Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 44 vuotias ja en ole ikinä ollut työttömänä kahta viikkoa pidempään

Vierailija
05.02.2019 |

Aina on ollut töitä. Pari kertaa on soitettu kotiin ja pari kertaa olen hakenut työpaikkaa ja saanut sen.
Aloitin puoli vuotta sitten nykyisessä työssä. Hakijoita oli 600, paikkoja 10 ja sain yhden, koulutustani vastaavan työn.
Mitähän teen oikein?

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitään, sinulla on vain tuuria.

Vierailija
2/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa työllistyä kun ei ole aukkoja työhistoriassa.

Vierailija
4/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa en tiedä, mutta itse olen 58v, aloittanut työuran 15v iässä, enkä ole ollut päivääkään työttömänä. Opiskellut toki välillä, mutta silloinkin tehnyt iltatöitä.

Vierailija
5/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut onnea rakkaudessa?

Vierailija
6/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnet sopivia ihmisiä ja sinulla on tuuria. Ei se sen kummempaa vaadi. 

terveisin 14-vuotiaasta saakka työelämässä ollut 52-vuotias, joka ei ole ollut päivääkään työtön

Vierailija
7/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sun pointti oli...?

Vierailija
8/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat vanhemmat joilla yhteyksiä.

Vierailija
9/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa työllistyä kun ei ole aukkoja työhistoriassa.

Ei se aina riitä.

Vierailija
10/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon vaikuttaa sekin, millä alalla olet. Osalla aloista tekijät revitään töihin jo koulunpenkiltä.

Vierailija
11/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut onnea rakkaudessa?

No ei kyllä mainittavasti.

Vierailija
12/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin tiedän ihmisiä, jotka eivät ole koskaan olleet työttömänä, mutta ei heillä ole siihen sen kummempaa syytä kuin hyvä tuuri. Itse ennen aina olin sitä mieltä, että minähän en koskaan jää, mutta kun televisiosta äitiysloman aikaan saa kuulla, että firma meni tänään konkurssiin, niin minkäs teet. Tämä 90-luvulla. Nykyään olen todella osaaja, mutta en työnantaja aina halua parasta, vaan sopivan keskinkertaisen. Joskus sain kuulla olevani liian osaava suorittavan tason töihin. Minulla on nyt erikoisosaamista vaativa työpaikka, mutta koko ajan koetan opiskella jotain, etten jää kelkasta. Aika rankkaa, mutta psyykeni ei kestä enää työttömyyttä. 

Vierailija
13/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

42v ja en ole ikinä ollut työtön. Multa loppuu työt sitten, kun potilaat lakkaa kompuroimasta tai lääketiede on niin kehittynyt ettei ihmisellä ole enää mitään tekemistä.

Vierailija
14/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon vaikuttaa sekin, millä alalla olet. Osalla aloista tekijät revitään töihin jo koulunpenkiltä.

Opetusalalla

Vierailija
15/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v enkä ole ollut päivääkään työttömänä. Nykyisessä työpaikassani olen ollut nyt puolivuotta ja vakivirkaa olisi tarjolla, jos haluaisin. Tienaan ihan kivasti.

Vierailija
16/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanikäinen enkä ole ollut päivääkään työttömänä. 

Uskon että tietyt valintani kyllä ovat tässä edesauttaneet, kuten hyvin työllistävän teknisen alan valinta ammatiksi (eikä sitä mikä kiinnosti, mutta ei työllistä) ja sen verran paljon omaan ammattitaitoon panostaminen että olen varmasti palkkani arvoinen. Mutta kyllähän tuuriakin on tarvittu, koska 3 kertaa on ollut urani aikoina YT-neuvottelut firmoissa joissa olen ollut, ja on päteviäkin ihmisiä niissä pois laitettu, eli en voi vedota vain siihen että kun olen oikeasti osaava. Niin oli useimmat poistetutkin.

Vierailija
17/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on ollut töitä. Pari kertaa on soitettu kotiin ja pari kertaa olen hakenut työpaikkaa ja saanut sen.

Aloitin puoli vuotta sitten nykyisessä työssä. Hakijoita oli 600, paikkoja 10 ja sain yhden, koulutustani vastaavan työn.

Mitähän teen oikein?

Minä olen 57vuotias en koskaan ole työvoimatoimistossa edes asioinut. Saatikka työttömänä ollut. 18vuotiaana työuran aloittanut.

Vierailija
18/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän teen oikein?

Puuuuuhhhh.......

Sä oot varaan vaan niin ylivoimainen.

Ja vaatimatonkin vielä,

Vierailija
19/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetusalalla

No tuo selittääkin jo paljon. Opettajaksihan pääsee melkein kuka vaan. Ei tarvitse edes olla pätevyyttä.

Vierailija
20/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 42v ja ollut elämässäni pitkiäkin aikoja työttömänä, viimeisin työttömyysputki kesti reilut 5 vuotta. Osaamisesta tai sen puutteesta ei ole kyse, sen puolesta puhuvat jo kansainväliset tunnustuksetkin. On tämä outoa kuinka jotkut luovat tauottoman uraputken ja toisilla ei muuta olekaan kuin vastoinkäymisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi