Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka selvitä järjissään pakkasten yli taaperon kanssa?

Vierailija
23.01.2019 |

Ollaan minulle vielä vähän vieraalla paikkakunnalla jossa ei tuttuja joiden luona kyläillä, eikä Hoploppia tai vastaavaa. Rasavilli taapero kyllä on.

Luvassa siis niin purevia pakkasia moneksi päiväksi ettei ulos ole asiaa aikoihin. Mitä kummaa me teemme että selvitään ehjinä ja tolkuissamme pakkasjakson yli?

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä vauvojen kanssa ulkoileville että vaunuihin saa lämpöä laittamalla pari kuumavesipulloa vaunuihin. Itse laitoin kahteen 1.5 litran pulloon hanasta kuumaa vettä. Toinen päätypuolelle ja toinen jalkopäähän. Pitivät vaunut lämpimänä yllättävän pitkään.

Vierailija
62/129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joka päivä 15-30min ulkoillu 1-veen kanssa vaikka on pakkanen..ei kävele, mutta konttaa innoissaan..itellä loppuu happi talossa ja kaatuu seinät päälle jos en käy ulkona👍🏼Taaperosta oli tänäänkin hauskaa kun puhallettiin kuplia ja ne jäätyi😊Hyödynnetään toki myös kirjastot, kauppojen leikkipaikat yms😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis: sä meet töihin ja muksu päiväkotiin?

Vierailija
64/129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpeminen on yksi hyvä ajanviete taaperon kanssa jos ei jostain syystä voi ulkoilla.

Vierailija
65/129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä keskisuomessa on nyt viimeisen viikon ollut pakkasta sen 20-30 astetta, muutama lämpimämpi päivä välissä.

Ollaan ulkoitu päivittäin, välillä vaan 30min, välillä useampi tunti

. 3v ja 4v pysyy kohtullisen hyvin lämpimämä, kuhan vain pysyy liikkeellä. 1v onkin hankalampi, kun oma liikkuminen on toppahaalareiden kanssa vielä hidasta ja rattaissakaan ei malta istua.

Itse pysyn pirteämpänä kun edes hetken käy pihalla.

Meillä onneksi omakotitalo ja oma piha, niin vanhemmat jää usein pihalle vielä touhuamaan(seuraan ikkunasta tietysti!!), kun lähden 1v kanssa sisälle edeltä.

Enemmän mua huolettaa atoopikkojen kasvojen iho, johon kylmä ottaa herkästi. Etenkin jos on vähänkään tuulta. Mutta ihan hyvin on pärjätty tähän asti.

Vierailija
66/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kotona kylpeminen on hyvä idea jos ei pääse kylmyyden (tai kesällä kuumuuden takia) ulos. Siinä saa mukavasti aikaa ja energiaa kulumaan.

Joku ehdotti paukkupakkasilla uimahalliin lähtemistä vaikka ap nimenomaan sanoi että ei ole autoa. Ei ehkä kauhean hyvä idea.

Vierailija
67/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, kyllä minä taaperoiden äitinä kävin ja käyn lasten kanssa ulkona 30 asteen pakkasessa, pulkkaan tai potkukelkkaan talja ja vällyä, mukaan retkelle kaakaota. Ei ole lapset jäätynyt eikä atoopikkokaan ole kärsinyt, kun rasvaa oikeanlaisella rasvalla eikä rasvaa ennen ulos lähtöä, mutta ehkä toisilla on sitten herkempiä lapsia. Osaat varmaan ostaa alusvaatekerraston, välivillakerraston ja kunnon päälikerraston? Jos on pakko olla sisällä (meillä vain rankkasateella ja silloinkin vain jos on ihan pakko), niin askartelua, leikkiä, patjoista ja tyynyistä temppurata..mihin ihmisten mielikuvitus on hävinnyt?

Vierailija
68/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä ulkoilen 1v3kk taaperon kanssa vaikka olis -40 pakkasta. Taitaa apn ongelma olla aikuisen mukavuudenhalu. Taapero viihtyy oikein hyvin ulkona.

Vierailija
69/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen parhaimmillaan 28 astetta pakkasta. Oltiin monta tuntia ulkona kun vajaa 2 vuotias halusi pikku kolien ja lapioiden kanssa touhuta. Itku pääsi kun joutu sisälle

Vierailija
70/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan ja taaperon kanssa kantoreppukin on hyvä. Kun katsoo että naaman saa tarpeeksi suojaan niin pääsee ite reippaalle lenkille vaikka olisikin pakkasta. Meillä isompi vilahtaa ulos pakkasesta huolimatta. Minä menen sitten perässä vauva repussa ja saan molempia ulkoilutettua ainakin sen puoli tuntia. Jos alkaa liikaa paleltaa niin liikettä vaan. Useimmiten ollaan samantien pitempään kun kerran ollaan menty.

Vierailija
71/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittamalla tarpeeksi päälle, nykyisin nämä uusavuttomat äipät kun ei osaa pukea lapsia pakkaskeleille. Lämmin hattu, lämpimät hanskat, tuulenpitävä puku ja jos rattaissa ollaan niin fleeceviltti päälle. Ja punaisille poskille Vitalista, lapset tykkää ulkona olla ja nukahtavat hyvin.

Vierailija
72/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan minulle vielä vähän vieraalla paikkakunnalla jossa ei tuttuja joiden luona kyläillä, eikä Hoploppia tai vastaavaa. Rasavilli taapero kyllä on.

Luvassa siis niin purevia pakkasia moneksi päiväksi ettei ulos ole asiaa aikoihin. Mitä kummaa me teemme että selvitään ehjinä ja tolkuissamme pakkasjakson yli?

Mulla sama tilanne. Lähin ystävä asuu 90 km päässä. Miehellä ei ole juuri kavereita, jotka kyläilisivät. Itse pitäis luoda uusia suhteita,uutta se ahdistaa ihan sikana,koska en ole mitenkään sosiaalinen tapaus. Kyllä ystäviä aina silloin tällöin tarttuu matkaan, mutta täysin sattumalta.

Jos aiemmin olen yrittämällä yrittänyt saada ystäviä niin ei ole tullut mitään.

Nyt olen ilmoittanut yhdelle kansanopiston kurssille. En odota siitä sen suurempia. Onpahan jotain tekemistä.

Vierailija
73/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

V -87 ennätyspakkasilla oli poika pakko viedä rattailla päivähoitoon joka päivä, parin km päähän. Poika oli villavaatteissa, toppapuvussa, rattaissa lampaantalja ja paksu villashaali ympärille käärittynä. Posket paleltuivat niin, että olivat lopulta sinimustat. Onneksi ei pysyvää hattaa jäänyt.

Vierailija
74/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole kuullut uimahalleista? Ovat sellaisia isohkoja rakennuksia, joiden sisällä on altaassa lämmintä vettä, niissä uimahalleissa voi siis uida ihan talvellakin!

Vierailija
75/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kunnon talvi, kuin ennen vanhaan. Nautin todella. Pakkaslumi kirskuu kengän alla ja lapsuus 60- luvulta tulvii mieleen.

Jatkukoon!!

Vierailija
76/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans rakastan talvea ja kunnon kirpakkaa pakkasta! Ajattelin että vk.lopun aikana käydään ainakin kirjastossa ja uimassa. Myös kirpparilla, siellä on leikkipaikkakin.

Vierailija
77/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ulkona juoksemassa niin tulee hiki. 

Vierailija
78/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-luvulla vedenhaku kaivosta ja ulkohuussi pihan perällä.Myös nykyiset tuonajan idylli talot oli viheliäisiä kun sitten vetoa ja kylmät lattiat ja siksi "pilaavat" remontit.

Vierailija
79/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti en ole, mutta voin sympata, sillä olen tällä hetkellä päiväkotiavustajana ryhmässä, jossa 2-5-vuotiaita tällä hetkellä. Eipä pahemmin ole ulkoiltu. Kyllä se käy rasittavaksi ja lastenkin turhautuminen näkyy. Onneksi saatiin tällä viikolla mennä kahdesti saliin päästämään vähän energiaa.

Ja miten muka nykyään punaisia poskia katsottaisiin pahalla? Ihana katsoa, kun posket on punaiset, mutta liian kylmä ei ole tullut kuitenkaan. (Suurin osa osaa itse sanoa jos on kylmä, ja pienimpiä käydään seuraamassa.)

Vierailija
80/129 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitatte vaatteet päälle ja menette sinne ulos. Kyllä normaali perusterve aikuinen ja lapsi voi ihan hyvin käydä ulkona pakkasella kun on oikein pukeutunut. Veikkaan että todellinen ongelma tässä on äidin mukavuudenhalu...