Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kappaleen lauloit koulun laulukokeessa ja minkä arvosanan sait?

Vierailija
09.01.2019 |

Ei ole pakko kertoa minkä numeron sait, jos ei halua tai muista, mutta mitä biisejä te valitsitte? Minä muistan, miten alakoulussa piti laulaa sukupuolijaotellut luokan edessä. Eli pojat lauloivat poikien edessä ja tytöt käytävällä, tytöt muiden tyttöjen edessä ja pojat käytävällä. Tämä ei auttanut minua ujoa ihmistä ollenkaan, pelotti ihan hirveästi ja pienellä äänellä inisin siellä edessä. Sain numeroksi aina jotain kasia. Sitten siirryin eri opettajan "alaisuuteen" ja saimme laulaan yksin, vain opettajan edessä. Laulukokeista pamahti sitten kymppiä 😊

Mitkä olivat teidän valintanne aikanne "idols-kisaan"?

Kommentit (553)

Vierailija
41/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauloin Dona Dona (ei saanut valita) ja sain ysin.

Vierailija
42/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella piti laulaa luokan edessä. Olin aina niin paniikissa, että muistan ainoastaan, kun lauloin Kanoottilaulun.

Yläkouluun tullessa yksinlaulu tapahtui yksin huoneessa, johon oli viritetty videokamera kuvaamaan ja piti laulaa mikrofoniin. Pelkäsin, että laulu kuuluu muuallekin, joten piipitin hiljaa ja poistuin nopeasti tärisevänä.

En ollut kummoinenkaan laulaja, numero oli aina 7 tai 8.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauloin naisopettajalle " mahtava peräsin ja pulleat purjeet" nuotin vierestä.

Nelonen tuli ja tunti arestia.

Vierailija
44/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli hieman sadismiin suuntautunut opettaja joskus 70-luvun alussa. Ekalla kerralla oli laulukokeessa esitettävä Uusmaalaisten laulu, joka on kammottavan vaikea. Tarkemmin ajatellen opettaja taisikin olla masokisti: halusi kuulla äärimmäisen väärin lauletun maakuntasävelmän parikymmentä kertaa peräkkäin.

Toisella kerralla vetäisin Uriah Heepin kappaleen Lady in Black, suomenkielisenä versiona tietysti. Se kestää viitisen minuuttia, kun laulaa oikein perusteellisesti. Opettaja yritti saada minut lopettamaan, mutta enhän minä kesken kaiken sentään. Minulla ei ole lauluääntä enkä oikein pysy nuotissakaan, mutta laulamisesta tykkään.

Kolmannella luokalla ei enää taidettu pitää laulukokeita. Harmi. Ai niin, numero oli koko kouluajan kuutosen korvilla, laulettiin tai ei.

Vierailija
45/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tuli laulunumeroksi 7. Mielestäni niitä kokeita oli useampana vuonna. Luokan edessä piti hoilata. Jännitin kamalasti. Hirveitä tilaisuuksia.

Vierailija
46/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitä raakuin mutta numero oli parhaimmillaan 5 ja yleensä 5-

Vierailija
47/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella laulettiin koko luokan edessä, varmaan jotain jänis istui maassa. Yläasteella vain open kuullen, en muista mitä lauloin, seiskaa kasia taisi tulla. Mutta koska teoriasta kymppi., niin ysiä tais tokarissa olla. Ja ehkä koska muutenkin olin ns. "kympin tyttö" niin ei monikaan ope ehkä kehdannut seiskaan jättää.

Vierailija
48/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin Beatlesin biisi se oli. En muista, mikä. Sain kympin, vaikken ole mitenkään musikaalinen tai ollut musiikkiharrastusta muutenkaan. Yksi luokkakaveri oli kateellinen, niin se alkoi kiusaamaan mua sen jälkeen.

Meillä laulettiin onneksi yksin vain opettajan kuullen. Nyt kun mietin, niin vähän outo lauluvalinta. Miksen valinnut suomenkielistä? Kun tuskin mun englannin lausunta kovin sujuvaa oli vielä 12-vuotiaana.

Vierailija
49/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tuollaista laulukoetta että luokan edessä joku laulu. Olin musiikkiluokalla kolmosesta ysiin (vuodet 1991-1997) ja ehkä kerran oli primavista. Se suoritettiin kahdestaan opettajan kanssa. Arvosanaa en muista.

Koskaan ei kukaan opettaja määrännyt laulajia sooloihin, vaan valitsi vapaaehtoisista tasapuolisesti (ei aina samat).

Vierailija
50/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että koskaan olisi saanut itse valita, tai että ennen laulukoetta olisi ollut aikaa harjoitella. Tunnilla ilmoitettiin, milloin jotain laulettiin. Kotona en treenannut koskaan, eikä tietääkseni ollut sellaisia laulukokeita, joissa osaamista olisi testattu ala-asteen jälkeen. Nokkahuilua joskus harjoittelin kotona.

Vierailija
51/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin Beatlesin biisi se oli. En muista, mikä. Sain kympin, vaikken ole mitenkään musikaalinen tai ollut musiikkiharrastusta muutenkaan. Yksi luokkakaveri oli kateellinen, niin se alkoi kiusaamaan mua sen jälkeen.

Meillä laulettiin onneksi yksin vain opettajan kuullen. Nyt kun mietin, niin vähän outo lauluvalinta. Miksen valinnut suomenkielistä? Kun tuskin mun englannin lausunta kovin sujuvaa oli vielä 12-vuotiaana.

Laulukirjassa tais olla Yesterday ainoana(?) edustamassa vähänkään rock-musiikkia ja englanninkielistä kasarilla.

Vierailija
52/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista ollenkaan minkä lauloin mutta muistan että jännitti älyttömästi ja meni AIVAN nuotin vierestä... Onneksi ei tarvinnut laulaa koko luokan edessä vaan kuuntelemassa oli pelkästään opettaja. Arvosanaksi sain 9, ja jo silloin ajattelin että se oli liikaa siitä suorituksesta.

Tämä siis seitsemännellä luokalla eli 13-vuotiaana. Muulloin meillä ei laulukokeita ollutkaan.

Vierailija
53/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostunut laulamaan kokeessa sain numeron 5.

Seuraavalla luokalla sitten lauloin ja sain numeron 4.

Vierailija
54/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laulukirjassa tais olla Yesterday ainoana(?) edustamassa vähänkään rock-musiikkia ja englanninkielistä kasarilla.

Olihan siellä heviäkin: Blowin' in the Wind.

Vierailija
55/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikakoneen "Keltainen" kasi miinuksen arvoisesti.

Vierailija
56/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänsäde ja menninkäinen ja sain kasin. Open eessä yksin lauloi . Jännitti sikana koska olin muutenki esiintymiskammoinen. Kotona harjoittelin pesutuvassa (rivari).

Tämä 9 luokalla vuonna 2004 muistaakseni

Vierailija
57/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvä laulaja, mutta jännitykseltäni en saanut lauletuksi kuin Hämä-hämähäkin ja arvosanaksi 8.

Otti pannuun nimenomaan se, että olin niin arka. Jännitti laulaa koko luokan edessä, vaikka rahkeita olisi ollut kiitettävään suoritukseen. Lauloinhan kotonakin jatkuvasti hiusharja mikrofonina ja kiitosta olin laulutaidoistani saanut.

Eräs tyttö samalta luokalta kiekui tuon laulukokeen kovalla äänellä todella epävireisesti. Hän myöskin aina kehui laulutaidoillaan. Opettajalla lienee ollut kuulossa vikaa, kun hän antoi tuolle tytölle tästä laulukokeesta kympin. Kovaäänisyys palkittiin.

Koko luokka ihmetteli, että mites tässä näin kävi. :))

Vierailija
58/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostunut laulamaan kokeessa sain numeron 5.

Seuraavalla luokalla sitten lauloin ja sain numeron 4.

😂😂😂

Vierailija
59/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppu ja härkä. 

Vierailija
60/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiri pieni pyörii ala-asteella. Sain kutosen.

Yläasteella piti laulaa koko luokan edessä ja lauloin Maamme-laulun. Sain vitosen.