Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka selvitä järjissään pakkasten yli taaperon kanssa?

Vierailija
23.01.2019 |

Ollaan minulle vielä vähän vieraalla paikkakunnalla jossa ei tuttuja joiden luona kyläillä, eikä Hoploppia tai vastaavaa. Rasavilli taapero kyllä on.

Luvassa siis niin purevia pakkasia moneksi päiväksi ettei ulos ole asiaa aikoihin. Mitä kummaa me teemme että selvitään ehjinä ja tolkuissamme pakkasjakson yli?

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan minulle vielä vähän vieraalla paikkakunnalla jossa ei tuttuja joiden luona kyläillä, eikä Hoploppia tai vastaavaa. Rasavilli taapero kyllä on.

Luvassa siis niin purevia pakkasia moneksi päiväksi ettei ulos ole asiaa aikoihin. Mitä kummaa me teemme että selvitään ehjinä ja tolkuissamme pakkasjakson yli?

No nyt otat selvää mitä perhekerhoja teidän kaupungissa toimii: mll, seurakunta, kaupunki. Käytte kirjastossa ja kirjastossakin järjestetään satutunteja, ehkä muutakin toimintaa.

Ja kuinka kovaa pakkasta on luvassa? Kyllä minä ulkoilin lasten kanssa vielä - 20 asteessakin. Kerrospukeutuminen, villaa, kaulaliina kasvojen suojaksi ja hengitysilmaa lämmittämään.

Sisälle kivaa puuhaa: muovailuvahat, vesivärit, sormivärit, palapelelit, rakennuspalikat. Rakennat tyynystä, vilteistä ja patjoista majan ja temppuradan. Heittelette palloa ja hernepussia. Jonakin päivänä leivotte. Fröbelin palikat ja Titinalle dvd:t oli mun lasten mieleen, innoissaan tanssivat ja leikkivät mukana (näitä löydät kirjastosta).

Jne. Toistan varmaan jo samoja kuin muutkin sanoo. Ja kyllä kirjastoon voi mennä rattailla sisälle!

Vierailija
82/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjasto tosiaan on.

Se vaan, että tulimme tänne junalla eli autoa ei ole käytettävissä ja pelkään lapsen kasvojen kylmettyvän jos rattailla mennään.

Toisekseen rattaita ei taida saada kirjastolla sisätiloihin, joten nekin olisivat aivan kylmät paluumatkalla.

Ap

Avutonta menoa ja meininkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptio?

Ystävällisesti,

ZinkkiSMies

Vierailija
84/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi koira pärjää. Pilkkimisellä olemisesta kaikki koirat inhoavat.

Zinkkis (The SuperKing)

Vierailija
85/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että opettajat ja päiväkodin hoitajat valittavat uupumista ja turhautumista. Jos tämä on maalaisjärjen taso vanhemmilla niin ei hyvää päivää. Olen ihmetellyt miten niitä wilma-viestejä voi olla niin paljon, että on rankkaa, mutta tämä ja palstan nopea selaus tänään kertoo kyllä kaiken oleellisen siitä porukasta, joiden kanssa koulussa saa hakata päätä seinään.

Vierailija
86/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti en ole, mutta voin sympata, sillä olen tällä hetkellä päiväkotiavustajana ryhmässä, jossa 2-5-vuotiaita tällä hetkellä. Eipä pahemmin ole ulkoiltu. Kyllä se käy rasittavaksi ja lastenkin turhautuminen näkyy. Onneksi saatiin tällä viikolla mennä kahdesti saliin päästämään vähän energiaa.

Ja miten muka nykyään punaisia poskia katsottaisiin pahalla? Ihana katsoa, kun posket on punaiset, mutta liian kylmä ei ole tullut kuitenkaan. (Suurin osa osaa itse sanoa jos on kylmä, ja pienimpiä käydään seuraamassa.)

Miksi päiväkodeissa ei käydä lasten kanssa ulkoilemassa?

Vierailija
87/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paljon suositeltu huivia lapsen suun eteen, mutta itse en yllyttäisi. Huivi kastuu ja voi kylmettää enemmän kuin lämmittää.

Muuten tietty suojataan mahdollisimman perusteellisesti, mutta suu, nenä ja silmät näkösälle.

Vierailija
88/129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti en ole, mutta voin sympata, sillä olen tällä hetkellä päiväkotiavustajana ryhmässä, jossa 2-5-vuotiaita tällä hetkellä. Eipä pahemmin ole ulkoiltu. Kyllä se käy rasittavaksi ja lastenkin turhautuminen näkyy. Onneksi saatiin tällä viikolla mennä kahdesti saliin päästämään vähän energiaa.

Ja miten muka nykyään punaisia poskia katsottaisiin pahalla? Ihana katsoa, kun posket on punaiset, mutta liian kylmä ei ole tullut kuitenkaan. (Suurin osa osaa itse sanoa jos on kylmä, ja pienimpiä käydään seuraamassa.)

Viime viikolla ainakaan niinä päivinä, milloin minä olin töissä, ei käyty ulkona. Ulkona oli keskimäärin -25, joten ei hennottu pienimpiä laittaa pihalle ja isommatkin tulivat osa niin vähillä vaatteilla hoitoon, että mieluummin leikitettiin sitten sisällä.

Vierailija
89/129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetin lapset pienestä pitäen siihen, että kotonakin voi viihtyä. Ei päiväunia ulkona jne. ja nyt ei ole mitään ongelmaa olla pakkaspäiviä sisällä. Nykyaikainen ilmanvaihto varmistaa, että talosta ei happi lopu.

Ei se aina skulaa. Itse tuuletan myös pakkasella. Makkari välillä ku hollitalli kun ikkuna ollut auki muutamia minuutteja. Laitan lämmön pois. Parempi nukkua viileässä hyvän peitteen alla.

Vierailija
90/129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi kotona kylpeminen on hyvä idea jos ei pääse kylmyyden (tai kesällä kuumuuden takia) ulos. Siinä saa mukavasti aikaa ja energiaa kulumaan.

Joku ehdotti paukkupakkasilla uimahalliin lähtemistä vaikka ap nimenomaan sanoi että ei ole autoa. Ei ehkä kauhean hyvä idea.

Kulkeeko julkinen liikenne sielläpäin ollenkaan? Oon huomannut että uimahallissa nyt entistä enemmän ihmisiä. Itsrllä matkaa kävellen n 15 min ja bussilla 5 min.

Vierailija
91/129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän myö 70 lapset ollaan hengissä sillä sillon vedettiin pulkassa kelissä kuin kelissä pitkin kaupunkia eikä ollu nykyisiä vaatteita ja pakkastakin oli reilusti enemmän.

Eikä muuten ollu äideillä autoja tai julkisia käytössä.

Ja silloin laitettiin Vitalista naamaan, että varmaan paleltui posket😁

Joo! Vieläkin muistan sen tuoksun ja sen miten ne käsitellyt kohdat tuntui kylmemmiltä.

Vierailija
92/129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Hgissä 8 astetta. Mene ulos taaperoineen. Uimahallille. Lue satuja ja leiki.

Vierailija
93/129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä vain 3kk ikäinen :( ja ulos meno ei tule kysymykseenkään näillä pakkasilla. Tosin olisi silti kiva käydä jossain tai tutustua muihin äiteihin.

Itsellä myös 3kk vauva ja ollaan oltu tunnin vaunulenkeillä, vaikka ulkona parikytä pakkasta.

Vierailija
94/129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän myö 70 lapset ollaan hengissä sillä sillon vedettiin pulkassa kelissä kuin kelissä pitkin kaupunkia eikä ollu nykyisiä vaatteita ja pakkastakin oli reilusti enemmän.

Eikä muuten ollu äideillä autoja tai julkisia käytössä.

Ja silloin laitettiin Vitalista naamaan, että varmaan paleltui posket😁

:D Ja silloin ei ollut nettiä. Miti mennä ihan itse pakkasessa ja tuulessatuiskussa pihalle, että pääsi lajitovereiden sekaan kilpailemaan, kenellä on kurjinta.  Tai ei vaan, käytiin juoruamassa, kuten kaikki muutkin.

Vierailija
95/129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska äidit. Pikkulottaseveriltä voi päästä aivastus.

Vierailija
96/129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappopakkanen, käristyskupoli. Ei siinä taaperon kanssa voi nyt minnekään mennä. Jonsei se pakastu niin se paistuu. Eiks jeh? Pysykää sisällä vuorovaikuttamassa, pysyvässä katsekontaktissa. 

Vierailija
97/129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kyllä on hyvä muistaa, että alle 15-vuotiailla lapsilla ei ole mitään asiaa ulos niin pitkään kuin siellä on pakkasta.

Vierailija
98/129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska äidit. Pikkulottaseveriltä voi päästä aivastus.

Emme me äidit ole päiväkodissa suunnittelemassa ja organisoimassa päivän toimintaa.

Vierailija
99/129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö osaa pukeutua oikein, vai etkö sinä suostu pukeutumaan toppavaatteisiin, kun pitää olla merkki avokkaat ja merkki nilkkafarkut ja merkki napatakki (alavatsasta napaan asti paljas) päällä.

Eiköhän jokainen saa itse vaatteensa valita.

No turha valittaa, jos palelee. Sää on pukeutumiskysymys. Miten ihmiset ovat näin avuttomia nykään?

Vierailija
100/129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä vain 3kk ikäinen :( ja ulos meno ei tule kysymykseenkään näillä pakkasilla. Tosin olisi silti kiva käydä jossain tai tutustua muihin äiteihin.

Itsellä myös 3kk vauva ja ollaan oltu tunnin vaunulenkeillä, vaikka ulkona parikytä pakkasta.

Miksi ihmeessä?