Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kappaleen lauloit koulun laulukokeessa ja minkä arvosanan sait?

Vierailija
09.01.2019 |

Ei ole pakko kertoa minkä numeron sait, jos ei halua tai muista, mutta mitä biisejä te valitsitte? Minä muistan, miten alakoulussa piti laulaa sukupuolijaotellut luokan edessä. Eli pojat lauloivat poikien edessä ja tytöt käytävällä, tytöt muiden tyttöjen edessä ja pojat käytävällä. Tämä ei auttanut minua ujoa ihmistä ollenkaan, pelotti ihan hirveästi ja pienellä äänellä inisin siellä edessä. Sain numeroksi aina jotain kasia. Sitten siirryin eri opettajan "alaisuuteen" ja saimme laulaan yksin, vain opettajan edessä. Laulukokeista pamahti sitten kymppiä 😊

Mitkä olivat teidän valintanne aikanne "idols-kisaan"?

Kommentit (553)

Vierailija
81/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riemuitse tytär Siionin. Taktikoin, että se on vaikea laulu. Sain kympin.

Oi, se on ihana . Olit selvästi todella taitava laulaja.  Ei onnistuisi kaikilta. 

Vierailija
82/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinaisessa kansakoulussa "Kesäpäivä Kangasalla". Opettajan mukaan olisi pitänyt valita helpompi laulu. Arvosanaa en muista, mutta tulinpahan leimatuksi "epämusikaalliseksi". Toki kuulo ja äänijänteet ovat samassa päässä mutku...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mombasa. Sain muistaakseni 9½. Tämä ala-asteen kuudennella. Matalin nuotti on edelleen minulle vaikea.

Vierailija
84/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei muistaakseni ollut kuin yksi laulukoe 5 tai 6 luokalla, ei tarvinnut laulaa kuin opettajalle. Lauloin No doubtin Dont speak biisin. En muista arvosanaa. Sen vaan muistan että lähes kaikki muut oli valinnut jotain helppoja lastenlauluja, hieman ärsytti.

Vierailija
85/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä tosiaan ala-asteen jälkeen yksilölaulukokeita vai hoilasitteko vaan luokassa? Jonkun soittokokeen muistan, ja pahvilaatikkokanteleen, josta ei kuulunut ääntä. Ei selkeää mielikuvaa, millä mutulla numerot jaettiin.

Nainen vm '79

Vierailija
86/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piha ilman sadettajaa kun se oli musiikin kirjassa :D En kyllä muista numeroa. Ihan kamalaa oli hiljasessa luokassa laulaa open silmien eessä. Ois saanu laulaa myös kaverin kanssa yhdessä mut ei ollu yhtään kaveria kun kaikki oli eri luokalla.

Vierailija
87/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leijonakuninkaan tunnetko jo rakkauden. Sain 9,5. Muistan vieläkin kuinka perkeleesti jännitti. Ei sentään pitänyt koko luokan edessä laulaa. Olen 1990 syntynyt. 

Vierailija
88/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lempeä ilta toukokuun niin lämmin ja hiljainen. Ei ollut numeroarvostelua.

Vierailija
89/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauloin "My heart will go on" ja sain ainakin 6/5. Opettaja sanoi, että mun tulkinta oli parempi kuin Celine Dionin. Samaa mieltä.

Vierailija
90/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista muuta kuin musiikkiluokan pääsykokeet: Hinajalaulu. Sen jälkeen on ollut vaikka kuinka laulukokeita joita inhosin, vihasin, pelkäsin, jännitin. Mutta en muista niistä yhtäkään. Aikuisena haaveilin kuoroharrastuksesta. 10 vuotta vain haaveilin, kunnes viimein rohkaistuin ja menin pääsykokeen kautta kuoroon.

Vierailija
91/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauloin On suuri sun rantas autius, kympin sain. 

Vierailija
92/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Beatles Yesterday 9-

Vähän jännitti.

Vierailija
93/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvosanoja en muista mutta olen laulanut Taiskan Haltin häät sekä Nainen tummissaan (artistia en muista).

Vierailija
94/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Doubtin Don’t Speak, sain 7. En käsitä vieläkään, mitä järkeä on pitää laulukoe, mutta kuitenkaan ei opeteta laulamaan.

Vierailija
95/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa taisi tuollainen laulukoe olla ala-asteella, mutta siten että laulettiin vaan opettajalle. Kerran lauloin sen Kevät toi muurarin -kappaleen (oli jo silloin 90-luvun alussa ikiwanha kappale kyllä). Ilmeisesti kuitenkin opettaja tykkäsi kun olin yksi kolmesta luokkalaisestani jotka kutsuttiin kuorona laulamaan jossain koulun juhlissa (muiltakin luokilta oli oppilaita mukana).

Musiikkinumeroni oli yleensä aina ysi, sitä huonompaa ei koskaan tullut. Yläasteella tuli jostain teemakursseista sitten jopa kymppi.

Vierailija
96/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa taisi tuollainen laulukoe olla ala-asteella, mutta siten että laulettiin vaan opettajalle. Kerran lauloin sen Kevät toi muurarin -kappaleen (oli jo silloin 90-luvun alussa ikiwanha kappale kyllä). Ilmeisesti kuitenkin opettaja tykkäsi kun olin yksi kolmesta luokkalaisestani jotka kutsuttiin kuorona laulamaan jossain koulun juhlissa (muiltakin luokilta oli oppilaita mukana).

Musiikkinumeroni oli yleensä aina ysi, sitä huonompaa ei koskaan tullut. Yläasteella tuli jostain teemakursseista sitten jopa kymppi.

Minä tuolla ketjun alkupäässä kerroin olleeni kutosen laulaja koko peruskoulun ajan. Lukiossa en ottanut musiikkia, mutta aina, kun kuoroa tarvittiin, musiikinopettaja kävi hakemassa minut kuvisluokasta täydennykseksi. Hoilasin sitten toista ääntä juhlasta toiseen. Ilmeisesti muut olivat vielä huonompia kuin minä.

Vierailija
97/553 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänsäde ja menninkäinen 

10

Vierailija
98/553 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wicked game ja arvosanaksi 9,5. Oli ihana ja kannustava opettaja, eikä tarvinnut laulaa koko luokan edessä, vaan viereisessä luokassa pelkästään opelle.

Vierailija
99/553 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme laulaa yksityisesti musiikinopettajalle sekä kuudennella (1996) että seiskalla seuraavana vuonna.

Seiskaluokalla saimme kaverin kanssa vetkuteltua laulukokeeseen osallistumista kuukausia flunssa, yskä yms. verukkeilla. Lopulta saimme laulaa sen yhdessä, joka oli täysin poikkeuksellista. Opettaja kai ajatteli, että se voi olla ainoa keino saada meidät osallistumaan laulukokeeseen.

Vedettiin sitten Saku sammakko. Minä lauloin jollain sketsiäänellä ne pääkohdat ja kaveri veti ne ahaa-kohdat.

Arvosanaksi laulukokeests tuli 6.

M36

Vierailija
100/553 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti samassa yhteydessä sekä lausua ulkoa opetellut Maamme-laulun sanat opettajalle, että laulaa vapaavalintainen laulu. Vedin sitten Maamme-laulun, että pääsisin mahdollisimman äkkiä tilanteesta pois. Arvosanaa en muista, mutta ei se aivan päin mäntyä mennyt, oliskohan ollut kasi?