Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnistatteko kaupat, joissa myyjillä on nämä valmiit vuorosanat: "Hei olisitko jotain tiettyä ettiny?" ("En kiitos, katselen) "Hei tuu vaan kysyyn jos tarviit jotain."

Vierailija
18.01.2019 |

Entäs minkä kaupan kassalla:
"Olisitko kynsilakkaa tarttenu? Täs olis näit ihania värejä!"

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dressman, ainakin ennen, enää en tiedä kun en käy.

Vierailija
2/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vila on yksi pahimmista. Cubuksella tyrkyttävät aina pikkuhousuja ja kynsilakkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vila on yksi pahimmista. Cubuksella tyrkyttävät aina pikkuhousuja ja kynsilakkoja.

Vilassa on sääntö, että pitää lähestyä 3x. Muutoin tulee potkut.

T: entinen Vilan myyjä

Vierailija
4/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä sitten pitäisi sanoa? Miksi sanomaa pitäisi varioida joka kerta?

Vierailija
5/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin mieluummin sanoisin mtä ajattelen eli....suksi v i t t u u n lehmä!

Terkuin myyjä.

Vierailija
6/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä sitten pitäisi sanoa? Miksi sanomaa pitäisi varioida joka kerta?

"Ho Hoo, Arvon neitsykäinen! Oletko valmis astumaan seikkailuun Kemikaalion valtakuntaan ja kohtaamaan mahtavan Loreal Ruusukulta numero viiden?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä huomioi asiakkaan, asiakas vetää herneet nenään

Jos myyjä ei huomioi asiakasta, asiakas vetää herneet nenään

Yritäppä siinä voittaa.

Vierailija
8/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin mieluummin sanoisin mtä ajattelen eli....suksi v i t t u u n lehmä!

Terkuin myyjä.

Tämä asenne kyllä todennäköisesti näkyy jo kasvoiltasi.

Terkuin asiakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta, että jossain kaupoissa on ylempää annettu määräys miten paljon täytyy myyjän ottaa kontaktia.

Ne, jotka eivät ole koskaan olleet kaupassa töissä eivät sitä ymmärrä.

Pakkohan silloin on myyjän kysyä kuin ottaa potkut.

Ei se ole mitään mukavaa, mutta mitä muutakaan myyjä voi?

Ei se ole myyjän omaa tyhmyyttä.

Olen ollut itse sellaisessa kaupassa töissä jossa omistaja oli melkein aina paikalla. Vaikka esittelin ja tarjosin laajasti, niin jos asiakas ei ostanut mitään, niin omistaja tuli jälkeenpäin tenttaamaan esittelinkö sitä tai tätä. Vaikka esimerkiksi asiakkaalle sopivaa tuotetta ei ollut koko kaupassa.

Se oli ahdistavaa ja myös epämiellyttävää tuputtaa asiakkaalle.

Samoin puhelinmyynnissä on omat säännöt milloin saa luovuttaa ja esimies kyttää ja kuuntelee puheluja.

Ei ne puhelinmyyjät tyhmyyttään tai huvikseen painosta ja lue pitkiä litanioita, vaan on pakko, muuten tulee kenkää.

Vierailija
10/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin mieluummin sanoisin mtä ajattelen eli....suksi v i t t u u n lehmä!

Terkuin myyjä.

Tämä asenne kyllä todennäköisesti näkyy jo kasvoiltasi.

Terkuin asiakas.

No hyvä, saa näkyäkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin mieluummin sanoisin mtä ajattelen eli....suksi v i t t u u n lehmä!

Terkuin myyjä.

Tämä asenne kyllä todennäköisesti näkyy jo kasvoiltasi.

Terkuin asiakas.

No hyvä, saa näkyäkin!

Ja miksi yrityksen pitäisi pitää tuollainen ihminen siellä töissä?? Jos haluat lähteä, voit vain lähteä. Älä tee sitä asiakkaiden kautta.

Vierailija
12/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, pakko on ja on tietty tavoite jolla olisi saatava tehtyä lisämyyntiä, muuten hiillostaa konserni ja esimies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mites itse, jos olisit myyjä, miten kysyisit asiakkaalta?

Ei siinä kovin montaa erilaista kysymysvaihtoehtoa ole tarjolla.

Mikä olisi hyvä kysymysmuoto, sanokaa nyt, niin varmaan jotkut myyjät ottaa hyvästä annetusta esimerkistä sen käyttöön.

*Mitähän rouvalle/herralle saisi olla*?

Näinhän ennen kysyttiin, olisiko se hyvä?

Vierailija
14/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vila on yksi pahimmista. Cubuksella tyrkyttävät aina pikkuhousuja ja kynsilakkoja.

Vilassa on sääntö, että pitää lähestyä 3x. Muutoin tulee potkut.

T: entinen Vilan myyjä

Ja tämän takia en käy siellä koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kaupan kassalla tapahtuvasta tarjoamisesta on myöskin säännöt, pitää tarjota ja sitä seurataan.

Jos et kysy, niin esimies puhuttelee.

Vierailija
16/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tosiaan niin ole, että jos menee kauppaan töihin niin se on vain sitä seisoskelua ja asiakkaiden katselua.

Se on työpaikka niinkuin muutkin joissa on omat tietyt säännöt.

Niiden puitteissa tehdään töitä oli se sitten miellyttävää tai ei. Tai haluaisiko tehdä asioita toisin, toimivalta on hyvin pieni.

Niinkuin muissakin työpaikoissa.

Vierailija
17/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on pakko kysyä mitään???? Varsinkin jos asiakas näyttää kaikin puolin tyytyväiseltä? Kyllä aiemmin sai olla rauhassa.

Vierailija
18/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etsin jotain tiettyä, kysyn kyllä. Kiitos vaan!

Vierailija
19/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mites itse, jos olisit myyjä, miten kysyisit asiakkaalta?

Ei siinä kovin montaa erilaista kysymysvaihtoehtoa ole tarjolla.

Mikä olisi hyvä kysymysmuoto, sanokaa nyt,

'Voinko auttaa' on aika neutraali ja selkeä.

Vierailija
20/86 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tosiaan niin ole, että jos menee kauppaan töihin niin se on vain sitä seisoskelua ja asiakkaiden katselua.

Se on työpaikka niinkuin muutkin joissa on omat tietyt säännöt.

Niiden puitteissa tehdään töitä oli se sitten miellyttävää tai ei. Tai haluaisiko tehdä asioita toisin, toimivalta on hyvin pieni.

Niinkuin muissakin työpaikoissa.

Niinpä, eikä siinä muuten olekaan mitään mutta tietää tämän yleisen asenteen mikä ihmisillä on, ettei saisi mitään ylimääräistä kysyä koska se koetaan jotenkin tungettelevana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme