Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpas Hercule Poirot - sarja hyvä - katsoin pitkästä aikaa

Vierailija
08.01.2019 |

Ei mitään epäloogisuutta juonessa, vaan nimenomaan päinvastoin.
Usein sarjoissa ja leffoissa häiritsee epäloogisuudet.
Olipa ilo katsella noita sarjoja, joissa puvustus ja lavastus on hiottu täydelliseksi ajankuvaksi, näyttelijät erittäin hyviä, englannin kieli hyvin lausuttua ja selkeää ja juoni on mietitty pilkun tarkasti. Ja samalla voi pohtia murhaajakandidaattia.
Ei ihme, että näitä on katsottu YleAreenassa jo parisataa tuhatta kertaa alle viikossa.

Kommentit (678)

Vierailija
181/678 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti Lemonillakin on rakkausjuttu tv-sarjassa! En kerro enempää, jos se jakso on vasta tulossa.

Vierailija
182/678 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, maanantaina alkaa Poirotin tilalla Sydämen asialla alusta asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/678 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän tuosta sarjasta myös, se on erittäin hienosti toteutettu mutta ei se virheetön ole.

Eräs juuri katsomani jakso esim päättyi siihen, että Poirot saksi viiksiään salongissa työpöytänsä ääressä! Siis se sama hygieniafriikki Poirot joka esim laittaa puistonpenkille nenäliinan persustansa alle ennen siihen istuutumista, antaa muka viiksenpätkien lennellä ympäri työpöytäänsä?!? Ihan epätyypillistä käytöstä kyseiselle hahmolle.

Nipsaisi varmaankin vain yhden, väärään suuntaan harottavan karvan pois häiritsemästä täydellisyyttä. Ehkä se yksi millin pituinen irtokarva ei vielä muodosta liian vakavaa hygieniavajetta?

Ei, kyllä saksittavia karvoja oli useampia kuin yksi. Ja vaikka olisi ollut vain yksikin, Poirotin hahmon olisi pitänyt siistiä viiksensä muualla kuin työpöytänsä ääressä, ja vieä henkilökuntansa katsellessa.

Vierailija
184/678 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa nähdä, kuinka pitkäksi Poirot ketju on venähtänyt. Itse olen Poirot sarjan suuri fani, kiva että meitä on näin paljon.

Vierailija
185/678 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"If a woman can do that one way, she can do it the other. I mean, then where are you?"

Hastingsin hämmentynyttä aprikointia naisten ulkonäöstä jaksossa, jossa ruma hoitaja ja upea seurapiirikaunotar - johon Hastings tietysti ihastui - olivatkin yksi ja sama ihminen. Sopisi opetuksesi myös monelle nykyajan "luonnollisen kauniita" somekaunottaria kuolaaville miehille, jotka uskovat ettei näillä ole insta-kuvissaan yhtään meikkiä.

Poirot vastaa tuohon: "At the beginning of wisdom, mon ami". :D

Vierailija
186/678 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hastings on ihana.

Vierailija
187/678 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hastings on ihana.

On joo. Mä tässä yksi päivä googlasin Hastingsin näyttelijän, joka on nykyään kirjailija, ihan vaan huvikseni. Kai nähdäkseni onko vielä elossa tms. Voi miten hän on vanhentunut, kuten me kaikki tietysti. Mutta... :(

Vierailija
188/678 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hastings on ihana.

Minun mielestäni taas Poirot itse on ihana. Kuvittelen aina, että jos eläisin tuossa maailmassa, Poirot ihastuisi minuun ja minä häneen. Itse asiassa oikeassakin elämässä mieheni muistuttaa hieman Poirotia. Tajusin tämän vasta nyt katsottuani muutamia sarjan jaksoja uudelleen. :D

Vierailija
189/678 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut nähtyä moneen kertaan sarja. Ärsyttää että etenkään loppuminuuteilla ei voi torkkua tai käydä vessassa, ratkaisu kerrotaan sillävälin satavarmasti.

Nykyisin naurattaa miten Poirot reagoi jos häntä sanotaan ranskalaiseksi ja jos hänelle tarjotaan jotain muuta alkoholia kuin sitä minttulikööriä jota hän imeskelee vain yhden minimaalisen pikarillisen illassa.

Vierailija
190/678 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hastings on ihana.

Good Lord!

Vierailija
191/678 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson Poirotit aina viimeiseen minuuttiin asti, koska haluan kuunnella sen upean tunnarin joka kerta. Harvassa ohjelmassa on yhtä hyvä musiikki. No ehkä myös kasari-Holmesissa ja Midsomerissa. Ja itse asiassa Nuoressa Morsessakin on... engelsmannit tuntuvat hoitavan sen puolen varsin mallikkaasti. Amerikkalaisista sarjoista en muista suoralta kädeltä yhtään muuta tunnaria kuin Ihmemiehen, siis jos ei ole jokin olemassa oleva tunnettu laulu.

Vierailija
192/678 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neiti Lemonillakin on rakkausjuttu tv-sarjassa! En kerro enempää, jos se jakso on vasta tulossa.

Mielenkiintoista. Olen aina ajatellut hänen jääneen ilman puolisoa siitä syystä, että hän olisi ihastunut joko Poirotiin tai Hastingsiin.

Vierailija
193/678 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä katson Poirotit aina viimeiseen minuuttiin asti, koska haluan kuunnella sen upean tunnarin joka kerta. Harvassa ohjelmassa on yhtä hyvä musiikki. No ehkä myös kasari-Holmesissa ja Midsomerissa. Ja itse asiassa Nuoressa Morsessakin on... engelsmannit tuntuvat hoitavan sen puolen varsin mallikkaasti. Amerikkalaisista sarjoista en muista suoralta kädeltä yhtään muuta tunnaria kuin Ihmemiehen, siis jos ei ole jokin olemassa oleva tunnettu laulu.

Tunnarissa on saksofoni soolo, tämä soitin on lähtöisin myös Belgiasta : )

Vierailija
194/678 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnarissa on saksofoni soolo, tämä soitin on lähtöisin myös Belgiasta : )

Tai siis soittimen keksijä oli belgialainen, soitin rakennettiin Ranskassa.

Vierailija
195/678 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän enemmän Jeremey Brettin Sherlockin tarinoista. Siinä sarjassa on hienoa victoriaanista tunnelmaa ja Brett vetää mahtavan suorituksen kautta aikojen parhaana Sherlockina.

Pidän molemmista. David Suchet on omana itsenään hurmaava, mutta Jeremy oli todella kuuma roolissaan (näyttelijäntaitojensa lisäksi).

Vierailija
196/678 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kipeänä kotona ja katsonut tässä parin päivän aikana melkosen monta jaksoa Poirotia. Sarja on kyllä kerta kaikkiaan viehättävä kauniine rakennuksineen ja viimeisen päälle puvustettuine hahmoineen. Ei silmitöntä väkivaltaa, seksiä, alastomuutta...en ole mikään herkkä siveyden sipuli, mutta mukavaa, että välillä löytyy katsottavaa ilman näitä. Hastingsin hölmöys naisten suhteen alkaa kyllä ärsyttämään, vaikka miehessä ei noin muuten vikaa ole. Nauroin ääneen jaksossa, jossa Hastings sekoittaa miss Lemonin arkiston ja Lemon suuttuu. Siinä olis kyllä oiva pari. I'll say!!

Vierailija
197/678 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ot, maanantaina alkaa Poirotin tilalla Sydämen asialla alusta asti.

Nyt kaikki Hercule Poirotin ystävät joukolla laittamaan Ylelle ohjelmatoivetta, että näyttäisivät vielä ne pidemmätkin jaksot!

Vierailija
198/678 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruutu plussassa on nähtävillä kolme kautta pidempiä jaksoja.

Vierailija
199/678 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan samaa mieltä, että Poirotin tunnari on upea. Amerikkalaisten sarjojen tunnareista tulee itselleni ensimmäisenä mieleen Game of Thrones.

Vierailija
200/678 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hercule Poirot jaksoja on muistaakseni tehty 70 kpl. Toivottavasti yle näyttäisi ne kaikki, myös ne pitkät jaksot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi