Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevyempi vuosi 2019

Vierailija
20.01.2019 |

Jatkoa painonpudotusketjulle.

Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.

Kommentit (1129)

Vierailija
1001/1129 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pudottanut viime kesän 102 kilosta 79,7 kiloon. Syyskuusta huhtikuuhun karppasin (joilloin putosi suurin osa tuosta määrästä) mutta sen jälkeen olen syönyt sekalaisesti. Karppauksesta tosin jätin tavan, että aamuisin syön vaan pari kananmunaa ja kahvin, ja lounas on aina salaatti kalalla ja juustolla/avokadolla. Paino silti pudonnut, vaikka olen syönyt sokeria/herkkuja, jonkun verran leipää, pastaa yms viikoittain. Kokonaisenergiamäärällä on siis tällä hetkellä enemmän merkitystä kuin ruoan laadulla.

Vierailija
1002/1129 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille keventäjille, täällä uusi elämäntapamuuttuja. Aloitan epätyypillisesti näin syksyllä keventämisen. Ensi viikolla on leikkaus, jonka jälkeen ainakin 6 viikkoa sairauslomaa/etätöitä, ja suunnitelmana on saada painoa ainakin vähän alas. Keinona vihersmoothiet ja keitot VHH-painotteisesti, mutta tavoitteena pysyvä elämäntapamuutos. Kipeän  jalan takia paino on noussut kesän aikana, ja haluan ainakin yrittää hyödyntää sairausloman saadakseni kiloja pois. Tsemppiä kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1129 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamun tilanne -9,9 kg, mutta josko sitten ensi viikolla menisi kymppi rikki! 😊

-Ananas

Muistan itsekin kun vielä laihdutin, niin vaaka tyssäsi aina tuollaisiin lukemiin 😂 Mutta oli voittajafiilis kun sai sano ääneen että nyt mä olen saanut tasan 10kg pois tms... Harmi kun tää ketju on hiljentynyt, on ollut mukava seurailla ja saada vertaistukea, vaikka itse enää ylläpidän painoa. Miuku 🐈

Just näin! Tälle viikolle ei ole kummempia tavoitteita kuin että saa sanoa, että 10 kg on lähtenyt. :D

Tänään oli kyllä niin epämotivoiva päivä kun kävin vaatekaupoissa ja sovittaman vaatteet näyttivät aivan hirveiltä ja housukoko ei ole pienentynyt huolimatta siitä, että painoa on lähtenyt noinkin paljon. Argh! Ehkä pitää nyt vielä hetki pysyä pois vaateostoksilta niin jaksaa keskittyä pudottamiseen paremmin.

Vierailija
1004/1129 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamun tilanne -9,9 kg, mutta josko sitten ensi viikolla menisi kymppi rikki! 😊

-Ananas

Muistan itsekin kun vielä laihdutin, niin vaaka tyssäsi aina tuollaisiin lukemiin 😂 Mutta oli voittajafiilis kun sai sano ääneen että nyt mä olen saanut tasan 10kg pois tms... Harmi kun tää ketju on hiljentynyt, on ollut mukava seurailla ja saada vertaistukea, vaikka itse enää ylläpidän painoa. Miuku 🐈

Just näin! Tälle viikolle ei ole kummempia tavoitteita kuin että saa sanoa, että 10 kg on lähtenyt. :D

Tänään oli kyllä niin epämotivoiva päivä kun kävin vaatekaupoissa ja sovittaman vaatteet näyttivät aivan hirveiltä ja housukoko ei ole pienentynyt huolimatta siitä, että painoa on lähtenyt noinkin paljon. Argh! Ehkä pitää nyt vielä hetki pysyä pois vaateostoksilta niin jaksaa keskittyä pudottamiseen paremmin.

Se paino saattaa humpsahtaa sitten yhtäkkiä enemmän alas, tai reisi ja vyötärö kaventua. Usko vaan 👍 kohta on pikkujoulukausikin, ja siihen mennessä ainakin mahtuu pienemmät vaatteet päälle ja olet upea ilmestys 💃 Miuku 🐈

Vierailija
1005/1129 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vaihdoin töissä kokoa pienempään työasuun. Painoa lähtenyt nyt 11,4 kg melko tarkkaan 2 kk aikana.

Samurai

Vierailija
1006/1129 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa Samurai!

Ja täällä pudotusta 200 g, joten nyt -10,1 kg. Wuhuu!

-Ananas

Vierailija
1007/1129 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan mahtavaa Samurai!

Ja täällä pudotusta 200 g, joten nyt -10,1 kg. Wuhuu!

-Ananas

Jes! Hyvä Ananas. Mulla lähtee aika tarkkaan 1kg/vko edelleen, tänään olin jo 11,9 kg tiputtanut. Nyt jännäillään ollaanko huomenna jo 7-alkavissa luvuissa. Tänään aamulla paino oli 80.1. 2 päivässä katosi melkein kilo (kun eilen söin jäätelöä), sitä ennen 4 päivää paino junnasi taas paikallaan. Tänään ollut kyllä tosi huono olo niin olen syönyt enemmän kuin normaalisti, joten voi olla ettei pääse seuraavaan kymmenlukuun vielä huomenna.

Samurai

Vierailija
1008/1129 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviomena palailee taas linjoille. Mietin, viitsinkö tänne kertoa kuulumisiani, mutta painonhallinta on kuitenkin tosi kokonaisvaltaista. On ollut melkoisia muutoksia: muutan pian toiseen kaupunkiin ja aloitan oman alan työt. Opinnot on vielä myös kesken, mutta loppuvaiheessa. Katselin uuden kotipaikkakuntani liikuntamahdollisuuksia, ja aion palata ainakin joogan pariin. Eipä se paljoa kaloreita kuluta, mutta omalle hyvinvoinnille se tekee ainakin hyvää. Crossfit kiinnostaisi, mutta ehkä jätän rankemmat liikuntakokeilut siihen, kun arki alkaa rullaamaan. :D

Painossa alitin 90 kg rajan, aloituspaino oli 93 kg. Tuntuu tosi vähäiseltä verrattuna muiden suorituksiin. Olen parin viikon sisään tehnyt omat juoksuennätykseni: juoksin laskettelurinteen mäen ylös yhden lenkin päätteeksi ja toisena päivänä 6km lenkin, pidempään kuin ikinä! Olen tosi ylpeä, että näinkin pullukkana olen elämäni parhaassa kunnossa. :D 

Turhauduin täysin viikko sitten kaloreiden laskemiseen, en jaksanut sitä tällä kertaa kuin 2 kk. Se on toisaalta ainoa keino tietää oikea kulutuksensa, mutta se on tosi aikaavievää. :( Melkein tekisi mieli vetäistä joku pussikeittokuuri ja saada paino putoamaan ja sitten keskittyä ylläpitoon, mutta en tässä elämäntilanteessa jaksa. Miten pudottaisin painoa fiksusti ilman kaloreiden laskentaa?

-Talviomena

Vierailija
1009/1129 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talviomena palailee taas linjoille. Mietin, viitsinkö tänne kertoa kuulumisiani, mutta painonhallinta on kuitenkin tosi kokonaisvaltaista. On ollut melkoisia muutoksia: muutan pian toiseen kaupunkiin ja aloitan oman alan työt. Opinnot on vielä myös kesken, mutta loppuvaiheessa. Katselin uuden kotipaikkakuntani liikuntamahdollisuuksia, ja aion palata ainakin joogan pariin. Eipä se paljoa kaloreita kuluta, mutta omalle hyvinvoinnille se tekee ainakin hyvää. Crossfit kiinnostaisi, mutta ehkä jätän rankemmat liikuntakokeilut siihen, kun arki alkaa rullaamaan. :D

Painossa alitin 90 kg rajan, aloituspaino oli 93 kg. Tuntuu tosi vähäiseltä verrattuna muiden suorituksiin. Olen parin viikon sisään tehnyt omat juoksuennätykseni: juoksin laskettelurinteen mäen ylös yhden lenkin päätteeksi ja toisena päivänä 6km lenkin, pidempään kuin ikinä! Olen tosi ylpeä, että näinkin pullukkana olen elämäni parhaassa kunnossa. :D 

Turhauduin täysin viikko sitten kaloreiden laskemiseen, en jaksanut sitä tällä kertaa kuin 2 kk. Se on toisaalta ainoa keino tietää oikea kulutuksensa, mutta se on tosi aikaavievää. :( Melkein tekisi mieli vetäistä joku pussikeittokuuri ja saada paino putoamaan ja sitten keskittyä ylläpitoon, mutta en tässä elämäntilanteessa jaksa. Miten pudottaisin painoa fiksusti ilman kaloreiden laskentaa?

-Talviomena

Mikä vika kalorilaskennassa on? Etkö saa sillä tuloksia? Itse lopetin kalorilaskennan siinä vaiheessa kun olin tarpeeksi tietoinen siitä kuinka paljon grammamääräisissä lämpimissä ruoissani oli kaloreita ja siirryin ainoastaan punnitsemaan ateriat keittiövaa'alla. 300 grammaa kotiruokaa on noin 300-500 kaloria, keitoissa vähemmän. Kaksi lämmintä ruokaa päivässä tuo maksimissaan 1000 kaloria energiaa päivässä. Vielä jää aamupalalle ja iltapalalle kaloreita.

Nimim. 17 viikossa 25 kiloa pois.

Vierailija
1010/1129 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Talviomena

Mikä vika kalorilaskennassa on? Etkö saa sillä tuloksia? Itse lopetin kalorilaskennan siinä vaiheessa kun olin tarpeeksi tietoinen siitä kuinka paljon grammamääräisissä lämpimissä ruoissani oli kaloreita ja siirryin ainoastaan punnitsemaan ateriat keittiövaa'alla. 300 grammaa kotiruokaa on noin 300-500 kaloria, keitoissa vähemmän. Kaksi lämmintä ruokaa päivässä tuo maksimissaan 1000 kaloria energiaa päivässä. Vielä jää aamupalalle ja iltapalalle kaloreita.

Nimim. 17 viikossa 25 kiloa pois.

Oho, kova suoritus!

No eipä tämä kalorikyttääminen ole kovin tehokasta ollut, vähän yli 2 kuukaudessa vain noin 3 kg. Tarkoitus olikin pudottaa maltillisesti, mutta tämä ei palkitse nyt yhtään. Olen aiemminkin pudottanut painoa kaloreiden laskemisella, ensimmäisellä kerralla lähti 10 kg aika helposti. En siis usko, että arvioin edes mitenkään pieleen ja kirjaan kyllä kaiken mitä suuhuni laitan.

Tuntuu vain, että se laskenta vie tosi paljon aikaa, varsinkin kun tykkään vaihdella sitä mitä syön. Laskentaa hankaloittaa se, kun käyn arkisin usein syömässä lounasta opiskelijaruokalassa tai työpaikalla, silloin ei voi punnita eikä ole ihan tarkkaa tietoa kaloripitoisuudesta.

Tuo pelkkä punnitseminenkin voisi toimia väliaikaisratkaisuna.

-Talviomena

Vierailija
1011/1129 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Luin vuoden alussa tätä ja silloin oli kova tavoite tiputtaa n.20kg syksyyn.

Olen ollut laiska ja syönyt miten sattuu. Sanoin ääneen etten ole laihtunut yhtään.

Sitten tuli poks! Kylläpäs, vuoden alusta 7kg!

Eli enää 13kg tavoitteesta :D !

Vierailija
1012/1129 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä noudi psino eilen joten oli 80,3 kg tänään. Ensi viikolla varmaan sitte päästään jo 7-alkuisiin lukuihin. On vaan ollut tosi huono olo pari päivää, joten on tullut syötyä voimakkaamman makuisia ruokia, äsken söin pitsaa jossa oli salamia, kebabia, chiliä yms.

Samurai

Vierailija
1013/1129 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pudottanut viime kesän 102 kilosta 79,7 kiloon. Syyskuusta huhtikuuhun karppasin (joilloin putosi suurin osa tuosta määrästä) mutta sen jälkeen olen syönyt sekalaisesti. Karppauksesta tosin jätin tavan, että aamuisin syön vaan pari kananmunaa ja kahvin, ja lounas on aina salaatti kalalla ja juustolla/avokadolla. Paino silti pudonnut, vaikka olen syönyt sokeria/herkkuja, jonkun verran leipää, pastaa yms viikoittain. Kokonaisenergiamäärällä on siis tällä hetkellä enemmän merkitystä kuin ruoan laadulla.

Hei, minäkin laihdun karppauksella tosi helposti ja nopeasti 10 kiloa mutta heti, kun lisään esim. kaurapuuron aamiaiseksi tai pari leipää, nousee paino takaisin. Jos karppaisin aina, en jaksa liikkua kovin paljon, siksi lisään hiilareita ruokavaliooni. Kokonaisenergiamäärä on suurinpiirtein sama.

Vierailija
1014/1129 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta tässä painonpudotuksessa (5 kuukaudessa 15 kg ja pääsin normaalipainon rajoihin ) on ollut se että nyt 2,5 kuukauden kesäajan tasapainottelun jälkeen voin todeta että kilot eivät ole tulleet takaisin, näyttää siis siltä että metodi on opettanut minua valitsemaan kesän ajankin (jolloin en mitannut ruokiani 21-day-fixin kupeilla) oikein ja oikeita määriä. Hyvällä tiellä.siis ollaan! Nyt palaan ruokien mittaamiseen ja pudotan jouluun mennessä vieä 6-7 kiloa.

Vierailija
1015/1129 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta tässä painonpudotuksessa (5 kuukaudessa 15 kg ja pääsin normaalipainon rajoihin ) on ollut se että nyt 2,5 kuukauden kesäajan tasapainottelun jälkeen voin todeta että kilot eivät ole tulleet takaisin, näyttää siis siltä että metodi on opettanut minua valitsemaan kesän ajankin (jolloin en mitannut ruokiani 21-day-fixin kupeilla) oikein ja oikeita määriä. Hyvällä tiellä.siis ollaan! Nyt palaan ruokien mittaamiseen ja pudotan jouluun mennessä vieä 6-7 kiloa.

Ja tämän kirjoitti nim. Fixaaja

Vierailija
1016/1129 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa kaikille keventäjille, täällä uusi elämäntapamuuttuja. Aloitan epätyypillisesti näin syksyllä keventämisen. Ensi viikolla on leikkaus, jonka jälkeen ainakin 6 viikkoa sairauslomaa/etätöitä, ja suunnitelmana on saada painoa ainakin vähän alas. Keinona vihersmoothiet ja keitot VHH-painotteisesti, mutta tavoitteena pysyvä elämäntapamuutos. Kipeän  jalan takia paino on noussut kesän aikana, ja haluan ainakin yrittää hyödyntää sairausloman saadakseni kiloja pois. Tsemppiä kaikille.

Leikatun pitää saada riittävästi C-vitamiinia ja proteiinia vähintään gramma per painokilo, jotta haavat parantuisivat mahdollisimman hyvin!

Vierailija
1017/1129 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin juuri 18/6 pätkäpaaston. Paastoan siis 18h päivässä ja syön 6h sisällä 2-3 ateriaa. Ruokailuikkunani ajoittuu klo 14-20 välille, totesin että se sopii aikatauluuni parhaiten ja sen ulkopuolella en syö mitään. Syön muuten kuten tavallisesti mutta yritän kiinnittää enemmän huomiota erityisesti proteiininsaantiin, ketoosia en kuitenkaan tavoittele enkä rajaa mitään kokonaan pois. Olen ollut melkoinen napostelija sekä roskaruoan ystävä, eli jatkuva jääkaapilla ravaaminen saa nyt luvan loppua kun sinne on "asiaa" vain kuutena tuntina päivässä. Monet toki noudattavat 16/8 mallia, mutta itse halusin vielä hieman pidemmän paastoajan.

Aamupalan poisjättäminen on ollut helpoin osuus, herätessä ei ole nälkä ja sitten teenkin aamupäivän töitä eli saan muuta ajateltavaa ennen paaston rikkomista. Töissä juon vain kahvia ja vettä. Lähtömitat 164/68, tavoitteena -8kg ja yleisesti energisempi fiilis. :) Toiveikas olo, toistaiseksi hyvin menee ja näläntunne ennen ruokailua on ihan siedettävä, luotan siihen että helpottaa kun jatkan tarpeeksi pitkään. 3. päivä nyt! Muita pätkäpaastolaisia linjoilla?

-Piritta

Vierailija
1018/1129 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeee! Tänään pääsin vihdoin alle 80 kilon! Paino nousi ensin voimakkaasti ja nyt sitten laski voimakkaasti. Nyt koitan vähän tasailla. Koulu alkaa pian, saa nähä miten stressi vaikuttaa tähän projektiin.

Samurai

Vierailija
1019/1129 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin takaisin kaloreiden laskemiseen. Paino on tauonkin jälkeen pysynyt samassa, jee! Olin kaupunkilomalla Espanjassa, ja tuli syötyä hyvin, mutta myös käveltyä paljon.

Tavoitteena on nyt lisätä enemmän liikuntaa arkeen, juoksua ja salitreeniä. Joku uusi saliohjelma olisi kiva, mutta mietin sitä sitten syksymmällä.

- Talviomena

Vierailija
1020/1129 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on pysynyt samana kuin keväällä, ei onneksi lähtenyt nousemaan vaikka onkin mennyt koko kesä vähän miten sattuu. Paitsi viime viikon lomalta tulin 2 kiloa painavampana kuin sinne lähtiessä :( Nyt taas ryhtiliike syömisen ja liikunnan kanssa. Ostin kokeilumielessä kuukauden Konjak-annoksen, josko siitä saisi vähän vauhtia uuteen alkuun.

Luumuhillo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi