Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kuulemianne HUONOJA säästö- ja ansaintavinkkejä

Vierailija
12.01.2019 |

Ikuinen on ainakin tuo "kerää pulloja" - todellisuudessa pulloja löytää ehkä 1 kpl/vko jos päivittäin lenkkeilee...

Kommentit (669)

Vierailija
161/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tee viikon ruokalista etukäteen ja tee ostokset tiukasti sen mukaan", varmaan sopii joillekin, mutta minulla lisäisi kauppalaskua. Menen kauppaan, katson mitä siellä on juuri silloin tarjouksessa ja päiväysalessa, ja teen ruokaa sen perusteella. Suurin osa ostamistani lihoista on päiväysalesta, ja hevit tarjouksista ja sesongin halvimmista. Onko noiden listojen ainoa tarkoitus ehkäistä heräteostoksia?

Juuri näin. Ruokien lisäksi pitää tietysti hyödyntää myös muut alennukset ja ostaa päivittäistavaroita varastoon silloinkin, kun ne eivät ole juuri nyt loppumassa.

Vierailija
162/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se ettei pulloilla ja marjoilla tienaa heti tonnia näkyy olevan köyhälle hyvä syy jättää se tekemättä?

No ei tienaakaan, mutta siinä saa samalla liikuntaa ja raitista ilmaa, ja jokusen kolikonkin ehkä tienaa.

No mutta jos puhutaan rahasta, miksi ruveta puhumaan kivasta ulkoiluharrastuksesta?

"Miten voisi tienata vähän ylimääräistä?"

"No leijan lennätys on ihan kiva harrastus"

"Mutta eihän sillä hyödy"

"No on se kumma kun ei viitsi mitään tehdä, kotona vaan maataan ja maristaan"

Eikä täällä kukaan vaadi tonnia kerralla käteen, mutta pointti oli se, että useimmat löytävät pulloja niin minimaalisesti, ettei se kannata edes köyhälle. Jos muutaman kolikon EHKÄ tienaa tuntien panostuksella, kannattaa mieluummin sama aika käyttää johonkin muuhun parempaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se ettei pulloilla ja marjoilla tienaa heti tonnia näkyy olevan köyhälle hyvä syy jättää se tekemättä?

No ei tienaakaan, mutta siinä saa samalla liikuntaa ja raitista ilmaa, ja jokusen kolikonkin ehkä tienaa.

Minä ainakin haluan liikunnan ja raittiin ilman mieluummin kunnollisena liikuntana, jolloin ei kiinnosta kyttäillä ojanpenkkoja ja kantaa mukana pullokassia. Priorisoinnilla hyötyy enemmän kuin sen about 30 senttiä päivä pullojen keräämisellä.

Vierailija
164/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoissa paketeissa yleensä on halvempi kilohinta, jolloin kannattaa ostaa se. Tietysti vain siinä tapauksessa, että se kaikki tulee käytettyä ennen sen vanhentumista..

Tämä on ketjuun sopiva HUONO säästämisvinkki, koska halvin on se pakkauskoko, jota myydään eniten. Esimerkiksi pienempi makaronipussi on halvempi kuin isompi.

Makaronipussit ovat kyllä suuri huijaus. Itse olen myös ollut siinä uskossa, että isompi "säästö"pakkaus on halvempi, mutta niin vain Myllyn paras 400g makaronipussin kilohinta on 0,43€ ja kilon pussin 1,19€.

Kotimaista naudan jauheliha 400g paketti kilohinta 7,45€, 700g paketin 7,56€. Valio kuohukerma 0,2l litrahinta 6,45€, 0,33l litrahinta 7,85€. Tuntuu vähän huijaukselta välillä.

Vierailija
165/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerää sieniä ja marjoja.... aaaarrrgghh.. toki niitä on hyvä kerätä ja keräänkin, mutta säästömielessä aika turha neuvo

Mä säästin ruokakuluissa kun oli tosi tiukkaa, tein kahta työtä maksaakseni ns. nuoruuden tyhmyyksistä ja olin jo kiristänyt talouden äärimmilleen. Vapaapäivinä rentouduin metsälenkeillä ja keräsin samalla pakastimen täyteen mustikkaa, puolukkaa ja sieniä. Hyödynsin okt- alueilla olevia ilmaisia omenoita ja rohkenin jopa pyytää niitä lisää muutamasta talosta, sain myös litrakaupalla viinimarjaa itse poimien. Sain nipistettyä ruokakuluista vielä hiukan lisää ja isoimpana plussana ruokavalion paljon monipuolisemmaksi ja terveellisemmäksi.

Vierailija
166/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkeilen vauvan kanssa paljon ja hellekesänä pulloja löytyikin paljon ja aina kun näkyi nakkasin kyytiin, myös nyt joulun aikaan löytyi paljon pulloja..mutta ei niitäkään joka paikassa ole..yksi mitä inhoon niin on poimi marjoja ja myy ne..monella köyhällä ei ole edes autoa ja jos ei ole mitään käryä mistä marjoja edes etsiä niin ei niitäkään joka paikassa ole..varsinkin kaupunkien lähialueet täällä ainakin poimitaan tehokkaasti tyhjiin..sama sienien kanssa..voi kun löytyskin helposti joku kanttarelliapaja👎 Sitten nämä älä käy kahviloissa kahvilla vaan ota oma kahvi termariin tai peruuta kaikki lehti/kanavapakettitilaukset..sellaisia ei ole edes ikinä ollu mahdollista tilailla ja en muista, että ikinä kahvilassa oisin kahvin juonu..

Marjoja ja sieniä saa myös poimia paljon, että niistä saa myymällä muutakin kuin taskurahat. Siksi parempi poimia omaan käyttöön, jos poiminta on ylipäänsä mahdollista. Omaan käyttöönkin pitäisi poimia paljon sekä omistaa iso pakastin, että siitä tulisi taskurahoja suurempi rahallinen säästö.

Säästövinkkinä tuo on yleisesti ottaen huono, mutta sadosta ja luonnosta tykkäävälle erinomainen. Me säilöttiin helposti satasen edestä sieniä tänä syksynä, ja syötiin monen kympin edestä heti. Rahallisesti ehkä pienehkö summa koko vuotta ajatellen, mutta kaupassa ei nyt tartte miettiä, raaskiiko ostaa ja homma oli niinkin rankkaa kuin mukavia parin tunnin luontoretkiä perheellä + kotona siivous ja säilöminen. Toki asutaan ihan luonnonhelmassa, eli meni nollakuluilla.

Vierailija
167/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjua illalla pastan mentyä kiinni, enkä enää löydä sitä kommenttia lainattavaksi, jossa kehotettiin ostamaan paljon säilykkeitä ja pakastamaan ruokaa tjs. Ihan hyviä neuvoja sinänsä, mutta kaikilla (etenkään vuokralaisilla) ei ole isoja pakastimia. Joissakin asunnoissa on vain pakastelokero jääkaapin sisällä. Niihin mahtuu ehkä puolikas leipä ja pari rasiaa marjoja. 

Vierailija
168/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ketjua illalla pastan mentyä kiinni, enkä enää löydä sitä kommenttia lainattavaksi, jossa kehotettiin ostamaan paljon säilykkeitä ja pakastamaan ruokaa tjs. Ihan hyviä neuvoja sinänsä, mutta kaikilla (etenkään vuokralaisilla) ei ole isoja pakastimia. Joissakin asunnoissa on vain pakastelokero jääkaapin sisällä. Niihin mahtuu ehkä puolikas leipä ja pari rasiaa marjoja. 

Se oli varmaan mun kommentti. Oot ihan oikeessa tuosta pakastimien puutteesta, ja se on harmi. Iso pakastin on meillä varmaan parhaita ruokakaupan säästöntuojia tällä hetkellä, kun hävikkiä on helppo pienentää ja saa hyödynnettyä tarjoukset (ja poimimiset :). Monella tutulla on juuri se lokero vaan.

Vierailija
169/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa lähes kaikki säästövinkit naurattavat nykyään. Kun valmiiksi laitan kasvisruoat itse, en juo, en polta, en biletä enkä matkustele. Vaatteet ja kodin tarvikkeet hankin 95% käytettynä. Puilla lämmitän ja ruoat laitan puuhellalla. Jonkin verran kasvimaata on. Ei ole rahaa mitä sijoittaisin enkä ole juuri nyt työkykyinen, joten töillä en voi pelata. Auto on ikävä kyllä tarpeellinen, koska lähimpään kauppaan ja muihin palveluihin 25 km eikä julkiset kulje täältä. Ajot kuitenkin harkittuja ja hoidan monta asiaa kerralla. Ilman autoa olisin kyllä pulassa ja eristyksissä. Taloa en saa myytyä, joten suurin osa rahoista menee asumiseen. Kampaajat sun muut monelle perusjutut on vain haaveissa ja kaikki on kilpailutettu säännöllisesti. Ainoa mistä en luovu on pari harrastusta, jotka pitää mut jotenkuten järjissäni ja kiinni yhteiskunnassa. Nämä on ainoa ns. turhuus ja kirpparilta voi tarttua joskus jotain esteettistä kotiin. Siinäkin olen nykyään tarkempi ja harkitsevampi. Hammaslääkärissä ja gynellä myös käyn tarkastuksissa, vaikka ois kuinka tiukkaa. Ja silmälasit olen hankkinut. Näihin käytän yleensä lahjarahat ja pienet säästöt. Tai joskus on tullut jotain yllättävää tuloa takautuvasti, harvemmin kyllä. En siis enää tiedä mistä säästäisin, en vaan keksi ainuttakaan asiaa. Jos jollain vinkkejä niin otetaan vastaan 😊🤔

Vierailija
170/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehtien säästövinkit on välillä jopa hauskoja. Esim. Syö aamiainen kotona kahvilan sijaan. Haloo!!! En ole varmaan koskaan käynyt aamupalalla ulkona.

Yksi joka kävi yritti "säästää" ostamalla laputustuotteita.Mitenkähän se sai talous- ja vessapaperia yksin kulumaan monta pakettia viikossa...

Myydäänkö talous- ja vessapaperia laputustuotteina???

Ei mutta ruokaa.

Vierailija
171/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkeilen vauvan kanssa paljon ja hellekesänä pulloja löytyikin paljon ja aina kun näkyi nakkasin kyytiin, myös nyt joulun aikaan löytyi paljon pulloja..mutta ei niitäkään joka paikassa ole..yksi mitä inhoon niin on poimi marjoja ja myy ne..monella köyhällä ei ole edes autoa ja jos ei ole mitään käryä mistä marjoja edes etsiä niin ei niitäkään joka paikassa ole..varsinkin kaupunkien lähialueet täällä ainakin poimitaan tehokkaasti tyhjiin..sama sienien kanssa..voi kun löytyskin helposti joku kanttarelliapaja👎 Sitten nämä älä käy kahviloissa kahvilla vaan ota oma kahvi termariin tai peruuta kaikki lehti/kanavapakettitilaukset..sellaisia ei ole edes ikinä ollu mahdollista tilailla ja en muista, että ikinä kahvilassa oisin kahvin juonu..

Marjoja ja sieniä saa myös poimia paljon, että niistä saa myymällä muutakin kuin taskurahat. Siksi parempi poimia omaan käyttöön, jos poiminta on ylipäänsä mahdollista. Omaan käyttöönkin pitäisi poimia paljon sekä omistaa iso pakastin, että siitä tulisi taskurahoja suurempi rahallinen säästö.

Säästövinkkinä tuo on yleisesti ottaen huono, mutta sadosta ja luonnosta tykkäävälle erinomainen. Me säilöttiin helposti satasen edestä sieniä tänä syksynä, ja syötiin monen kympin edestä heti. Rahallisesti ehkä pienehkö summa koko vuotta ajatellen, mutta kaupassa ei nyt tartte miettiä, raaskiiko ostaa ja homma oli niinkin rankkaa kuin mukavia parin tunnin luontoretkiä perheellä + kotona siivous ja säilöminen. Toki asutaan ihan luonnonhelmassa, eli meni nollakuluilla.

Totta kai ilmainen sato kannattaa hyödyntää, jos se suinkin on mahdollista. Jos ei voi säilöä, syö edes satoaikaan. Säästövinkkinä marjojen ja sienien myyminen on älytön, koska suuremman hyödyn siinä saa keräämällä omaan käyttöön.

Vierailija
172/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä päästäänkin oikein köyhyyden kierteen juurisyyhyn - odotellaan vain niitä pikavoittoja kaikki mulle heti nyt periaatteella ja tuhlataan sillä aikaa ne säästöön laitettuina oikeasti tuottoa tekevät roposet tupakkaan ja keskiolueen.

Öö niin missä tässä? Itse en ole tässä ketjussa yhtään tällaista havainnut.

Vierailija
173/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä päästäänkin oikein köyhyyden kierteen juurisyyhyn - odotellaan vain niitä pikavoittoja kaikki mulle heti nyt periaatteella ja tuhlataan sillä aikaa ne säästöön laitettuina oikeasti tuottoa tekevät roposet tupakkaan ja keskiolueen.

Öö niin missä tässä? Itse en ole tässä ketjussa yhtään tällaista havainnut.

Minulla on välillä valtavia vaikeuksia siinä, että pitäisi ostaa ja polttaa tupakkaa ja juoda kaljaa.

Olen tupakoimaton absolutisti, mutta pitäähän "viisaampien" neuvoja kuunnella. :D

Vierailija
174/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ompele itse vaatteet ja neulo villapaidat, niin säästät rahaa."

Joo, ei ihan. Vaikka valmiina olisi jo ompelukone ja puikot, niin kankaat ja langat maksavat huomattavasti enemmän kuin joku H&M:n halpisvaate. Ja harva tekee itse sellaista jälkeä, että sitä voisi verrata mihinkään laadukkaaseen vaatteeseen. Sitten olet maksanut materiaaleista saman verran kuin joutuisit maksamaan oikeasti laadukkaasta vaatteesta, mutta lopputulos on paljon huonompi. Siis kyllähän minä mielelläni esim. neulon, mutta ei se ole mikään halpa harrastus.

Vierailija
175/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehtien säästövinkit on välillä jopa hauskoja. Esim. Syö aamiainen kotona kahvilan sijaan. Haloo!!! En ole varmaan koskaan käynyt aamupalalla ulkona.

He ovat näitä jotka ovat unohtaneet että maasta se pienikin ponnistaa.  Alun perin ehkä köyhiä.

Vierailija
176/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei ihan. Vaikka valmiina olisi jo ompelukone ja puikot, niin kankaat ja langat maksavat huomattavasti enemmän kuin joku H&M:n halpisvaate. Ja harva tekee itse sellaista jälkeä, että sitä voisi verrata mihinkään laadukkaaseen vaatteeseen. Sitten olet maksanut materiaaleista saman verran kuin joutuisit maksamaan oikeasti laadukkaasta vaatteesta, mutta lopputulos on paljon huonompi. Siis kyllähän minä mielelläni esim. neulon, mutta ei se ole mikään halpa harrastus.

Harrastan ompelua ja totta on, että valmiina saan vaatteet paljon halvemmalla. Siksi en ompelekaan perusvaatteita.

Vierailija
177/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi parhaista huonoista vinkeistä tuli aikoinaan kaverilta joka oli silloin löytänyt satasen. Sijoitetaan se niin että tulee tuottoa, olivat hänen sanansa ennen kuin vaihtoi sen kolikoiksi ja tunki peliautomaattiin. Pelasihan sillä aika kauan, mutta sinne meni kaikki lopulta koneeseen.

Vierailija
178/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan yhdy tuohon.

40 eurolla hyvä ja laadukas kangas, josta tein pitkät housut.

Aina ei ole onnistunut viimeisen päälle nämä ompelukset, ikinä ei ole edes huomattu se on kotona tehty.

Valmisvaatteista olen löytänyt virheitäkin joita korjailtu.

Ymmärrän etteivät monet tykkää ompelusta koska se on aikaa vievää.  On aloitettava hitaasti, yksi asia kerrallaan.

Vierailija
179/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Oiskohan jotain menneisyyden peruja tämä vinkki? Varmaan entisaikaan (esim. 80-luvulla) trikookangas oli halpaa ja kaikilla oli joka tapauksessa ompelukone ja saumuri kotona, niin mikäs siinä surautella koko perheen lapsille kivat collegeasut kouluun. Käsittääkseni villalangatkin oli suhteessa edullisempia tuolloin, joten kätevä neuloja saattoi säästää. Nykypäivänä käsityöt on kaikkea muuta kuin rahaa säästävä harrastus.

Vierailija
180/669 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi parhaista huonoista vinkeistä tuli aikoinaan kaverilta joka oli silloin löytänyt satasen. Sijoitetaan se niin että tulee tuottoa, olivat hänen sanansa ennen kuin vaihtoi sen kolikoiksi ja tunki peliautomaattiin. Pelasihan sillä aika kauan, mutta sinne meni kaikki lopulta koneeseen.

Typerä teko.

Jokainen rehellinen ihminen tietää, että yli 20 euron suuruiset setelit viedään poliisilaitokselle.