Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vain pelaa ja pelaa

Vierailija
18.01.2019 |

Mitä tekisitte tilanteessa, jossa puolisonne vain pelaisi päiväy pitkät? Toki siis tekee pakolliset adiat, esim. käy kaupassa, tekee vähän kotitöitä, syö jne.

Ollaan riidelty asiasta tällä viikolla ainakin kolme kertaa, mutta tuntuu, ettei hän itse ymmärrä tätä asiaa. Käskin jo raahata pelikoneet eri osoitteeseen, mutta ei ilmeisesti ottanut tosissaan.

Hän selittää asian sillä, että pelaaminen on asia, jota hän tykkää tehdä, ja että se on harrastus. Minä olen yrittänyt selittää, etten minäkään tee harrastamiani asioita päivittäin.

Luin netistä peliriippuvuuden "oireita" ja yhtenö on sosiaaliaten suhteiden ongelmat. Tilanteemme mielestäni sopii tähän oireeseen, sillä alan kohta oikeasti harkita sitä eroa. Haluan kumppanin, joka tekee kanssani asioita. (Tähän hän sanoisi, että kyllä hän tekee, esim käy kaupassa! En kuitenkaan laske sitä ns. oikeaksi yhteiseksi ajaksi, kun meillä olisi tällä hetkellä työttöminä kuitenkin aikaa toisillemme enemmän.)

En haluaisi erota hänestä, sillä hän on oikeasti ihana ihminen. Ja haluaisin auttaa häntä, en luovuttaa.

Mitä siis teen? Anoppi tietää miehen nuoruudesta tämän pelaamisen, joten seuraavaksi yhteys sinne..

Ollaan molemmat 20v ja asuttu vuosi yhdessä.

Kommentit (220)

Vierailija
121/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde tarvitsee päivittäistä läsnäoloa vähintään tunnin päivässä. Sitä että ollaan toisiamme varten, ilman bittiviihdettä. Yhteinen ruokailu ja illan halihetket ovat tosi tärkeitä. Kumppanista ollaan luonnostaan kiinnostuneita, ja ehkäpä kirjottaja voisi kysyä kaksinpeliä joskus mieheltään, samalla puolella tiiminä tietenkin? Ehkä kiinnostus hänen harrastuksestaan lähentäisi hiukan ja voisi avata miehen pukemaan sanoiksi niitä mietteitäkin, että mikä pelaamisen tarkoitus on hänelle itselleen, ja keskustelu asian ratkaisemiseksi, voisi olla riitelyä parempi tapa tuoda se yhteiseksi ongelmaksi.. että sille voisi edes löytääkään ratkaisua. 

Vierailija
122/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi uusi mies. Kaikille paras ratkaisu; sinä saat kumppanin joka tekee muutakin kuin pakolliset ja pelaa. Mies saa pelata sydämensä kyllyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki mies jonka harrastuksen voit hyväksyä. Vaikka joku hiihtäjä.

Vierailija
124/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaiken vapaa-aikansa istuu koneella, niin kiitos ei. Voiko muunlaisesta vapaa-ajasta edes nauttia, kun koko ajan pakottava tarve päästä koneelle?

Miksi ikinä ei kuule valitusta tapaan:

"Jos kaiken vapaa-aikansa liikkuu, niin kiitos ei. Voiko muunlaisesta vapaa-ajasta edes nauttia, kun koko ajan pakottava tarve päästä lenkille?"

Liikunta on aivan eri tavalla hyväksytty harrastus, niin kukaan ei valita koskaan himourheilevasta puolisosta. Vaikka usein silloin se toinen ei ole edes tavoitettavissa mitenkään, etenkin jos itse on huonommassa kunnossa ja ei kertakaikkisesti pysty juoksemaan mukana puolimaratoneja tai pyöräilemään sadan kilometrin lenkkejä. Minun puolisoni vaelsi kerran vuoristossakin päivätolkulla, eikä ollut mitenkään tavoitettavissa, mutta kukaan ei ihmettele asiaa, vaan jos olisi pelannut muutaman päivän putkeen, niin jestas mikä sika olisi ollut heti. Tai monet puhuvat kuinka puoliso lähtee kalastusmatkalle Norjaan viikoksi tai kökkii metsässä metsästämässä koko syksyn, aikaa menee ihan kauheasti ja ei saa edes yhteyttä, mutta aivan eri asia kuin epäseksikäs pelaaminen, jossa toinen on vieläpä kotona.

On kyllä kieltämättä huvittavaa, että äijäporukan viikonkin kalastusreissu Norjaan on ihan OK, mutta jos sama kööri kokoontuisikin Jarin luo yhdeksi viikonlopuksi vain pelaamaan pelejä ja juomaan kaljaa, niin se olisikin sitten suunnilleen itkun ja eron paikka.

Vierailija
125/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi uusi mies. Kaikille paras ratkaisu; sinä saat kumppanin joka tekee muutakin kuin pakolliset ja pelaa. Mies saa pelata sydämensä kyllyydestä.

Tämä. Mieskin voi alkaa etsimään vaikkapa pelaavaa tyttöystävää.

Vierailija
126/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaiken vapaa-aikansa istuu koneella, niin kiitos ei. Voiko muunlaisesta vapaa-ajasta edes nauttia, kun koko ajan pakottava tarve päästä koneelle?

"Jos kaiken vapaa-aikansa liikkuu, niin kiitos ei. Voiko muunlaisesta vapaa-ajasta edes nauttia, kun koko ajan pakottava tarve päästä lenkille?"

Liikunta on aivan eri tavalla hyväksytty harrastus, niin kukaan ei valita koskaan himourheilevasta puolisosta. Vaikka usein silloin se toinen ei ole edes tavoitettavissa mitenkään, etenkin jos itse on huonommassa kunnossa ja ei kertakaikkisesti pysty juoksemaan mukana puolimaratoneja tai pyöräilemään sadan kilometrin lenkkejä. Minun puolisoni vaelsi kerran vuoristossakin päivätolkulla, eikä ollut mitenkään tavoitettavissa, mutta kukaan ei ihmettele asiaa, vaan jos olisi pelannut muutaman päivän putkeen, niin jestas mikä sika olisi ollut heti. Tai monet puhuvat kuinka puoliso lähtee kalastusmatkalle Norjaan viikoksi tai kökkii metsässä metsästämässä koko syksyn, aikaa menee ihan kauheasti ja ei saa edes yhteyttä, mutta aivan eri asia kuin epäseksikäs pelaaminen, jossa toinen on vieläpä kotona.

No mun faija on himourheilija ja sai mennä ja vaeltaa vapaasti. Avioeron jälkeen onkin sitten urheillut ilmeisesti entistä tiiviimmin, ei ole lapsiaan tavannut vuosiin - ehkä oltaisiin harrastamisen tiellä.

Vierailija
127/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle olisi tuo pelaaminen ok, jopa positiivista, että osaa viettää sitä kuuluisaa omaa aikaa myös. Mutta jos pelaa päivässä enemmän kun tekee mitään muuta, ei mielestäni oo ok tämän ikäiselle.

Ap

Mikä se ikä sitten on?

Niinpä. Ei ole mitään tiettyä ikää, jolloin ei saa enää pelata. Työssä käyvä ihminen ei ehdi koko päivää pelata eikä miettiä yhteisiä pullanleipomisharrastuksia. Kun ap ei ota millään tavalla kantaa työnhakuasiaan, tulee mieleen, että tämän asian edistamistä ei ole juurikaan mietitty.

Vierailija
128/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippu-urheilijan pitää treenata. 

Vierailija
129/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin salama kirkkaalta taivaalta tuo mies tuli pusuttamaan ja halimaan. Kertoi, että haluaa passata minua ja odottaa jo ensi viikkoa, kun toimenpiteen johdosta pitäisi kipujeni helpottaa. Odottaa kuulemma myös, että saa hemmotella. Liekö lukenut tätä palstaa? :D

Edelleen ihmiset jaksavat itkeä siitä, etten hyväksy pelaamista harrastukseksi. Hyväksyn kyllä, ongelmana oli edelleen AJANKÄYTTÖ. Jotkut viisaat sen älysikin. Joku kehotti ottamaan hiihtäjän. Jos hän hiihtäisi +8h joka päivä, olisi se silti huolestuttavaa MIELESTÄNI.

Miten voikin olla, ettei ihmiset osaa lukea, mutta silti negailevat täällä?!

Vikisijälle, joka nosti esiin, etten kommentoinut työasiaa: Olen sairauslomalla, samalla suoritan avoimen opintoja sivutoimisesti oman kykyni mukaan. Hoitosuunnitelman mukaan pääsen työelämään helmikuun lopulla, mikäli kaikki menee hyvin. Mieheni hakee töitä. Lisäksi tekee sijaisuuksia aina, kun niihin pyydetään.

Ap

Vierailija
130/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle olisi tuo pelaaminen ok, jopa positiivista, että osaa viettää sitä kuuluisaa omaa aikaa myös. Mutta jos pelaa päivässä enemmän kun tekee mitään muuta, ei mielestäni oo ok tämän ikäiselle.

Ap

Mikä se ikä sitten on?

Niinpä. Ei ole mitään tiettyä ikää, jolloin ei saa enää pelata. Työssä käyvä ihminen ei ehdi koko päivää pelata eikä miettiä yhteisiä pullanleipomisharrastuksia. Kun ap ei ota millään tavalla kantaa työnhakuasiaan, tulee mieleen, että tämän asian edistamistä ei ole juurikaan mietitty.

Ei tietenkään, koska hän on itsekin työtön.

Vierailija
131/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kieltämättä huvittavaa, että äijäporukan viikonkin kalastusreissu Norjaan on ihan OK, mutta jos sama kööri kokoontuisikin Jarin luo yhdeksi viikonlopuksi vain pelaamaan pelejä ja juomaan kaljaa, niin se olisikin sitten suunnilleen itkun ja eron paikka.

Niin olisikin, koska noita kalareissuja Norjaan tuskin joka viikonloppu tehtäisi. Ja silti valtaosa viikosya tehtäisi jotain muutakin.

ITSE HARRASTUS EI OLE ONGELMA, VAAN SE AJANKÄYTTÖ! YMMÄRTÄKÄÄ!

Ap

Vierailija
132/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikä se ikä sitten on?

Ei tietenkään, koska hän on itsekin työtön.

Nyt on ylempänä vastaus asiaan, luehan sieltä!

Ap

Vierailija
133/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko tota juttua että kyseessä on ajankäyttö. Aloituksessa jo sanot että ongelma on mies PELAA. Ongelma on siis pelaaminen, harrastuksena. Jos mies hiihtäisi niin oikeasti olisit käpynä onnesta.

Vierailija
134/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin salama kirkkaalta taivaalta tuo mies tuli pusuttamaan ja halimaan. Kertoi, että haluaa passata minua ja odottaa jo ensi viikkoa, kun toimenpiteen johdosta pitäisi kipujeni helpottaa. Odottaa kuulemma myös, että saa hemmotella. Liekö lukenut tätä palstaa? :D

...

Ap

Toivottavasti on vain joku miehesi "k*ltt*mies" kaveri linkannut hälle tämän keskustelun, sillä tässä koko tilanteessa olisin eniten huolissani siitä, jos 20v jannu käy täällä...

Toisaalta, olisi kyllä lähes yhtä paha, jos miehesi kaveeraisi Yl*kseltä tiensä tänne löytäneiden kanssa...

Mutta hyvä jos saitte asiat järjestymään!

Vierailija
135/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko tota juttua että kyseessä on ajankäyttö. Aloituksessa jo sanot että ongelma on mies PELAA. Ongelma on siis pelaaminen, harrastuksena. Jos mies hiihtäisi niin oikeasti olisit käpynä onnesta.

Ap:han keskustelun alkupuolella myönsikin, että esim. auton rassaus olisi parempi, "kun siinä oppisi sentään hyödyllisiä taitoja :/".

Vierailija
136/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyäkseni kuitenkin realistisena, niin parikymppisenä, ja vuoden yhteiselon jälkeen toi kuulostaa valitettavan paljon eroamiselta.. Riippuu ihmisistä, mutta erosta seuraa toki kokemuksia ja niitä kerryttämällä voi joku joskus yhden "oiken" sieltä pariutumskierteeltään bongata. Ainahan on helppo olla neuvoja jakelemassa, kuin vierestä huutelee. 

Vierailija
137/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:han keskustelun alkupuolella myönsikin, että esim. auton rassaus olisi parempi, "kun siinä oppisi sentään hyödyllisiä taitoja :/".

Täällä luetaan taas sitä, mitä halutaan lukea.

Myöhemmin olen painottanut, että mikä tahansa harrastus menisi yli, mikäli muuta ei tehtäisi. Niin kuin tässä minun tapauksessani, kun mieheni käyttöä kaiken aikansa pelaamiseen. Tuo autojen rassauskaan ei olisi yhtään sen parempi, jos se olisi joks päiväistä ja muu elämä kärsisi.

On hyvä, että löytyy mielekästä tekemistä, mutta kohtuus kaikessa.

Ap

Vierailija
138/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen ihmiset jaksavat itkeä siitä, etten hyväksy pelaamista harrastukseksi. Hyväksyn kyllä, ongelmana oli edelleen AJANKÄYTTÖ. Jotkut viisaat sen älysikin. Joku kehotti ottamaan hiihtäjän. Jos hän hiihtäisi +8h joka päivä, olisi se silti huolestuttavaa MIELESTÄNI.

Vikisijälle, joka nosti esiin, etten kommentoinut työasiaa: Olen sairauslomalla, samalla suoritan avoimen opintoja sivutoimisesti oman kykyni mukaan. Hoitosuunnitelman mukaan pääsen työelämään helmikuun lopulla, mikäli kaikki menee hyvin. Mieheni hakee töitä. Lisäksi tekee sijaisuuksia aina, kun niihin pyydetään.

Ap

Nimität vikisijöiksi kaikkia niitä, jotka ovat asioista eri mieltä kuin sinä. Toivottavasti sinulla on työelämään mennessäsi erilainen asenne asioihin. Siellä ei ole vain sinun mielipidettäsi.

Vierailija
139/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nimität vikisijöiksi kaikkia niitä, jotka ovat asioista eri mieltä kuin sinä. Toivottavasti sinulla on työelämään mennessäsi erilainen asenne asioihin. Siellä ei ole vain sinun mielipidettäsi.

Se ei ole tarkoitus. Vaan se, että täällä vslitetaan todella hanakasti, vaikkei edes lueta viestejäni kunnolla. Minähän vikisen myös, vieläkä omasta parisuhteestani.

Ap

Vierailija
140/220 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan hauska käänne, mutta silti 2/5, lähinnä vastausten määrän perusteella. Nyt ei kuitenkaan kannata samaa provoa toistaa ainakaan useaan viikkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi