Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevyempi vuosi 2019

Vierailija
20.01.2019 |

Jatkoa painonpudotusketjulle.

Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.

Kommentit (1129)

Vierailija
1021/1129 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muilla menee? Mulla nyt ekaa kertaa 11 viikon aikana vähän heikommin sujunut. Pinonseilaa kilon parin sisällä eikä meinaa mennä alas.

Samurai

Vierailija
1022/1129 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa hyvään saumaan viestisi, Samurai. Viime viikolla ensi kertaa neljään kuukauteen mulle tuli painoa lisää. Ei nyt mitään dramaattista (parisataa grammaa), jonka takia tarvisi yöunia menettää, mutta sen verran, että motivaatio kyykkäsi aika tavalla.

Tällä viikolla on ollut ihan äärettömän vaikeata tsempata ja jaksaa pysyä rytmissä ja tarkkailla syömisten laatua. Mun paino on tippunut tosi hitaasti, joskin varmasti, mutta kun se on ollut laskusuunnassa koko ajan, on näistä uusista tavoista ollut hyvä fiilis. Tämä kai on se kohta milloin tahdonvoimaa tosiaan testataan.

-Ananas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1129 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mullakin ollut nyt reilu viikko tosi vaikeeta. Illalla meinaa tulla ihan hallitsematon tarve vetää naama täyteen ruokaa. Yritän kuitenkin olla sortumatta, silti paino nousee koko ajan tasasesti. 😩

Samurai

Vierailija
1024/1129 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananas, kuulostaa siltä, että käyt liian usein vaa’alla. Olen laihduttanut useita kertoja onnistuneesti, joskaan en pysyvästi, parisenkymmentä kiloa. Koskaan ei paino ole tippunut aivan tasaisesti suoraan vaan aina on sahannut. Muutaman sata grammaa ja enemmänkin paino vaihtelee herkästi jo sen mukaan, milloin viimeksi on käynyt vessassa, mikä kuukautiskierron vaihe jne.

Yritän nyt laihduttaa viimeistä kertaa, ja viime vuodet suuntaus onkin ollut enimmäkseen kevyempään päin. Vaa’an lukemat vaihtuvat kovin hitaasti, mutta yritän kiinnittää enemmän huomiota vyötärönympärykseen. Päämääränä on hyvinvoiva ja hyväkuntoinen vartalo, ei pelkkä hoikkuus.

Pötkö

Vierailija
1025/1129 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn joka päivä vaa'lla (pl. Loma-ahat) mutta en panikoi pienistä muutoksista. Laski on kyllä ollut suht tasaista ja olen kyllä tiedostanut syyn jos joskus ei ole ollut,sitten jatkanut vaan entiseen malliin.

Vierailija
1026/1129 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa!

Laihdutus ei ole sujunut kesällä toivotulla tavalla. Pätkissä pidetty loma houkutteli lipsumaan joka pätkässä ja lipsuminen jäi päälle. No kiloja on tullut takaisin, mitä jo keväällä putosi vaikka silloinkin lipsahtelin jonkin verran. Eli olen nyt siinä surullisessa jojo vaiheessa, mikä lienee monelle tuttu. Nyt olen kuitenkin onneksi saanut takaisin virtaa tähän touhuun ja edelleen on yritys tehdä tästä kevyempi vuosi! Eli toivotan tsemppiä kaikille, myös itselleni.

-Muotila-

Vierailija
1027/1129 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mennyt todella heikosti viimeinen kuukausi :( palasin viikko sitten kotiin Suomesta (asun ulkomailla) jossa vietin 2 viikkoa perheen, sukulaisten ja kavereiden seurassa. Paljon ruokaa, kakkuja ja sokerisia juomia. Eniten olen pettynyt siihen, että nyt kun olen palannut kotiin en ole onnistunut lopettamaan tätä epäterveellistä syömistä. Nytkin leivoin pellillisen kaurakeksejä jotka söin yksin sillä välin kun avopuoliso on töissä. Huoh! Paino noussut kuukaudessa 2 kiloa, 72 kg se oli, nyt 74. Turvottaa ja on huono olo, mutta silti en saa ryhdistäydyttyä. No huomenna on päivä uusi ja toivottavasti saan homman takaisin raiteilleen.

- Parsakaali

Vierailija
1028/1129 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen uusi ketjussa. Tavoittelen 7kg:n (66 -> 59) pysyvää painonpudotusta. Olen aloittanut aktiivisen juoksuharjoittelun tauon jälkeen. Ruokavalioni on kasvis-kala -painotteinen.

T. nim. Teija Tyrni

Vierailija
1029/1129 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä alkaa olla ohitse ja kävin parin kuukauden tauon jälkeen vaa´alla. 1,5kg olen kevyempi kuin kesän alussa. Sikäli ihan ok, koska olen syönyt normaalia kotiruokaa, vain herkuttelun olen jättänyt vähemmälle. Liikuntaa olen kyllä tehnyt aktiivisesti oikeastaan koko kesän. Aerobista pyöräillen ja lihaskuntoa salilla. 

Painoa on nyt 64kg ja haluaisin muutaman kilon nipistää rasvaa. Tunnustan, että kyse on täysin esteettiset syyt, sillä haluaisin lihasteni erottuvan paremmin. Tämä tie on tietysti aika hidas, sillä nälässä en aio olla, koska en halua menettää lihasmassaa. Keskityn pitkälti liikuntaan josta olen aina pitänyt.

Rouva51

Vierailija
1030/1129 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minäkin uusi ketjussa. Muutama viikko sitten kyselin ryhmäläisten lepopulsseja, silloin pudotettuja kiloja 12,3 kg. Nyt mennään -14 kg:ssa. Tavoite vuodenvaihteeseen nykyisestä -6,3 kg - jos täyttyy aiemmin niin täytyy miettiä lisätavoitetta. Lopputavoite häämöttää jossain kaukana, n. 20kg:n päässä. En ole miettinyt sitä vielä, koska salitreenissä lihas näyttää tarttuvan kohtuullisen hyvin.

Kuukkeli

Vierailija
1031/1129 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei pitkästä aikaa!

Laihdutus ei ole sujunut kesällä toivotulla tavalla. Pätkissä pidetty loma houkutteli lipsumaan joka pätkässä ja lipsuminen jäi päälle. No kiloja on tullut takaisin, mitä jo keväällä putosi vaikka silloinkin lipsahtelin jonkin verran. Eli olen nyt siinä surullisessa jojo vaiheessa, mikä lienee monelle tuttu. Nyt olen kuitenkin onneksi saanut takaisin virtaa tähän touhuun ja edelleen on yritys tehdä tästä kevyempi vuosi! Eli toivotan tsemppiä kaikille, myös itselleni.

-Muotila-

Otin kesälomalla kolme kiloa lisää, mutta tässäkin voi ajatella positiivisesti: suurin osa siitä painosta on oikeasti jotain muuta kuin läskiä. Normaalirytmiin palattuani, kilot oli lähteneet kahdessa viikossa.

Vierailija
1032/1129 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä alkaa olla ohitse ja kävin parin kuukauden tauon jälkeen vaa´alla. 1,5kg olen kevyempi kuin kesän alussa. Sikäli ihan ok, koska olen syönyt normaalia kotiruokaa, vain herkuttelun olen jättänyt vähemmälle. Liikuntaa olen kyllä tehnyt aktiivisesti oikeastaan koko kesän. Aerobista pyöräillen ja lihaskuntoa salilla. 

Painoa on nyt 64kg ja haluaisin muutaman kilon nipistää rasvaa. Tunnustan, että kyse on täysin esteettiset syyt, sillä haluaisin lihasteni erottuvan paremmin. Tämä tie on tietysti aika hidas, sillä nälässä en aio olla, koska en halua menettää lihasmassaa. Keskityn pitkälti liikuntaan josta olen aina pitänyt.

Rouva51

Kas, vanha ketju pingahtanut taas esille. :)

Itse asiassa olin unohtanut koko laihduttamisen, mutta suunnilleen sama painokehitys mullakin - juuri kävin tarkistamassa, mitä vaaka näyttää, ja lukema oli (iltapäivällä, täydellä vatsalla, vaatteet päällä!) reilun kilon vähemmän kuin keväällä tyhjävatsainen, alaston aamupano. Jei!

- Rinkeli

Vierailija
1033/1129 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pötkö, käyn vaa’alla kerran viikossa täsmälleen samaan aikaan, ja olen ymmärtänyt, että kerran viikossa puntarointi olisi riittävän harvoin.

Tämä painonputoamisen logiikka on kyllä ihan ihmeellistä. Motivaatiopulassa kärvistely ja suht huonosti syöminen (hampurilainen, pitaleipä, jäätelö) oli ehkä joku kaivattu breikki kropalle, koska tänään paino oli humps -900 g! En ole vastaavaa pudotusta nähnyt sitten alun nesteiden putoamisen. Mutta tästä nyt taas hyvällä sykkeellä eteenpäin.

Tsemppiä kaikille ja tervetuloa uusille!

-Ananas

Vierailija
1034/1129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeee! Tänään pääsin vihdoin alle 80 kilon! Paino nousi ensin voimakkaasti ja nyt sitten laski voimakkaasti. Nyt koitan vähän tasailla. Koulu alkaa pian, saa nähä miten stressi vaikuttaa tähän projektiin.

Samurai

On selvää miksi sulla paino nousi ja sitten laski voimakkaasti. Söit salami/kebabpizzaa, pizzan suolaisuus sitoi nesteitä kehoosi. Lakkasit syömästä suolaista pizzaa, nesteet poistuivat kehostasi. Yksinkertaista.

Epäilen vahvasti ettei stressillä ole mitään tekemistä painonpudotuksen kanssa, vaan sisäänlaittamasi kalorimäärä joko on ylikaloreita tai alikaloreita päivittäiseen kulutukseesi verrattuna. Alikaloreilla tulet laihtumaan joka tapauksessa. Suolainen alikalorinen ruoka sitoo nestettä ja vaikka syöt vähemmän kuin kulutat, ei se näy vaa'alla ennen kuin vähennät suolaa. Tai näkyy mutta hitaasti.

Itse söin hotelliaamiaisella 4 palaa pekonia, päivä meni vajaakaloreilla kokonaisuutena. Siitä huolimatta paino oli seuraavana aamuna kilon enemmän. Siitä päivä eteenpäin ja ollaan lähtötilanteessa. Eli kaksi päivää vajaakaloreilla, ei painonpudotusta. Kun suola poistuu lopulta, tulee isompi pudotus painoon seuraavien päivien aikana. Täysin matemaattinen yhtälö: päivittäinen kulutus - sisäänlaitetut kalorit.

Vierailija
1035/1129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeee! Tänään pääsin vihdoin alle 80 kilon! Paino nousi ensin voimakkaasti ja nyt sitten laski voimakkaasti. Nyt koitan vähän tasailla. Koulu alkaa pian, saa nähä miten stressi vaikuttaa tähän projektiin.

Samurai

On selvää miksi sulla paino nousi ja sitten laski voimakkaasti. Söit salami/kebabpizzaa, pizzan suolaisuus sitoi nesteitä kehoosi. Lakkasit syömästä suolaista pizzaa, nesteet poistuivat kehostasi. Yksinkertaista.

Epäilen vahvasti ettei stressillä ole mitään tekemistä painonpudotuksen kanssa, vaan sisäänlaittamasi kalorimäärä joko on ylikaloreita tai alikaloreita päivittäiseen kulutukseesi verrattuna. Alikaloreilla tulet laihtumaan joka tapauksessa. Suolainen alikalorinen ruoka sitoo nestettä ja vaikka syöt vähemmän kuin kulutat, ei se näy vaa'alla ennen kuin vähennät suolaa. Tai näkyy mutta hitaasti.

Itse söin hotelliaamiaisella 4 palaa pekonia, päivä meni vajaakaloreilla kokonaisuutena. Siitä huolimatta paino oli seuraavana aamuna kilon enemmän. Siitä päivä eteenpäin ja ollaan lähtötilanteessa. Eli kaksi päivää vajaakaloreilla, ei painonpudotusta. Kun suola poistuu lopulta, tulee isompi pudotus painoon seuraavien päivien aikana. Täysin matemaattinen yhtälö: päivittäinen kulutus - sisäänlaitetut kalorit.

Älä nyt tällaista soopaa levitä!

Vierailija
1036/1129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samurai

Suola sitoo nestettä. Mitäs soopaa siinä on?

Vierailija
1037/1129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samurai

Täysin selvä asia minustakin. Käytännössä olen huomannut tuon asian jo aikoja sitten. Jos syön illalla suolaista, niin aamulla silmän aluset ja sormet turvoksissa (=ylimääräistä nestettä).

Rouva51

Vierailija
1038/1129 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samurai

Vastataan nyt vielä ettei tule epäselvyyttä suolan osuudesta nesteen sitomiseen. Torstain pekoniaamiaisesta on nyt kolme päivää, olen joka päivä syönyt suht isoilla alikaloreilla. Perjantaiaamuna paino oli noussut kilon, eilen lauantaina paino oli sama kuin torstaiaamuna. Nyt sunnuntaiaamupunnituksessa painoni oli pudonnut 600 grammaa torstaiaamusta.

Päivittäiset vajaakalorit ovat ratkaisu ylipainoon.

Terveisin bmi lähtötilanne 34,3 --> 26,8 nykytilanne

Vierailija
1039/1129 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa. Ja tämä ei tarkoita etteikö saisi syödä pekoniaamiaista, totta helvetissä saa jos mieli tekee. Vaan sitä että päivittäisistä vajaakaloreista huolimatta suolainen ruoka voi hyvin estää läskinpalamisen näkymisen vaa'alla jonkun aikaa.

Itse syön kaikkea mutta sen verran ettei tule ylikaloreita. Helpointa sen varmistamiseen on jättää runsaskaloriset minimiin tai pois kokonaan laihdutuksen ajaksi. Karkit ja sipsit jne. Kotiruoka ei lihota kunhan annoskoko on suhteutettu oikein päivittäiseen kulutukseen verrattuna.

Vierailija
1040/1129 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista on, että moniko viihtyy ketjussa useita vuosia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän