Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kappaleen lauloit koulun laulukokeessa ja minkä arvosanan sait?

Vierailija
09.01.2019 |

Ei ole pakko kertoa minkä numeron sait, jos ei halua tai muista, mutta mitä biisejä te valitsitte? Minä muistan, miten alakoulussa piti laulaa sukupuolijaotellut luokan edessä. Eli pojat lauloivat poikien edessä ja tytöt käytävällä, tytöt muiden tyttöjen edessä ja pojat käytävällä. Tämä ei auttanut minua ujoa ihmistä ollenkaan, pelotti ihan hirveästi ja pienellä äänellä inisin siellä edessä. Sain numeroksi aina jotain kasia. Sitten siirryin eri opettajan "alaisuuteen" ja saimme laulaan yksin, vain opettajan edessä. Laulukokeista pamahti sitten kymppiä 😊

Mitkä olivat teidän valintanne aikanne "idols-kisaan"?

Kommentit (553)

Vierailija
61/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo vastaamassa tähän, mutta sitten tunnistin et olen itse ketjun ap :D

Ihana vanha ketju!

Vierailija
62/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piti laulaa Kesäpäivä Kangasalla.

Olisi varmaan pitänyt olla joku oopperalaulaja. Pirumainen valinta opettajalta tuo laulu.

Piipitin sen läpi seiskan arvoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alussa ala-aste. Minulle sanottiin ettei tarvitse laulaa kun en kuitenkaan osaa. Luokan lestadiolaispoika lauloi 3 tai 4 virttä niiden puolesta, jotka eivät opettajan mielestä osanneet muutenkaan laulaa.

Vierailija
64/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain numeron 6! Muut sai 9 ja 10.

Vierailija
65/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miu aikaa ei tommosii ollu, kun en oo boomeri.

Vierailija
66/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan erään esiintymishaluisen luokkakaverin, joka ihan muuten vaan halusi esiintyä luokalle ja laulaa milloin mitäkin. Yleensä hän valitsi laulukirjasta jonkun biisin, missä oli mahdollisimman monta säkeistöä. Jonkun 20.n jälkeen luokassa oli jo aistittavissa pientä kyllästynyttä liikehdintää :D

Miten jotkut ovatkin luonnostaan niin rohkeita. Ja muilla on sitten sykkeet ja paineet katossa ja traumaattisesti koko laulumuistokin palanut aivosoluista pois.

Vierailija
67/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvun alussa ala-aste. Minulle sanottiin ettei tarvitse laulaa kun en kuitenkaan osaa. Luokan lestadiolaispoika lauloi 3 tai 4 virttä niiden puolesta, jotka eivät opettajan mielestä osanneet muutenkaan laulaa.

lisään vielä, että noita lestoja tuli joka vuosi samasta perheestä ykkösluokalle. jossain vaiheessa kaikki lauluesitykset kaikissa juhlissa oli tuon perheen esittämiä.

Vierailija
68/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauloin jonkun opettajan määräämän laulun. En muista enää laulua. Olin järkyttävän ujo ja lauluääneni kamala. Ääni väristen kauhuissani jodlasin laulun. Opettaja purskahti nauruun. Tästä jäi traumat laulamisesta.

Vierailija
69/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M26 kirjoitti:

Miu aikaa ei tommosii ollu, kun en oo boomeri.

En minäkään. Olen X-sukupolvea.

ap

Vierailija
70/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, siitä on jo ikuisuus, mutta muistan hyvin, kuinka jännitin jo monta päivää ennen H-hetkeä, lauloin Edelweiss kappaleen ja sain 9, lopputodistuksessani oli 10. Laulan mielelläni toki vieläkin.

Vierailija
71/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lintu ja lapsi

9,5

olinkohan aikoinaan vastannut tän😄

Vierailija
72/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista laulun nimeä, mutta muistan, että opettaja keskeytti kesken laulun koko luokan edessä ja sanoi, että tuo ja tuo kohta pitää laulaa näääääääin korkealta. Jouduin aloittamaan alusta varmaan 4 tai 5 kertaa ja aina sama juttu kunnes aloin itkemään ja sain lopettaa.

80-luvun lopulla ala-asteella tämä.

Vierailija
73/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa numeroani en muista, mutta se on jäänyt omasta koulusta mieleen, että yhtenä vuonna luokissa levisi "tieto" siitä, että Uralin pihlaja on helppo laulaa, ja sillä saa helposti hyvän numeron. Niinpä opettaja sitten -kuultuaan liian monta enemmän tai vähemmän onnistunutta versiota kyseisestä kappaleesta- ilmoitti, että ei halua kuulla kyseistä laulua enää kertaakaan ja joka sen vielä laulaa saa automaattisesti nelosen

Yläasteelta muistan se, että laulukokeen perusteella valittiin ne, jotka pääsivät koulun kuoroon, mikä oli ihan mukavaa, koska kuoroharjoitukset olivat pätevä syy olla poissa oppitunneilta

Vierailija
74/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokin Beatlesin biisi se oli. En muista, mikä. Sain kympin, vaikken ole mitenkään musikaalinen tai ollut musiikkiharrastusta muutenkaan. Yksi luokkakaveri oli kateellinen, niin se alkoi kiusaamaan mua sen jälkeen.

Meillä laulettiin onneksi yksin vain opettajan kuullen. Nyt kun mietin, niin vähän outo lauluvalinta. Miksen valinnut suomenkielistä? Kun tuskin mun englannin lausunta kovin sujuvaa oli vielä 12-vuotiaana.

Laulukirjassa tais olla Yesterday ainoana(?) edustamassa vähänkään rock-musiikkia ja englanninkielistä kasarilla.

Olihan siellä heviäkin: Blowin' in the Wind.

En muista :D

Vierailija
75/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkämaam laulu. Äänialani kattaa n puoli oktaavia, ja ajattelin pääseväni helpolla. Ei mennyt hyvin, numeroa en muista. T. Naisbasso

Vierailija
76/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarilla - Irwin, haistakaa paska koko valtiovalta ja ei ole muuten edes vitsi. Villi lapsi halusi kokeilla rajoja ja sen verran hyvällä menestyksellä, että kympin sain todistukseen, mutta vain siksi, että teorian kokeita ei pidetty. Laulaminen ei ollut ongelma, mutta teoria ei ollut mun juttuni.

Vierailija
77/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutosella sain kympin. Reppana luokkalainen tampaisi sen kuultuaan multa ilmat pihalle suoralla iskulla mahaan. Henkeäni haukoin. Jäipähän ainakin mieleen. Itä-Vantaan ghetto 80-luvulla.

Vierailija
78/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riemuitse tytär Siionin. Taktikoin, että se on vaikea laulu. Sain kympin.

Vierailija
79/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasikyt-luvulla. Urheana seiskav tyllerönä aloitin Maamme-laulun luokan edessä. En kauaa ehtinyt, kun ope sanoi, että tää riittää. Jouduin uusintaan, "Jo joutui armas aika...", tulos nätti 6.

Vierailija
80/553 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini on opettaja. Hän sanoi, että hänestä oli ihan kamalaa käskeä ketään luokan eteen laulamaan. 

En tiedä miksi ei uskaltanut / tajunnut että ei sitten vaan olisi käskynyt vaan laulattanut yksi kerrallaan. 

Olisiko siitä tullut sanktio ?

Meillä 90-luvun alkupuolella siirryttiin laulamaan joko yksin tai parin kanssa laulukoe.