Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6330)
Entinen työkaveri on suuttunut minulle mm. seuraavista asioista:
Hymypoika-patsas. Ko. esine nousi esille jossain keskustelussa. Ei ollut koskaan kuullutkaan, eikä hän ainakaan (!)ollut sellaista saanut. Olen keksinyt koko jutun.
Kahvi ja leivos. Hän joi marttyyrinä kahvilla ilmaista vettä koska minä oli omilla rahoilla ostanut itselleni jotain niin kallista. Sillä summalla olisi lakannut monta neliötä hänen veneensä kantta.
Ylinopeussakko. Varoitin kuskina ollutta alentuneesta nopeusrajoituksesta. Eikös paikalla ollut poliisin valvonta auto ja kamera räpsähti. Minun olisi kuulemma pitänyt maksaa ainakin puolet sakosta.
Jne....
Vierailija kirjoitti:
Kun veli avokkeineen oli muuttamassa ja halusi takaisin vuokra-asuntonsa vara-avaimen, jonka oman muistinsa mukaan oli antanut minulle. Ei todellakaan ollut, ja hän puhisi raivoissaan että joutuu nyt korvaamaan puuttuvan avaimen hinnan. Aivan kuin se olisi minun vikani![/quot
Minulta on kanssa pyydetty vara-avainta takaisin, vaikka en ole koko avainta koskaan saanut. Ei sentään suuttunut. Miten joku ei voi muistaa, kenelle on avaimensa antanut?
Lapsena mulle suuttu paljo päiväkodin tädit ja muut hoitotädit/opettajat, ihan yhtäkkiä aina välillä enkä koskaa tajunnu mitä olin tehny väärin. Ja jos kysyin niin sitä pidettiin näsäviisasteluna. Myöhemmin isompana tajusin että se johtuu todennäkösesti siitä, että mulla on koko ikäni ollu pakkoliikkeitä ja -ääntelyitä etenki kasvoissa, mutten siihen aikaan ollu saanu vielä mitää diagnoosia ja nää tädit on varmaan nähny mut just liikehtivän oudosti ja kuvitellu että vääntelen niille naamaa tai muuten ilveilen tahallani tai pilkkaan jotenki ja suuttunu siitä. Tai toi on ainaki ainoa selitys minkä oon keksiny tähän mennessä.
Laitoin mun hevoselle riittävästi vettä kerralla, jotta tallinpitäjän ei tarte käydä pian lisäämässä. Tuli kiitokseksi raivotekstari kuvien kera.
Vierailija kirjoitti:
Liikun pyörätuolilla ja olen hyvin itsenäinen. Kerran yksi ohikulkija suuttui, kun ei saanut repiä ostoskassia kädestäni. Hän ei siis sanonut tai kysynyt mitään, vaan alkoi vain reuhtoa. Minulla oli enemmän käsivoimia, minkä vuoksi kassi pysyi kädessäni. Sitten ohikulkija puuskahti ”kyllä minä olen itsestäni niin huolta pitänyt, ettei tarvitse tuollaisessa kärryssä istua”. Hän alkoi tilittää sitä, miten oli joutunut toimimaan omaishoitajana vuosia ja piti pyörätuolilla liikkunutta edesmennyttä puolisoaan laiskana. Sanoin tälle ihmiselle, että hän varmaan tajuaa, että en ole hänen edesmennyt puolisonsa. Ohikulkija alkoi huutaa ”en enää koskaan auta vammaisia”.
Tällaisia ”auttajia” eli aggressiivisia ihmisiä tulee vammaisia vastaan useammin kuin luulette...
Tää on ihan järkyttävää!
Yksi ystäväni on pitänyt minulle mykkäkoulua kohta kaksi kuukautta koska kuuli mieheni kysyvän minulta että "Rakastanko häntä?" ja vastasin hänelle "Like a fat kid loves cake".
Hänellä on tuhdimpi poika ja otti tuon henkilökohtaisena loukkauksena ja v* ttuiluna.
Vierailija kirjoitti:
Liikun pyörätuolilla ja olen hyvin itsenäinen. Kerran yksi ohikulkija suuttui, kun ei saanut repiä ostoskassia kädestäni. Hän ei siis sanonut tai kysynyt mitään, vaan alkoi vain reuhtoa. Minulla oli enemmän käsivoimia, minkä vuoksi kassi pysyi kädessäni. Sitten ohikulkija puuskahti ”kyllä minä olen itsestäni niin huolta pitänyt, ettei tarvitse tuollaisessa kärryssä istua”. Hän alkoi tilittää sitä, miten oli joutunut toimimaan omaishoitajana vuosia ja piti pyörätuolilla liikkunutta edesmennyttä puolisoaan laiskana. Sanoin tälle ihmiselle, että hän varmaan tajuaa, että en ole hänen edesmennyt puolisonsa. Ohikulkija alkoi huutaa ”en enää koskaan auta vammaisia”.
Tällaisia ”auttajia” eli aggressiivisia ihmisiä tulee vammaisia vastaan useammin kuin luulette...
Ennemminkin kuulostaa siltä, että tyyppi oli varas.
Vierailija kirjoitti:
Entinen poikaystäväni suuttui mm. näistä asioista:
- Jos istuin junassa häntä vastapäätä, enkä hänen viereen.
- Jos nukuin selkä häneen päin.
- Jos töistä tullessani kerroin, että en ole sillä hetkellä nälkäinen, mutta hän voi toki syödä jo nyt (yksittäinen tapaus, yleensä söimme yhdessä).
- Jos en halunnut maistaa hänen itselleen ostamaansa juomaa, jossa oli ainesosa, josta en pidä.
- Jos kävelin liian paljon hänen edellään esimerkiksi ovesta ulos lähtiessä ("miks sä jätät mut")
- Jos päästin irti hänen kädestään liian aikaisin (esimerkiksi ovea avatessa) kun kuljimme käsi kädessä.
- Jos en halunnut erityisruokavaliolla ollessani paistaa ruokiamme samalla pannulla, vaan erikseen (tämä oli ehkä typerin juttu, en tiedä mikä sentimentaalinen merkitys sillä oli, että meidän ruoat paistui samalla pannulla).
Kyllä on vaikeaa teillä!
Vierailija kirjoitti:
Kaveri tuli kahville ja pahoittelin ettei ole mitään kahvin kanssa, kävin pissalla ja palatessa kaveri lämmitti lihistä ! Otin raivoissani lihiksen pois mikrosta ja huusin että mulla ei ole varaa ruokkia muita kun rahat niin tiukilla, kaveri suuttui ja lähti ovet paukkuen. Toisen kerran taas varasti lähes täyden röökiaskin parvekkeen pöydältä, en voinut asiaa todistaa mutta aski katosi juuri tämän ihmisen vierailun aikana. Pistin välit poikki.
Ootteko jotain juoppoja tms?
Vierailija kirjoitti:
Koska en seuraa Instagramin storyja, joten kummilapsen äiti suuttui, ja päätti katkaista välit.
Pimeä! Ja sano vielä että on sellainen että kyttää siellä itse koko ajan, mutta ei koskaan tykkää sinun postauksistasi?
Tilasin ravintolassa suosikki annokseni ja exnaiselta paloi käämit, koska ilmeisesti se ei ollut tarpeeksi jännä valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän olen ihmisistä oppinut: useimmilla on jokin arka paikka, joka syö heidän itsetuntoaan ja usein he kuittelevat, että muut ihmiset heti huomaavat sen heidän puutteensa, tuomitsevat sen ja kaikki sanat tai toiminta, jota he eivät ymmärrä, viittaa siihen heidän puutteeseensa joko suoraan tai jotenkin ovelasti mutkan kautta.
Esim. matalasti koulutettu ja sivistymätön juttelee koulutetumman tuttunsa kanssa, joka käyttää jotain sanaa, jota tämä matalammin koulutettu ei ymmärrä -> olettaa, että toinen on huomannut hänen puutteensa -> tuntee häpeää -> suuttuu.
Tai itseään rumana pitävä juttelee kauniina pitämänsä tutun kanssa. Kaunis tuttu heilauttaa pitkiä paksuja hiuksiaan -> itseään rumana pitävä olettaa, että kaunis on huomannut hänen elottoman maantienvärisen tukkansa -> tuntee häpeää -> suuttuu.
Ja niin edelleen. Eli kun joku teille suuttuu jostain hölmöstä asiasta, hän samalla kertoo mitä häpeää itsessään.
Näinhän se pitkälti menee.
Olen tohtorintutkinnon suorittanut nainen. Äitini on käynyt vain kansakoulun. Äitini kokee kaiken puheeni sisältävän v-lua hänelle hänen kouluttamattomuudestaan.
Jos esimerkiksi ihailen vilpittömästi hänen uusia verhojaan, hän vastaa: "Älä valehtele, tiedänhän minä etten noin hienon ihmisen makuun osaa verhoja valita" ja suuttuu.
Jos en jaksa kolmatta kupillista kahvia juoda, hän sanoo: "Eipä kelvannut kansakoulunkäyneen kahvit tohtorille" ja suuttuu.
Eipä juuri ole asiaa, mitä hän ei kritiikiksi itseään vastaan kääntäisi ja mistä hän ei suuttuisi.
Wow! Isän kanssa aivan sama tilanne. Kaikki keskustelut pitää ryydittää nöyristelevillä "enhän mä ole kouluja käynyt mutta" -kommenteilla. Mistään ei hänen kanssaan saa olla eri mieltä. Kaikki mielipide-erot kuitataan ironissävyisellä kommentilla "no säähän tiedät tämänkin paremmin". Lisäksi valittu koulutusala on huono, ja työmiehen veroistahan se koulutus on maksettukin. Kaikki minun kommenttini tulkitaan veetuiluksi/viisasteluksi/en tiedä miksi. Huonosti kuitenkin. Kerran jopa suoraan syytti ylimielisyydestä. Liekö vaikutelma syntynyt siitä että en mitään uskalla sanoa... Normaalia keskustelua ei kertakaikkiaan voi käydä.
Olen kuullut parikin vastaavaa kertomusta ja niitä kaikkia yhdistää yksi asia: se tohtori (tai maisteri) on aina tytär. Onko miespuolisilla pitkälle kouluttautuneilla vastaavia kokemuksia vanhemmistaan, vai ollaanko heistä vain varauksettoman ylpeitä? Kaikki omat epävarmuudet puretaan siihen tyttäreen, ei koskaan poikaan? Miksi?
Vai oikein kaksi vastaavaa kertomusta olet kuullut ja kolmen esimerkin pohjalta vedät johtopäätöksen, että aina tytär ja ei koskaan poika... Voin kertoa sinulle sukuni ensimmäisenä korkeakoulutettuna ja isääni koulutetumpana poikana, että olet väärässä. Saan kuulla häneltä kuittailua kouluttautuneisuudestani.
halpa elämä kirjoitti:
En osannut tai uskaltanut sanallisesti vastustaa vaan yritin itsaria.
No oli tuokin tyhmää.
Kummitätini tuli mun työpaikalleni ja vaahtosi että minun pitää mennä laittamaan äitini kukkapenkki kuntoon, kummitäti oli muuten Lapualta.
Ex- mies suuttui, kun sain paljon onnitteluviestejä syntymäpäiväni. Haukkui minut, sukulaiseni ja ystäväni. Oli itse unohtanut syntymäpäiväni.
On syystäkin ex, vaikkakaan ei tämän tapauksen vuoksi. Tapahtui silloin paljon muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Kummitätini tuli mun työpaikalleni ja vaahtosi että minun pitää mennä laittamaan äitini kukkapenkki kuntoon, kummitäti oli muuten Lapualta.
Tasapäät ovat aina tasapäitä. :D
Kävimme autolla hakemassa tädiltäni sangollisen viinimarjoja. Minulla oli flunssa ja sanoin, etten nouse edes autosta, etten vahingossakaan tartuttaisi muita: tätiäni, tätini luona olevaa serkkuani ja ennen kaikkea hänen pieniä lapsiaan. Ajoimme pihaan, koko porukka oli ulkona, mies nousi autosta ja nosti tätini antaman sangon autoon. Minä olin avannut ikkunan ja sen kautta kerroin flunssastani ja vaihdoimme muutaman sanan. Sitten lähdimme. Seuraavana päivänä sain serkullani viestin että ”Nyt on sitten meidän lapsilla nuhaa ja kuumetta ja paikat kipeinä!!!!!” Lähetin pahoittelut, enkä edes tajunnut että serkkuni on MULLE vihainen asiasta, kunnes hän lähetti uuden viestin ”Ollaan oltu koko kesä ilman flunssaa ja sitten se saadaan vaan siks että tulit hakemaan ilmaiseksi marjoja äiteeltä!!!!”
Olin kaverini ja tämän ystävän kanssa drinkeillä ja en ollut ottanut mukaan kuin sellaisen mulberryn zip walletin johon mahtui kaikki korteista ja rahoista puhelimeen.
No jossain vaiheessa tämä minulle ennestään ventovieras tyyppi kiinnitti huomiota tuohon lompsaani ja esitti että voisi ottaa sen lainaan ja tehdä jtn. postauksia. Sanoin useampaan kertaan että en anna lompakkoani hänelle lainaan , minulla ei silloin olisi mitään paikkaa omille tavaroilleni ja jos on pakko ottaa sen kanssa kuvia niin se tapahtuu minun läsnäollessani ja sen jälkeen se palautuu minulle.
Tuo kävi oikeasti hakemassa minun tavaroilleni lähikaupasta sellaisen biopussin mihin laitetaan hedelmät ja juurekset ja sanoi että hän kävi hakemassa pussin tavaroilleni ja että voisi sitten palauttaa lompsani kaverini kautta.
Kun sanoin etten anna lompakkoani hänen käyttöönsä niin hän hermostui totaalisesti ja alkoi huutamaan miten oli käynyt turhaan kaupassa hakemassa sen kassin tavaroilleni. WTF?
Ilmeisesti olin kohtuuton kun en vaihtanut useamman satasen lompakkoa ilmaiseen biojätepussiin?
Vierailija kirjoitti:
Olin kaverini ja tämän ystävän kanssa drinkeillä ja en ollut ottanut mukaan kuin sellaisen mulberryn zip walletin johon mahtui kaikki korteista ja rahoista puhelimeen.
No jossain vaiheessa tämä minulle ennestään ventovieras tyyppi kiinnitti huomiota tuohon lompsaani ja esitti että voisi ottaa sen lainaan ja tehdä jtn. postauksia. Sanoin useampaan kertaan että en anna lompakkoani hänelle lainaan , minulla ei silloin olisi mitään paikkaa omille tavaroilleni ja jos on pakko ottaa sen kanssa kuvia niin se tapahtuu minun läsnäollessani ja sen jälkeen se palautuu minulle.
Tuo kävi oikeasti hakemassa minun tavaroilleni lähikaupasta sellaisen biopussin mihin laitetaan hedelmät ja juurekset ja sanoi että hän kävi hakemassa pussin tavaroilleni ja että voisi sitten palauttaa lompsani kaverini kautta.
Kun sanoin etten anna lompakkoani hänen käyttöönsä niin hän hermostui totaalisesti ja alkoi huutamaan miten oli käynyt turhaan kaupassa hakemassa sen kassin tavaroilleni. WTF?
Ilmeisesti olin kohtuuton kun en vaihtanut useamman satasen lompakkoa ilmaiseen biojätepussiin?
Virheesi oli, että ylipäätään menit antamaan syyn miksi ei. Se antoi aiheen yrittää kumota kieltosi etsimällä syyllesi ratkaisua.
Elämäm koulu haiskahtaa. Rähistään yhden lihapiirakan takia ja pannaan välit poikki, kun röökiaski häviää pöydältä. Kuulostaa samanlaiselta menolta kuin juoppojen riitely viimeisestä naukusta. Ylipäätään rööki ja lihis kuulostavat tosi hyviltä elämäntapavalinnoilta.