Mies ei ymmärrä, miksei lapsiviikolla suhtautumiseni häneen ole samanlaista
Kahdestaan ollessamme olemme kuin luotuja toisillemme. Miehen lapsen ollessa paikalla mies on levoton, joutuu laittamaan ruuat, siivoamaan lapsen jäljet, keksimään ohjelmaa, heräämään yöllä. Kokee myös syyllisyyttä, kun olen omissa oloissani ja hän ei pysty antamaan aikaa minulle.
Olen enemmän töissä, harrastuksissa tai muuten vaan hakeudun omiin juttuihin.
Lapsi on miehen ja ei minulla ole halua olla siinä välissä. Olen yrittänyt selventää tilannetta, että saavat omaa aikaa, mutta ei tahdo ymmärtää.
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä ihmettelen, miksi te naiset eroatte niin helposti? Eroatte, kun mies ei siivoa tarpeeksi tai herää viikonloppuna ajoissa uimaan.
Näiden pienien - joo, rassaavien, mutta elämän loppupeleissä pienien - syiden takia altistatte lapsenne uusperheelle. Ette pysty mitenkään ennakoimaan, millainen eksän uusperhe tulee olemaan.
Minun mieheni heitettiin aikanaan pihalle näiden pienten syiden takia. Tiedän miehen olevan laiskanpuoleinen, siksi en yhtään hoida tai viihdytä hänen lapsiaan. Jos sen tekisin, niin löytäisin itseni kodinhoitajam pestistä. Eli miehen lapset vain katsovat koko viikonlopun netflixiä. Ja elävät karkilla. Omien sanojensa mukaan täällä on tylsää.
Tekisi mieli soittaa miehen exälle ja kysyä, että kannattiko ottaa ero?Oliko tuo sarkasmia?? Tottakai kannatti ottaa ero, nyt ei tarvitse katsoa enää sohvalla makaavaa vätystä. Ja lapsetkin kärsivät vain sen hetken kun on pakko käydä isällä, kohta nekin käynnit loppuvat.
No, heidän on pakko käydä täällä vielä kuusi vuotta.
Itse asiassa ei ole pakko...
On. Äidin on pakko antaa.
Koska Isä haluaa ottaa.
Eli lasten ei ole pakko. Niin juurin sanoinkin, että pakko ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä ihmettelen, miksi te naiset eroatte niin helposti? Eroatte, kun mies ei siivoa tarpeeksi tai herää viikonloppuna ajoissa uimaan.
Näiden pienien - joo, rassaavien, mutta elämän loppupeleissä pienien - syiden takia altistatte lapsenne uusperheelle. Ette pysty mitenkään ennakoimaan, millainen eksän uusperhe tulee olemaan.
Minun mieheni heitettiin aikanaan pihalle näiden pienten syiden takia. Tiedän miehen olevan laiskanpuoleinen, siksi en yhtään hoida tai viihdytä hänen lapsiaan. Jos sen tekisin, niin löytäisin itseni kodinhoitajam pestistä. Eli miehen lapset vain katsovat koko viikonlopun netflixiä. Ja elävät karkilla. Omien sanojensa mukaan täällä on tylsää.
Tekisi mieli soittaa miehen exälle ja kysyä, että kannattiko ottaa ero?Oliko tuo sarkasmia?? Tottakai kannatti ottaa ero, nyt ei tarvitse katsoa enää sohvalla makaavaa vätystä. Ja lapsetkin kärsivät vain sen hetken kun on pakko käydä isällä, kohta nekin käynnit loppuvat.
Koska Isä haluaa ottaa.Eli lasten ei ole pakko. Niin juurin sanoinkin, että pakko ei ole.
On lasten pakko, jos isä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, taas muistin miksi ei kannata erota ja perustaa uusia liittoja, kun on lapsia.
Et voi estää eksääsi eroamasta sinusta ja perustamasta uusia liittoja.
Ei tietenkään voi, mutta ei se ero silti kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Isä haluaa ottaa.Eli lasten ei ole pakko. Niin juurin sanoinkin, että pakko ei ole.
Ei ole, koska tapaamissopimus tehdään aina termillä lapsen oikeus tavata vanhempaa, ei vanhemman oikeus tavata lasta. Yli 12 vuotiasta kuunnellaan automaattisesti, eli päätöksiä ei voi enää tapaamisista tehdä hänen ylitseen, mikäli hän ei halua, ja nuorempaakin lasta pitää kuulla, mikäli tämä osoittaa olevansa kypsä päättämään siitä haluaako nähdä vanhempaansa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, koska tapaamissopimus tehdään aina termillä lapsen oikeus tavata vanhempaa, ei vanhemman oikeus tavata lasta. Yli 12 vuotiasta kuunnellaan automaattisesti, eli päätöksiä ei voi enää tapaamisista tehdä hänen ylitseen, mikäli hän ei halua, ja nuorempaakin lasta pitää kuulla, mikäli tämä osoittaa olevansa kypsä päättämään siitä haluaako nähdä vanhempaansa vai ei.
Nämä lapset ovat 6-8- vuotiaita. Aika monta vuotta heidän pitää käydä. Lähtökohtaisesti vasta 12-vuotiasta kuunnellaan. Niin kauan on pakko.
Ap ei siis lähde yhdessä lomalle, jos lapsi on mukana. Koska he eivät ole perhe.
Tällöin ap:ta ei pitäisi häiritä se, jos mies lähtee perhelomalle lapsen ja tämän äidin kanssa. Siellähän ollaan vaan puuhamaassa ja kiukutellaan ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei siis lähde yhdessä lomalle, jos lapsi on mukana. Koska he eivät ole perhe.
Tällöin ap:ta ei pitäisi häiritä se, jos mies lähtee perhelomalle lapsen ja tämän äidin kanssa. Siellähän ollaan vaan puuhamaassa ja kiukutellaan ravintolassa.
Onko ap sanonut, että tämä häiritsee häntä?
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa ne eronneet vanhemmat haluavat olla yhtään enempää matkoilla ja lapsiperherysissä yhdessä kuin on pakko. Varsinkin jos kummallakin on omat uudet kumppanit.
Tosin tunnen pitkästä liitosta eronneen parin, jonka lapset oli jo aikuisia ja erosivat sovussa. Mies löysi nuoremman naisen ,joka pyöräytti tälle vauvan. Ex vaimo on lapsen kummi ja auttaa lapsenhoidossa. Nämä naiset järjestivät miehen 50- v juhlat yhdessä ja kaikki juhli vastaanotolla iloisesti yhdessä. Ei onnistu kaikilta.
Kyllä se ap kuule niin on, että kun olet valinnut tämän miehen itsellesi, olet myös valinnut hänen lapsensa osaksi perhettäsi. Aivan todella naurettavaa käytöstä sinulta. Mitähän mahtaa lapsi ajatella moisesta ja kuinka se vaikuttaa hänen kehitykseen? Sinun täytyy rakentaa lapseen luottamussuhde. Se on myös perjaattessa sinun lapsesi uusioperheessä, joten alahan ottamaan lähes-tulkoon-äitin roolta!
Ihmeissään kirjoitti:
Kyllä se ap kuule niin on, että kun olet valinnut tämän miehen itsellesi, olet myös valinnut hänen lapsensa osaksi perhettäsi. Aivan todella naurettavaa käytöstä sinulta. Mitähän mahtaa lapsi ajatella moisesta ja kuinka se vaikuttaa hänen kehitykseen? Sinun täytyy rakentaa lapseen luottamussuhde. Se on myös perjaattessa sinun lapsesi uusioperheessä, joten alahan ottamaan lähes-tulkoon-äitin roolta!
Lapsella on äiti ja isä, jotka hoitavat hänet. Sillä on velvollisuus kohdella lasta ystävällisesti eikä pätkääkään enempää. Isä ja äiti hoitaa oman lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä lapset ovat 6-8- vuotiaita. Aika monta vuotta heidän pitää käydä. Lähtökohtaisesti vasta 12-vuotiasta kuunnellaan. Niin kauan on pakko.
Ei pidä paikkaansa, ja ei kuunnella vasta 12-suotiasta, ja 8 vuotiaalla ei ole kuuta vuotta siihen että täyttävät 12. Voit lukea lapsen oikeuksista vaikka netistä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ainakin laittaisi ennemmin kuulan kalloonsa kuin vapaa-ehtoisesti tapaisi exäänsä muualla kuin lastenvalvojan luona
Ihmeissään kirjoitti:
Perjaatteessa... Alahan kirjoittamaan oikein kaunista kieltämme.
Parisuhde on se, jonka molemmat ovat halunneet muodostaa ja kahden ollessa elämä sujuu mallikkaasti, kun voi keskittyä toinen toiseensa ja samalla myös itseensä ja omiin harrastuksiin mielen mukaan.
Kun paikalla on lapsia sopimuksen mukaan, tilanne muuttuu täysin. Vanhempi saattaa ylikorostaa lapsen olemassa oloa ja tekee asioita puolesta, yliviihdyttää ja unohtaa puolisonsa. Tätä tuskin niin paljon tapahtuu ydinperheessä yhteisen lapsen kanssa?
Mies luultavasti olettaa, että arki sujuu täysin samalla tavalla, olipa lapsia paikalla tai ei. Tottakai miehellä on mukavampaa ja helpompaa, jos kumppani huolehtii ruuat, siivoukset ja pyykit ja voi itse keskittyä lapsiin. Ja että nainen ymmärtää ja hymyilee sivussa, kun mies on niin hyvä isä ja jaksaa leikkiä ja hullutella.
Ei onnistu minulla. Keskitän työmatkat lapsiviikoille, käyn matkoilla ja muuta kivaa. Kahdestaan ollessamme reissuamme, remontoimme ja kutsumme vieraita.
En yritäkään leikkiä äitipuolta tai muutakaan perhe-elämää. Lapsi on mukava ,huomioin häntä ollessani kotona. Hän ei kuitenkaan ole vastuullani.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi lomailla yhdessä ? Win-win- tilanne on miehen lomailla lapsensa kanssa kahdestaan ja minä ilman heitä. Rankan työni ohessa haluan lomalta lepoa, rauhaa, kaupunkimatkoja, kulttuuria, hiljentymistä, uusia tuttavuuksia, pitkiä ruokailuja. Yksikään noista ei toteudu lapsen ollessa mukana.
Mies taas jaksaa rypeä vesipuistoissa ja keksiä ohjelmaa lapselle - tosin kiukustuu jossain vaiheessa väsyessään ohjelmointiin. En kaipaa sitäkään.
Miehen kanssa kahdestaan matkailu on mahtavaa.
Miehellä on varmaan "ikävä" sinua ja kokee olevansa kahden tulen välissä. Pelkää menettävänsä sinut, kun on paljon vain tyttären kanssa.
Toivottavasti menee ohi ja tasaantuu.
Ihmeissään kirjoitti:
Minulla on miehen lapsen kanssa toimiva suhde. Mies hoitaa käytännön asiat lapsen ollessa paikalla. Itse toimin lähinnä viihdyttäjänä pari tuntia viikossa. Sen on riitettävä. Kotiaskareet hoidan samalla tavalla, olipa lapsi paikalla tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on varmaan "ikävä" sinua ja kokee olevansa kahden tulen välissä. Pelkää menettävänsä sinut, kun on paljon vain tyttären kanssa.
Toivottavasti menee ohi ja tasaantuu.
Isäviikolla isän kuuluukin olla tyttärensä kanssa. Pelkonsa joutuu työstämään aivan itse ja ehkä olisi aiheellista miettiä sitäkin, mikä meni tyttären äidin kanssa pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Perheissä, myös uusperheissä ollaan perhe. Tottakai miehellä on päävastuu lapsesta, mutta ei se kuitenkaan sitä tarkoita, että hän olisi vastuussa kaikista kotitöistä, vaan edelleenkin perheessä molemmat aikuiset osallistuu ruuanlaittoon, jälkien siivoamiseen yms. Samoin perheessä tehdään juttuja perheenä, syödään yhdessä, käydään porukalla ulkoilemassa, katsotaan telkkaria koko perheen voimin (tai joku katsoo telkkaria, toinen nyhrää siinä kyljessä kännykän kanssa, kolmas katsoo telkkaria sivusilmällä samalla kun kokoaa palapeliä jne).
Toki, kun miehellä on päävastuu lapsesta, nii on ihan luontevaa että harrastat asioita "isäviikolla" enemmän yksin ja käyt välillä yksin lenkillä tms. Ja toisaalta, et lähde mukaan kaikkiin isän ja lapsen juttuihin. Mutta se, että kotona eristäydyt erikseen tai jätät miehelle päävastuun/kokonaisvastuun kotitöistä ei ole normaalia uusperhearkea.
Ei varmaan tavallista, mutta täysin oikea käytös naiselta.
Karrikoin, tietysti. Tietysti saavat muös lämpimän aterian, ja välillä tapahtuu muutakin.
Äiti tietää, eikä siksi haluaisi lapsia meille. Mutta eipä mitään mahda, kun tuomarin mielestä heillä on täällä hyvä olla.