Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnistatteko kaupat, joissa myyjillä on nämä valmiit vuorosanat: "Hei olisitko jotain tiettyä ettiny?" ("En kiitos, katselen) "Hei tuu vaan kysyyn jos tarviit jotain."

Vierailija
18.01.2019 |

Entäs minkä kaupan kassalla:
"Olisitko kynsilakkaa tarttenu? Täs olis näit ihania värejä!"

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluiten sanoisin asiakkaalle, että älä sotke niitä paitapinoja, vaatteet on ihan kokojärjestyksessä. Tai näköjään oli ennen kuin sinä ryhdyit penkomaan. Ja kuule, jos on ihan pakko sovittaa, vaikka ei aio ostaa, niin helpompaa pyytää minua tuomaan oikeaa kokoa kuin levittää koko farkkumallisto hyllyiltä pöydille. Kun siinä rekin päädyssä lukee selkeästi, että viimeiset kappaleet tätä erää, niin älä kysele, että löytyykö muita kokoja. Ei löydy! Enkä soita ketjun toiseen liikkeeseen ja kysy tiettyä puseroa, jos jo kättelyssä sanot, että et edes aio ostaa, haluat vain tietää. Voit soittaa sinne itse, numero löytyy googlaamalla. Koska olet ihan vain katselemassa, niin katso rauhassa, älä kysele ja sotke!

Mutta jos pyydät apua, olen toki valmis auttamaan. Jopa etsiessäsi isojen tyttöjen pöydästä farkkuja kokoa XS. Hymyilen silloin sinulle iloisesti, ohjaan oikealle hyllylle ja totean, että näitä on täällä lisää, mikä malli kiinnostaa. Muista silti, että en osaa lukea ajatuksiasi!

Voih! Sitten on vaan näitä, jotka eivät ymmärrä miksi ovat siellä töissä. Jos ne vaatepinot pysyisivät siistinä, ei niitä järjestäviä myyjiäkään tarvittaisi. 

En osta mitään harkitsematta ja saatan käydä sovittamassa jotakin vaatetta parikin kertaa ennen ostopäätöstä.  Tämä on ilmeisesti siis kiellettyä.

Vierailija
82/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta menepä mihin tahansa autokauppaan. Saat pyöriä siellä rauhassa vaikka tuntikaupalla. Kukaan myyjistä ei taatusti tule luoksesi kysymään, tai tarjoamaan mitään. Ja jos itse erehdyt lähestymään jotain myyjää, niin se tuijottaa monitoriaan entistä intensiivisemmin ja välttelee katsekontaktia. Koeajon jälkeen myyjä suurin piirtein sanoo, että mieti hei rauhassa ja tuu vaikka sit joskus uudelleen käymään.

Totta! Sellaisissa kaupoissa kun apua tarvitsisi, sitä ei saa ja toisin päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluiten sanoisin asiakkaalle, että älä sotke niitä paitapinoja, vaatteet on ihan kokojärjestyksessä. Tai näköjään oli ennen kuin sinä ryhdyit penkomaan. Ja kuule, jos on ihan pakko sovittaa, vaikka ei aio ostaa, niin helpompaa pyytää minua tuomaan oikeaa kokoa kuin levittää koko farkkumallisto hyllyiltä pöydille. Kun siinä rekin päädyssä lukee selkeästi, että viimeiset kappaleet tätä erää, niin älä kysele, että löytyykö muita kokoja. Ei löydy! Enkä soita ketjun toiseen liikkeeseen ja kysy tiettyä puseroa, jos jo kättelyssä sanot, että et edes aio ostaa, haluat vain tietää. Voit soittaa sinne itse, numero löytyy googlaamalla. Koska olet ihan vain katselemassa, niin katso rauhassa, älä kysele ja sotke!

Mutta jos pyydät apua, olen toki valmis auttamaan. Jopa etsiessäsi isojen tyttöjen pöydästä farkkuja kokoa XS. Hymyilen silloin sinulle iloisesti, ohjaan oikealle hyllylle ja totean, että näitä on täällä lisää, mikä malli kiinnostaa. Muista silti, että en osaa lukea ajatuksiasi!

Voih! Sitten on vaan näitä, jotka eivät ymmärrä miksi ovat siellä töissä. Jos ne vaatepinot pysyisivät siistinä, ei niitä järjestäviä myyjiäkään tarvittaisi. 

Myyjän tehtävänä ei ole järjestellä vaatepinoja vaan myydä. Myyjä ja asiakas selviäisi paljon nopeammin kaupanteosta, jos asiakas ymmärtäisi, että siellä kaupassa myyjä ihan oikeasti tietää, mitä missäkin on. Kysymällä asiakas saisi haluamansa tonkimatta.

Pitääkö asiakkaan tietää siis etukäteen mitä on kaupasta ostamassa, jotta voi tiedustella sen sijaintia?

Vierailija
84/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon on asiakaspalvelu parantunut viime vuosina.

Minä tykkään siitä, että minut huomioidaan, tervehditään ja tarjotaan palvelua ja apua.

Kiitos te nuoret ketjuliikkeiden myyjät, olette ihan huippuja. Joensuun Vilassa esimerkiksi on iloinen ja hyvä palvelu!

T. Täti

Vierailija
85/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on pakko kysyä mitään???? Varsinkin jos asiakas näyttää kaikin puolin tyytyväiseltä? Kyllä aiemmin sai olla rauhassa.

Koska yritys tavoittelee rahallista voittoa ja tutkimukset ovat osoittaneet, että asiakkaalle puhuminen ja tuotteiden tarjoaminen lisäävät myyntiä.

Miksi tyrkkymyymälät sitten ammottavat tyhjyyttään?

Niinpä. Tutkimukset on varmaan tehty jossain USAssa ja jotkut yrittää epätoivoisesti matkia samoja myyntistrategioita, joiden ei kyllä luulis toimivan introverttisuomessa. Mä ainakin kierrän esim Vilan kaukaa nykyään. Suosin mm. H&M, koska kukaan ei kysele eikä tyrkytä.

Vierailija
86/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut asian esittämällä kuuromykkää. Myyjä karkaa heti tiskin taakse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän