Yli 40-vuotias nainen, onko vientiä?
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
44 v, ei minkäänlaista vientiä. En kyllä ole seuraa etsinytkään. Spontaanit lähestymiset miesten taholta ja katseet perään loppuivat siinä 30 ikävuoden paikkeilla.
Mitäs se seuran etsiminen sitten olisi? Jossain suomi24:llä odotat kun miehet laittaa viestejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asialla on merkitystä siinä mielessä että jos haussa on muutakin kuin yhden yön pikaseksi, ainakin minun tuntemistani nelikymppisistä naisista moni on huomannut viennin olevan näennäistä. Ensin suosio yllättää ja treffeille on tuppaamassa tj:tä ja nuorempaa huippu-urheilijaa, mutta kun haluttaisiin parisuhdetta, paljastuukin että sellaista haluavaa miestä on vaikea löytää."
Tosi hyvin sanottu. Ja tämä usein huijaa 40+ parisuhteessa olevan naisen luulemaan että ollessaan vapaana voisi saada uskomattoman miehen elämäänsä. Totuus tulee sitten esille karulla tavalla ja aletaan kaivata takaisin exää (joka on löytänyt sen nuoremman eikä enää halua takaisin).
Milloin miehet nyt ylipäätään parisuhdetta haluaa? Sitoutunutkin mies saattaa olla vain ”sitoutunut”.
Tämäköhän se sit onkin syynä, et naiset luulee miesten etsivän vaan väliaikaista seuraa, kun itselle ei ole ketään tarttunut kainaloon pitemmäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
"Asialla on merkitystä siinä mielessä että jos haussa on muutakin kuin yhden yön pikaseksi, ainakin minun tuntemistani nelikymppisistä naisista moni on huomannut viennin olevan näennäistä. Ensin suosio yllättää ja treffeille on tuppaamassa tj:tä ja nuorempaa huippu-urheilijaa, mutta kun haluttaisiin parisuhdetta, paljastuukin että sellaista haluavaa miestä on vaikea löytää."
Tosi hyvin sanottu. Ja tämä usein huijaa 40+ parisuhteessa olevan naisen luulemaan että ollessaan vapaana voisi saada uskomattoman miehen elämäänsä. Totuus tulee sitten esille karulla tavalla ja aletaan kaivata takaisin exää (joka on löytänyt sen nuoremman eikä enää halua takaisin).
Ja jos reiluja ollaan, käy myös toisin päin.
Parikin tietämääni miestä on saanut päähänsä aloittaa uuden elämän, ja sitten onkin huomattu etteivät ne paljon nuoremmat naiset salilla arvostakaan miehen uutta liikuntaharrastusta samalla tavalla kuin miehet arvostavat nuorempia salimimmejä. Pian ollaankin kyselty exää takaisin, kun on vuosien aikana totuttu parisuhdearkeen.
Näin molemmat sukupuolet projisoivat. Itsessä arvostetaan samoja piirteitä joita arvostetaan vastakkaisessa sukupuolessa. Mutta kun vastakappaleet arvostavat eri asioita. Naisilla se on usein hyvät geenit, raha ja status. Miehellä nuorekkuus ja liikunnallisuus. Nämä olen ainakin minä bongannut, ja näissä asioissa tulee itse projisointia harrastettua :D
Pakkaa toki sekoittaa vielä se että miehille seksi ja parisuhde ovat täysin eri asioita. Naiselle ei kelpaa seksiinkään kuka tahansa. Miehille usein kelpaa, ja se vääristää kysyntää.
t. se nelikymppinen mies
M43 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin miehet nyt ylipäätään parisuhdetta haluaa? Sitoutunutkin mies saattaa olla vain ”sitoutunut”.
Tämäköhän se sit onkin syynä, et naiset luulee miesten etsivän vaan väliaikaista seuraa, kun itselle ei ole ketään tarttunut kainaloon pitemmäksi aikaa.
Ehkä. Mutta tarkoitan parisuhteessa tai vaikkapa aviossa olevia miehiä, jotka kuitenkin puuhailevat mitä sattuu siinä sivussa.
Vierailija kirjoitti:
Entä tasan 40-vuotias, onko vientiä? Entä 39-vuotias, riittääkö vientiä? Mites 40,5-vuotias, saakohan vielä miestä? Miten te 38-vuotiaat, onko ollut vielä vientiä? Mitä jos on vähän vaan yli 40, vaikka 42-v, onnistuuko miehen saanti vielä?
Säkin näköjään huomasit et taas Tällainen alotus...😂
Vierailija kirjoitti:
TWD kirjoitti:
Nelikymppinen mies vastaa: On.
Eron jälkeen deittailin hyvinkin ahkerasti ja viihdyin ylivertaisesti parhaiten oman ikäisteni seurassa. Upeita, itsestään huolta pitäviä ja itsensä kanssa sinut olevia naisia, joista yhden kanssa sitten jatkoin parisuhteeseen jonka toivon kestävän ikuisesti.
Pari isoa plussaa saman ikäisissä.
1. Yhteinen kulttuurihistoria = On kokenut samat maailman mullistukset samassa vaiheessa elämää.
2. Upeaa seksiä. Nuoruuden estot takana, mutta vanhuuden vaivat vielä edessä päin?
No joo muistan kun Berliinin muuri murtui ja Neuvostoliiton hajoamisen jne. Mutta seksin suhteen estot olisivat isoja, isompia kuin nuorena. Tällä kropalla...
Höpsö, ei se ole kropastasi kiinni, vaan siitä miten kannat sen kroppasi ja Oletko iloinen
Vierailija kirjoitti:
Aika turha kysymys, onko wanhalla rupisella ja hampaattomalla 40 :sellä mummolla vielä menekkiä tai käyttöä ??
Joo, ei ole !
Sanoo yksin elävä katkeroitunut Erkki 50 v. Tosi elämä on sitte erikseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako mies vastata?
Jos nainen on 40+, toivoisin että hänkin osaisi lähestyä eikä vain odottaisi että mies tulee ja hurmaa. Missä on se iän tuoma itsevarmuus ja sosiaalinen taitavuus?
Minä lähestyn oman ikäisiäni, mutta myönnän suoraan että kiinnostavien osuus omassa ikäluokassa on laskenut vuosi vuodelta. Kiinnostusta laskevat:
- ylipaino
- repsahtamaan päästetty kroppa
- tätimäinen tyyli
- superkäytännöllinen ja superarkinen luonne (en tarvitse äitiä tai arjen kumppania vaan naisen joka sytyttää ja kiinnostaa)
Olen itse hyväkuntoinen, mutta en suurituloinen, komea enkä pitkä. "Rotunaiset" eivät yleensä pidä minua oman tasoisenaan, enkä minä ole kiinnostunut oman ikäisistäni naisista jotka kiinnostuvat minusta.
Siksi, ja vain siksi, olen viime aikoina treffaillut nuorempien kanssa. Oman ikäisissä on upeita tapauksia, mutta jos käsitykset "tasoista" eivät kohtaa niin ei mahda mitään :)
Saa alapeukuttaa. Vastasin rehellisesti. Pinnallisia vaatimuksia on teilläkin, myöntäkää pois.Täällä 40-vuotias nainen, nyt parisuhteessa mutta pari vuotta sitten deittailin aktiivisesti.
Minulla oli/on tässä iässä paljon enemmän vientiä kuin 25-vuotiaana. Kiinnostuneita riitti omassa ikäluokassa, n. kymmenen vuotta nuorempiin asti. Yli 5 vuotta vanhemmista en osaa sanoa, koska rajasin heidät haun ulkopuolelle. Nuo yllä luetellut miinukset varmaan osittain selittävät hyvää vientiä, koska minulla ei ole mitään noista. Jos laatisin vastaavan listan miehistä, siinä olisi esim.:
- puutteellinen/alikehittynyt/lapsekas tyyli tai täydellinen tyylitajun puuttuminen (allekirjoitan myös sen, että moni ikäiseni nainen pukeutuu tätimäisesti),
- aloitekyvyn puuttuminen (itse olen niin aloitekykyinen, että jätin deittaillessa aloitteiden tekemisen kokonaan miehille - nimittäin jos itse tein aloitteita niin päädyin yhteen perässävedettävien miesten kanssa, ja sellainen suhde ei pidemmän päälle toimi),
- epäterveelliset elämäntavat (alkoholi, tupakka, ylenmääräinen lihalla mässäily) TAI terveysfanatismi, joka hallitsee koko elämää
- moni taloudellisesti menestyvä mies on suorittajaluonne, joka on kadottanut kyvyn nauttia elämästä eikä tunnista omia halujaan, saati osaa muokata elämäänsä sellaiseksi, että voisi toteuttaa niitä
Täsmäävät minuun, muuten paitsi etten suostu toimimaan yksin aloitteiden tekijänä koska en halua suhdetta jossa miehen pitää viedä kun nainen vain nauttii ihaillen miehen erinomaisuutta. Eli tuossa meille olisi syntynyt se kuuluisa pattitilanne :D
En halua vähätellä tai masentaa ketään, mutta minä en rehellisesti sanottuna usko tähän "vientiä riittää"-asiaan. Syy miksi en usko on se että minusta "vienti" ei ole sama kuin aloitteiden määrä. Aloitteita tulee enemmän jo siksi että varttuneempia naisia on helpompi lähestyä ja toisaalta miehet tulevat rohkeammiksi lähestymään iän myötä. Jos aloitteiden määrällä mitattaisiin, joku 22v fitnessmissi olisi aika pohjasakkaa naissukupuolen keskuudessa, ellei satu olemaan poikkeuksellisen sosiaalinen ja ystävällinen kaikille (=helposti lähestyttävä).
Mutta kuinka moni raflan sinkkumiehistä kieltäytyisi yhdestä yöstä parikymppisen fitnessmissin kanssa? Tai useammasta? Kuinka paljon aloitteellisuutta vaadittaisiin että joku "en minä tuota kuitenkaan saisi joten turha edes yrittää"-tuijottajista lähtisi mukaan?
Asialla on merkitystä siinä mielessä että jos haussa on muutakin kuin yhden yön pikaseksi, ainakin minun tuntemistani nelikymppisistä naisista moni on huomannut viennin olevan näennäistä. Ensin suosio yllättää ja treffeille on tuppaamassa tj:tä ja nuorempaa huippu-urheilijaa, mutta kun haluttaisiin parisuhdetta, paljastuukin että sellaista haluavaa miestä on vaikea löytää.
Mutta joo, vaikutat kivalta. Ehkäpä törmään johonkin kaltaiseesi tulavaisuudessa. Nyt on joku kummallinen vaihe menossa kun minusta kiinnostuvat alle kolmekymppiset lapsikuumeiset naiset. Ja itsehän olen vela :/
Käytin deittaillessa lähinnä Tinderiä, ja sellainen sääntö minulle muodostui että en koskaan aloittanut keskustelua matchin tultua. Väittäisin, että sain tällä karsittua kaksi ryhmää kohtalaisen hyvin: 1) mainitut perässävedettävät, ja 2) pelkän seksin etsijät. Minulla oli myös profiilissa mainittuna erikseen, että ONS ei kiinnosta. Pari kertaa taisin silti erehtyä treffeille noiden seksiä etsineiden kanssa (vaikka kovasti muuta väittivätkin, jotta treffit järjestyisivät), koska toisesta ei kuulunut enää mitään sen jälkeen kun treffeillä kieltäydyin seksistä, ja toinen heittäytyi manipulatiiviseksi maanvaivaksi onnistuakseen tavoitteessaan. :D Muuten uskon tapaamieni miesten olleen kyllä ihan tosissaan liikkeellä.
Tuosta aloitteellisuudesta vielä: kun mies aloitti keskustelun (ja minua kiinnosti vastata aloitukseen - oli niitä nimittäin sellaisiakin että kiinnostus lopahti saman tien), muutuin kyllä taas omaksi aloitteelliseksi itsekseni.
Toivottavasti törmäät kivaan naiseen lähitulevaisuudessa! Tinderin etu on siinä, että ei-sopivien ohittaminen on nopeaa ja tehokasta, joten se sopiva tulee kohdalle ehkä nopeammin kuin muita reittejä - kunhan tietää mitä haluaa ja miten sen halutun parhaiten tavoittaa.
Terveisin tämä jolle vastasit (vela myöskin)
Harmi vain kun Tinder oikeasti on pinnallinen ja nopea. Kuvaton versio olisi parempi, kuvat näkisi vaikka kun on viestitelty jonkun aikaa.
En täysin ymmärtänyt miten se ettet tee aloitetta keskusteluun "suojaa" seksinmetsästäjiltä, jotka yleensä kyllä tekevät paljon aloitteita.
t. se sama nelikymppinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TWD kirjoitti:
Eron jälkeen deittailin hyvinkin ahkerasti ja viihdyin ylivertaisesti parhaiten oman ikäisteni seurassa. Upeita, itsestään huolta pitäviä ja itsensä kanssa sinut olevia naisia, joista yhden kanssa sitten jatkoin parisuhteeseen jonka toivon kestävän ikuisesti.
1. Yhteinen kulttuurihistoria = On kokenut samat maailman mullistukset samassa vaiheessa elämää.
2. Upeaa seksiä. Nuoruuden estot takana, mutta vanhuuden vaivat vielä edessä päin?
No joo muistan kun Berliinin muuri murtui ja Neuvostoliiton hajoamisen jne. Mutta seksin suhteen estot olisivat isoja, isompia kuin nuorena. Tällä kropalla...
Höpsö, ei se ole kropastasi kiinni, vaan siitä miten kannat sen kroppasi ja Oletko iloinen
Iloinen!! Kuka piru jaksaa aina olla?
Kestovaatimus naiselle.
Milloin naiset hakee iloista miestä?
Iloinen ja pirtsakka karju, tule omakseni!
Mitäköhän nämä ihanat miehet, jotka teidän perässä juoksee? Omassa tuttavapiirissä 40-50 -vuotiaille naisille, siis ihan säilyneille, hyväkuntoisille/hoikille ja tasapainoisille, omillaan toimeentuleville, siistiä sisätyötä tekeville, lapsetkin on teini-iän yli... on tarjolla: TADAA, toisen naisen asemaa tai luusereita. Yksikään ei ole löytänyt laatumiestä. Parhaita miehiä saa ne, jotka hyväksyy sen, että toisella on vaimo ja perhe muualla.
Tätähän ei kukaan usko, mutta aika hyvin olisi vientiä. En uskoisi itekään, jos ei ihan suoria ehdotuksiakin tulisi. Olen naimisissa oleva kahden alle kouluikäisen lapsen äiti. Kiloja on raskauksista jäänyt, hiukset ovat mallia mamma eli ylikasvanut with roots, pukeutumiskoodi leggarit tai jeggarit, virttynyt mikätahansakaapistapäällemahtuvapaita, kauhtunut läskitoppatakki ja käytännölliset kengät. Silmälasitkin on. Olen oikeasti nykyään aika kamalan näköinen vaikka ennen lapsia hyvännäköiseksi usein kehuttu normaalipainoinen naikkonen. Voitte kuvitella huvituksen ja hämmennyksen, kun ihan hyvännäköiset ikätoverit ja n.10v nuoremmat yleensä jopa urheilulliset miehet flirttailevat kanssani. Ei päivittäin, mutta silloin tällöin näihin törmää. En tiedä onko joku vitsi vai mikä juttu tää on. En kylläkään vastaa flirttiin, koska enemmän naurattaa kuin imartelee.
Vientiä on kahdenlaista.
On vientiä jonka määrä selviää vasta kun mööpelit kannetaan yhteiseen asuntoon, tai vähintäänkin sitoudutaan parisuhteeseen. Ei hetkeäkään ennen.
Sitten on flirttiä, säätöä, tapailua jne. Tämä ei paljoa kerro, tai jos kertoo on epäselvää onko se kiinnostuvuutta vai helppoa lähestyttävyyttä. Esim. mun työkaveri ja entinen koulukaveri saa jatkuvasti flirttiä osakseen, on ihan nätti ja nelikymppinen. Parikymppisenä sai istua rauhassa bileissä kun ei kukaan uskaltanut lähestyä yli 175cm pituista ja naiseksi lihaksikasta missin näköistä pohjalaista tyttöä. "Vientiä" ei siis ollut, mutta sormien napautuksella opiskelijabileistä olisi lähtenyt mukaan ihan kuka tahansa. Nyt ei välttämättä onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TWD kirjoitti:
Iloinen!! Kuka piru jaksaa aina olla?
Kestovaatimus naiselle.
Milloin naiset hakee iloista miestä?
Iloinen ja pirtsakka karju, tule omakseni!
Pakko nauraa, kirjoitit hauskasti. T. Kommentoimasi tekstin kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset miehet lähestyvät?
En ainakaan minä (mies 55). Ja rahaa on.
Olen reilusti yli 50 ja koetin löytää ikäisiäni miehiä deittipalveluista, Facen ikäryhmistä ja mistä milloinkin, mutta deitit olivat aina tylsiä, miehet pitivät minua aivan liian innokkaana ja myös liian voimakkaana luonteena. Palaute heiltä oli aika masentavaa. Siihen asti olin torjunut nuorempien miesten yhteydenotot kokiessani oloni kehdonryöstäjäksi. Kerran annoin yhdelle 35 v. periksi, soiteltiin ja kirjoiteltiin ja oivalsin, että pärjään ainakin syvällisiä puhumalla paremmin hänen kanssaan kuin yhdenkään siihen astisen ikäiseni deitin kanssa. Vastailin sitten muillekin nuoremmille miehill ja aina tuntui, että oli enemmän yhteistä kuin ikäisteni miesten kanssa.
Olen avoin, puhelias ja näytän ikäistäni reilusti nuoremmalta ja siksi ottanut sen tyylin, että paukautan ikäni heti saadakseni nuoremman miehen häviämään läheltäni. Viime kesänä törmäsin itseäni 26 vuotta nuorempaan mieheen, pelottelin iälläni ja silti jäimme puhumaan kun juttua kerta kaikkiaan välillämme riitti. Lopulta ihastuimme ja olemme nyt seurustelleet puoli vuotta. Suhde vahvistuen.
Minusta ikäeromme on ollut todella haaste ja hirvittää kertoa siitä täälläkin. Olen hyvin realisti, enkä elättele miehestä mitään toiveikasta meidän suhteen. Hän tuntuu usein paljon kypsemmältä ja herkemmältä kuin minä, koska olin jo oppinut pitkän avioliittoni aikana kovuutta ja pettynyt rakkauteen parisuhteessa. Hän saa minut uskomaan meihin, mutta minä rimpuilen vastaan hyvin usein.
Uskon silti, että perinteiden parisuhdemalli on muuttumassa ja kaikenlaisia kokoonpanoja tulee vain lisääntymään. Se vaatii rohkeutta ja sitä, että kestää ihmisten ennakkoluuloiset pilkat ja hävyttömät puheet.
Hämmästyksekseni: vientiä on, vaikka ikä 52 ja ylipainoa. Ja vielä hämmentävämpää, että miehet ovat aina itseäni nuorempia. Tämä siis reaalimaailmassa: töissä ja vapaa-ajalla, baareista nyt puhumattakaan. Olen sosiaalinen, hymyileväinen, nuorekas ja näyttävä. Huomiota ja vientiä, tuskin nämä herrat minusta vaimoa ovat tekemässä. En sitä itsekään odota tai oleta, mutta huomio ja satunnainen seksi tuntuu mukavalta.
Olen 48 vuotias nainen, nettideittisivustollw ollut nyt pari kuukautta. Kuvaa ei siellä ole, joten en tiedä minkälaista vientiä silloin olisi, tai ei olisi, mutta nyt tällä profiililla miesseuraa kyllä saa. Itselläni tässä hommassa on helpompaa se, etten etsi miestä kotileikkeihin, missään nimessä. Sellainen mukava tapailu ilman parisuhdepelejä olisi ihanteellinen, mutta ei ole vielä onnistunut. Minua lähestyvät kaikenikäiset, ikähaarukka itselläni on 45-58v, myös nuoremmat eli ne puumanaisesta haaveilevat pojat.
Kertokaa naiset lisää puumakokemuksianne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika turha kysymys, onko wanhalla rupisella ja hampaattomalla 40 :sellä mummolla vielä menekkiä tai käyttöä ??
Joo, ei ole !
Sanoo yksin elävä katkeroitunut Erkki 50 v. Tosi elämä on sitte erikseen...
Tai teinijonne 15v.
Käytin deittaillessa lähinnä Tinderiä, ja sellainen sääntö minulle muodostui että en koskaan aloittanut keskustelua matchin tultua. Väittäisin, että sain tällä karsittua kaksi ryhmää kohtalaisen hyvin: 1) mainitut perässävedettävät, ja 2) pelkän seksin etsijät. Minulla oli myös profiilissa mainittuna erikseen, että ONS ei kiinnosta. Pari kertaa taisin silti erehtyä treffeille noiden seksiä etsineiden kanssa (vaikka kovasti muuta väittivätkin, jotta treffit järjestyisivät), koska toisesta ei kuulunut enää mitään sen jälkeen kun treffeillä kieltäydyin seksistä, ja toinen heittäytyi manipulatiiviseksi maanvaivaksi onnistuakseen tavoitteessaan. :D Muuten uskon tapaamieni miesten olleen kyllä ihan tosissaan liikkeellä.
Tuosta aloitteellisuudesta vielä: kun mies aloitti keskustelun (ja minua kiinnosti vastata aloitukseen - oli niitä nimittäin sellaisiakin että kiinnostus lopahti saman tien), muutuin kyllä taas omaksi aloitteelliseksi itsekseni.
Toivottavasti törmäät kivaan naiseen lähitulevaisuudessa! Tinderin etu on siinä, että ei-sopivien ohittaminen on nopeaa ja tehokasta, joten se sopiva tulee kohdalle ehkä nopeammin kuin muita reittejä - kunhan tietää mitä haluaa ja miten sen halutun parhaiten tavoittaa.
Terveisin tämä jolle vastasit (vela myöskin)