Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (1007)

Vierailija

Hei.
Täällä uutena 160 cm/66 kg. Tavoitteena on päästä normaalipainon puolelle eli 63,5 kg. 

Olen koko kevään yrittänyt syödä kevyesti, mutta ilmeisesti teen jotain väärin, koska painoni on noussut lähtöpainosta 1,5 kg. Nukun useimmiten todella huonosti, se voi olla yksi syy. Aiemmin oli apuna personal trainerin ruokasuunnitelma ja nyt Yazio. Olen ihan epätoivoinen. En tiedä että syönkö liian vähän, mutta ilmeisesti aineenvaihduntani on aivan sekaisin. Kuukautiset olivat viimeksi toukokuussa. Hyvät neuvot ovat tarpeen. 

Vierailija

Tavoitepaino on saavutettu, olen ihan ihmeissäni siitä miten erilainen olo on vaikka pudotukseni oli maltillinen 5kg normaalipainon sisällä. Leivän ja maidon lopettaminen vei mennessään epämukavan kestoturvotuksen. En osaa selittää tätä fiksusti, mutta tunnen keskivartaloni lihakset ihan eri tavalla ja pystyn jännittämään niitä paremmin. Kävellessä tuntuu oudolta kun vyötärö ja kyljet tuntuvat erilaiselta, jotenkin kovemmilta. Toinen iso muutos on se että pääsin irti napostelukierteestä, en enää kuole nälkäkiukkuun, tärinöihin ja pyörrytykseen vaikken söisikään parin tunnin välein. En olisi ikinä uskonut että voisin paljon paremmin syömällä mieluummin 3 kertaa päivässä. Nyt ohjelmassa on jatkaa samalla mallilla ja oppia uusia juttuja omasta kropasta. Painojen kanssa treenaaminen on osoittautunut ennakkoluuloistani huolimatta hauskaksi ja haastavaksi.

Isoin muutos kuitenkin on omassa asenteessa. Olen aina jotenkin ajatellut että terveys ja painonhallinta on yksittäinen askare, jota tehdään erikseen sille varattuna aikana ja josta otetaan välillä taukoja. Nyt ymmärrän että terveys ja painonhallinta on kytköksissä koko elämään, ei vaan siihen puolituntiseen jonka päätän polkea kuntopyörällä. On jotenkin helpompi suhtautua elämäntapamuutokseen nyt kun sisäistän että itsestään on pidettävä huolta koko ajan, kaikkien valintojen kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mulla tuli kesälomalta vain pientä turvotusta, nyt alkuviikon jälkeen vaaka näyttää samoja lukemia taas. Olen jatkanut fiksusti syömistä, kotona ollessa lomallakin kasvispainotteista ruokaa, välipalaherkuiksi mansikoita ja melonia. Kuitenkin loman aikana annoin itselleni luvan syödä vapaammin, esim reissussa otin välillä hampurilaisaterian, ja kylässä jäätelön. Terassillakin tuli käytyä, mutta drinksujen määrä oli maltillinen. Onnistuin pitämään ruoka-ajat, joka auttoi kurissa pysymistä. Ja välillä tilasin pelkän salaatin kun käytiin ulkona syömässä. Mielestäni on ok, ja pitääkin lomailla hölläillä, kunhan tiedostaa sen että loman jälkeen täytyy palata taas arkeen. Mulla olis tarkoitus alkaa nyt syksyllä kiinteyttää keskivartaloa. Yritän treenillä saada vatsalihakset näkymään. Tervetuloa uudet ja tsemppiä kaikille, pidetään hyvä vertaistukiketju aktiivisena. Miuku 🐈

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hei.
Täällä uutena 160 cm/66 kg. Tavoitteena on päästä normaalipainon puolelle eli 63,5 kg. 

Olen koko kevään yrittänyt syödä kevyesti, mutta ilmeisesti teen jotain väärin, koska painoni on noussut lähtöpainosta 1,5 kg. Nukun useimmiten todella huonosti, se voi olla yksi syy. Aiemmin oli apuna personal trainerin ruokasuunnitelma ja nyt Yazio. Olen ihan epätoivoinen. En tiedä että syönkö liian vähän, mutta ilmeisesti aineenvaihduntani on aivan sekaisin. Kuukautiset olivat viimeksi toukokuussa. Hyvät neuvot ovat tarpeen. 

Ei kevyesti syömällä saa muuta aikaiseksi kuin kehonsa ja hormooninsa sekaisin, niin kuin sulle on jo käynyt. Nyt sun kannattaa ensin korjata vauriot ja miettiä laihdutusta sitten hyvin syöden.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei! Olipas kiva löytää tällainen ketju :) liityn uutena mukaan. Pituuteni on 177, painoa päässyt kertymään noin 89kg. Tavoitteena nyt ainakin aluksi päästä 75 kg painoon takaisin, eli -14kg.
Mun heikkous ei niinkään ole herkut vaan ihan vain ruuan syöminen. Ruoka on hyvää ja syöminen kivaa :D nautin kylläisyyden tunteesta.. Toinen heikkouteni on ollut sohvalla makoilu miehen kanssa. (Hänellä on tosi fyysinen työ ja painonhallinta aina ollut paljon helpompaa kuin minulla, mutta pimeinä talvi-iltoina on ollut vaikea saada aikaiseksi lähteä yksin lenkille)
Rakastan kyllä kevyttä liikkumista: pyöräilyä, kävelyä, hiihtoa, uintia, melkein mitä vain, mutta pitäisi liikkua enemmän niin että tulee hiki eikä vain liikkumisen ilosta :D myös lihaskuntoa pitäisi treenata ja sitä inhoan... Ruokailun suhteen tarkoitus saada annoskoot järkeviksi, eikä aina syödä vatsaa täyteen.
Ruokailun suhteen muutos alkoikin jo viikko sitten ja oon tyytyväinen kuinka oon pystyny vähentämään syömistä. Paino ei kuitenkaa oo vielä tippunu oikeen mihinkään. Mulla on luontasesti paino vaihdellu tosi paljo, peräkkäisten päivien aamupaino voi heittää vaikka 2,5kg, joten pitkäjänteisyyttä vaaditaan painon seuraamisessa ;D
T. Mansikka

Kai kiinnität syömisissä huomioon sisältöön?  Jos sisältö on kunnossa, ruokamäärä pysyy kohtuullisena automaattisesti. Ei tarvita pienempiä lautasia tai vaakaa huijaukseen. Elimistöä kun et pysty huijaamaan.

Tietenkin kiinnitän huomiota sisältöön, nyt lomalla on ollut helppo syödä paljon salaattia, kasviksia, kalaa, kanaa jne ja välttää ylimääräisiä sokereita. Ensi viikolla koittaa paluu arkeen ja syöminen niinku ite haluaa on vaikeampaa. Olen päiväkodissa töissä ja on pakko syödä lasten kanssa päiväkotiruokaa ja sillon tulee taas paljo perunaa ja pastaa, sekä pakko syödä melko nopeaan tahtiin...

Ruuan sisältö vaikuttaa toki kylläisyyden tunteeseen, mutta kyllä sopivaan annoskokoon opettelu vie mulla aikaa. Liekö totta vai legendaa, mutta mulle on sanottu että vatsalaukku venyy kun syö paljon ja kutistuu kun syö vähemmän 🤔 lähisuvussa on myös yhdellä henkilöllä diagnosoitu, että jokin hormoni tms ei toimi eikä hän siksi koe kylläisyyden tunnetta lainkaan. Itellä tulee stoppi syömisen kanssa jossain kohti, mut aika paljo saa ahtaa 🙈

Mä vien töihin omat eväät. Ei ole kukaan vielä valittanut. Päinvastoin, saadaan lasten kanssa hyviä keskusteluja koska mun ruuat on välillä tosi erilaisia verrattuna päiväkodin ruokiin.

T. Lastentarhanope

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei! Olipas kiva löytää tällainen ketju :) liityn uutena mukaan. Pituuteni on 177, painoa päässyt kertymään noin 89kg. Tavoitteena nyt ainakin aluksi päästä 75 kg painoon takaisin, eli -14kg.
Mun heikkous ei niinkään ole herkut vaan ihan vain ruuan syöminen. Ruoka on hyvää ja syöminen kivaa :D nautin kylläisyyden tunteesta.. Toinen heikkouteni on ollut sohvalla makoilu miehen kanssa. (Hänellä on tosi fyysinen työ ja painonhallinta aina ollut paljon helpompaa kuin minulla, mutta pimeinä talvi-iltoina on ollut vaikea saada aikaiseksi lähteä yksin lenkille)
Rakastan kyllä kevyttä liikkumista: pyöräilyä, kävelyä, hiihtoa, uintia, melkein mitä vain, mutta pitäisi liikkua enemmän niin että tulee hiki eikä vain liikkumisen ilosta :D myös lihaskuntoa pitäisi treenata ja sitä inhoan... Ruokailun suhteen tarkoitus saada annoskoot järkeviksi, eikä aina syödä vatsaa täyteen.
Ruokailun suhteen muutos alkoikin jo viikko sitten ja oon tyytyväinen kuinka oon pystyny vähentämään syömistä. Paino ei kuitenkaa oo vielä tippunu oikeen mihinkään. Mulla on luontasesti paino vaihdellu tosi paljo, peräkkäisten päivien aamupaino voi heittää vaikka 2,5kg, joten pitkäjänteisyyttä vaaditaan painon seuraamisessa ;D
T. Mansikka

Kai kiinnität syömisissä huomioon sisältöön?  Jos sisältö on kunnossa, ruokamäärä pysyy kohtuullisena automaattisesti. Ei tarvita pienempiä lautasia tai vaakaa huijaukseen. Elimistöä kun et pysty huijaamaan.

Tietenkin kiinnitän huomiota sisältöön, nyt lomalla on ollut helppo syödä paljon salaattia, kasviksia, kalaa, kanaa jne ja välttää ylimääräisiä sokereita. Ensi viikolla koittaa paluu arkeen ja syöminen niinku ite haluaa on vaikeampaa. Olen päiväkodissa töissä ja on pakko syödä lasten kanssa päiväkotiruokaa ja sillon tulee taas paljo perunaa ja pastaa, sekä pakko syödä melko nopeaan tahtiin...

Ruuan sisältö vaikuttaa toki kylläisyyden tunteeseen, mutta kyllä sopivaan annoskokoon opettelu vie mulla aikaa. Liekö totta vai legendaa, mutta mulle on sanottu että vatsalaukku venyy kun syö paljon ja kutistuu kun syö vähemmän 🤔 lähisuvussa on myös yhdellä henkilöllä diagnosoitu, että jokin hormoni tms ei toimi eikä hän siksi koe kylläisyyden tunnetta lainkaan. Itellä tulee stoppi syömisen kanssa jossain kohti, mut aika paljo saa ahtaa 🙈

Mä vien töihin omat eväät. Ei ole kukaan vielä valittanut. Päinvastoin, saadaan lasten kanssa hyviä keskusteluja koska mun ruuat on välillä tosi erilaisia verrattuna päiväkodin ruokiin.

T. Lastentarhanope


Hienoa, jos sinulla on töissä se mahdollisuus! 👍meidän päiväkodissa tarvitaan ymmärtääkseni lääkärintodistus, että voi luistaa opetusateriavelvollisuudesta, enkä tiedä saako sitä jos ei ylipainoa ole oikeasti todella reilusti. Opiskelijat, joilla on omat eväät eivät saa syödä lapsiryhmässä, vaan käyvät kahvihuoneessa lounaalla. Nyt on eka työviikko takana ja oon tsempannu ruokailun suhteen, että yritän täyttää vatsaani enemmän salaatilla ja ottaa vain esim. yhden perunan :D

T. Mansikka

Vierailija

Jipii! Tänään meni -10 kg rikki! Vähäkalorisuus on onnistunut kivasti eikä ole ollut ongelmaa pysyä päiväkaloritasoissa. Herkkulakko ei ole pitänyt mutta houkutukset eivät ole olleet kovin kummoisia.

Samurai

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jipii! Tänään meni -10 kg rikki! Vähäkalorisuus on onnistunut kivasti eikä ole ollut ongelmaa pysyä päiväkaloritasoissa. Herkkulakko ei ole pitänyt mutta houkutukset eivät ole olleet kovin kummoisia.

Samurai


Hieno saavutus, paljon onnea! Terveisin Miuku 🐈

Vierailija

Hellurei porukka! Onko täällä "alkuperäsiä" jäseniä vielä mukana? Aplari täällä moi! Juuri luin aloitusviestini tässä ketjussa ja siinä kerroin painoni olleen 87 vuoden alussa. Nyt se on 82. Tuossa kesäloman taukoilin lahjakkaasti ja nyt taaas ruodussa. Mutta kuitenkin -5kg vuoden sisään. Ihan kiva mutta mitätön pudotus. Eli nyt vaan taas täysiä eteenpäin!!

-Aplari

Vierailija

Voi olla että hyvä ruoka, parempi mieli.  Paikkansa pitää myös huono ruoka,  parempi keho. Ajatukset pois herkullisista makuaistimuksista, muutakin tekemistä löytyy!

Vierailija

Olen nyt ollut tässä ulkomaan matkalla ja heti huomaa että on tullut turvotusta kun ulkona tulee syötyä kaikki ruoat nii on kamalan rasvaista ja suolaista. Vaikka muka syö vähemmän kuin ennen, tuntuu että paino on noussut ainaki 2 kg 2 päivässä. Toivonpahan vaan että laskee myös yhtä nopeasti kun on tässä noussutkin.

Vierailija

Nyt on taas painokin pitkästä aikaa lähtenyt laskuun. Tänään aamupaino 71,5 kiloa. Aloituspaino vuoden alussa oli siis reilut 90 kiloa, joten tyytyväinen olen kyllä. Pituutta 177 cm, joten muutama kilo olisi vielä tavoitteena pudottaa. Pari viime viikkoa on taas mennyt paremmin terveellisten syömisten kanssa. Eilen sorruin tosin tekemään lämpimiä tonnikalaleipiä ja kaakaota kermavaahdolla kun oli niin harmaa ja kolea keli täälläpäin. No mutta se sallittakoon, tänään on jo sitten taas oltu ruodussa.

- Parsakaali

Vierailija

Grammaakaan ei ole paino pudonnut (normaalipainon sisällä) mutta lihasmassaa on tullut lisää ja painoakin pari kiloa. Voisin syyttää syömääni lääkettä (jotkut lihovat tästä 20-30 kiloa, minä onneksi vain tuon 2). 

Tämän päivän kalorisaldo on 1490, normimäärä mutta eipä tällä laihdu. Pitäisi jaksaa pitää 2 paastopäivää viikossa mutta tuo pahuksen lääke tekee sen että 03 aamuyöllä on hirveä nälkä. Yritän selvitä puolikkaalla banaanilla aamuun, mitään ylimääräistä en suostu syömään!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi olla että hyvä ruoka, parempi mieli.  Paikkansa pitää myös huono ruoka,  parempi keho. Ajatukset pois herkullisista makuaistimuksista, muutakin tekemistä löytyy!

Tästä mä olen täysin eri mieltä!

Kun syö ihanaa (kevyttä, laadukasta) ruokaa hitaasti ja nautiskellen sitä tarvitsee vähemmän. Mättöhän on se mitä hotkitaan ja mikä lihottaa. Jokainen suupala pitää olla nautinto, annoskoko vaikuttaa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että hyvä ruoka, parempi mieli.  Paikkansa pitää myös huono ruoka,  parempi keho. Ajatukset pois herkullisista makuaistimuksista, muutakin tekemistä löytyy!

Tästä mä olen täysin eri mieltä!

Kun syö ihanaa (kevyttä, laadukasta) ruokaa hitaasti ja nautiskellen sitä tarvitsee vähemmän. Mättöhän on se mitä hotkitaan ja mikä lihottaa. Jokainen suupala pitää olla nautinto, annoskoko vaikuttaa

Sama. Panostan siihen että ruoka jota syön on ravitsemuksellisesti laadukasta ja maukasta. Haluan nimenomaan nauttia ruuasta.

Fixaaja (-15 kg edelleen, kesän tasapainottelen jälkeen jatkan taas painonpudotusvaihteella syksyn ajan tarkoituksena pudottaa vielä 6 kg)

Vierailija

Mulla täysin ihmeellinen meininki täällä. Olen yrittänyt ylläpitää herkutonta ruokavaliota, mutta paino ei meinaa tippua. Sitten yhtenä päivänä söin lounaan ja iltapalaksi litran jäätelöä, niin johan paino putosi! Tein seuraavalla viikolla samalla tavalla ja sama homma! Vaikka päivän kaloreita tulee sama määrä, herkuttomalla paino junnaa ja jäätelöllä putoaa lähes poikkeuksetta 0,5 kg päivässä. Eli taidan pitää yhden jäätelöpäivän viikossa tästä lähtien.

Aamun paino 81,3 kg, 8 vkoa sitten paino oli 92.

Samurai

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aamun tilanne -9,9 kg, mutta josko sitten ensi viikolla menisi kymppi rikki! 😊
-Ananas

Muistan itsekin kun vielä laihdutin, niin vaaka tyssäsi aina tuollaisiin lukemiin 😂 Mutta oli voittajafiilis kun sai sano ääneen että nyt mä olen saanut tasan 10kg pois tms... Harmi kun tää ketju on hiljentynyt, on ollut mukava seurailla ja saada vertaistukea, vaikka itse enää ylläpidän painoa. Miuku 🐈

Vierailija

Joo itteäki harmittaa ettei ole enää kovin aktiivista ihmisillä täällä käynti. Ite käyn melkein joka päivä päivittämässä välilehdeltä, josko tänne olisi uutta juttua tullut. Itsellä paino junnaa nyt just -11kg kohalla, mutta eiköhän se taas lähe tästä. Lauantaina haen taas jäätelöä. 😁

Samurai

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat