Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnistatteko kaupat, joissa myyjillä on nämä valmiit vuorosanat: "Hei olisitko jotain tiettyä ettiny?" ("En kiitos, katselen) "Hei tuu vaan kysyyn jos tarviit jotain."

Vierailija
18.01.2019 |

Entäs minkä kaupan kassalla:
"Olisitko kynsilakkaa tarttenu? Täs olis näit ihania värejä!"

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on pakko kysyä mitään???? Varsinkin jos asiakas näyttää kaikin puolin tyytyväiseltä? Kyllä aiemmin sai olla rauhassa.

Niin, ei tarvitse kauppiaiden ihmetellä, kun asiakkaat kaikkoaa. Ei sitä tyrkytystä vaan jaksa. Ennen tykkäsin kierrellä kaupoissa ja tuli osteltuakin kaikenlaista, kun myyjät ei olleet kimpussa. No, säästyypähän rahat johonkin muuhun.

Vierailija
62/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän järki tuossa aggressiivisessa lähestymisessä on? Mä ainakin poistun heti paikalta, vaikka muuten voisin jäädäkin.

Suurin osa asiakkaista ei ole epäsosiaalisia pelkureita, vaan kestävät kyllä kontaktin ottamisen, jopa pitävät siitä. Tätä on tutkittu, ei sitä huvikseen tehdä. Kaupan pointti on tehdä rahaa ja tasan mitään, mikä ei rahan tekemistä edistä, niin sitä ei tehdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitko apua, ei kyllä osaan pukea ja valita jo omat vaatteeni. 

Vierailija
64/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi päivää!!! Mitä pitäis sanoo ?? Et muuten kattele,tämä on kauppa täältä ostetaan ja myydään,kattele keskenäs jossai muualla

Vierailija
65/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluiten sanoisin asiakkaalle, että älä sotke niitä paitapinoja, vaatteet on ihan kokojärjestyksessä. Tai näköjään oli ennen kuin sinä ryhdyit penkomaan. Ja kuule, jos on ihan pakko sovittaa, vaikka ei aio ostaa, niin helpompaa pyytää minua tuomaan oikeaa kokoa kuin levittää koko farkkumallisto hyllyiltä pöydille. Kun siinä rekin päädyssä lukee selkeästi, että viimeiset kappaleet tätä erää, niin älä kysele, että löytyykö muita kokoja. Ei löydy! Enkä soita ketjun toiseen liikkeeseen ja kysy tiettyä puseroa, jos jo kättelyssä sanot, että et edes aio ostaa, haluat vain tietää. Voit soittaa sinne itse, numero löytyy googlaamalla. Koska olet ihan vain katselemassa, niin katso rauhassa, älä kysele ja sotke!

Mutta jos pyydät apua, olen toki valmis auttamaan. Jopa etsiessäsi isojen tyttöjen pöydästä farkkuja kokoa XS. Hymyilen silloin sinulle iloisesti, ohjaan oikealle hyllylle ja totean, että näitä on täällä lisää, mikä malli kiinnostaa. Muista silti, että en osaa lukea ajatuksiasi!

Voih! Sitten on vaan näitä, jotka eivät ymmärrä miksi ovat siellä töissä. Jos ne vaatepinot pysyisivät siistinä, ei niitä järjestäviä myyjiäkään tarvittaisi. 

Vierailija
66/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin mieluummin sanoisin mtä ajattelen eli....suksi v i t t u u n lehmä!

Terkuin myyjä.

Tämä asenne kyllä todennäköisesti näkyy jo kasvoiltasi.

Terkuin asiakas.

Itseasiassa ei näy ja sehän siinä onkin kaikkein parasta. 

toinen myyjä

Ja minun tekisi mieli asiakkaana sanoa myyjälle samat sanat, kun tulee siihen apuaan tyrkyttämään. Ihan kuin olisi joku urpo, joka ei osaa vaatteitaan itse katsoa.

Vierailija
67/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Muistathan, että vaatteilla ei aina ole vaihto-ja palautusoikeutta, vaikka valitsit ja sovitit väärää kokoa ja mentit vielä sen ostamaankin!

Vierailija
68/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän järki tuossa aggressiivisessa lähestymisessä on? Mä ainakin poistun heti paikalta, vaikka muuten voisin jäädäkin.

Sama juttu. Mitä järkeä asiakkaiden karkotuksessa on? Pomot on vissiin ihan kuutamolla näissä asioissa.

Vierailija
69/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluiten sanoisin asiakkaalle, että älä sotke niitä paitapinoja, vaatteet on ihan kokojärjestyksessä. Tai näköjään oli ennen kuin sinä ryhdyit penkomaan. Ja kuule, jos on ihan pakko sovittaa, vaikka ei aio ostaa, niin helpompaa pyytää minua tuomaan oikeaa kokoa kuin levittää koko farkkumallisto hyllyiltä pöydille. Kun siinä rekin päädyssä lukee selkeästi, että viimeiset kappaleet tätä erää, niin älä kysele, että löytyykö muita kokoja. Ei löydy! Enkä soita ketjun toiseen liikkeeseen ja kysy tiettyä puseroa, jos jo kättelyssä sanot, että et edes aio ostaa, haluat vain tietää. Voit soittaa sinne itse, numero löytyy googlaamalla. Koska olet ihan vain katselemassa, niin katso rauhassa, älä kysele ja sotke!

Mutta jos pyydät apua, olen toki valmis auttamaan. Jopa etsiessäsi isojen tyttöjen pöydästä farkkuja kokoa XS. Hymyilen silloin sinulle iloisesti, ohjaan oikealle hyllylle ja totean, että näitä on täällä lisää, mikä malli kiinnostaa. Muista silti, että en osaa lukea ajatuksiasi!

Voih! Sitten on vaan näitä, jotka eivät ymmärrä miksi ovat siellä töissä. Jos ne vaatepinot pysyisivät siistinä, ei niitä järjestäviä myyjiäkään tarvittaisi. 

Myyjän tehtävänä ei ole järjestellä vaatepinoja vaan myydä. Myyjä ja asiakas selviäisi paljon nopeammin kaupanteosta, jos asiakas ymmärtäisi, että siellä kaupassa myyjä ihan oikeasti tietää, mitä missäkin on. Kysymällä asiakas saisi haluamansa tonkimatta.

Vierailija
70/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Muistathan, että vaatteilla ei aina ole vaihto-ja palautusoikeutta, vaikka valitsit ja sovitit väärää kokoa ja mentit vielä sen ostamaankin!

Ei kai kukaan väärän kokoista osta, jos saa rauhassa sovittaa. Paitsi myyjän tyrkytyksen uhrina.

Vierailija
71/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen mielelläni nimenomaan Vilaan, jossa on myymälästä riippumatta aina iloinen vastaanotto ja apua tarjotaan. Koskaan ei ole minua ahdisteltu ja usein sanonkin, että tulinpahan taas vain ohimennen kurkkaamaan mitä on tullut ja olen saanut olla ihan rauhassa. Itseasiassa useinkaan en osta mitään, mutta jos ostan, lähes aina sieltä. En kyllä sotke hyllyjäkään piipahtaessani :D

Saatan myös olla siis joidenkin myyjien painajainen, koska asiakkaana otan katsekontaktin ja tervehdin aina missä tahansa liikkeessä tullessani sisään...

Vierailija
72/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas tulee kauppaan. Kysyn, tarvitseeko hän apua ja saan vastaukseksi vihaisen tuhahduksen, että olen vain katselemassa. Asia selvä! Autan sitten asiakasta, joka etsii tiettyä puseroa ja toista, joka miettii farkkujen ostoa. Samaan aikaan katselija myllää pinot sekaisin ja tuhahtelee. Ollessani kassalla toisen asiakkaan maksaessa farkkujaan, kiekaisee katselija-asiakas, että minä olin täällä ensin ja tyrkyttää minulle paitaa. Vastaan, että anteeksi, meillä on vielä tämä kesken, palvelen hetken kuluttua.

Katselija-asiakas viskaa paidan kädestään ja ihmettelee, että miksi täällä ei saa palvelua.

Teit mitä tahansa, teit aina väärin! Siksi en sano niille ilkeimmille asiakkaille, että huomasitko, siinä paidassa on meikkivoidetahra. Ostakoot. Jos ei kaipaa palvelua, niin minun on helpointa olla palvelematta.

Vierailija
73/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan väärän kokoista osta, jos saa rauhassa sovittaa. Paitsi myyjän tyrkytyksen uhrina.

Todella monet ostavat aivan väärää kokoa, koska luottavat, että kun sovitan mustaa paitaa kokoa 36, niin valkoinen paita kokoa 36 on samanlainen. Eipä välttämättä ole.

Vierailija
74/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse voi sietää kaupassa myyjän lähestymistä. En sittän vähäisimmässäkään määrin, enkä millään muotoa. Jo se yksi kysymys, että etsinkö jotain tiettyä, saa verenpaineeni nousemaan.

Tämä siitä huolimatta, että olen itse kaupassa töissä.

Sama juttu, ärsyttää jo pelkkä moido-kiljahdus selän takaa.

Vierailija
75/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa asiakkaista ei ole epäsosiaalisia pelkureita, vaan kestävät kyllä kontaktin ottamisen, jopa pitävät siitä. Tätä on tutkittu, ei sitä huvikseen tehdä. Kaupan pointti on tehdä rahaa ja tasan mitään, mikä ei rahan tekemistä edistä, niin sitä ei tehdä. 

Johtuu kohteliaisuudesta. Harva kehtaa olla epäkohtelias myyjälle, vaikka kuinka ärsyttäisi ja haluaisi katsella rauhassa.

Vierailija
76/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjän tehtävänä ei ole järjestellä vaatepinoja vaan myydä. Myyjä ja asiakas selviäisi paljon nopeammin kaupanteosta, jos asiakas ymmärtäisi, että siellä kaupassa myyjä ihan oikeasti tietää, mitä missäkin on. Kysymällä asiakas saisi haluamansa tonkimatta.

Kyllä myyjän tehtävänä on huolehtia myymälän siisteydestä. 

Ja ihan toinen asia on se, ettei minulla ole juuri koskaan jotain tiettyä mielessä shoppaillessani. Ja se, että pysähdyn katsomaan jotain, ei tarkoita että olisin juuri sellaista etsinyt. Näistä syistä tykkään asioida esim Hm:ssä, jossa saan oikeasti itsenäisesti katsella ja sovitella.

Vierailija
77/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu kohteliaisuudesta. Harva kehtaa olla epäkohtelias myyjälle, vaikka kuinka ärsyttäisi ja haluaisi katsella rauhassa.

Miksi asiakkaiden pitäisi "kestää" kontaktin ottaminen, eikö pitäisi toimia asiakkaiden ehdoilla? Käsittääkseni myymälöillä ei mene kovin hyvin nykyään. Kauppakeskukset kärsivät asiakaskadosta ja ihmiset siirtyvät nettimyymälöihin. Ja varmasti tyrkytyksellä on osansa asiaan.

Ne jotka eivät ole "epäsosiaalisia pelkureita" osaavat ihan itse kysyä apua myyjältä. "Pelkurit" eivät taas apua halua.

Vierailija
78/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on pakko kysyä mitään???? Varsinkin jos asiakas näyttää kaikin puolin tyytyväiseltä? Kyllä aiemmin sai olla rauhassa.

Koska yritys tavoittelee rahallista voittoa ja tutkimukset ovat osoittaneet, että asiakkaalle puhuminen ja tuotteiden tarjoaminen lisäävät myyntiä.

Miksi tyrkkymyymälät sitten ammottavat tyhjyyttään?

Vierailija
79/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kappahl. Paras vaatekauppa saa apua jos haluaa, mutta ei tungeta väkisin seuraan.

Varmaan riippuu minkä kaupungin Kappahlissa asioi. Mulla kyseisessä liikkeessä nuori hullunoloinen myyjätär yritti väkisin myydä ties mitä uutuuksia ja jankkasi silmät päässä seisoen loputtomasti jostain kantiskortista. Viimeksi aikoessani käväistä siinä kaupassa käännyin ovella kannoillani kun näin sen hysteerisen myyjän.

Vierailija
80/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta menepä mihin tahansa autokauppaan. Saat pyöriä siellä rauhassa vaikka tuntikaupalla. Kukaan myyjistä ei taatusti tule luoksesi kysymään, tai tarjoamaan mitään. Ja jos itse erehdyt lähestymään jotain myyjää, niin se tuijottaa monitoriaan entistä intensiivisemmin ja välttelee katsekontaktia. Koeajon jälkeen myyjä suurin piirtein sanoo, että mieti hei rauhassa ja tuu vaikka sit joskus uudelleen käymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi