Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnistatteko kaupat, joissa myyjillä on nämä valmiit vuorosanat: "Hei olisitko jotain tiettyä ettiny?" ("En kiitos, katselen) "Hei tuu vaan kysyyn jos tarviit jotain."

Vierailija
18.01.2019 |

Entäs minkä kaupan kassalla:
"Olisitko kynsilakkaa tarttenu? Täs olis näit ihania värejä!"

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että tuollaisissa paikoissa työntekijöillä on sääntö  lähestyä asiakkaita vähän pakostakin (olen ollut alusvaatemyyjänä), mutta välillä koen että mulle suorastaan tyrkytetään asioita.

En välitä jos kysyvät että "olisitko halunnut vielä tuotteen _x_, se on poistomyynnissä" tai vastaavaa, mutta alkaa pänniä kun sanon ei ja he jatkavat tai keksivät muun tuotteen kovan mainostamisen.

Vierailija
42/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon hlö.kohtasesti jokin aika sitten lopettanut isoissa vaatekaupoissa/meikkiliikkeissä shoppailun ihan sen takia, että ne myyjät ei tiedä mitä tarkoittaa henkilökohtainen tila ja sana "ei". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassani ei saanut kysyä siinä muodossa että tarvitsetko apua, vaan piti kysyä kuinka voisin olla avuksi. Ensimmäiseen olisi kuulemma liian helppo sanoa vaan "en", kun jälkimmäiseen joutui vastaamaan vähän pidemmin jos ei apua kaivannut.

Vierailija
44/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut vaatemyyjä. 

Ja voin kertoa, että JOKAISELLA vaatemyyjällä on tiettyjä reploja, joita toistaa, koska hommaa kun tekee päivästä toiseen niin on vaan tietty määrä tapoja, joilla keskustelun voi avata. Oli ne yksittäisestä asiakkaasta sitten miten korneja tai ärsyttäviä tahansa, niin väitän, että 90% asiakkaista ottaa asian joko positiivisena tai neutraalina, kun heidät huomioidaan liikkeessä. Tietty asia erikseen, jos sen 3 kertaa tullaan iholle, mutta nää ketkä valittaa kun myyjä kerran kysyy "Voinko auttaa" tai kommentoi vaikka spesifimmin asiakkaan katsomaa mekkoa, että "Oletko jonnekkin tiettyyn menoon etsimässä asua?" niin se on ihan normaalia kommunikointia ja asiakaspalvelua, ei kannata vetää hernettä nenään. 

Vierailija
45/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta kaupan kassalla tapahtuvasta tarjoamisesta on myöskin säännöt, pitää tarjota ja sitä seurataan.

Jos et kysy, niin esimies puhuttelee.

Tässä ketjussa ei ole siis kyse mistään ruokakaupasta. Siellä kysytään vain, onko Plus-korttia taikka vastaavasti S-kortti? Kun vastaan ei ole, saan ihmettelyn, mitä, eikö vieläkään? Jään ilman sitä ja sitä alennusta.

Vierailija
46/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja voin kertoa, että JOKAISELLA vaatemyyjällä on tiettyjä reploja, joita toistaa, koska hommaa kun tekee päivästä toiseen niin on vaan tietty määrä tapoja, joilla keskustelun voi avata. Oli ne yksittäisestä asiakkaasta sitten miten korneja tai ärsyttäviä tahansa, niin väitän, että 90% asiakkaista ottaa asian joko positiivisena tai neutraalina, kun heidät huomioidaan liikkeessä. Tietty asia erikseen, jos sen 3 kertaa tullaan iholle, mutta nää ketkä valittaa kun myyjä kerran kysyy "Voinko auttaa" tai kommentoi vaikka spesifimmin asiakkaan katsomaa mekkoa, että "Oletko jonnekkin tiettyyn menoon etsimässä asua?" niin se on ihan normaalia kommunikointia ja asiakaspalvelua, ei kannata vetää hernettä nenään. 

Joo mutta ne on niin tylsiä reploja, että shoppailustakin tulee puuduttavan tylsää.

Osaan kyllä avata suuni ja kysyä apua, jos sitä tarvitsen. Tervehdys riittää.

Vierailija
47/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etitkiö jotain tiettyy? No et sinä nyt ihan huonokaan vaihtoehto ole!

Vierailija
48/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannaanko pakettiin vain syötkö heti. 

Vierailija
49/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran Lontoossa käyneenä, en ikinä tiedä, mitä pitäisi vastata sikäläisten myyjien kysymykseen:

"Hi! How are you?"

Tarkoittaako se, että olenko kunnossa / terve?

Riittääkö että siihen vastaa Hi? Vai pitääkö kertoa että olen ok?

Vai mitä ihmettä?

Vierailija
50/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Stockan kodintarvikeosastolla meinaa napsahtaa, kun joka välissä myyjä ilmestyy jostain ja kysyy, tarvitko apua. Ei tee edes mieli mennä sinne enää, kun ei saa rauhassa kattella mitään. Mistä mä etukäteen tiedän, mitä kivaa voisin ostaakin, jos saisin rauhassa kattella.

Vierailija
51/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta ne on niin tylsiä reploja, että shoppailustakin tulee puuduttavan tylsää.

Okei ymmärrän, eihän ne mitään järisyttävän omaperäisiä ole. Mut ei myyjä tunne jokaista asiakasta, hyvä jos edes muutaman vakkarin tietää. He tietty saa persoonallisemmat replat, kun jotain tarttumapintaa toisen vaatetustarpeisiin ja makuun jo valmiiksi. Pelkkä hei ei ole hyvä, koska yllättävän monet eivät halua itse aloittaa myyjän kanssa keskustelua, etenkään jos myyjä puuhastelee jotakin muuta sillä hetkellä. 

Vierailija
52/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs prinsessalle?

Vierailija
53/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärissä pitäisi kassalla myyjän tehdä "suosittelevaa myyntiä". Ikäänkuin sitä paskaa tekisi kenellekkään mieli suositella isompana ateriana tms. No eipä niillä palkoilla paljoa jaksa kiinnostaa vaan löin alehintoja asiakkaille aina kun pomon silmä vältti.

Vierailija
54/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkkärissä pitäisi kassalla myyjän tehdä "suosittelevaa myyntiä". Ikäänkuin sitä paskaa tekisi kenellekkään mieli suositella isompana ateriana tms. No eipä niillä palkoilla paljoa jaksa kiinnostaa vaan löin alehintoja asiakkaille aina kun pomon silmä vältti.

:)

Ihana sä. Kuukauden työntekijä.

Vierailija
55/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän järki tuossa aggressiivisessa lähestymisessä on? Mä ainakin poistun heti paikalta, vaikka muuten voisin jäädäkin.

Vierailija
56/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisessä työpaikassani ei saanut kysyä siinä muodossa että tarvitsetko apua, vaan piti kysyä kuinka voisin olla avuksi. Ensimmäiseen olisi kuulemma liian helppo sanoa vaan "en", kun jälkimmäiseen joutui vastaamaan vähän pidemmin jos ei apua kaivannut.

Minun edellisessä työpaikassani ei missään tapauksessa saanut kysyä asiakkaan avuntarpeesta, koskaan, Aina piti kysyä, että kuinka voin palvella. Siis sopi se myyjän suuhun tai ei

Vierailija
57/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse voi sietää kaupassa myyjän lähestymistä. En sittän vähäisimmässäkään määrin, enkä millään muotoa. Jo se yksi kysymys, että etsinkö jotain tiettyä, saa verenpaineeni nousemaan.

Tämä siitä huolimatta, että olen itse kaupassa töissä.

Vierailija
58/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tänäänkin Alkon myyjä iloisesti kysyi "kuinka voin olla avuksi?". Mua se ei häiritse yhtään, avustahan on ihan helppo kieltäytyä jos sitä ei tarvitse. Onhan tuo myyjän kysymys kuitenkin osoitus siitä että hän on huomioinut asiakkaan ja auttaa tarvittaessa. Mun mielestä on huonoa käytöstä asiakkaalta jos tuollaisesta suuttuu. 

Vierailija
59/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.  Parasta palvelua on kun antaa asiakkaan olla rauhassa. Ei vaateostoksilla mitään apua tarvitse.

Vierailija
60/86 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten sanoisin asiakkaalle, että älä sotke niitä paitapinoja, vaatteet on ihan kokojärjestyksessä. Tai näköjään oli ennen kuin sinä ryhdyit penkomaan. Ja kuule, jos on ihan pakko sovittaa, vaikka ei aio ostaa, niin helpompaa pyytää minua tuomaan oikeaa kokoa kuin levittää koko farkkumallisto hyllyiltä pöydille. Kun siinä rekin päädyssä lukee selkeästi, että viimeiset kappaleet tätä erää, niin älä kysele, että löytyykö muita kokoja. Ei löydy! Enkä soita ketjun toiseen liikkeeseen ja kysy tiettyä puseroa, jos jo kättelyssä sanot, että et edes aio ostaa, haluat vain tietää. Voit soittaa sinne itse, numero löytyy googlaamalla. Koska olet ihan vain katselemassa, niin katso rauhassa, älä kysele ja sotke!

Mutta jos pyydät apua, olen toki valmis auttamaan. Jopa etsiessäsi isojen tyttöjen pöydästä farkkuja kokoa XS. Hymyilen silloin sinulle iloisesti, ohjaan oikealle hyllylle ja totean, että näitä on täällä lisää, mikä malli kiinnostaa. Muista silti, että en osaa lukea ajatuksiasi!