Mies vain pelaa ja pelaa
Mitä tekisitte tilanteessa, jossa puolisonne vain pelaisi päiväy pitkät? Toki siis tekee pakolliset adiat, esim. käy kaupassa, tekee vähän kotitöitä, syö jne.
Ollaan riidelty asiasta tällä viikolla ainakin kolme kertaa, mutta tuntuu, ettei hän itse ymmärrä tätä asiaa. Käskin jo raahata pelikoneet eri osoitteeseen, mutta ei ilmeisesti ottanut tosissaan.
Hän selittää asian sillä, että pelaaminen on asia, jota hän tykkää tehdä, ja että se on harrastus. Minä olen yrittänyt selittää, etten minäkään tee harrastamiani asioita päivittäin.
Luin netistä peliriippuvuuden "oireita" ja yhtenö on sosiaaliaten suhteiden ongelmat. Tilanteemme mielestäni sopii tähän oireeseen, sillä alan kohta oikeasti harkita sitä eroa. Haluan kumppanin, joka tekee kanssani asioita. (Tähän hän sanoisi, että kyllä hän tekee, esim käy kaupassa! En kuitenkaan laske sitä ns. oikeaksi yhteiseksi ajaksi, kun meillä olisi tällä hetkellä työttöminä kuitenkin aikaa toisillemme enemmän.)
En haluaisi erota hänestä, sillä hän on oikeasti ihana ihminen. Ja haluaisin auttaa häntä, en luovuttaa.
Mitä siis teen? Anoppi tietää miehen nuoruudesta tämän pelaamisen, joten seuraavaksi yhteys sinne..
Ollaan molemmat 20v ja asuttu vuosi yhdessä.
Kommentit (220)
Mies tuli pusuttelemaan ja halimaan, mutta silti AP roikkuu edelleen palstalla? 🤔
Kerta mies oli todistettavasti jopa hetkisen irti peleistään, niin mikset käyttänyt tilannetta hyväksesi ja aktivoinut häntä yhteiseen parisuhdetekemiseen?
Vai olitko niin haltioissasi ensiviikon lupauksista, että päästit jannun vain takaisin koneen ääreen? ... Itseasiassa, se olisi mieheltä aika ovela taktiikka; luvata jotain ensi viikolle niin tällä viikonlopulla ei ole niin kiirettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla joku valitti, että mksi urheilu ei ole ongelma. Ongelma on lähinnä ajankäyttö! Ei olisi ok myöskään jos mies juoksisi maratooneja päivittäin. Kohtuus kaikessa...
Ps. Himopelaajat ovat usein lihavia, itsekkäitä ja laiskoja. Ja lapsellisia.
JUURI NÄIN.
Tuskin hänkään ymmärtää minun harrastuksiani. Niistä ei aiheudu haittaa elämän muille osa-alueille, joten pidän harrastamistani ihan normaalina.
Ap
Miehesi on lihava, itsekäs, laiska ja lapsellinen? Miksi olet hänen kanssaan?
Vierailija kirjoitti:
Mies tuli pusuttelemaan ja halimaan, mutta silti AP roikkuu edelleen palstalla? 🤔
Kerta mies oli todistettavasti jopa hetkisen irti peleistään, niin mikset käyttänyt tilannetta hyväksesi ja aktivoinut häntä yhteiseen parisuhdetekemiseen?Vai olitko niin haltioissasi ensiviikon lupauksista, että päästit jannun vain takaisin koneen ääreen? ... Itseasiassa, se olisi mieheltä aika ovela taktiikka; luvata jotain ensi viikolle niin tällä viikonlopulla ei ole niin kiirettä.
Toki sen pusuttelun ajan pidin puhelimen visusti sivussa. Ei tuota niin usein tapahdu, että voisi heittää hukkaan. Järkeä mukaan myös..
Capsilla oli tarkoitus saada erotettua viesteistä edes jotain. Jos kävisi niin hyvä tuuri, että ihmiset sattuisivat lukemaan edes sen ennen, kuin kommentoivat jotain omia päätelmiään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko tota juttua että kyseessä on ajankäyttö. Aloituksessa jo sanot että ongelma on mies PELAA. Ongelma on siis pelaaminen, harrastuksena. Jos mies hiihtäisi niin oikeasti olisit käpynä onnesta.
Ap:han keskustelun alkupuolella myönsikin, että esim. auton rassaus olisi parempi, "kun siinä oppisi sentään hyödyllisiä taitoja :/".
Täällä luetaan taas sitä, mitä halutaan lukea.
Myöhemmin olen painottanut, että mikä tahansa harrastus menisi yli, mikäli muuta ei tehtäisi. Niin kuin tässä minun tapauksessani, kun mieheni käyttöä kaiken aikansa pelaamiseen. Tuo autojen rassauskaan ei olisi yhtään sen parempi, jos se olisi joks päiväistä ja muu elämä kärsisi.
On hyvä, että löytyy mielekästä tekemistä, mutta kohtuus kaikessa.
Ap
Naisen logiikkaa parhaimmillaan. ”Toksiset miehet ilkeyttään lukevat sitä, mitä minä kirjoitan.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko tota juttua että kyseessä on ajankäyttö. Aloituksessa jo sanot että ongelma on mies PELAA. Ongelma on siis pelaaminen, harrastuksena. Jos mies hiihtäisi niin oikeasti olisit käpynä onnesta.
Ap:han keskustelun alkupuolella myönsikin, että esim. auton rassaus olisi parempi, "kun siinä oppisi sentään hyödyllisiä taitoja :/".
Täällä luetaan taas sitä, mitä halutaan lukea.
Myöhemmin olen painottanut, että mikä tahansa harrastus menisi yli, mikäli muuta ei tehtäisi. Niin kuin tässä minun tapauksessani, kun mieheni käyttöä kaiken aikansa pelaamiseen. Tuo autojen rassauskaan ei olisi yhtään sen parempi, jos se olisi joks päiväistä ja muu elämä kärsisi.
On hyvä, että löytyy mielekästä tekemistä, mutta kohtuus kaikessa.
Ap
Naisen logiikkaa parhaimmillaan. ”Toksiset miehet ilkeyttään lukevat sitä, mitä minä kirjoitan.”
Hei, ei nyt tuoda sukupuolia tähän – minäkin olen ihan nainen, mutta olen silti "vikisemässä" AP:lle vastaan. :D
läskit työttömät nörtit täällä puolustelee miehen käyttäytmistä. "Pelaaminen on harrastus!"
Juu ei ole. Kun ei mitään muuta tehdä kuin pelataan, niin kyse on sairaudesta eikä mistään harrastuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerta mies oli todistettavasti jopa hetkisen irti peleistään, niin mikset käyttänyt tilannetta hyväksesi ja aktivoinut häntä yhteiseen parisuhdetekemiseen?Vai olitko niin haltioissasi ensiviikon lupauksista, että päästit jannun vain takaisin koneen ääreen? ... Itseasiassa, se olisi mieheltä aika ovela taktiikka; luvata jotain ensi viikolle niin tällä viikonlopulla ei ole niin kiirettä.
Toki sen pusuttelun ajan pidin puhelimen visusti sivussa. Ei tuota niin usein tapahdu, että voisi heittää hukkaan. Järkeä mukaan myös..
...
Ap
Et kuitenkaan vastannut; miksette ole parhaillaan parisuhdepuuhastelemassa, kun sille aukeni tilaisuus?
Vierailija kirjoitti:
läskit työttömät nörtit täällä puolustelee miehen käyttäytmistä. "Pelaaminen on harrastus!"
Juu ei ole. Kun ei mitään muuta tehdä kuin pelataan, niin kyse on sairaudesta eikä mistään harrastuksesta.
Haha, trolli. Onko muitakin harrastuksia jotka ovatkin oikeasti sairauksia vai onko se vaan pelaaminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaiken vapaa-aikansa istuu koneella, niin kiitos ei. Voiko muunlaisesta vapaa-ajasta edes nauttia, kun koko ajan pakottava tarve päästä koneelle?
Miksi ikinä ei kuule valitusta tapaan:
"Jos kaiken vapaa-aikansa liikkuu, niin kiitos ei. Voiko muunlaisesta vapaa-ajasta edes nauttia, kun koko ajan pakottava tarve päästä lenkille?"
Liikunta on aivan eri tavalla hyväksytty harrastus, niin kukaan ei valita koskaan himourheilevasta puolisosta. Vaikka usein silloin se toinen ei ole edes tavoitettavissa mitenkään, etenkin jos itse on huonommassa kunnossa ja ei kertakaikkisesti pysty juoksemaan mukana puolimaratoneja tai pyöräilemään sadan kilometrin lenkkejä. Minun puolisoni vaelsi kerran vuoristossakin päivätolkulla, eikä ollut mitenkään tavoitettavissa, mutta kukaan ei ihmettele asiaa, vaan jos olisi pelannut muutaman päivän putkeen, niin jestas mikä sika olisi ollut heti. Tai monet puhuvat kuinka puoliso lähtee kalastusmatkalle Norjaan viikoksi tai kökkii metsässä metsästämässä koko syksyn, aikaa menee ihan kauheasti ja ei saa edes yhteyttä, mutta aivan eri asia kuin epäseksikäs pelaaminen, jossa toinen on vieläpä kotona.
On kyllä kieltämättä huvittavaa, että äijäporukan viikonkin kalastusreissu Norjaan on ihan OK, mutta jos sama kööri kokoontuisikin Jarin luo yhdeksi viikonlopuksi vain pelaamaan pelejä ja juomaan kaljaa, niin se olisikin sitten suunnilleen itkun ja eron paikka.
Niin olisikin, koska noita kalareissuja Norjaan tuskin joka viikonloppu tehtäisi. Ja silti valtaosa viikosya tehtäisi jotain muutakin.
ITSE HARRASTUS EI OLE ONGELMA, VAAN SE AJANKÄYTTÖ! YMMÄRTÄKÄÄ!
Ap
Huudatko sinä miehellesi samalla tavalla, jos hänellä on eriäviä mielipiteitä?
Vierailija kirjoitti:
Nainen purjehtii maailman ympäri: voimaannuttavaa, rohkeaa, harrastus, huippuosaaminen.
Mies purjehtii maailman ympäri: riippuvuus, sairaus, vaimon laiminlyönti, siellä se vaan kajuutassa istui ja piereksii, JSSAP.
Olen 6-kymppinen nainen, enkä ymmärrä kommentteja, joissa sanotaan, että lukioikäiseksi saakka saa pelata, mutta sen jälkeen se on lopetettava. IT-alalla oleva aikuinen poikani harrastaa pelaamista vapaa-ajalla. Hänellä on puoliso, jolla on sama harrastus. Eikä kumpikaan ole lihava. Moni on sanonut, että pelaaminen on hyvä stressinhallintakeino. Siinä on pakko poistaa mielestä työasioita ja keskityttävä täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 6-kymppinen nainen, enkä ymmärrä kommentteja, joissa sanotaan, että lukioikäiseksi saakka saa pelata, mutta sen jälkeen se on lopetettava. IT-alalla oleva aikuinen poikani harrastaa pelaamista vapaa-ajalla. Hänellä on puoliso, jolla on sama harrastus. Eikä kumpikaan ole lihava. Moni on sanonut, että pelaaminen on hyvä stressinhallintakeino. Siinä on pakko poistaa mielestä työasioita ja keskityttävä täysillä.
Varmasti. Mutta pelaavatko he joka päivä, koko käytettävissä olevan ajan? Viikonloppuna esim 10.00-03.00? Arkisin 17.00- 01.00? (Tämmöiseen pelaamiseen ei mielestäni ole MITÄÄN muita perusteluita kuin että kyseessä on riippuvuus.)
Jos eivät pelaa, niin tämä keskustelu ei koskenut heitä :)
Mies on masentunut ja pitää sinua itsestään selvänä. Olen elänyt tuon aikoinaan. Jos voisin uudestaan tehdä minä alkaisin tapailla muita miehiä kaverimielessä, voit vaikka sanoa että sinä nyt kaipaat jotakin seuraa ja se on ihan normaalia ihmiselle. Ja totta on, että siellä on paljon miehiä joita et ole tavannut! ja joiden kanssa olisi oikeasti hauskaa! Todennäköisesti saisit uudenkin ja kivemman miehen, mutta tämän jätkän käytös yrittää viestittää sinulle päinvastaista, että jäisit siihen vaan etkä uskoisi itseesi tai näkisi muita mahdollisuuksia.
Juttele tunteistasi raivoamisen sijaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti. Mutta pelaavatko he joka päivä, koko käytettävissä olevan ajan? Viikonloppuna esim 10.00-03.00? Arkisin 17.00- 01.00? (Tämmöiseen pelaamiseen ei mielestäni ole MITÄÄN muita perusteluita kuin että kyseessä on riippuvuus.)
Jos eivät pelaa, niin tämä keskustelu ei koskenut heitä :)
Luitko kommenttini? Minä viittasin niihin, jotka sanovat, että pelaaminen on lopetettava tietyssä iässä. Sellaistakin kommentointia tässä ketjussa on.
Kylläpä ap saa kuraa niskaan. Itsellänikin on mies, joka pelaa - välillä enemmän, välillä vähemmän - eikä se ole mikään ongelma minulle, koska mies huomioi myös minua. Teemme asioita yhdessä ja välillä olemme tekemättä mitään yhdessä. Teemme asioita, joista hän pitää sekä asioita joista minä pidän, kuin myös juttuja, jotka ovat molemmille yhtä mieluisia. Tämähän ei ole asianlaita aloittajan suhteessa ja ymmärrän, ettei tilanne tunnu hyvältä. Pitäisikö sinun ap kokeilla miehen jättämistä ns. oman onnensa nojaan joksikin aikaa? Hoidat omat arkiset askareesi, muttet miehen (esim. syömiset, pyykit) ja käyt omissa harrastuksissasi. Lyhyesti sanottuna alat elää omaa elämääsi. Ehkä mies herää tilanteeseen, ehkä ei, mutta ainakin sinun on helpompi irtaantua suhteesta, kun olet jo tottunut elämään omillasi.
Kieltämättä jos olette 20 v ja molemmat työttömiä ja mies vain pelaa, niin ei hyvä. Jotain kunnianhimoa pitäisi olla, koulunkäyntiä, töitä, harrastuksia, urheilua, edes JOTAIN. Älä jää odottelemaan, hanki nyt ainakin itsellesi koulupaikka.
Sorry, en lukenut koko ketjua, varmaan tätä jo kommentoitiin..
Toki on eri asia pelata, vaikka päivittäin, kuin istua aamusta iltaan koneella tekemättä mitään muuta. Kaupassa käyntiä ja syömistä ei voi vielä pitää muuna tekemisensä😂😂
Ihminen syrjäytyy hyviä nopeasti, jos ei elämässä mitään muuta ole. Tiedän mistä puhun. Onhan näitä nähty ja surullista katsottavaa on. Ei ole ihme, että masentaa ja on ongelmia töiden saamisessa.
Mutta pelaaminen on kyllä mukavaa puuhaa🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
Ap
Et kuitenkaan vastannut; miksette ole parhaillaan parisuhdepuuhastelemassa, kun sille aukeni tilaisuus?
Koska se aika ilmeisesti meni jo :D
Mies tosin huomasi minun kirjoittavan puhelimella paljon ja olikin heti todella kiinnostunut siitä, kenelle viestittelen. En yleensä puhelinta paljoa käytä, ja hän huomasi muutoksen. Ei siis nähnyt palstaa, vain sen, että kirjoitan. Tämä selvästi sai miettimään, koska kone meni kiinni ja lämmitti minulle jopa eilistä ruokaa pyytämättä.
Ehkä toivoa vielä on? Ehkä elättelen turhia toiveita..?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen purjehtii maailman ympäri: voimaannuttavaa, rohkeaa, harrastus, huippuosaaminen.
Mies purjehtii maailman ympäri: riippuvuus, sairaus, vaimon laiminlyönti, siellä se vaan kajuutassa istui ja piereksii, JSSAP.
Ajankäyttö.
Se on tässä se ongelma, miksi et voi sitä ymmärtää?
Ap
Caps lock on kyllä se keino, jolla väittely viimeistään voitetaan, vaikka omat realiteetit olisivat kuinka kaukana ympäristön käsityksistä.