Mitä tekisit jos perisit 100000 euroa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin mummonmökin, varustaisin sen mahdollisimman omavaraiseksi sähkön, veden, ruuan ym. Huomioiden, näyttäisin keskisormea yhteiskunnalle ja erakoituisin sinne loppu elämäksi.
Kyllä sä joutuisit tukia nostamaan, kun rahat loppuisivat. Siinä vaiheessa sossu pakottaisi sut myymään mökkisi, ja muuttamaan vuokralle.
Sijoittaisin, kun ei ole tarvetta nyt rahalle eikä ole mitään ostettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin mummonmökin, varustaisin sen mahdollisimman omavaraiseksi sähkön, veden, ruuan ym. Huomioiden, näyttäisin keskisormea yhteiskunnalle ja erakoituisin sinne loppu elämäksi.
Kyllä sä joutuisit tukia nostamaan, kun rahat loppuisivat. Siinä vaiheessa sossu pakottaisi sut myymään mökkisi, ja muuttamaan vuokralle.
Miksi tarvitsisin tukia?
Rahaa menee käytännössä vähän sähköön, kiinteistöveroon, vaatteisiin ja työkaluihin.
Sen verran voi vaikka kerätä marjoja tai sieniä vuodessa.
Tuohon saisi varmaan jo ihan pätevän sijoitusneuvojan, eli sijoittaisin.
Maksaisin velat pois, tekisin tarvittavat remontit taloon ja ostaisin uuden auton.
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo raha riitä mitenkään. Saatko edes kunnon mökkiä tuolla.
Kyllä minä kovasti ihmettelisin että keneltä tämä perintö tuli ja miksi.
Sijoittaisin. Ja niin olen tehnytkin kun perintöä tuli. Tuotto hyvä. Tuhlaan myöhemmin enemmän ja muutan ulkomaille.
En mitään, juuri perin sata tonnia tänä vuonna, mutta eipä niin pienillä rahoilla elämä muutu mitenkään.
Ostin kaupunkiasunnon puolison kotiseudulta (vähän lainaa lisäksi), laitoin lapsen sijoituksiin sen verottoman määrän, ostin pari kallista juttua (esim järjestelmäkamera, osan sijoitin muiden lisäksi, osan säästin ja säästöillä käytiin mm. Islannissa viikko.
No perin muutaman kympin yli satatonnia.
Sijoittaisin kultaan ja nostelisin tukia.
En yhtikäs mitään. Perintöverot maksettuani ei sillä summalla mitään suurta osteltaisi.
Tuollahan maksaisi asuntolainan pois
Itse asiassa tuon verran perin keväällä. Siellä ne rahat on pankissa, kulutustottumukset on vähän muuttuneet mutta mitään ihmeellistä en ole hankkinut tai sijoittanut. Reissuja tehty jo ja lisää tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä oon jo sen ikänen että kerkiäisin kuolla ennen ku rahat loppuis. -eri kuin ap.
Vapautuisin työnikeestä neljä vuotta aiemmin suunnitellusta.
Maksaisin siitä ihan v***sti perintöveroa. Loput säästöön.
Vierailija kirjoitti:
En yhtikäs mitään. Perintöverot maksettuani ei sillä summalla mitään suurta osteltaisi.
Sadastatonnista ekassa luokassa perintövero on n. 8400, eli ihan hyvihän siitä jää.