Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6336)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41451 kirjoitti:
Ihmiset ottaa nykysin itteensä jos et samantien salamana vastaa facebook viesteihin tai puheluihin , tää asia on menny aika yli nykysin , sulla ei sais olla mitään omaa tekemistä tai mitään , jos sä et vastaa samantien facebookissa esimerkiks, porukka luulee et sulle on käyny jotain tai oot kuollu , ihan älytöntä ...... se et sulla on puhelin , ja se facebook chat siinä puhelimessa, ei todellakaan tarkota sitä etteikö sulla vois olla muutakin tekemistä joskus , niihin viesteihin vastataan sittenku on aikaa , kukaa ei oo velvollinen kuluttaa omaa aikaansa toisiin 247 ja siit ei todellakaa pitäis ottaa itteensä , mä oon 30v mies , miten me tultii toimee aikoinaa ? no mä kerron , jos joku ei vastannut puhelimeen , sä jätit sille viestin vastaajaan ja se vastas sulle sittenku se oli kotona tai sillä oli aikaa vastata sulle , kukaa ei pahottanut mieltään , se oli normaalia toimintaa , puhelimilla EI OLTU 247 EIKÄ OLETETTU ETTÄ JOKAINEN ON SIINÄ SULLE JUTTELEMASSA KUN SUSTA SILTÄ TUNTUU !
Joo tuo just, ajat autoa tai olet kaupassa, niin ei sen vertaa sais olla pois tavoitettavista. Tai vaikka nukut.
Itse sain moitteet, että vastasin viestiin liian lyhyesti ja liian hitaasti, kun olin ajamassa autolla saadessani viestin.
Vierailija kirjoitti:
Istuttiin työkavereitten kanssa lounaalla. Salaattina oli kaalia ja se oli leikattu pitkiksi suikaleksi, joita oli hankala syödä. Sanoin, että kaalin olisi voinut pilkkoa pienemmäksi. Vastapäinen kaveri alkoi raivota, että mitä oikeutta sinulla on salaatin leikkausta arvostella.
Oikein malliesimerkki siitä, miten toisen mielestä toisella ei saa olla mielipidettä. Näitä riittää. Ei kaali pahastu, jos sitä raasteen kokoa kommentoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisellä tasolla ihmiset herkästi suuttuvat, jos toinen ei suostu ajattelemaan tai toimimaan niin kuin he haluavat. Se on outoa. Ja noita ihmisiä on paljon.
Riippuuhan se siitä, jos se toinen ei suostu toimimaan yhteisissä asioissa niin kuin pitäisi. Esim. minä olen todellakin erittäin vihainen siitä, että sisareni ja veljeni eivät tehneet alkeellisimpiakaan arkiaskareita isän talossa. Kaksi aikuista ihmistä vietti siellä kaksi pitkää kesää vielä sen jälkeen, kun isä oli joutunut hoivakotiin, ja taloon piti kaikenlaisilla tekosyillä yrittää saada nurmikonleikkaajaa isän rahoilla yms. täyttä paskaa.
Omissa asioissaan saa tehdä jokainen mitä haluaa, mutta jos ei suostu toimimaan mitenkään yhteisissä asioissa auttaakseen, niin kyllä se vielä kostautuu. Nykyään itse en enää suostu auttamaan näitä kahta missään asiassa, vaikka olisivat kuinka suuressa hädässä. Vaatimuksia kyllä satelee ja suututaan sitten, kun en toimi. Eivät ole minun asioitani vaan ihan heidän henkilökohtaisia asioitaan, joihin minulla ei ole mitään velvollisuutta puuttua, vaikka kuinka vaaditaan suoraan vetoamalla siihen, että ovat sukua.
Niin, tuo onkin eri asia. Esimerkki vapaamatkustajista, ei niinkään mielipiteen vapaudesta.
Täällä häviää ketjuissa kommentteja, koska jotkut suuttuu toisten mielipiteistä. Siinä yksi esimerkki pahastujista. Sananvapauteen kuuluu mielipiteen vapaus, poislukien rikoksen tasoinen kommentointi.
Ammattikoulussa eräs luokallani ollut tyttö suutui minulle useasti esimerkiksi siitä, että pärjäsin koulussa niin hyvin ja että sain monesti kokeista parhaan numeron koko luokalla. Pärjäsin siis joissakin aineissa parhaiten luokallani, mutta hän olisi jostain syytä halunnut olla paras oppilas luokallamme tekemättä itse mitään sen eteen. Siis ihan vain siksi, että hän itse halusi olla paras niin hänen olisi pitänyt saada olla parhain oppilas kaikissa aineissa, joka olisi saanut kaikista aineista ne parhaat numerot. Siitä hän sitten raivosi usein minulle ja myös opettajillekin. Hän sitten lopetti koulunkäynnin kesken ilmeisesti siksi, kun ei ollutkaan paras.
Perin sukujen peittyvät geenit ja olin perheen ainoa punapää. Tähän liittyy se, että en varsinkaan lapsena ruskettunut ja olin hyvin herkkä myös kuumuudelle, ennen kuin teini-iässä lämmönsäätely alkoi toimia vähän paremmin eli aloin hikoilla. Mutta tämähän ei sopinut äidille, jonka mielestä kaiken pitää olla normaalia ja rusketus merkitsi normaalia, kauneutta ja terveyttä. Hän sysäsi minut pihalle, kun valitin, että voin huonosti paahteessa. "Luulet vaan!" Ja ainakin kerran hän kiukutteli, että "ei ymmärrä edes ruskettua niin kuin normaalit ihmiset!"
Jep, ymmärryksestähän se on kiinni...
Huvittavinta on, että hän tuntui ymmärtävän muiden punapäiden kalpeuden ja pisamaisuuden. Mutta kun HÄNEN tyttäriensä olisi pitänyt näyttää tietynlaisilta ja ruskettua niin kuin NORMAALIT ihmiset ja olla niin kuin hän, niin kyllähän minulle piti suuttua. Ja se suuttuminen tietysti sai minut ruskettumaan ja viihtymään ei auringossa. Tai ehkä se saa joskus. Ei ole tepsinyt vielä 55 ensimmäisen elinvuoden aikana.
Ex-pomo haukkui minut lyttyyn kun olin n. 15 min myöhässä töistä. Olin pysähtynyt auttamaan pappaa, joka oli kaatunut pyörällä ja makasi naama veressä asfaltilla. Odottelin ambulanssin tuloa hieman syrjemmällä seudulla. Seuraavan mahdollisen auttajan kohdalla olisi voinut olla jo liian myöhäistä, mutta työ ennen kaikkea, eikö?! Ja olin niinkin elintärkeässä hommassa kun hesburgerilla. (kenenkään työtä nyt vähättelemättä, mutta kukaan ei kuole jos saa hampurilaisensa vartin myöhässä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istuttiin työkavereitten kanssa lounaalla. Salaattina oli kaalia ja se oli leikattu pitkiksi suikaleksi, joita oli hankala syödä. Sanoin, että kaalin olisi voinut pilkkoa pienemmäksi. Vastapäinen kaveri alkoi raivota, että mitä oikeutta sinulla on salaatin leikkausta arvostella.
Oikein malliesimerkki siitä, miten toisen mielestä toisella ei saa olla mielipidettä. Näitä riittää. Ei kaali pahastu, jos sitä raasteen kokoa kommentoi.
Mielipide toki saa olla, mutta sen täytyy olla oikea, ts.. sama kuin itsellä.
Sanoin että en halua katsoa "Hakekaa kätilö" -sarjaa koska en tykkää epookkisarjoista. Kyse ei siis ollut mistään yhteisestä tv-illasta vaan ystäväni halusi, että olisin katsonut sarjaa yksin kotonani. Kysyi vielä sitten, että millaisista sarjoista sitten tykkään, ja nimesin Breaking Badin, kun sitä olin viimeksi katsonut. Kysyi vihaisena että enkö ikinä halua pinnallisen hetken huuman sijasta nauttia mitään syvällistä ja aitoa viihdettä. (???)
Tämä on tosi vanha juttu, mutta yhä on paha mieli siitä.
Oltiin leirintäalueella teltassa perheen kanssa, minä n. 6 V.
Isä antoi rahan, ja pyysi käymään kioskilta hakemassa maitopurkin. Kun lähdin takaisin, en löytänyt takaisin, eksyin täysin. Kaikki teltat oli samanlaisia keltaisia kupolitelttoja, ja olin jo aivan hysteerinen eksyksissä.
Hortoilin ympäri aluetta, ja olin aivan epätoivoinen, kunnes isoveli löysi minut jostain itkemässä. Saatteli sitten minut omalle teltalle.
Vaan mitenkäs siellä sitten otettiin vastaan pelästynyt ja kauhuissaan ollut itkevä lapsi...
Tajuton huuto ja tukkapöllyt--- Missä hitossa oot ollut, kaikki ovat sinua etsineet. että saa hävetä että muutkin ihmiset joutu sinua etsimään. Ei pienintäkään lohdutusta, että olet nyt täällä ja kaikki hyvin. Itkin koko yön hiljaa, mutta senkin tuo ukko kuuli, ja tokasi että lopeta tuo vollotus.
Vierailija kirjoitti:
Yleisellä tasolla ihmiset herkästi suuttuvat, jos toinen ei suostu ajattelemaan tai toimimaan niin kuin he haluavat. Se on outoa. Ja noita ihmisiä on paljon.
Samoin herkästi leimaavat toisen tyhmäksi ja naurettavaksi kun eivät itse ymmärrä mitä toinen sanoo tai tarkoittaa. Sivuhuomautus.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin että en halua katsoa "Hakekaa kätilö" -sarjaa koska en tykkää epookkisarjoista. Kyse ei siis ollut mistään yhteisestä tv-illasta vaan ystäväni halusi, että olisin katsonut sarjaa yksin kotonani. Kysyi vielä sitten, että millaisista sarjoista sitten tykkään, ja nimesin Breaking Badin, kun sitä olin viimeksi katsonut. Kysyi vihaisena että enkö ikinä halua pinnallisen hetken huuman sijasta nauttia mitään syvällistä ja aitoa viihdettä. (???)
Apua, en kestä :´´´`D
Minäkin olen tosin katsonut vain "pinnallisen" BB:n enkä tuota syvällistä kätilösarjaa..
Kaveri veti herneet nenään, kun en viime yönä lähtenyt kuskaamaan häntä baarista kotiin. Ja minähän asun 100 kilsan päässä paikasta, missä kyseinen tyyppi oli baarissa ja asuu. 🤷
Tän päivää on sadellut viestiä, missä haukkuu mua k*pääksi, h*oraksi ja petturiksi.
Olin kerran syömässä työpaikkaruokalassa useamman työkaverin kanssa yhdessä. Tuli jotenkin puheeksi se, että olen kotoisin toiselta puolelta Suomea pikkupaikkakunnalta, jossa paikallispolitiikassa jyllää sellainen puoluepoliittisesti sitoutumaton yhteislista. Minusta sen nimikin jo oli huvittava ja naureskelin sitä siinä ja kanssani myhäili toinen työkaveri, joka myös on toiselta pikkupaikkakunnalta, jossa sielläkin on yllättäen ihan melkein saman niminen lista.
Meillä oli siinä seurassa sellainen kaikille aina mielistelevästi ja jotenkin tyttömäisen söpöstelevästi puhuva viisikymppinen nainen, joka ei ikinä sano mitään eriäviä mielipiteitään kenellekään vastakkain mistään yleisestäkään asiasta. Hän on niitä, jotka supsuttelevat selän takana ja esittävät vastatusten niin makeaa ja pakkopositiivista.
Mutta hän otti tästä raivarin ja alkoi saarnata minulle siinä pöydässä, miten minä olenkin itse ihmisenä niin ikävä yms. Kyseinen henkilö ja koko hänen sukunsa on aina asunut isossa kaupungissa eikä hänellä ole mitään yhtymäkohtia mihinkään pikkupaikkakuntien paikallispolitiikan kuvioihin tms. Eikä tässä arvosteltu mitään tiettyä puoluettakaan.
Hän oli sitten vielä valittanut myöhemmin esimiehelle, miten minulla on liian voimakkaita mielipiteitä. Siis jostain täysin vähäpätöisestä asiasta, joka ei kuulunut hänelle itselleen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri veti herneet nenään, kun en viime yönä lähtenyt kuskaamaan häntä baarista kotiin. Ja minähän asun 100 kilsan päässä paikasta, missä kyseinen tyyppi oli baarissa ja asuu. 🤷
Tän päivää on sadellut viestiä, missä haukkuu mua k*pääksi, h*oraksi ja petturiksi.
Ja sinulla on tällainen ihminen kontakteissasi, koska.?
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän päivää on sadellut viestiä, missä haukkuu mua k*pääksi, h*oraksi ja petturiksi.Ja sinulla on tällainen ihminen kontakteissasi, koska.?
Koska en ole ennustaja, joten mistä olisin voinut tietää 15 vuotta sitten kun tyyppiin tutustuin, että tällainen päivä koittaa.
Vierailija kirjoitti:
En millään jaksa ymmärtää, miten joillakin voi olla tälläisiä "kavereita", jotka käyttäytyvät tuolla tavalla. Minulla ei ole edes tämän kaltaisia vihamiehiä, kavereista puhumattakaan.
Kummallista kuinka jotkut ihmiset antavat itseään kohdella noin. Mieluummin olisin yksin, kuin ottaisin vastaan tuollaista kohtelua "kavereilta".
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän päivää on sadellut viestiä, missä haukkuu mua k*pääksi, h*oraksi ja petturiksi.Ja sinulla on tällainen ihminen kontakteissasi, koska.?
Koska en ole ennustaja, joten mistä olisin voinut tietää 15 vuotta sitten kun tyyppiin tutustuin, että tällainen päivä koittaa.
Nyt on oikea hetki päästä kuspäästä eroon.
🇺🇦🇮🇱
Oma faija. Tosin jos asiaa oikein ajattelee niin ei ollutkaan niin outoa.
Tapahtumasta on kauan, mutta olin aina miettinyt marathonin juoksua ja sitten iski käsittämätön ahaa elämys: ei sitä miettimällä juosta vaan pitää osallistua. Niinpä sitten aloin keväällä treenailemaan ja päätin että jos vielä toukokuun lopussa juoksu jatkuu ja pystyn hölkkäämään lähes puoli maratonin (6x3 km pururata) ostan kunnon juoksukengät (ne millä aloitin olivat jotain muutamaa vuotta vanhat halpiskengät marketista). Juoksut jatkuivat ja "pururatatesti":kin läpäistiin joten ei muuta kuin kenkä ostoksille ja esittelemään lenkkareita kotiporukoille. Ja faija kilahti totaalisesti. Pitkä pajatus missä kunnossa maratoonarit ovat "ja sinä et ole niin kovassa kunnossa". Sivuutin koko jutun ja ilmoitin osallistuvani anyway ja jos homma ei toimi jätän kesken. Maratoneilla kun yleensä kiertää semmoisia kyytiautojakin väsähtäneille.
Mutta itse syy taisi olla oikeastaan aika liikuttava eli se että faija oli yksinkertaisesti huolissaan. Olen edelleen koko suvun ainoa maratoonari. Faijan maailmassa maratooneja juoksi ne "erikoisjannut". Soitti vielä maratonin aamuna ja varoitteli etten juokse liian kovaa ja varsinkaan ala kärkimiesten kanssa kilpailemaan. LOL. En edes pysty juoksemaan niin lujaa. Tulivat vastaan ennenkuin itse olin edes puolivälissä. Oma aika taisi olla 5h 4 min. Kärkipäässä tod näk joku 2:30 tai alle.
En asiaa pahalla muistele mutta olisi ollut kiva jos olisi kannustettu haasteeseen ja rajojen rikkomiseen. En ole maratoonarin näköinen - enkä tuolloinkaan ollut - ulkomuodollisesti joten lähestulkoon aina ihmetystä on herättänyt kun hommasta kertoo.
Toisaalta. Olen aina ollut niin perheen kuin suvun musta lammas että samaan kategoriaan kuuluu.
Onkohan meillä sama esihenkilö?
Esihenkilö pyytää mielipiteitä mutta ne ovat aina vääriä ja muutaman kerran hän on ollut tosi vihainen mielipiteestäni johonkin asiaan mihin hän pyysi minulta mielipidettä.