa kun ylipainoa on sellaiset vähintään 50kg. Miksi siltikin jatketaan sitä syömistä.
He sentään ymmärtävät ettei se kuulu muille miten itse elää. Sinä olet sairas kyttääjä ja pidät itseäsi parempana ihmisenä kun työnnät nokkasi muiden asiohin.
Olen tupakoimaton absolutisti ja mielestäni valtaosa suomalaisista on alkoholisteja.
Sinäkin, aloittaja.
Me ostellaan välillä pelkkiä herkkuja ja toisinaan taas pelkkää terveys sapuskaa. Jos näkisit meidät pelkästään herkkupäivinä niin luulisit ettei edes yritetä syödä terveellisesti?
No kuuntele ja kauhistu. Tälläviikolla minuun on uponnut pari lavaa kokista, 6 pussia popcornia ja nyt valmistan paria pellillistä pizzaa, joita tokikaan en syö yksin. Raskas työ vaatii raskaat herkut :D Olen silti normaalipainoinen, vaikkakin nyt pikkuhiljaa ruvennut pömppistä muodostumaan. Jostain syystä herkkujen himo kasvaa voimakkaaksi, kun käy töissä ja sitten vapaa-ajalla tulee syötyä yltiöterveellisesti.
Kyllä minulle on suuri hupi kyylätä, mitä eräs naapuri lappaa kärryynsä -60% iltatarjouksista. Hän ei osta ainakaan silloin koskaan mitään normaalihintaisia tuotteita. Edes 40 senttiä/kilo appelsiinitarjous ei häntä kiinnostanut. Itse ostin tarjousappelsiineja perheelle useamman kilon. Joku pakkomielle punalaputettuihin alennustuotteisiin naapurilla ehkä on, sillä tiedän ettei ole tyhjätasku. Ruokittavia on kotona enää yksi eli suurin osa herkuista taitaa mennä hänellä omaan suuhunsa.
Hiljattain sattui olemaan runsaasti 2 tortun runebergintorttupakkauksia alennettu. Katsoin huvikseni, kuinka tyyppi kierteli torttujen ympärillä. Oli aluksi ottanut vasta 3 pakettia, mutta ahneus voitti ja otti lopulta neljä(!) pakettia. Kärryssä oli myös laskiaispullapaketti, Fazerin marjapiiraita ja pikkupullapussi. Itse en ottanut torttuja, sillä jo aiemmin maistettiin yhdet puolikkaat perheen kesken. Ei noita mässyjä kannata liikaa syödä.
Ahne naapuri menee kauppaan jo puoli tuntia ennen alennusmyynnin alkua haalimaan kärryynsä kaikki punalaputetut herkut. Oli niitä torttujakin jo koko sesongin ajan joka päivä ainakin rasiallisen onnistunut löytämään. Aiempina vuosina muistan, kuinka ahne naapuri "pakotti" kassan antamaan -60% alennuksen tortuista, joissa oli ko. päivä viimeinen myyntipäivä, mutta sinä vuonna ei niihin ollut haluttu alennuslappua laittaa, kun ilmeisesti menivät yleensä hyvin kaupaksi. Toisen kassan estelyistä huolimatta myöntyi nuori myyjä sitten alennuksen antamaan, kun kuulemma tämä ahne naapuri oli "joka päivä" jo saanut saman päivän vanhenevista tortuista alennuksen.
Ja ajatelkaa, minä kasvatin itsestäni tällaisen syöttösian (180cm/117kg) ihan vaan lisäämällä yltiömäärän kanaa, lihaa ja kalaa kaikkien kasvisruokieni päälle. Söin näin 6 vuotta, eli enemmän kuin kulutin ja sain painon nousemaan lähes 30 kiloa. Ostoskärrystäni ei olisi voinut päätellä lihomistani, koska kävin kaupassa päivittäin iltalenkilläni tai salilta tullessa. Nyt syön "herkkuja" ajoittain kun haluan painon takaisin lähemmäksi 100 kiloa.
Mulla on mun ainoa lapsi kuollut ja herkut on ainoa syy, miksi elää. Oon lihava.
Ihmisillä voi olla ihan oikeita ongelmia, miks mättää roskaa suuhunsa. Mut ainakaan mä en oon tuomitsemassa muita ostoskoriensa perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on vain totuus että poikkeuksetta lihavilla niitä herkkuja on puoli kärryä aina, hoikilla saattaa olla joku pikku patukka joskus.
on tullut huomattua joka kerta kun käyn kaupassa.
Ehkä heillä on sitten niitä juhlia joka ikinen päivä, en tiedä taustoja.
Tässä nyt taitaa enemmänkin ihmisiä ärsyttää tuo toisten ostosten kyttääminen. Tuollainen kyttääminen menee ainakin omasta mielestäni vähän tirkistelyn puolelle.
Tänään ajattelin herkutella pitsalla, oliiveilla, karkeilla, popkornilla, erikoisoluilla ja viskillä. 170/57kg ja sekös ap:ta vituttaa kun normaalipainoinen vielä
Vierailija kirjoitti:
Hei AP, mitä haluat tältä keskustelulta? Julistaa omaa ylemmyyttäsi ja kauhistella muiden huonoja valintoja? Miksi tämä aloitus?
Ap ei ole saanut tarpeeksi ruokaa, on väsynyt ja kettuuntunut nälissään, siksi seuraa muiden ruokaostoksia marketeissa ja kauhistelee. Muutenkin laihat ja alipainoiset on aina nälvimässä isompiaan ja olen todennut että johtuu vain ja ainoastaan nälästä. Se saa minutkin aina pahalle tuulelle ja näen jokaisessa jotain vikaa. Siksi pyrin syömään hyvin että en olisi kenellekään "piikki persuuksissa". Ei ole koskaan tarvinnut esimerkiksi aloittaa keskustelua vauvapalstalla siitä miksi ihmiset ei syö tarpeeksi vaan ovat anorektisia ja kuinka hirvittävän epäterveellistä se on ja aiheuttaa suuria kuluja veronmaksajille kun kuukausia pitää hoitaa suljetulla osastolla. Ja miten lapset pitäisi huostaanottaa kun ei osata ruokaa laittaa eikä kasvavalle lapselle anneta riittävästi ravintoa. Jostain syystä alipainoisilla ihmisillä on tämä tarve jatkuvasti joka paikassa. En myöskään koskaan kyttää mitä kenenkin kärryssä on kaupassa, ihan sama minulle. Hyvinsyöneellä on aivotoiminta sen verran sujuvaa että ymmärtää miten erilaisia tilanteita ja erikokoisia perheitä ihmisillä on. On arkea ja juhlaa, on sinkkutalouksia, ja jopa 16 lapsen perheitä jotka tuskin koskaan käy koko perheen voimalla ruokaostoksilla. Eli näyttäähän se aika hurjalta jos yksi äiti ostaa 18 ihmiselle ruokaa. Ei se silti sitä tarkoita että yksin söisi kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei AP, mitä haluat tältä keskustelulta? Julistaa omaa ylemmyyttäsi ja kauhistella muiden huonoja valintoja? Miksi tämä aloitus?
Ihmettelen vain miksi jotkut ihmiset eivät syö ruokaa vaan päivästä toiseen herkkuja ja eineksiä. Minusta se on kovin surullista. Halusin keskustelua aiheesta mikä on herkuttelua palstailijoille. Kyllä minäkin herkuttelen, mutta en kyllä todellakaan vedä mitään kokonaista sipsipussia ja siihen suklaalevyä ja olutta päälle
Tuskin tämä keskustelu täällä auttaa ketään muuttamaan elämäntapojaan, päinvastoin lisää varmasti monen ahdistusta ja häpeää ylipainosta. Jos haluat oikeasti tehdä asialle jotain, niin sivistä ensimmäisenä vaikka itseäsi ravintoasiantuntija Patrik Borgin tekstiä lukemalla.
Terveellisen ruoan laittaminen on vaan vähän liian vaikeaa monille heikomman kansanosan edustajille. Helpompi ahmia perunalastuja ja einespizzoja.
Juuri ostin lähikaupasta pelkästään 10kpl pieniä suklaapatukoita (Pätkis, Suffeli ym), en muuta. Varmaan luulivat bulimikoksi, olen hoikka nimittäin. Oikeasti ostin vaan varastot täyteen kun tykkään että on kaapissa aina pikku herkkukätkö äkillisen himon varalle ja paljon valinnanvaraa. Nuo säilyvät minulla varmaan kaksi kuukautta, syön korkeintaan kaksi 25 gramman pikkupatukkaa viikossa.
Ihan sama jos joku tuntematon kyttää mun ostoksia ja tekee niistä omia johtopäätöksiä. Hyvä jos saa jotain hupia päiväänsä kun spekuloi noinkin turhilla asioilla.
Kyllä minuakin järkyttää varsinkin lapsiperheet, joissa lapset saavat saman viikonlopun aikana karkkia, limsaa, sipsejä ja pizzaa tai muuta herkkuruokaa.
Kyllä se yksi herkku viikossa olisi taatusti riittävästi. Limsaa ja mehua ei tarvitsisi edes opetella juomaan.
Olen itse ollut ylipainoinen, eikä silloin aikoinaan esim. karkkeja oikeasti tehnyt edes aivan kamalasti mieli, koska niihinkin kyllästyi lopulta. Silti tuli ostettua, kun tapana oli.
Vain Suomesta löytyy AP:n kaltaisia kyttääjiä. Että pitää toisten ihmisten ruokaostoksiakin vahtia, ei jumalauta...
Ihan ok paino jos pituutta on vaikka 150cm.