Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 44 vuotias ja en ole ikinä ollut työttömänä kahta viikkoa pidempään

Vierailija
05.02.2019 |

Aina on ollut töitä. Pari kertaa on soitettu kotiin ja pari kertaa olen hakenut työpaikkaa ja saanut sen.
Aloitin puoli vuotta sitten nykyisessä työssä. Hakijoita oli 600, paikkoja 10 ja sain yhden, koulutustani vastaavan työn.
Mitähän teen oikein?

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olenkin 32 enkä ole ollut päivääkään työssä. Repikääpä siitä :D

Vierailija
22/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samanikäinen enkä ole ollut päivääkään työttömänä. 

Uskon että tietyt valintani kyllä ovat tässä edesauttaneet, kuten hyvin työllistävän teknisen alan valinta ammatiksi (eikä sitä mikä kiinnosti, mutta ei työllistä) ja sen verran paljon omaan ammattitaitoon panostaminen että olen varmasti palkkani arvoinen. Mutta kyllähän tuuriakin on tarvittu, koska 3 kertaa on ollut urani aikoina YT-neuvottelut firmoissa joissa olen ollut, ja on päteviäkin ihmisiä niissä pois laitettu, eli en voi vedota vain siihen että kun olen oikeasti osaava. Niin oli useimmat poistetutkin.

Minä kohta 50v en ole koskaan ollut töissä, enkä tuu koskaan olemaankaan. Työ yliarvostettua hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän paremmaksi. Olen 51, ja olen elämäni aikana ollut työttömänä yhteensä viikon. Koulun kesälomia ei lasketa työttömyydeksi, ja lukiossa ja sen jälkeen olen aina ollut kesätöissäkin.

Vierailija
24/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma onkin niillä ihmisillä, joilla on pidempi aukko työhistoriassa. Ei ole toivoa edes päästä työhaastatteluun, kun Ap taas kävelee sisään ilman ongelmia. Aivan luonnollista, että työnantajat eivät ota riskiä mahdollisesti tuhlata aikaa pitkäaikaistyöttömiin, jos on joku, jonka monet muut ovat jo aiemmin päätyneet palkkaamaan.  Henkilöt joilla on parempi työhistoria, menevät aina ohi ja osa jää sitten työttömyys kuoppaan, jollei onni satu potkaisemaan ja saatyötä jotain muuta väylää käyttäen, kuin työhakemus kilpailuissa.

Vierailija
25/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon vaikuttaa sekin, millä alalla olet. Osalla aloista tekijät revitään töihin jo koulunpenkiltä.

Opetusalalla

No tuo selittääkin jo paljon. Opettajaksihan pääsee melkein kuka vaan. Ei tarvitse edes olla pätevyyttä.

Hyvä kun sanoit! Nythän maan työttömysluku on sitten nolla kun kaikki menevät opettajiksi, smartti.

Vierailija
26/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinentyötön. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samanikäinen enkä ole ollut päivääkään työttömänä. 

Uskon että tietyt valintani kyllä ovat tässä edesauttaneet, kuten hyvin työllistävän teknisen alan valinta ammatiksi (eikä sitä mikä kiinnosti, mutta ei työllistä) ja sen verran paljon omaan ammattitaitoon panostaminen että olen varmasti palkkani arvoinen. Mutta kyllähän tuuriakin on tarvittu, koska 3 kertaa on ollut urani aikoina YT-neuvottelut firmoissa joissa olen ollut, ja on päteviäkin ihmisiä niissä pois laitettu, eli en voi vedota vain siihen että kun olen oikeasti osaava. Niin oli useimmat poistetutkin.

Minä kohta 50v en ole koskaan ollut töissä, enkä tuu koskaan olemaankaan. Työ yliarvostettua hommaa.

Jos on rahaa olla omilla, esim. perityillä varoillaan niin ihan jees. Jos elää yhteiskunnan tuilla niin sitä pidän jonkin verran paheksuttavana, koska yhteiskunta ei toimis jos tällainen elämäntapa yleistyisi paljonkin. Nyt kun useimmat meistä mieluummin elävät vähän rikkaampina, vaikka joutuukin sitten tekemään töitä ja maksamaan veroa, kun köyhinä ja työstä vapaana, niin pieni vapaamatkustajien joukko vielä jotenkin menettele.

Vierailija
27/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon vaikuttaa sekin, millä alalla olet. Osalla aloista tekijät revitään töihin jo koulunpenkiltä.

Opetusalalla

No tuo selittääkin jo paljon. Opettajaksihan pääsee melkein kuka vaan. Ei tarvitse edes olla pätevyyttä.

Hyvä kun sanoit! Nythän maan työttömysluku on sitten nolla kun kaikki menevät opettajiksi, smartti.

Se, että jollakin alalla työllistyy helposti, ei tarkoita että kaikki menevät sinne alalle. Tai kestäisivät ko. alalla kovin kauaa. Puhelinmyyjäksikin pääsee käytännössä kuka vaan, mutta eipä sillä ole työttömyysongelmaa ratkaistu.

Vierailija
28/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua kun lukee tulee mieleen että näinköhän niitä vastahakoisesti työttömiä edes on??

Kaikki vastaajat ovat kuusikymppisiä ja työskennelleet nonstoppina kolmetoistavuotiaasta, johtajina ja esimiehinä, luonnollisesti.

Vierailija
29/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut onnea rakkaudessa?

On ollut rakkautta, viides muija menossa ja jälkikasvua 8lasta.

Vierailija
30/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 ja työttömänä meni kesä '95 eli valmistumisen jälkeen ennen jatko-opintoja.

Nyt viimeksi rekryttiin suoraan duunista toisiin hommiin, ei tarvinnut edes hakea...

Se on 90% asennetta, loput tuuria.

Vierailija
31/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetusalalla

Se, että jollakin alalla työllistyy helposti, ei tarkoita että kaikki menevät sinne alalle. Tai kestäisivät ko. alalla kovin kauaa. Puhelinmyyjäksikin pääsee käytännössä kuka vaan, mutta eipä sillä ole työttömyysongelmaa ratkaistu.

Koetappa mennä vaikka lukion kemianmaikaksi niin katsotaan miten lykästää.

Vierailija
32/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua kun lukee tulee mieleen että näinköhän niitä vastahakoisesti työttömiä edes on??

Kaikki vastaajat ovat kuusikymppisiä ja työskennelleet nonstoppina kolmetoistavuotiaasta, johtajina ja esimiehinä, luonnollisesti.

Kyllä niitä on. Tuhansia. Tälläkin palstalla. Heitä vaan ei kiinnosta tulla kommentoimaan ylimielisen työllisen hehkutuksia. 

Vierailija
33/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa en tiedä, mutta itse olen 58v, aloittanut työuran 15v iässä, enkä ole ollut päivääkään työttömänä. Opiskellut toki välillä, mutta silloinkin tehnyt iltatöitä.

Pistän paremmaksi, olen ihan kohta 64 v, jään piakkoin eläkkeelle, päivääkään en ole ollut työtön, kesätöitä nuorena ei tarvinnut hakea, kun aina kysyttiin. Se siitä!

Vierailija
34/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa en tiedä, mutta itse olen 58v, aloittanut työuran 15v iässä, enkä ole ollut päivääkään työttömänä. Opiskellut toki välillä, mutta silloinkin tehnyt iltatöitä.

Pistän paremmaksi, olen ihan kohta 64 v, jään piakkoin eläkkeelle, päivääkään en ole ollut työtön, kesätöitä nuorena ei tarvinnut hakea, kun aina kysyttiin. Se siitä!

Luultavasti teit 13-vuotiaana hommia johon vaaditaan nykyään 18-v ikä. Ajat muuttuvat.

Vierailija
35/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, ehdit vielä kokea sen tuota pidemmänkin työttömyysjakson....

Vierailija
36/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetusalalla

Koetappa mennä vaikka lukion kemianmaikaksi niin katsotaan miten lykästää.

Aineenopettaja on vähän eri asia kuin perusopettaja. Ei aineenopettajaksikaan toki opetusalan koulutusta tai kokemusta tarvitse. Ihan käytännössä olen nähnyt mm. toisen vuoden fysiikan opiskelijan opettamassa lukiossa.

Vierailija
37/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole ollut armeijan jälkeen työtön, en ole edes ikinä hakenut mihinkään, himasta on haettu töihin.

Viime syksynä viimeeksi pyydettiin töihin yhteen firmaan.

Vierailija
38/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M43v kirjoitti:

Minäkään en ole ollut armeijan jälkeen työtön, en ole edes ikinä hakenut mihinkään, himasta on haettu töihin.

Viime syksynä viimeeksi pyydettiin töihin yhteen firmaan.

Himasta...? 

Vierailija
39/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en vielä 44-vuotiaana ollut ollut päivääkään työtön. Sitten koitti yt:t ja nyt olenkin ollut työtön jo monta vuotta.

Vierailija
40/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo, ehdit vielä kokea sen tuota pidemmänkin työttömyysjakson....

Voipi olla, mutta nyt näyttää hyvältä. Olen vakinainen aineenopettaja. Toivottavasti terveys kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi