Tuntuu kuin ikenet hengittäisi kun hammaskivi on poistettu
Kommentit (9)
Olin ihan yllättynyt ettei sattunut. Ja sanoin että pelottaa. Ei puudutusta tarvittu. Suuhygienisti voi puuduttaa kerralla vain kaksi hammasta ja osissa voidaan puudutuksessa hammaskivi poistaa.
Yksityisellä kävin. Minuakin vihloi ja sattui viimeksi kun kävin julkisella puolella.
Mene rohkeasti vain! Ihan ihmetytti pois lähtiessä mitä oikein pelkäsin.
Langatkaa päivittäin niin hammaskiveä muodostuu vähemmän!
Itse kun tupakoin ja juon kahvia niin kyllä sitä silti on aina jonkin verran kun vuosittain käyn poistattamassa.
Se ei satu kun sen poistattaa säännöllisesti. Eli ei kymmenen vuoden välein (no on sekin säännöllisesti tietysti, mutta...you know.)
Minulla ultraääni sattuu paljon, mutta mekaaninen raapiminen ei, joten pyydän aina ottamaan ultraäänellä vain pakolliset kohdat ja mahdollisimman paljon manuaalisesti.
Hammaskiveä ei ole enää tullut, kun ostin sähköhammasharjan ja siirryin käyttämään oral-b hammastahnaa. Ja lankaus tahnan kanssa joka kerta ennen pesua.
Vierailija kirjoitti:
Olin ihan yllättynyt ettei sattunut. Ja sanoin että pelottaa. Ei puudutusta tarvittu. Suuhygienisti voi puuduttaa kerralla vain kaksi hammasta ja osissa voidaan puudutuksessa hammaskivi poistaa.
Yksityisellä kävin. Minuakin vihloi ja sattui viimeksi kun kävin julkisella puolella.
Ok, kiitti :) täytyy yrittää kerätä rohkeutta! Jännä tämä ihmismieli kun on tatuointia ja lävistystä, mutta IIIK kun pitäisi mennä hammaskiven poistoon :D
Ultralla poisto sattuu yleensä vihlonta potilaita, minulle ei edes kokeilut kun sanoin että vihloo.
Sensodyne repair auttaa kyllä vihlontaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitti :) täytyy yrittää kerätä rohkeutta! Jännä tämä ihmismieli kun on tatuointia ja lävistystä, mutta IIIK kun pitäisi mennä hammaskiven poistoon :D
sä pystyt siihen! hammaslangalla kun nyt putsasin, ei haissut enää, eikä henki haise. Ihana tunne.
Itsellä oli sama tunne, kun kävin 5 vuoden jälkeen hammaslääkärissä. Hampaatkin tuntui kevyemmiltä.
Sattuiko vai puuduttivatko? Pitäis mennä puhdistukseen mutta viimeksi koski kun julkisella eivät puuduttaneet vaikka pelkäsin :(