Tunnistatteko kaupat, joissa myyjillä on nämä valmiit vuorosanat: "Hei olisitko jotain tiettyä ettiny?" ("En kiitos, katselen) "Hei tuu vaan kysyyn jos tarviit jotain."
Entäs minkä kaupan kassalla:
"Olisitko kynsilakkaa tarttenu? Täs olis näit ihania värejä!"
Kommentit (86)
Vila on yksi pahimmista. Cubuksella tyrkyttävät aina pikkuhousuja ja kynsilakkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vila on yksi pahimmista. Cubuksella tyrkyttävät aina pikkuhousuja ja kynsilakkoja.
Vilassa on sääntö, että pitää lähestyä 3x. Muutoin tulee potkut.
T: entinen Vilan myyjä
Mitä siinä sitten pitäisi sanoa? Miksi sanomaa pitäisi varioida joka kerta?
Kyllä mäkin mieluummin sanoisin mtä ajattelen eli....suksi v i t t u u n lehmä!
Terkuin myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä sitten pitäisi sanoa? Miksi sanomaa pitäisi varioida joka kerta?
"Ho Hoo, Arvon neitsykäinen! Oletko valmis astumaan seikkailuun Kemikaalion valtakuntaan ja kohtaamaan mahtavan Loreal Ruusukulta numero viiden?"
Jos myyjä huomioi asiakkaan, asiakas vetää herneet nenään
Jos myyjä ei huomioi asiakasta, asiakas vetää herneet nenään
Yritäppä siinä voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin mieluummin sanoisin mtä ajattelen eli....suksi v i t t u u n lehmä!
Terkuin myyjä.
Tämä asenne kyllä todennäköisesti näkyy jo kasvoiltasi.
Terkuin asiakas.
Tuo on totta, että jossain kaupoissa on ylempää annettu määräys miten paljon täytyy myyjän ottaa kontaktia.
Ne, jotka eivät ole koskaan olleet kaupassa töissä eivät sitä ymmärrä.
Pakkohan silloin on myyjän kysyä kuin ottaa potkut.
Ei se ole mitään mukavaa, mutta mitä muutakaan myyjä voi?
Ei se ole myyjän omaa tyhmyyttä.
Olen ollut itse sellaisessa kaupassa töissä jossa omistaja oli melkein aina paikalla. Vaikka esittelin ja tarjosin laajasti, niin jos asiakas ei ostanut mitään, niin omistaja tuli jälkeenpäin tenttaamaan esittelinkö sitä tai tätä. Vaikka esimerkiksi asiakkaalle sopivaa tuotetta ei ollut koko kaupassa.
Se oli ahdistavaa ja myös epämiellyttävää tuputtaa asiakkaalle.
Samoin puhelinmyynnissä on omat säännöt milloin saa luovuttaa ja esimies kyttää ja kuuntelee puheluja.
Ei ne puhelinmyyjät tyhmyyttään tai huvikseen painosta ja lue pitkiä litanioita, vaan on pakko, muuten tulee kenkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin mieluummin sanoisin mtä ajattelen eli....suksi v i t t u u n lehmä!
Terkuin myyjä.Tämä asenne kyllä todennäköisesti näkyy jo kasvoiltasi.
Terkuin asiakas.
No hyvä, saa näkyäkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin mieluummin sanoisin mtä ajattelen eli....suksi v i t t u u n lehmä!
Terkuin myyjä.Tämä asenne kyllä todennäköisesti näkyy jo kasvoiltasi.
Terkuin asiakas.No hyvä, saa näkyäkin!
Ja miksi yrityksen pitäisi pitää tuollainen ihminen siellä töissä?? Jos haluat lähteä, voit vain lähteä. Älä tee sitä asiakkaiden kautta.
Jep, pakko on ja on tietty tavoite jolla olisi saatava tehtyä lisämyyntiä, muuten hiillostaa konserni ja esimies.
Niin, mites itse, jos olisit myyjä, miten kysyisit asiakkaalta?
Ei siinä kovin montaa erilaista kysymysvaihtoehtoa ole tarjolla.
Mikä olisi hyvä kysymysmuoto, sanokaa nyt, niin varmaan jotkut myyjät ottaa hyvästä annetusta esimerkistä sen käyttöön.
*Mitähän rouvalle/herralle saisi olla*?
Näinhän ennen kysyttiin, olisiko se hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vila on yksi pahimmista. Cubuksella tyrkyttävät aina pikkuhousuja ja kynsilakkoja.
Vilassa on sääntö, että pitää lähestyä 3x. Muutoin tulee potkut.
T: entinen Vilan myyjä
Ja tämän takia en käy siellä koskaan.
Tuosta kaupan kassalla tapahtuvasta tarjoamisesta on myöskin säännöt, pitää tarjota ja sitä seurataan.
Jos et kysy, niin esimies puhuttelee.
Ei se tosiaan niin ole, että jos menee kauppaan töihin niin se on vain sitä seisoskelua ja asiakkaiden katselua.
Se on työpaikka niinkuin muutkin joissa on omat tietyt säännöt.
Niiden puitteissa tehdään töitä oli se sitten miellyttävää tai ei. Tai haluaisiko tehdä asioita toisin, toimivalta on hyvin pieni.
Niinkuin muissakin työpaikoissa.
Miksi on pakko kysyä mitään???? Varsinkin jos asiakas näyttää kaikin puolin tyytyväiseltä? Kyllä aiemmin sai olla rauhassa.
Jos etsin jotain tiettyä, kysyn kyllä. Kiitos vaan!
Vierailija kirjoitti:
Niin, mites itse, jos olisit myyjä, miten kysyisit asiakkaalta?
Ei siinä kovin montaa erilaista kysymysvaihtoehtoa ole tarjolla.
Mikä olisi hyvä kysymysmuoto, sanokaa nyt,
'Voinko auttaa' on aika neutraali ja selkeä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se tosiaan niin ole, että jos menee kauppaan töihin niin se on vain sitä seisoskelua ja asiakkaiden katselua.
Se on työpaikka niinkuin muutkin joissa on omat tietyt säännöt.
Niiden puitteissa tehdään töitä oli se sitten miellyttävää tai ei. Tai haluaisiko tehdä asioita toisin, toimivalta on hyvin pieni.
Niinkuin muissakin työpaikoissa.
Niinpä, eikä siinä muuten olekaan mitään mutta tietää tämän yleisen asenteen mikä ihmisillä on, ettei saisi mitään ylimääräistä kysyä koska se koetaan jotenkin tungettelevana.
Dressman, ainakin ennen, enää en tiedä kun en käy.