Miten selvitä autopetoksesta?
Poliisin mukaan,mitää ei ole tehtävissä. Menetys on luokaltaan kahdeksan tuhatta. Henkilö vaihtaa renkaita yksityisenä facebook puskaradiossa Mäntsälässä. Ruotsin tyylinen sukunimi, pitkähousunen piilottelee vähemmistöläisyyttään. Varoitan muita.
Jättänyt ikävän jäljen minuun ja velkaa. Älkää antako varmennetta, ennen kuin rahat ovat tilillänne.
Whatsapp keskustelu ei kelpaa todistuksena.
Kommentit (15)
Miksi ei ole poliisin mielestä rikosasia?
Miksi teillä ei ole kauppakirjaa todisteena? Pohja löytyisi netistä, ei olisi ollut vaikea tehdä. Lisäksi ei sitä varmennetta oikeasti anneta ennen kuin on rahat saatu, joten melkein on nyt oma vika.
Ei ole rikos, koska möi toiselle henkilölle laittamatta varmennetta nimiinsä ja toinen henkilö laittoi paaliin.
Joten autoa ei ole palautettavissa. Näin ollen rikosta ei ole tapahtunut.
Sovitteluun kutsuttu, ei saapunut paikalle, mitää ei ollut tehtävissä.
T.ap
Mihin renkaidenvaihdossa tarvitsee varmennetta? Eikö se liity autokauppoihin ja omistajanvaihdokseen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi teillä ei ole kauppakirjaa todisteena? Pohja löytyisi netistä, ei olisi ollut vaikea tehdä. Lisäksi ei sitä varmennetta oikeasti anneta ennen kuin on rahat saatu, joten melkein on nyt oma vika.
Oma vika se oli ja elämä oli silloin vaikeaa. Joten näki oivallisen tilaisuuden höynäyttää.
Sitä olen tässä kironnut nuoruuttani hölmöyttä. Tekijä jatkaa.
T.ap
Vierailija kirjoitti:
Varmenne on muutenkin turha. Aina ja poikkeuksetta autokaupoissa tehdään sähköinen luovutusilmoitus paikan päällä niin homma on sillä selvä.
8 tonnin auto paaliin ? Just, yritä jtn muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma vika se oli ja elämä oli silloin vaikeaa. Joten näki oivallisen tilaisuuden höynäyttää.
Sitä olen tässä kironnut nuoruuttani hölmöyttä. Tekijä jatkaa.
T.ap
Et kuulosta yhtään nuorelta. Kauanko tästä on aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Mihin renkaidenvaihdossa tarvitsee varmennetta? Eikö se liity autokauppoihin ja omistajanvaihdokseen?
Henkilö parhaillaan tekee renkaiden vaihtoja ja siitä "huollot" saivat alkunsa ja epäonni. Siten minut houkutteli ja käytti.
Ilman sen aikasta koronaa ja ongelmia itsellä henkilökohtaisesti, en olisi mennyt jättämään autoa.
Lopulta painostuksesta ja venyttelystä möin autoo ennakkoon, että maksaisi myöhemmin.
Siitä alkoi kaikki selitykset henkilöllä. Lopulta uhkaili olevansa pitkähousu.
Pitkää kesti tehdä rikosilmoitus ym.
T.ap
Luovutusilmoituksella tai varmenteella siirtyy omistusoikeus tietysti. En ole koskaan kumpaakaan tehnyt ennen kun rahat näkyy omalla tilillä ja ykköstuhansien kaupat teen vaan seteleillä olipa kyseessä auto tai muu kaupan kohde.
Varmenteen voi perua mutta auto poistuu rekisteristä.
Minulla on kuitit, keskustelu ja kaikki tallessa jos voin olla teihin yhtedesä voin todistaa. Auto alunperin maksoi minulle pari tonnia, huoltoja neljä tonnia ja hinauksia parin tonnin edestä. Koko tapaus kesti melkein vuoden verran. Trollit voi suksii hlvettiin.
T.ap
Vaikuttaa ihan siltä että ap olisi edunvalvonnan tarpeessa.
Minähän olen edunvalvonnassa, kiitos huolenpidosta. Sitä, mietin että tulisko joku perimään rahoja huijarilta jonain päivänä.
T.ap
Vierailija kirjoitti:
Minähän olen edunvalvonnassa, kiitos huolenpidosta. Sitä, mietin että tulisko joku perimään rahoja huijarilta jonain päivänä.
T.ap
Suomessa ei taida olla virallisia velanperijöitä kuin ulosottolaitoksella.
Siis mitä? Renkaanvaihtaja ei maksanutkaan sinulle? Eikö sen maksuliikenteen pitäisi mennä toisin päin?