Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 44 vuotias ja en ole ikinä ollut työttömänä kahta viikkoa pidempään

Vierailija
05.02.2019 |

Aina on ollut töitä. Pari kertaa on soitettu kotiin ja pari kertaa olen hakenut työpaikkaa ja saanut sen.
Aloitin puoli vuotta sitten nykyisessä työssä. Hakijoita oli 600, paikkoja 10 ja sain yhden, koulutustani vastaavan työn.
Mitähän teen oikein?

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoisäni oli 16-vuotiaasta eläkeikään yhtä mittaa samalla työnantajalla, vain armeija oli välissä. Ei kärsinyt työttömyydestä hän.

Neljäkymmentäluvulla syntyneet ovat asia erikseen. Heillehän on langennut kaikki muutkin edut kuin manulle illallinen.

Vierailija
62/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on ollut töitä. Pari kertaa on soitettu kotiin ja pari kertaa olen hakenut työpaikkaa ja saanut sen.

Aloitin puoli vuotta sitten nykyisessä työssä. Hakijoita oli 600, paikkoja 10 ja sain yhden, koulutustani vastaavan työn.

Mitähän teen oikein?

Minä olen 57vuotias en koskaan ole työvoimatoimistossa edes asioinut. Saatikka työttömänä ollut. 18vuotiaana työuran aloittanut.

Samat speksit. Kolmet isot YT:t olen selvinnyt nykyisessä työpaikassani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnet sopivia ihmisiä ja sinulla on tuuria. Ei se sen kummempaa vaadi. terveisin 14-vuotiaasta saakka työelämässä ollut 52-vuotias, joka ei ole ollut päivääkään työtön

Olen 42v ja en ole koskaan ollut työttömänä. Lomautettuna olen ollut pari viikkoa. Silloin hain heti toisiin hommiin, ja pääsin. Kun uudessakin paikassa alkoi näyttää hiljenemisen merkkejä hain kouluun ja opiskelin uuden työllistävän alan. Alun perin työn löytyminen nuorena ei ollut helppoa. En sanoisi, että "tunnen sopivia ihmisiä", en tuntenut silloin ketään, mutta olen tutustunut. Olen tehnyt paljon myös ilmaista työtä nuorempana ja muuten "kannattamatonta" työtä. Sanoisin kyllä, että olen aktiivisesti tehnyt töitä sen eteen, ja uskonut, että työnteko kannattaa aina, vaikkei juuri sillä hetkellä. Jos vaan olisin antanut elämän lipua "toisilla on tuuria ja toisilla ei" asenteella olisin varmaan ollut työttömänä jo pitkään.

Vierailija
64/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes vaivauduin... tämähän on pelkkää *ittuilua koko ketju.

Vierailija
65/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se täystyöllisyys nyt sitten niin tavoiteltavaa..? Matalapalkka-alalla ei ainakaan koska verojen ja muiden maksujen jälkeen käteen jää sama kuin tukina. Ja parempipalkkaisiin töihin (brutto yli 3500) ei pääse.

Vierailija
66/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes vaivauduin... tämähän on pelkkää *ittuilua koko ketju.

Mitä muuta voi olettaa näin ylimielisellä aloituksella? 

Vierailija
67/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo teidän huudella. Jos hakijoita on 600 ja paikkoja 10 se tarkoittaa että 590 ei saa työtä. Ei ne työpaikat noin vaan tipahda syliin, on ihan helkkarinmoinen säkä jos työn saa nykyisin. Ei niitä kaikkia hakemuksia edes lueta.

Vierailija
68/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työttömänä 0 pv.

T. Lääkäri vm 2001

Vierailija
69/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

69 jatkaa: ja kommentillani tarkoitan vain sitä, että työvoimapula-alalla on lähes mahdoton olla työtön.

Vierailija
70/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työttömänä kymmenen vuotta. Ei voi mitään. Sairastuin nuorena ja en ole pystynyt hankkimaan koulutusta.

Onnea sinulle, että olet ollut terve!

Vierailija
71/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

69 jatkaa: ja kommentillani tarkoitan vain sitä, että työvoimapula-alalla on lähes mahdoton olla työtön.

Sama, lto. En kauaa ehtisi kortistossa haisemaan. Itseasiassa joku varmasti olisi juorunnut jo ympäri kyliä johtajille että olen vapailla markkinoilla, ja pomot sitten soittelisivat perään.

Esiopetuspätevä lto kehä kolmosen ulkopuolelta.

Vierailija
72/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla mitenkään ylimielinen, mutta todellakin meidän perheessä ei kukaan ole työttömänä ollut koskaan. Minä , mieheni, äitini,isäni,  aikuiset lapset, siskoni , heidän lapset, paras ystävättäreni ja hänen puolisonsa. Silti tunnen heidän kauttaan, niitä jotka ovat kaiken aikaa työttämiä. Yritin yhdelle järjestää työpaikan, ei halunnutkaan töitä,  hän sanoi ettei luoja varjelkoon jaksaisi olla kokopäivätöissä. Kyllä me sitten naurettiin kun sano suoraan ettei haluakkaan töitä. Erikoisosaajille on töitä ja paljon, voi myös vaihtaa välillä paikkaa. Asun pk- seudulla.

Vierailija
73/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet sen oikein, että osaat olla ylimielinen mulccu. Sellaset pärjää valitettavasti aina. Oksetat mua alotuksines. Miten muuten oletko kokenut väkivaltaa lapsena, nuorena ja aikuisena? Jos et, se helpottaa kummasti elämää.

Vierailija
74/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua olla mitenkään ylimielinen, mutta todellakin meidän perheessä ei kukaan ole työttömänä ollut koskaan. Minä , mieheni, äitini,isäni,  aikuiset lapset, siskoni , heidän lapset, paras ystävättäreni ja hänen puolisonsa. Silti tunnen heidän kauttaan, niitä jotka ovat kaiken aikaa työttämiä. Yritin yhdelle järjestää työpaikan, ei halunnutkaan töitä,  hän sanoi ettei luoja varjelkoon jaksaisi olla kokopäivätöissä. Kyllä me sitten naurettiin kun sano suoraan ettei haluakkaan töitä. Erikoisosaajille on töitä ja paljon, voi myös vaihtaa välillä paikkaa. Asun pk- seudulla.

Mikä sä oikein luulet olevas? Mä niin toivon, että elämä pistää sut totaalisesti polvilleen. Katotaan sitten nää jutut uudestaan. Vain _täydellunen typerys_ julistaa tuolla lailla omaa "erinomaisuuttaan".

Vierailija
75/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet sen oikein, että osaat olla ylimielinen mulccu. Sellaset pärjää valitettavasti aina. Oksetat mua alotuksines. Miten muuten oletko kokenut väkivaltaa lapsena, nuorena ja aikuisena? Jos et, se helpottaa kummasti elämää.

No huhhuh. Eihän aloituksessa ketään haukuttu, ap kertoi vain tilanteestaan, ei siitä pidä heti syyllistyä ja alkaa raivoamaan.

En ihmettele ettei sinulla tuolls asenteella töitä ole!

Vierailija
76/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL

Vierailija
77/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se täystyöllisyys nyt sitten niin tavoiteltavaa..? Matalapalkka-alalla ei ainakaan koska verojen ja muiden maksujen jälkeen käteen jää sama kuin tukina. Ja parempipalkkaisiin töihin (brutto yli 3500) ei pääse.

Työllisyydessä on paljon positiivisia etuja, kuten nyt vaikka työterveyshuolto, sosiaalinen asema, mielekkyys jne

Vierailija
78/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh. Eihän aloituksessa ketään haukuttu, ap kertoi vain tilanteestaan, ei siitä pidä heti syyllistyä ja alkaa raivoamaan.

En ihmettele ettei sinulla tuolls asenteella töitä ole!

Huhhuh itelles kun ei ajattelu suju tuon paremmin. Alotus oli pelkkää itsekehua ja vttuilua työttömille, ihan turha väittää muuta! Tai toki voi yrittää väittää, mutta totta se ei siitä silti tee. Ja teidän pskiasten keskellä ei ole mahdollista säilyttää loputtomiin positiivista asennetta, että turha ihmetellä sitäkään.

Vierailija
79/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua olla mitenkään ylimielinen, mutta tulenpa tänne leuhkimaan omalla ja sukuni erinomaisuudella. Lisäksi nauran sen erinomaisen sukuni kanssa ihmiselle, joka on valinnut erilaisen elämän kuin te. Eikä sekään vielä riitä: tulen pätemään sillä että erikoisosaajille riittää töitä pk-seudulla. Ylimielisyyksissäni vaan en tajua sitä, että suurin osa työttömistä ei ole erikoisosaajia eikä asu pk-seudulla. 

Vierailija
80/107 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli sama tilanne. Kunnes onni kääntyi. Sairastuin vakavasti. Ei kannata olla ihan noin omahyväinen ja ylimielinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi