Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kuulemianne HUONOJA säästö- ja ansaintavinkkejä

Vierailija
12.01.2019 |

Ikuinen on ainakin tuo "kerää pulloja" - todellisuudessa pulloja löytää ehkä 1 kpl/vko jos päivittäin lenkkeilee...

Kommentit (669)

Vierailija
121/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole vähävarainen, vaan peruskeskituloinen ja toimeen tuleva, kun olen tarkka, mutta muille nämä oletukset ärsyttää, kuten  lopeta tupakanpoltto ja jätä oluet ostamassa. Esim. auttamani sairaseläkeläinen ei ole eläissään maistanut kumpaakaan.  

Vierailija
122/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastin pullojen keräystä silloin kun olin työtön ja sitten myöhemmin pienituloinen yrittäjä, joka sai hallita omia työaikojaan. Jotain löysin, kun nousin aamuviideltä lenkille ja kävin niitä vähän syrjäisempiä paikkoja, missä tiesin nuorten oleilevan. Keskimääräinen viikkosaldo kesällä oli pari kymppiä, talvella vaihteli paljon kelin mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita rahat säästötilille....oikeasti HUONOIN vinkki ikinä. Pankit ei maksa rahalle korkoa, inflaatio syö pääomaa....pöljä vinkki, mutta varsinkin vanhemman väen suosima (ymmärrän kyllä, sillä joskus pankit ovat maksaneet oikeaa korkoa)

Vierailija
124/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä saattaa moni olla eri mieltä kanssani. "Osta mieluummin laadukkaita ja kalliita vaatteita, kuin perus h&m -vaatteita. Kestävät kulutusta moninkertaisesti." Mitäs sitten, kun näihin kalliisiin laatuvaatteisiin tulee lähtemättömiä tahroja tms? Mieluummin ostan edullisia vaatteita, joiden tuhoutumista ei tarvitse murehtia etukäteen, aika kauan minulla on h&m-vaatteetkin kestäneet. Jotkut arvokkaammat vaatteet sen sijaan ovat jo pesussa menneet ihan nukkaiseksi.

No vaikka mustat pitkät housut, näissä ei näy lika, kestäneet kauan.

Hiukan kalliimpi puuvillapaitis, surutta voi pestä koneessa, hankinta ei mennyt hukkaan.

Riisun aina kotiin päästyäni ja puen halvemmat kirpparikuteet.

Tietokirja Hyvän mielen vaatekaappi löytyy monesta kirjastostakin lainattavaksi. Tarkoituksena ei ole ostaa kerralla koko puvustoa uusiksi vaan korvata ne laaduttomat vaatekappaleet laadukkailla. Kannattaa ihan oikeasti myös vaikka pitää päiväkirjaa vaatteidensa käyttökerroista koska todellinen hinta muodostuu siten, että jakaa vaatteen käyttökertojen määrän ja vaatteen hinnan. Moni maksaa liian vähän arkivaatteistaan ja liikaa juhlavaatteistaan. Kuka edes muista suoralta kädeltä toisten juhlavaatteita jälkikäteen?

Työssäkäyvän kannattaa tosiaan panostaa työvaatteisiin, jotta ne kestäisivät käyttöä mahdollisimman hyvin. Jotain juhlamekkoa käyttää pari kertaa vuodessa, joten siihen ei kannata kauheasti panostaa.

Vierailija
125/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliisiin juoksukenkiin ei kannata sijoittaa, juosta voi vaikka halvoissa sandaaleissa. Niin juu, eikä terveyteenkään.

Juoksemiseen kyllä tarvitsee kunnon kengät,muistan kun huippulenkkareilla ei kertaakaan kipeytynyt jalat.

Vierailija
126/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästövinkki Kelan tuilla elävälle köyhälle työttömälle (siis minulle): laita 1000 euroa kuussa sivuun ja säästä puskuria.

Tän on pakko olla Susanna K.lta :)

Iso osa köyhistä ei ole säästeliäitä.Rahat voisi riittää ellei ostettaisi turhuuksia.

Vierailija
127/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivo itse leipäsi - säästö on aivan olematon, kun ottaa huomioon että raaka-aineiden lisäksi uunin käyttäminenkin maksaa sähkölaskussa eikä leipomisessa likaantuneiden astioidenkaan tiskaus ilman pesuainetta onnistu. Ostamalla ja pakastamalla -30% leipiä pääsee vähintään samaan säästöön vähemmällä työllä.

Ilmeisesti et ole kovin köyhä. Leipominen on nimittäin niitä harvoja kotitöitä, joissa tienaa ihan kunnollista tuntipalkkaa tekemällä itse. Tätä laskiessa otettiin kaikki kulut huomioon sähkö mukaan lukien. Jos asut esim. lähellä jotakin isoa leipomoa, jossa myydään b-laatua, kanttipaloja yms. sikahalvalla jättipusseissa, niin sitten ei kannata niin hyvin. Mikään 30%:n alennus ei vielä muuta asiaa.

Vierailija
128/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Ota toinen tai kolmas työ vakityön rinnalle”.

Ei toimi perheellisillä ja kyllä sitä vapaa-aikaakin pitää olla tai loppujen lopuksi on burn outin takia saikulla ja kannattiko se sitten yhtään?

Toisekseen raha ei tee onnelliseksi. Olen itse perinyt ihan kohtuullisen perinnön ja jo ennen sitä olin itse säästäväinen ja sijoitin ja ymmärsin jo silloin, kun tietty rahasumma oli kerätty että mikään ei muuttunut.

Olin kiitollinen, etten ole mennyt siihen että olisin tehnyt montaa työtä päällekkäin rahan himossa, koska silloin se fakta olisi iskenyt vielä kovempaa naamaan: ”tämänkö takia raadoin, mikään ei muuttunut”.

Jos on pakko alkaa tienaamaan lisää esim. että olisi talo menossa alta jne, niin silloin varmaan sitten joutuisi ottamaan kaiken vastaan, mutta kyllä silloin karsisi kaiken turhan kulutuksen pois - ostaisi vaan ruokaa ja maksaisin laskut, että siitä kolmessa työssä juoksemisesta olisi jotain hyötyä.

KULUTA VÄHEMMÄN. Sillä tavalla olen onnistunut säästämään 7 kuukaudessa 10 000 e. Itselläni ei ole muuta lainaa kuin pieni asuntolaina, joten säästäminen onnistuu hyvin.

Pian tulen saamaan 2000 e/ kk säästöön, kun saan uuden työn.

Vierailija
129/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Prepaid liittymä tulee halvemmalsi kuin tavallinen puheliittymä."

No ei tasantarkkaan nykypuhelimessa tule. Itsellä ei ole mahdollisuutta saada tavallista liittymää koska takaus vei luottotiedot ja prepaid liittymän puhrlinlasku on kuussa helposti 50-60 euroa.

Mulla on prepaid-liittymä. Tähän saa 24,90 eurolla kuussa rajattomasti puheluja, tekstareita ja nettiä. Tavallista "saldoa" kuluu joskus harvoin virastopuheluihin, kuten terveysaseman puhelinpalveluun jonottaessa. Netti-ja puhepaketteja on vaikka mitä erilaisia prepaid-liittymissäkin, joten miten ihmeessä saat kulumaan 60e kuussa puhumiseen?

Työttömänä ollessa tämä liittymä tuli oikeasti vieläkin edullisemmaksi, kun saatoin pärjätä ilman mitään paketteja viikkokausia. Nykyään kun joka paikassa on ilmaiset wifit ja kaikki käyttävät watsappeja sun muita. Taloyhtiössäkin on ilmainen netti.

Tämä on kyllä typerin säästövinkki ikinä. Itsekkin asun kaupungin vuokra-asunnossa jossa pitäisi olla tälläinen "ilmainen netti," mutta se "ilmainen nettiyhteys" tarkoittaakin ylläpylläri ilmaista kaapelia. Reititin ja liittymä pitää hommata itse.

Tämä on onneksi Telian aluetta. Reititintä ei osteta itselle, se on Telian ja vuokraa maksamme siitä 1 euron kuukaudessa. Toki yrittivät myydä kalliimpaa nopeampaa liittymää valehtelemalla, että leffojen katselu vaatisi sen. Ei vaadi emmekä ottaneet kalliimpaa. Emme pelaa koneella netissä emmekä siksi tarvitse nopeampaa.

Vierailija
130/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoin oli varmaan se, kun joku poliitikko sanoi että ei ymmärrä miksi pienituloiset eivät muuta halpaan kaupungin vuokra-asuntoon, ja osta sijoitusasuntoa, jonka siinä asuva vuokralainen käytännössä maksaa pois.

Vierailija
131/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtää kilpapelaajaksi

Vierailija
132/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on tämä ikuinen "Älä ostaa tupakkaa ja viinaa, niin riittää rahaa tarpeelliseen".

- En tupakoi

- En juo

Vierailija
133/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä lehtiartikkelissa kerrottiin säästeliäästä minimalisti naisesta joka ei edes halunnut hankkia sänkyä. Minä kuitenkin nukun mieluummin sängyllä kuin kovalla lattialla. Käy sääli sitä naista.

Vierailija
134/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äskettäin oli joku artikkeli IL:n sivuilla jostain naisesta joka säästi vuodessa 10 000 euroa ja miten hän onnistui, onnistu sinäkin ja blablablaa. En klikannut, mutta mietin, että siinä on varmaan taas joku sellainen, jonka kuukausipalkka huitelee jo vähintään 3000 euron paremmalla puolen, mistä on vähän helpompi pystyä säästämään tuollaisia summia, eikä jostain bruttona 1500 euron palkasta.

Vierailija
135/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yksi vinkki on kanssa, että kun jää ylimääräistä, niin osta osakkeita. Siis mitä? Kun sitä ylimääräistä ei jää. Tonnikalapurkin hinnalla saa aika paljon pottuja eikä nälkä lähde pelkillä nuudeleilla. Kääk!

Kun meillä oli tosi tiukkaa, mies alkoi silti sijoittamaan. Ihan pieniä summia, mutta säännöllisesti. En minä sitä silloin tajunnut, mutta oikeassa mies oli. Sitä jatkettiin ja kun tilanne parani, sijoitimme enemmän. Nyt on koossa aika mukava potti vaikka vanhuuden varalle.

Ei se niin pöllö neuvo ole.

Joudutaan hakeen toimeentulotukea. Noin joka toinen kk.

Ei onnistu pienikään sijoittaminen. Jos joutuu yhteiskunnan tuille, ei mitään sijoituksia saa olla!

Että silleen!

Vierailija
136/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yksi vinkki on kanssa, että kun jää ylimääräistä, niin osta osakkeita. Siis mitä? Kun sitä ylimääräistä ei jää. Tonnikalapurkin hinnalla saa aika paljon pottuja eikä nälkä lähde pelkillä nuudeleilla. Kääk!

Kun meillä oli tosi tiukkaa, mies alkoi silti sijoittamaan. Ihan pieniä summia, mutta säännöllisesti. En minä sitä silloin tajunnut, mutta oikeassa mies oli. Sitä jatkettiin ja kun tilanne parani, sijoitimme enemmän. Nyt on koossa aika mukava potti vaikka vanhuuden varalle.

Ei onnistu pienikään sijoittaminen. Jos joutuu yhteiskunnan tuille, ei mitään sijoituksia saa olla!

Että silleen!

Viimesijaisen sosiaaliturvan tarkoituksena ei ole vaurastuttaa tietenkään. Mene töihin jos haluat rikastua ja sijoittaa.

Vierailija
137/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että silleen!

Kansalaispalkka eli perustulo on kiinteä, joten siitä voisi käyttää halutessaan sijoittamiseen. Kaavaillut 100-500 euroa ovat kuitenkin niin pieni summa, että jos siitä lähtee tinkimään pitää veden ja näkkileivän sijaan elää pelkällä ilmalla. Samaa neuvoa annetaan tähänkin ongelmaan, mene töihin.

Vierailija
138/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivo itse leipäsi - säästö on aivan olematon, kun ottaa huomioon että raaka-aineiden lisäksi uunin käyttäminenkin maksaa sähkölaskussa eikä leipomisessa likaantuneiden astioidenkaan tiskaus ilman pesuainetta onnistu. Ostamalla ja pakastamalla -30% leipiä pääsee vähintään samaan säästöön vähemmällä työllä.

Ilmeisesti et ole kovin köyhä. Leipominen on nimittäin niitä harvoja kotitöitä, joissa tienaa ihan kunnollista tuntipalkkaa tekemällä itse. Tätä laskiessa otettiin kaikki kulut huomioon sähkö mukaan lukien. Jos asut esim. lähellä jotakin isoa leipomoa, jossa myydään b-laatua, kanttipaloja yms. sikahalvalla jättipusseissa, niin sitten ei kannata niin hyvin. Mikään 30%:n alennus ei vielä muuta asiaa.

Eikä leivontavälineitä tarvitse koko ajan pesuaineella pestä.En pese taikinantekopaljua jota käytän joka päivä,se vähä mitä paljuun jää taikinaa kuivuu minuuteissa.Ei ehdi pilaantumaan ennen seuraavaa taikinaa.

Vierailija
139/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliisiin juoksukenkiin ei kannata sijoittaa, juosta voi vaikka halvoissa sandaaleissa. Niin juu, eikä terveyteenkään.

Juoksemiseen kyllä tarvitsee kunnon kengät,muistan kun huippulenkkareilla ei kertaakaan kipeytynyt jalat.

Itse juoksen tuhansia kilometrejä vuodessa ja voin sanoa, että kunnon juoksulenkkarit on a ja o. Voit kipeyttää ja rikkoa itsesi helposti väärillä lenlkareilla jopa pysyvästi.

Huonoja säästövinkkejä: Leivo itse, sijoita rahaa, rahastosäästöt, älä juo äläkä polta.

Mulla oli 10 vuotta rahastosäästätili. Sinne meni rahaa 10000, sain takaisin huomattavasti vähemmän. Täyttä kusetusta. Oli miinuksella aina, 10 vuotta jaksoin odottaa, sitten lopetin humputuksen. En syö leipää, en polta enkä juo. Minulle siis huonoja vinkkejä.

Onneksi olen töissä, säästän rahaa paljon sillä, että en käy kampaajalla, en omista ripsipidennyksiä ja vaatteet ostan kerralla hyvää ja ajatonta, vaatteita ostan ehkä kerran viiteen vuoteen. Tarvittaessa korjaan lempifarkkujani, jotka ovat olleet mulla jo 20 vuotta.

Vierailija
140/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse juoksen tuhansia kilometrejä vuodessa ja voin sanoa, että kunnon juoksulenkkarit on a ja o. Voit kipeyttää ja rikkoa itsesi helposti väärillä lenlkareilla jopa pysyvästi.

Huonoja säästövinkkejä: Leivo itse, sijoita rahaa, rahastosäästöt, älä juo äläkä polta.

Mulla oli 10 vuotta rahastosäästätili. Sinne meni rahaa 10000, sain takaisin huomattavasti vähemmän. Täyttä kusetusta. Oli miinuksella aina, 10 vuotta jaksoin odottaa, sitten lopetin humputuksen. En syö leipää, en polta enkä juo. Minulle siis huonoja vinkkejä.

Onneksi olen töissä, säästän rahaa paljon sillä, että en käy kampaajalla, en omista ripsipidennyksiä ja vaatteet ostan kerralla hyvää ja ajatonta, vaatteita ostan ehkä kerran viiteen vuoteen. Tarvittaessa korjaan lempifarkkujani, jotka ovat olleet mulla jo 20 vuotta.

Minulla oli kasarilla Asicsit,oli uskomattoman hyvät kengät.