Yli 40-vuotias nainen, onko vientiä?
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Reaalimaailmassa ei ole vientiä. Nettideittisivuilla kiinnostuneita löytyy. En kylläkään usko että nekään livenä innostuisi. Kunhan vaan netissä olevinaan vokottelevat kaikkia, se on siellä niin helppoa ja vaaratonta.
N 50
Minulla tilanne on päinvastoin. Netistä en löydä ketään, mutta reaalimaailmassa eli tavallisessa arkielämässä lähestyy 30-60 - vuotiaat. Lievästi hämmentävää tässä iässä.
N52
Vierailija kirjoitti:
On. Me emme tosin enää ole vietävissä.
Mikä ettei osa meistä ole. Kyllä itselle kelpaisi hyvä mies. Helposti olisin vietävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt yli nelikymppisenä minulla olisi vientiä enemmän kuin parikymppisenä. Paljon enemmän. Miehet ovat tosi fiksuja mukavia ehkä 40-50 vuotiaita.
Lisäkysymykseen: miehet olisivat halunneet hyvää parisuhdetta. He ovat kaikki olleet hyviä keskustelemaan, huumorintajuisia, rauhallisia ja juuri sellaisia minun kaltaisia upeita ihmisiä. Varsinkin yksi miehistä on ollut todella ihana.
Miten voivat olla vapaina. Tapaisinpa minäkin tuollaisia ja tuon ikäisiä.
TWD kirjoitti:
Nelikymppinen mies vastaa: On.
Eron jälkeen deittailin hyvinkin ahkerasti ja viihdyin ylivertaisesti parhaiten oman ikäisteni seurassa. Upeita, itsestään huolta pitäviä ja itsensä kanssa sinut olevia naisia, joista yhden kanssa sitten jatkoin parisuhteeseen jonka toivon kestävän ikuisesti.
Pari isoa plussaa saman ikäisissä.
1. Yhteinen kulttuurihistoria = On kokenut samat maailman mullistukset samassa vaiheessa elämää.
2. Upeaa seksiä. Nuoruuden estot takana, mutta vanhuuden vaivat vielä edessä päin?
No joo muistan kun Berliinin muuri murtui ja Neuvostoliiton hajoamisen jne. Mutta seksin suhteen estot olisivat isoja, isompia kuin nuorena. Tällä kropalla...
Vierailija kirjoitti:
Olen 48-vuotias nainen ja minulla on parin vuoden sisään ollut kaksi suhdetta itseäni paljon nuorempien miesten kanssa. Toinen 28 ja toinen 35. Myös toinen alle 30-vuotias on ilmaissut kiinnostuksensa, mutta tunne ei ole ollut molemminpuoleinen.
Oma kokemukseni siis on, että tämän ikäisilläkin on vientiä nuorempien miesten suunnalta. Olen olemukseltani hoikka ja siro, liekö sillä asialla osuutta kiinnostukseen.
Varmasti on hoikkuudella osuutta. En voi kuvitellakaan, että kukaan nuori mies lähestyisi minua, jolla on runsaasti ylipainoa. Eikä kyllä vanhemmistakaan 99%. Oletan ainakin, testannut en ole.
Vierailija kirjoitti:
Saako mies vastata?
Jos nainen on 40+, toivoisin että hänkin osaisi lähestyä eikä vain odottaisi että mies tulee ja hurmaa. Missä on se iän tuoma itsevarmuus ja sosiaalinen taitavuus?
Minä lähestyn oman ikäisiäni, mutta myönnän suoraan että kiinnostavien osuus omassa ikäluokassa on laskenut vuosi vuodelta. Kiinnostusta laskevat:
- ylipaino
- repsahtamaan päästetty kroppa
- tätimäinen tyyli
- superkäytännöllinen ja superarkinen luonne (en tarvitse äitiä tai arjen kumppania vaan naisen joka sytyttää ja kiinnostaa)
Olen itse hyväkuntoinen, mutta en suurituloinen, komea enkä pitkä. "Rotunaiset" eivät yleensä pidä minua oman tasoisenaan, enkä minä ole kiinnostunut oman ikäisistäni naisista jotka kiinnostuvat minusta.
Siksi, ja vain siksi, olen viime aikoina treffaillut nuorempien kanssa. Oman ikäisissä on upeita tapauksia, mutta jos käsitykset "tasoista" eivät kohtaa niin ei mahda mitään :)
Saa alapeukuttaa. Vastasin rehellisesti. Pinnallisia vaatimuksia on teilläkin, myöntäkää pois.
Täällä 40-vuotias nainen, nyt parisuhteessa mutta pari vuotta sitten deittailin aktiivisesti.
Minulla oli/on tässä iässä paljon enemmän vientiä kuin 25-vuotiaana. Kiinnostuneita riitti omassa ikäluokassa, n. kymmenen vuotta nuorempiin asti. Yli 5 vuotta vanhemmista en osaa sanoa, koska rajasin heidät haun ulkopuolelle. Nuo yllä luetellut miinukset varmaan osittain selittävät hyvää vientiä, koska minulla ei ole mitään noista. Jos laatisin vastaavan listan miehistä, siinä olisi esim.:
- puutteellinen/alikehittynyt/lapsekas tyyli tai täydellinen tyylitajun puuttuminen (allekirjoitan myös sen, että moni ikäiseni nainen pukeutuu tätimäisesti),
- aloitekyvyn puuttuminen (itse olen niin aloitekykyinen, että jätin deittaillessa aloitteiden tekemisen kokonaan miehille - nimittäin jos itse tein aloitteita niin päädyin yhteen perässävedettävien miesten kanssa, ja sellainen suhde ei pidemmän päälle toimi),
- epäterveelliset elämäntavat (alkoholi, tupakka, ylenmääräinen lihalla mässäily) TAI terveysfanatismi, joka hallitsee koko elämää
- moni taloudellisesti menestyvä mies on suorittajaluonne, joka on kadottanut kyvyn nauttia elämästä eikä tunnista omia halujaan, saati osaa muokata elämäänsä sellaiseksi, että voisi toteuttaa niitä
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tavallinen niin lähinnä viisikymppiset lähestyvät. Paljon sellaisia tapauksia että on omakotitalo maalla joka kaipaa emäntää. Aika hiljaista oman ikäisten kanssa.
Jos ulkonäössä tai kuvissa on vahingossakaan mitään milffimäistä tai puumamaista niin viestiä sataa heti. Kaiken ikäisiltä, mutta tosi paljon nuoremmilta. Jokainen voi päätellä mitkä tsäänssit on parisuhteeseen tässä tilanteessa :D
Mussa ei ole hiukkaakaan puumaa...
Viisikymppinen kävisi hyvin mutta en halua omakotitaloon maalle. En ainakaan emännäksi, en edes osaisi sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt yli nelikymppisenä minulla olisi vientiä enemmän kuin parikymppisenä. Paljon enemmän. Miehet ovat tosi fiksuja mukavia ehkä 40-50 vuotiaita.
Millainen olet? Mitä he hakevat, pelkkää sänkyseuraa vai parisuhdetta? T: itsekin nelikymppinen nainen.
Eihän sitä tiedä ennen kuin kokeilee. Valehteleehan ne hakevansa parisuhdetta, mutta kohta huomaa ettei kiinnostanutkaan. Noh, voihan sitä väittää ettei nyt natsannutkaan kuin seksi. Sitä vongataan ja kelpaisi vielä kymmenenkin vuoden päästä.
Kuten mullakin tuo yksi 150-senttinen kestovonkailija, mitä tuo on nyt 15 vuotta yritellyt (käyrällä) kepillä jäätä. Se juna meni jo! Olisi kannattanut osoittaa jotain muita merkkejä jo aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Saako mies vastata?
Jos nainen on 40+, toivoisin että hänkin osaisi lähestyä eikä vain odottaisi että mies tulee ja hurmaa. Missä on se iän tuoma itsevarmuus ja sosiaalinen taitavuus?
Minä lähestyn oman ikäisiäni, mutta myönnän suoraan että kiinnostavien osuus omassa ikäluokassa on laskenut vuosi vuodelta. Kiinnostusta laskevat:
- ylipaino
- tätimäinen tyyli
- superkäytännöllinen ja superarkinen luonne (en tarvitse äitiä tai arjen kumppania vaan naisen joka sytyttää ja kiinnostaa)
Olen itse hyväkuntoinen, mutta en suurituloinen, komea enkä pitkä. "Rotunaiset" eivät yleensä pidä minua oman tasoisenaan, enkä minä ole kiinnostunut oman ikäisistäni naisista jotka kiinnostuvat minusta.
Siksi, ja vain siksi, olen viime aikoina treffaillut nuorempien kanssa. Oman ikäisissä on upeita tapauksia, mutta jos käsitykset "tasoista" eivät kohtaa niin ei mahda mitään :)
Saa alapeukuttaa. Vastasin rehellisesti. Pinnallisia vaatimuksia on teilläkin, myöntäkää pois.
Olen todella samoilla linjoilla sun näkemyksien kanssa, joten löytyy naisiakin, jotka näkevät asiat samoin. Tyypilliset miehissä löytyvät turn offit ovat vähän eri versioita, mutta ajatus taustalla sama.
N40+
Vierailija kirjoitti:
Saako mies vastata?
- ylipaino
- tätimäinen tyyli
Olen itse 40+ ja uskallan väittää, että olen yksi mainitsemistasi "upeista tapauksista". Tiedän ja tunnen itseni, olen sellainen rauhallisen itsevarma ja sosiaaliset taitonikin ovat hyvät (tarvitsen niitä ammatissanikin), mutta en todellakaan lähesty miehiä treffimielessä. Miksikö? Koska minulla aidosti on se käsitys, että miehille ikä on niin suuri turn-off (ja kaksi lastani toki myös), että he varmaan vain loukkaantuisivat, jos tällainen tapaus kehtaisi ajatella jotain.
Itse aloitukseen, mulla ei ole vientiä. Tällä hetkellä en ole missään treffisovelluksissa tai -palstoilla, eikä mua arjessa kukaan lähesty. Joku on joskus mulle sanonut, että mua ei uskalleta lähestyä. En tiedä, pitääkö se paikkansa. Todennäköisesti ei.
Ei kannata ajatella lapsia esteenä uudelle parisuhteelle. Vanhempana pidin plussana jos naisella oli omia lapsia. En sen vuoksi että kaipaisin toista äitiä omilleni (heillä on jo äiti), vaan siksi että halusin että parisuhteessa molemmat ymmärtävät lasten merkityksen ja ensisijaisuuden. Näin kävikin ja löysin upean naisen joka oli saman kaltaisessa tilanteessa kuin itsekin.
Nelikymppiset eronneet miehet keskittyvät parikymppisiin naisiin. Omanikäiset naiset eivät kelpaa, muka liian vanhoja. Naurettavaa.
Nelikymppisen naisen kelpuuttaa vain 50-60-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako mies vastata?
- ylipaino
- tätimäinen tyyli
Saa alapeukuttaa. Vastasin rehellisesti. Pinnallisia vaatimuksia on teilläkin, myöntäkää pois.Täällä 40-vuotias nainen, nyt parisuhteessa mutta pari vuotta sitten deittailin aktiivisesti.
Minulla oli/on tässä iässä paljon enemmän vientiä kuin 25-vuotiaana. Kiinnostuneita riitti omassa ikäluokassa, n. kymmenen vuotta nuorempiin asti. Yli 5 vuotta vanhemmista en osaa sanoa, koska rajasin heidät haun ulkopuolelle. Nuo yllä luetellut miinukset varmaan osittain selittävät hyvää vientiä, koska minulla ei ole mitään noista. Jos laatisin vastaavan listan miehistä, siinä olisi esim.:
- puutteellinen/alikehittynyt/lapsekas tyyli tai täydellinen tyylitajun puuttuminen (allekirjoitan myös sen, että moni ikäiseni nainen pukeutuu tätimäisesti),
- aloitekyvyn puuttuminen (itse olen niin aloitekykyinen, että jätin deittaillessa aloitteiden tekemisen kokonaan miehille - nimittäin jos itse tein aloitteita niin päädyin yhteen perässävedettävien miesten kanssa, ja sellainen suhde ei pidemmän päälle toimi),
- epäterveelliset elämäntavat (alkoholi, tupakka, ylenmääräinen lihalla mässäily) TAI terveysfanatismi, joka hallitsee koko elämää
- moni taloudellisesti menestyvä mies on suorittajaluonne, joka on kadottanut kyvyn nauttia elämästä eikä tunnista omia halujaan, saati osaa muokata elämäänsä sellaiseksi, että voisi toteuttaa niitä
Täsmäävät minuun, muuten paitsi etten suostu toimimaan yksin aloitteiden tekijänä koska en halua suhdetta jossa miehen pitää viedä kun nainen vain nauttii ihaillen miehen erinomaisuutta. Eli tuossa meille olisi syntynyt se kuuluisa pattitilanne :D
En halua vähätellä tai masentaa ketään, mutta minä en rehellisesti sanottuna usko tähän "vientiä riittää"-asiaan. Syy miksi en usko on se että minusta "vienti" ei ole sama kuin aloitteiden määrä. Aloitteita tulee enemmän jo siksi että varttuneempia naisia on helpompi lähestyä ja toisaalta miehet tulevat rohkeammiksi lähestymään iän myötä. Jos aloitteiden määrällä mitattaisiin, joku 22v fitnessmissi olisi aika pohjasakkaa naissukupuolen keskuudessa, ellei satu olemaan poikkeuksellisen sosiaalinen ja ystävällinen kaikille (=helposti lähestyttävä).
Mutta kuinka moni raflan sinkkumiehistä kieltäytyisi yhdestä yöstä parikymppisen fitnessmissin kanssa? Tai useammasta? Kuinka paljon aloitteellisuutta vaadittaisiin että joku "en minä tuota kuitenkaan saisi joten turha edes yrittää"-tuijottajista lähtisi mukaan?
Asialla on merkitystä siinä mielessä että jos haussa on muutakin kuin yhden yön pikaseksi, ainakin minun tuntemistani nelikymppisistä naisista moni on huomannut viennin olevan näennäistä. Ensin suosio yllättää ja treffeille on tuppaamassa tj:tä ja nuorempaa huippu-urheilijaa, mutta kun haluttaisiin parisuhdetta, paljastuukin että sellaista haluavaa miestä on vaikea löytää.
Mutta joo, vaikutat kivalta. Ehkäpä törmään johonkin kaltaiseesi tulavaisuudessa. Nyt on joku kummallinen vaihe menossa kun minusta kiinnostuvat alle kolmekymppiset lapsikuumeiset naiset. Ja itsehän olen vela :/
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppiset eronneet miehet keskittyvät parikymppisiin naisiin. Omanikäiset naiset eivät kelpaa, muka liian vanhoja. Naurettavaa.
Nelikymppisen naisen kelpuuttaa vain 50-60-vuotias.
Oma kokemuksesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako mies vastata?
- ylipaino
- tätimäinen tyyli
Saa alapeukuttaa. Vastasin rehellisesti. Pinnallisia vaatimuksia on teilläkin, myöntäkää pois.Olen itse 40+ ja uskallan väittää, että olen yksi mainitsemistasi "upeista tapauksista". Tiedän ja tunnen itseni, olen sellainen rauhallisen itsevarma ja sosiaaliset taitonikin ovat hyvät (tarvitsen niitä ammatissanikin), mutta en todellakaan lähesty miehiä treffimielessä. Miksikö? Koska minulla aidosti on se käsitys, että miehille ikä on niin suuri turn-off (ja kaksi lastani toki myös), että he varmaan vain loukkaantuisivat, jos tällainen tapaus kehtaisi ajatella jotain.
Itse aloitukseen, mulla ei ole vientiä. Tällä hetkellä en ole missään treffisovelluksissa tai -palstoilla, eikä mua arjessa kukaan lähesty. Joku on joskus mulle sanonut, että mua ei uskalleta lähestyä. En tiedä, pitääkö se paikkansa. Todennäköisesti ei.
Arjessa on paha lähestyä ketään, ja helposti tulee laskettua todennäköisimmäksi että olet varattu.
Uskaltaisin väittää ettei ikä ole ainakaan useimmille turn-off. Et varmaankaan ole katselemassa junasta jäänyttä miestä joka haluaa lapsia?
Nuorempia päädytään katselemaan kun oman ikäiset eivät enää sytytä ja ne harvat jotka sytyttävät, ajattelevat itsensä vielä kovempitasoisemmiksi kuin nuorina - eivätkä miehet ole samaa mieltä.
Itselleni kävi niin että lähestyin fiksuja, tyylikkäitä, liikunnallisia ja keskustelutaitoisia naisia jotka olivat minua pari vuotta nuoremmasta viitisen vuotta vanhempaan. Kävi ilmi että heidän listallaan oli joka kerta joku seuraavista: pitkä, komea, hyvässä (rahakkaassa) ammatissa.
Jos olet "rotunainen", en ollenkaan usko että ikäsi olisi este...kunhan osaat seuloa vakavissaan olevat puumanmetsästäjien ja seksinvonkaajien joukosta.
Olen 56 v nainen ja vientiä on, nuoret ja vanhat kuolaa perään, pitää rumimpia potkia pois ympäriltä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reaalimaailmassa ei ole vientiä. Nettideittisivuilla kiinnostuneita löytyy. En kylläkään usko että nekään livenä innostuisi. Kunhan vaan netissä olevinaan vokottelevat kaikkia, se on siellä niin helppoa ja vaaratonta.
N 50
Minulla tilanne on päinvastoin. Netistä en löydä ketään, mutta reaalimaailmassa eli tavallisessa arkielämässä lähestyy 30-60 - vuotiaat. Lievästi hämmentävää tässä iässä.
N52
Millaisissa tilanteissa miehet lähestyy arkielämässä?
Millä tavoin?
Pyytääkö treffeille vai onko vain flirttiä?
"Asialla on merkitystä siinä mielessä että jos haussa on muutakin kuin yhden yön pikaseksi, ainakin minun tuntemistani nelikymppisistä naisista moni on huomannut viennin olevan näennäistä. Ensin suosio yllättää ja treffeille on tuppaamassa tj:tä ja nuorempaa huippu-urheilijaa, mutta kun haluttaisiin parisuhdetta, paljastuukin että sellaista haluavaa miestä on vaikea löytää."
Tosi hyvin sanottu. Ja tämä usein huijaa 40+ parisuhteessa olevan naisen luulemaan että ollessaan vapaana voisi saada uskomattoman miehen elämäänsä. Totuus tulee sitten esille karulla tavalla ja aletaan kaivata takaisin exää (joka on löytänyt sen nuoremman eikä enää halua takaisin).
Vierailija kirjoitti:
"Asialla on merkitystä siinä mielessä että jos haussa on muutakin kuin yhden yön pikaseksi, ainakin minun tuntemistani nelikymppisistä naisista moni on huomannut viennin olevan näennäistä. Ensin suosio yllättää ja treffeille on tuppaamassa tj:tä ja nuorempaa huippu-urheilijaa, mutta kun haluttaisiin parisuhdetta, paljastuukin että sellaista haluavaa miestä on vaikea löytää."
Tosi hyvin sanottu. Ja tämä usein huijaa 40+ parisuhteessa olevan naisen luulemaan että ollessaan vapaana voisi saada uskomattoman miehen elämäänsä. Totuus tulee sitten esille karulla tavalla ja aletaan kaivata takaisin exää (joka on löytänyt sen nuoremman eikä enää halua takaisin).
Milloin miehet nyt ylipäätään parisuhdetta haluaa? Sitoutunutkin mies saattaa olla vain ”sitoutunut”.