Supervinkki kaikille ohuthiuksisille jotka kaipaa tuuheutta!!
Mulla on pitkät, suorat, ohuet, hennot ja littanat hiukset luonnostaan ja kaikki joilla on samanlaiset voi varmaan samaistua kun sanon että olen koko elämäni kamppaillut niiden kanssa yrittäen kaikki mahdolliset keinot saada edes jotain voluumia ja tuuheutta aikaiseksi ettei oo semmoset karseet päätämyöten menevät lirut. No nyt 29-vuotiaana olen tehnyt sellaisen löydön että haluan itkeä onnesta!
Olin ystävän kanssa lomalla ja hän oli ottanut mukaan oman hiustenkuivaajansa. Tällä tytöllä on unelmahiukset; paksut, tuuheat ja luonnostaan kauniin kiharaiset. No yksi ilta oltiin laittautumassa peilin ääressä ja hän ryhtyi kuivaamaan hiuksiaan tosi oudonnäköisellä kuivaajalla. Ihmettelin sitä ääneen ja hän kertoi että kyseessä on diffuser-kuivain joka on ihan must kiharatukkaisille ettei tule pörröpesää hiuksista. Sitten hän sanoi maagiset sanat: sillä saa myös voluumia suoriin hiuksiin! Päätin heti kokeilla sitä omiin hiuksiini, kastelin hiukset varta vasten ja rupesin hänen opastuksellaan kuivaamaan. Elikkä pyyhekuivat hiukset, niihin muotovaahtoa, ja sitten otetaan osio jonka latvat vaan lytätään jotenkuten siihen diffuuseriin ja painetaan koko höskä hiuskasoineen päätä vasten. Jatketaan osioissa kunnes koko pää on kuiva.
Ja kuulkaa mulla ei ole ikinä elämässäni ollut sellaista leijonanharjaa mikä sillä tuli. Olin ihan epäuskoinen kun katsoin peiliin, tukalle tuli joka suuntaan päänahasta korkeutta 4-5 senttiä! Epäilin ettei se ilo voisi pitkään jatkua koska mikään föönaus, tupeeraus ja hiuslakka ei ole koskaan pitänyt hiuksiani tuuheina puolta tuntia pidempään... väärässä olin. Se tuuheus kesti jopa merituulisen rantakävelyn läpi ja jatkui vielä seuraavalle päivällekin.
Ainoa on että tuuheuden lisäksi hiukset näyttää ehkä hieman räjähtäneeltä muuten, mutta kyllä ne saa hieman siloiteltua kun jaksaa nähdä vaivaa. Itse olen muutenkin vähän semmonen boho/hippityylinen niin ei haitannut, pääasia oli se että mulla oli ekaa kertaa elämässäni ISO TUKKA!
En voi kuin suositella kokeilemaan jos kuulostaa tutulta lättätukan kanssa taistelu.
Kommentit (20)
No kyl maki osaan laittaa hiuksii,mut emma voi ku urheilen paljon :D
Toimii, mutta kestää ikuisuuden kuivata pitkä tukka noin. Itsellä tulee yhtä hyvä tulos kun pesen illalla tukan, annan kuivua hieman, ja laitan vielä aavistuksen kosteaan tukkaan nutturan, ja nukun yön sen kanssa. Eikä tarvi seisoa tuntia tukkaa laitteella kuivattamassa.
Tavallisella kuivaajalla saa saman kohotuksen kun pää alaspäin kuivaa.
Kiitos vinkistä, vaikka en kyllä jaksaisi nähdä noin suuren kuuloista vaivaa tuuheuden eteen. Hiuspuuteri riittää minulle. Oletko itse kokeillut sitä? Sillä saa parissa minuutissa tuuheutta. Ei tarvitse muuta kuin tuputella sitä tyveen, ja pöyhiä sormin ja mielellään tupeerata. Pitää hyvin seuraavaan pesuun saakka. Pipon alla toki vähän lässähtää, mutta pöyhit vain uudestaan kun olet ottanut pipon pois päästä.
Ei se hiustenkuivain hiusten määrää lisää. Minulla on ohuet hiukset siitä syystä, että niitä on vähän. Ne ehtisi kuivua jo ennen kuin aloittaisin kuivaamisen kuivaajalla :D
Vierailija kirjoitti:
Ei tasan saa. Luuletko että olen 29 vuotta elänyt lättähiuksisena ilman että olisin kokeillut pää alaspäin kuivaamista? :D ei ole apua kuin max. puoleksi tunniksi, vielä vähemmäksi ajaksi jos menee ulos tuulisella säällä. Kuten aloitusviestiin kirjoitinkin olen oikeasti kokeillut IHAN KAIKKI keinot läpi, kaikki vaahdot ja puuterit ja aineet, kaikki alaspäinföönaamiset, kreppirautajuuret, ihan kaiken. Tää diffuser on jotain mustaa magiaa koska se toi hiuksiin 3x enemmän tuuheutta kuin mikään kikka ikinä JA se kesti 24h myös merituulen läpi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä, vaikka en kyllä jaksaisi nähdä noin suuren kuuloista vaivaa tuuheuden eteen. Hiuspuuteri riittää minulle. Oletko itse kokeillut sitä? Sillä saa parissa minuutissa tuuheutta. Ei tarvitse muuta kuin tuputella sitä tyveen, ja pöyhiä sormin ja mielellään tupeerata. Pitää hyvin seuraavaan pesuun saakka. Pipon alla toki vähän lässähtää, mutta pöyhit vain uudestaan kun olet ottanut pipon pois päästä.
Hiuspuuteri, niin ripoteltava kuin suihkutettavakin, ovat tuttua tavaraa eikä toimi mulla samalla tavalla.
Diffuserilla mulla kesti n. 10 min. Ehkä se jonkun mielestä on iso vaiva mutta mä oon tottunut taistelemaan tukkani kanssa sen puoli tuntia vähintään että olis edes hieman nostetta hiuksissa :D
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itselläni tämä kestää vaan hetken.. Kun poistun kylpyhuoneesta, ovat hiukset jo lättänät.
Sen sijaan suosittelen Batisten heavenly volume kuivashampoota. Suihkutan tätä kuiviin hiuksiin sinne tänne (ei liikaa, muuten vain lisää hiusten painoa), harjaan hiukset, muotoilen raudalla. Ainakin mulla lisää tuuheutta :)
Ruoho on aina vihreää aidan toisella puolella. Itsellä megatuuhea, valtava kiharapilvi. En ole koskaan huolitellun näköinen, koska pörrö. Kaikki kikkarapäät tietävät sen tuskan. Englanninkielessä on hyvä sana: Frizz. Kuiva hamppu, harakanpesä. Argh.
Hyvä kun joku jakaa ideoita, miten pärjätä ohuen lättätukan kanssa.
Kokeilee kuka haluaa, mutta tuntuu, että ihmiset vaan haluaa laittaa jonkin nujertavan vastauksen.
Ap, kiitos kun jaoit hyvän kokemuksesi!
Kuivashampoo ja hiuspuuteri tukkii päänahkaa, jolloin ohut hius pääsee kasvamaan entistä ahtaammasta tupesta eli ohuempana. Jos oikeasti haluat hiuksiin paksuutta ja tuuheutta, niin hiero päänahkaa päivittäin ja pidä päänahka hyvässä kunnossa. Myös ruokavalio auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itselläni tämä kestää vaan hetken.. Kun poistun kylpyhuoneesta, ovat hiukset jo lättänät.
Sen sijaan suosittelen Batisten heavenly volume kuivashampoota. Suihkutan tätä kuiviin hiuksiin sinne tänne (ei liikaa, muuten vain lisää hiusten painoa), harjaan hiukset, muotoilen raudalla. Ainakin mulla lisää tuuheutta :)
Batisten kuivashampoo on myös mun lemppari, mutta mulla se XXL Volume versio jotenkin tekee hiuksista helpommin katkeavat? Harjaan jää hirveästi hiuksia sen käytön jälkeen :/ mutta se on kyllä tosi hyvä varsinkin jos on kihartanut hiukset ensin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tasan saa. Luuletko että olen 29 vuotta elänyt lättähiuksisena ilman että olisin kokeillut pää alaspäin kuivaamista? :D ei ole apua kuin max. puoleksi tunniksi, vielä vähemmäksi ajaksi jos menee ulos tuulisella säällä. Kuten aloitusviestiin kirjoitinkin olen oikeasti kokeillut IHAN KAIKKI keinot läpi, kaikki vaahdot ja puuterit ja aineet, kaikki alaspäinföönaamiset, kreppirautajuuret, ihan kaiken. Tää diffuser on jotain mustaa magiaa koska se toi hiuksiin 3x enemmän tuuheutta kuin mikään kikka ikinä JA se kesti 24h myös merituulen läpi.
No kiinnostavaa. Mitäs tuolla on väliä? Ei ne ohuet hiukset siitä muutu mihinkään ja kukaan ei jaksa nähdä vaivaa noin paljon. Kannattaa muistaa myös, että ” tekemällä tehty” ei se paljon lohduta. Sitäpaitsi kun hiuksesi on ohuet, niin ne menevät kokonaan pilalle, kun jatkuvasti laitat hiuksiasi. Ohuet hiukset ei kestä kovin kauaa. Sinuna antaisin ne vain olla enkä yrittäisi matkia kaveria, koska sinulla ei ole tuuheita hiuksia kuin omasta mielestä ison operaation jälkeen. Kaikkihan sen näkee, että hiukset ovat ohuet vaikka laittaisit niitä viikon.
No kaikist paras vinkki on ihan tuuhennoksii tai pidennyksiä. tolleen kaikki saa kivan tukan jota kehutaan. :D
ite en täl hetkellä hanki, koska mul ei oo miestä :) ja lisäks urheilen paljon niin on helpompi olla ilman.
mut heti ku alan ettii miestä niin otan pidennykset ja tuuhennokset :D koska ne tekee niin paljon ulkonäölle. onneks aina ei tartte olla hyväännäkönen.
Vierailija kirjoitti:
No kaikist paras vinkki on ihan tuuhennoksii tai pidennyksiä. tolleen kaikki saa kivan tukan jota kehutaan. :D
ite en täl hetkellä hanki, koska mul ei oo miestä :) ja lisäks urheilen paljon niin on helpompi olla ilman.
mut heti ku alan ettii miestä niin otan pidennykset ja tuuhennokset :D koska ne tekee niin paljon ulkonäölle. onneks aina ei tartte olla hyväännäkönen.
Mitä ihmettä mä just luin :o
Inhottavaa miten vaikka Ap on selvästi innoissaan ja haluaa jakaa löytönsä muidenkin kanssa, niin tämäkin keskustelu täyttyy ilkeistä ja vähättelevistä kommenteista ihan turhaan. Mikähän teilläkin on hätänä elämässä. Itse aion ainakin kokeilla, sen verran innostunut hehkutus oli! Ja minullakin on tosiaan päätä pitkin menevät liruhiukset, joihin ei ole mikään tähän mennessä tepsinyt. Toimiikohan yhtä hyvin lyhyempään tukkaan? Omani ovat vähän leuan ohi.
Vierailija kirjoitti:
Inhottavaa miten vaikka Ap on selvästi innoissaan ja haluaa jakaa löytönsä muidenkin kanssa, niin tämäkin keskustelu täyttyy ilkeistä ja vähättelevistä kommenteista ihan turhaan. Mikähän teilläkin on hätänä elämässä. Itse aion ainakin kokeilla, sen verran innostunut hehkutus oli! Ja minullakin on tosiaan päätä pitkin menevät liruhiukset, joihin ei ole mikään tähän mennessä tepsinyt. Toimiikohan yhtä hyvin lyhyempään tukkaan? Omani ovat vähän leuan ohi.
En osaa sanoa, voi olla että lyhyemmistä hiuksista tulee sillä semmonen aurinko pään ympärille :D mutta kannattaa kokeilla!
Ap
Höh, mä heitin mun föönin diffuusorin kaapista pois pyörimästä vuosia sitten kun en koskaan tarvinnut sitä. Olis ollu mielenkiintoista kokeilla. Tosin minullakin on polkkapituinen tukka, joten ehkä ei toimisi muutenkaan.
Niin ja siis pää alaspäin tietenkin kaikki osioiden kuivaamiset.