Pärjääkö Helsingissä 5000-5500€/kk bruttopalkalla?
Olen kahden lapsen yksinhuoltaja. Tällä hetkellä palkastani jää käteen noin 3200€/kk. Helsingissä luultavasti(?) vähän enemmän.
Paljon on kuultu siitä, kuinka hurja ja kallis Helsinki on. Suunnitelmissa muutto täältä pohjoisesta Helsinkiin. Minulla ei ole tukiverkkoa, jos jotain taloudellisesti käy.
Kiitos vastauksista etukäteen!
Kommentit (10)
Helsinkiläisten ennakonpidätyksen alaisten ansiotulojen mediaani oli puolestaan 3 233 euroa kuukaudessa ja palkkojen mediaani 4 037 euroa kesäkuussa 2023. Näin kertoo Verohallinnon tilastotietokanta. (il)
Ei Helsingissä ole mikään muu sen kalliimpaa kuin asunto. Eli vuokrat ja omistusasunnot on pirun kalliita ja siihen se suurin osa tuloista menee. Muutoin täällä pärjää oikein hyvin.
No sinkkuna pärjää ihan kivasti. Olen vajaa 30 v. hammaslääkäri ja mukavasti pärjää, mutta en saata kuvitella että oman asunnon ostettua ja lapsia jos tulee, että tuo riittäisi mihinkään. Mahdollisella tulevalla vaimolla on syytä olla hyvin palkattu työ odottamassa äitiysvapaiden jäokeen.
Kyllä pärjää. Jos esim. asut keskustan tuntumassa niin et tarvitse autoa ja julkinen liikenne kulkee hyvin.
Kyllä pärjää. Jos ei nyt ihan kalleimmalta paikalta ota asuntoa, niin kyllä tuolla brutolla ja netolla pärjää myös Helsingissä.
Samat hinnat täällä on Lidlissä ja Tokmannilla kuin muuallakin Suomessa.
Pahvilaatikossa asut sillan alla kuten kaikki me muutkin täällä asuvat.
Saan tonnin vähemmän ja silti elätän lapseni ja mieheni Helsingissä.