Olen 64v ja eläkkeellä. Ensimmäistä kertaa hain tt-tukea koska Kela-virkailija sanoi että minulla on oikeus
Kuulemma olisi oikeus tulojen pienuuden takia 85 euroon kuussa. No hain sitä 04.03.2024 liitteineen ja käsittelyajan piti olla 7 arkipäivää. Nyt on mennyt 15 arkipäivää eikä päätöstä ole tullut, kysyin puhelinpalvelusta ja sanoivat vaan että hakemusten käsittely ruuhkautunut.
En ole riippuvainen tuosta summasta koska olen kyllä ennenkin esim. paastonnut kun rahaa ei ollut lääkkeiden omavastuuseen, mutta nostaisi kyllä pulssia ja kortisolitasoa jos joku vuokranmaksu olisi tuollaisista tyypeistä ja instansseista riippuvainen. Siinähän voi ihan mielivaltaisesti käydä vaikka niin ettei sitä käsitellä ennen seuraavaa vuokraa ja alkaa tulla vaikeuksia vuokranantajan kanssa.
Sen siitä saa kun teki pienipalkkaisella alalla duunia. Eläke on hädin tuskin enemmän kuin takuueläke, mitään hyötyä töissäkäynnistä ei ainakaan taloudellisesti ollut.
Kommentit (12)
jep, ja tällaista piinaamista kokoomuslaiset joilla vuositulot yli sata tonnia kadehtivat, sopii yrittää siten että on oikeasti riippuvainen siitä tuesta, voin luvata että menee yöunet jos toisetkin kun mietit, tuleeko se päätös ajoissa ennen kuun loppua vai ei.
itse en olisi koskaan päässyt tuosta paskalaitoksesta eroon ellen olisi saanut yllättäen perintöä sukulaiselta jonka suorassa perintökaaressa en ole.
Ei voi olla lain mukaista käsittääkseni, eikä mihinkään ruuhkiin voi vedota. Se on pakko käsitellä 7 arkipäivässä. Jos tulee ongelmia lääkkeiden, vuokran, sähkön jne. kanssa niin viivästyskorko tulee puheeksi, kunhan hakemus on rekisteröity ajallaan.
Jos sulla tarvittavat liitteet on niin kyllä sieltä päätös ja rahat tulee. Saattavat tehdä päätöksen useammaksi kuukaudeksi. Koska sulla pieni mutta säännöllinen eläketulo.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla tarvittavat liitteet on niin kyllä sieltä päätös ja rahat tulee. Saattavat tehdä päätöksen useammaksi kuukaudeksi. Koska sulla pieni mutta säännöllinen eläketulo.
En ole AP mutta mulla on hakemus laitettu 11. päivä ja nyt 25. mennessä ei ole käsitelty, jotain häikkää siellä on menossa.
Eikä ole ensimmäinen kerta kun haen, olen joutunut hakemaan siitä asti kun jäin työttömäksi eli 2022 alusta.
Minä saan kerralla puolen vuoden tt tukipäätöksen. Ei koskaan ole ollut mitään ongelmia
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010317472.html
Siellä on joku laajempi järjestelmähäiriö ja edes käsittelijät eivät pääse tietokantoihin käsiksi.
Koskettaa myös Kela-korvattavia lääkkeitä eli kelakorvausta ei saa tällä hetkellä apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole AP mutta mulla on hakemus laitettu 11. päivä ja nyt 25. mennessä ei ole käsitelty, jotain häikkää siellä on menossa.
Eikä ole ensimmäinen kerta kun haen, olen joutunut hakemaan siitä asti kun jäin työttömäksi eli 2022 alusta.
Itselläni on auttanut se kun olen soittanut kelaan että vauhtia siihen rahojen maksuun niin ovat kiirehtinert päätöstä. Niillähän on se et 7 arkipäivän kuluessa pitää päätös tehdä. Tosin vain 2 kertaa olen joutunut soittaa. Joskus ainakin työmarkkinatuessa päätös on tullu samana päivänä jo kun hakemuksen olen laittanut. Nykyään se päätös tulee mulle parissa päivässä
Surullista että tässä maassa työuran jälkeen pitää vielä hakea toimeentulotukea.
Mutta hae se kuitenkin. Se auttaa paljon siinä vaiheessa jos sairastut, tulee isoja lääkekuluja, joudut sairaalahoitoon, sähkölaskun ja vuokraa korvataan.
Vierailija kirjoitti:
Surullista että tässä maassa työuran jälkeen pitää vielä hakea toimeentulotukea.
Mutta hae se kuitenkin. Se auttaa paljon siinä vaiheessa jos sairastut, tulee isoja lääkekuluja, joudut sairaalahoitoon, sähkölaskun ja vuokraa korvataan.
Tämä. Jostain syystä oma elossa oleva vanhempani liian "ylpeä" hakeakseen sitä vaikka hänellä olisi sitä oikeus saada 50 euroa.
Vaikea kai niellä sitä että hänet edelleen luokitellaan niin köyhäksi että on oikeutettu tukeen - vuosikymmeniä kestäneen työnteon jälkeen.
Jään kohta eläkkeelle 44 työvuoden jälkeen. Oma eläkkeeni tulee olemaan myös hyvin pieni. Sitä varten olen säästänyt. Varmaan kun säästöt on käytetty täytyy hakea tuija tt-tukea sillä minulla on 7 eri lääkettä. Olen kyllä pieniruokainen, mutta lääkkeitä on pakko ostaa.
Tuntuu että Kela on ollut ruuhkautunut niin kauan kuin muistan, eli ainakin viimeiset 30 vuotta.
Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä työtapaturman takia jonka päälle tulee asumistuki. Olin töissä 31 vuotta.
Ampuisin itseni jos pitäisi olla jonkun toimeentulotuen armoilla. Rautaiset hermot saa olla jos tuota ruljanssia kestää vuosikausia. Vielä pitää koko elämänsä avata tiliotteilla jokaikinen kuukausi jollekin ventovieraalle parikymppiselle räkänokalle.