Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6335)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdin taksilla baariin poikaystävän kanssa. Matka oli lyhyt ja minä tiesin maksavani, persaukinen kun oli, joten menin heti etupenkille.
Poikakaveri ei ikinä päässyt tästä yli.
Voi kyynel.Häh?
Eikö taksissa nyt yleensä istuta kaikki takapenkillä jos siellä on tilaa? Miksi ihmeessä joku istuisi taksissa eteen?
Tai siis komppaan tässä poikaystävääsi, oli noloa että istuit edessä jos takana oli tilaa
Maksajan paikka on etupenkillä, niin kuskin ei tarvi kurotella taakse.
Eipä luulisi olevan iso juttu ”kurotella” taakse, kun hyvät taksikuljettajat avaavat ovetkin sinulle
Kaveri suuttui kun ajoin hänen ohi kaupungilla, enkä ottanut kyytiin. Asuu ihan naapurissa joten ymmärrettävää. Mutta suuttui vielä enemmän kun selvisi etten ollut edes huomannut häntä kun ajoin hänestä ohi risteyksessä ja hän oli kävelemässä risteävän kadun varrella 20 metrin päässä.
Vaimo suuttuu menkkojen aikaan ihan mistä sattuu. Oon jo tottunu vaikka tuo toki vähän ärsyttävää onkin.
Työkaverini sisko oli tulossa kaupunkiin. Työkaverini ehdotti, voisinko ottaa hänen asiakkaansa vastaan iltapäivällä, koska hän haluaisi tavata siskoaan oikein ajan kanssa. En voinut, koska olin varannut iltapäivälle kiireellisen ajan hammaslääkärille lohjenneen hampaani vuoksi. Työkaveri suuttui ja sain esimiestenkin keskuudessa maineen joustamattomana työntekijänä. Enpä pitkään siinä työyhteisössä jaksanut. Kyseessä yliopiston tutkimuskeskus. No olen edennyt hienosti urallani sen jälkeen ja suhtaudun epäilevästi jokaiseen tuolta kyseiseltä suomalaiselta kulttuurialueelta kotoisin olevaan ihmiseen. Ihme kieroa ja omahyväistä sakkia.
Sitä ei kyllä kukaan uskoisi miten joku täysin vieras ihminen voi kajahtaa jonkun ikivanhan oletetun teon takia ja keksiä kaiken maailman kuviteltuja syitä ja oletuksia asian suhteen. En ollut millään ymmärtää. Täytyy olla sairas vainoharhainen ihmisparka.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini sisko oli tulossa kaupunkiin. Työkaverini ehdotti, voisinko ottaa hänen asiakkaansa vastaan iltapäivällä, koska hän haluaisi tavata siskoaan oikein ajan kanssa. En voinut, koska olin varannut iltapäivälle kiireellisen ajan hammaslääkärille lohjenneen hampaani vuoksi. Työkaveri suuttui ja sain esimiestenkin keskuudessa maineen joustamattomana työntekijänä. Enpä pitkään siinä työyhteisössä jaksanut. Kyseessä yliopiston tutkimuskeskus. No olen edennyt hienosti urallani sen jälkeen ja suhtaudun epäilevästi jokaiseen tuolta kyseiseltä suomalaiselta kulttuurialueelta kotoisin olevaan ihmiseen. Ihme kieroa ja omahyväistä sakkia.
Akateeminen väki on outoa. Olin töissä työpaikassa, jossa järjestettiin pienimuotoinen tapahtuma. Tapahtuman järjestäjä oli kuitenkin tapahtumapäivänä poissa puoli päivää tapaamassa sukulaistaan ja sitten ihmetteli palatessaan töihin muistaakseni noin tunti ennen tapahtuman alkua kun mitään järjestelyjä ei ollut tehty. Muut työntekijät eivät siis liittyneet tapahtumaan muuten kuin että olivat "ilmainen apu", eivät tienneet mitään järjestelyistä tai siitä, että miten nyt rouva järjestäjä pöydät haluaisi. Vaan ohjeistuksien mukaan olimme auttamassa ilmaiseksi työaikamme ulkopuolellakin.
Lapsena tehtävänäni oli kirjoittaa suvulle joulukortit. Se tuntui kunniatehtävältä aina siihen kertaan asti, kunnes äiti alkoi raivota yhdestä kortista: rekeä vetävä hevonen, ihmiset reessä istumassa, tavoitteena kirkko. Alkoi helvetillinen huuto: "Kuinka sää voit niille tommosen kortin lähettää, kun eihän ne edes kuulu kirkkoon!" Ja sitä jatkui ja jatkui. Eipä muistunut äidille mieleen, että pikkusisarus oli kastettu juuri tämän perheen lainaamassa kastemekossa. Jotta pääasiana oli saada huutaa ja raivota. Oikeaa syytä en vuosikymmentekään kuluttua tiedä, enkä aio edes kysyä. Äiti kun teki raivoamisesta ja huutamisesta oikean taiteenlajin, mikä tahansa kelpasi syyksi. Ihan mikä tahansa. Vaikka se, että istuin sohvalla kuin ....läjä, hänen mielestään.
Lähetin joulukortin, jonka kuvana oli lumiukko. Kortin saanut kysyi, seuraavan kerran minut nähdessään, että onko hän mielestäni pihalla kuin lumiukko. Eikä kysynyt hyvällä eikä huumorilla.
Kaveri näki unta, jossa olin varastanut hänen poikaystävänsä ja suuttui tästä pahanpäiväisesti
Karateliikehdintääni kuvailtiin jäykäksi robottin tai muumion tanssiksi.
Vierailija kirjoitti:
Lähetin joulukortin, jonka kuvana oli lumiukko. Kortin saanut kysyi, seuraavan kerran minut nähdessään, että onko hän mielestäni pihalla kuin lumiukko. Eikä kysynyt hyvällä eikä huumorilla.
Haha, ei jestas mitä ylitulkintaa. :D Minkälaisen kortin tuollaiselle voisi lähettää. Jos siinä on tonttuja, hän luulee, että pidät häntä tonttuna. Jos siinä on pyylevä joulumuori, hän luulee, että pidät häntä lihavana. Jos siinä on pipareita ja muita jouluherkkuja, hän luulee, että ajattelet hänen olevan syöppö. Ehkä seuraavalla kerralla vain tekstari, jossa lukee "Hyvää joulua!" Ei mitään emojeita, ettei tule väärinkäsityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä hoidan lapsia ja tällä kyseisellä perheellä olin käynyt noin vuoden verran silloin tällöin. Tähän kuului pianon ja saksan opettaminen. No kerran kun menin niin heillä oli mikro hajonnut, olivat hommanneet uuden, mutta eivät osanneet käyttää sitä. No sattui että olin ostanut meille saman laitteen kuukautta aikaisemmin joten asensin kellot ja näytin miten se toimii.
Tämä nainen sitten raivostui siitä että minulla, alamaisella, oli myös varaa 500€:n mikroon. Syytteli varkaaksi ja vaikka mitä. He maksoivat minulle 60€/h mutta ilmeisesti se ajatus että palkollisella oli varaa samaan mikroon katkaisi aasin selän.
Enkä edes tee tuolla mikrolla muuta kuin poppareita pari kertaa kuussa.
Miten tää tilanne jatkui? Otitko loparit? Miten sanavaihto meni? Ihan pöyristyttävää käytöstä tuolta perheeltä. Oliko suomalainen perhe?
Mun kaveri suuttui mulle kun selvensin sille mitä talonvaltaus tarkoittaa. Ei siis suuttunut siitä, että asumattomia ja tyhjillään olevia kiinteistöjä vallataan, vaan siitä, että hän oli itse käsittänyt väärin ja luullut sen tarkoittavan sitä, että jonkun käytössä oleva kiinteistö tai asuttama koti vallataan ja nykyiset asukit ajetaan pihalle. :D:D:D Oli varmaan itse käyttänyt sanaa väärin jossain muussa yhteydessä ja nyt suuttui minulle kun tajusi oman mokansa, ilmeisesti aiheutin hänelle totaalisen kasvojen menetyksen ja ikuisen nolaamisen tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hoidan lapsia ja tällä kyseisellä perheellä olin käynyt noin vuoden verran silloin tällöin. Tähän kuului pianon ja saksan opettaminen. No kerran kun menin niin heillä oli mikro hajonnut, olivat hommanneet uuden, mutta eivät osanneet käyttää sitä. No sattui että olin ostanut meille saman laitteen kuukautta aikaisemmin joten asensin kellot ja näytin miten se toimii.
Tämä nainen sitten raivostui siitä että minulla, alamaisella, oli myös varaa 500€:n mikroon. Syytteli varkaaksi ja vaikka mitä. He maksoivat minulle 60€/h mutta ilmeisesti se ajatus että palkollisella oli varaa samaan mikroon katkaisi aasin selän.
Miten tää tilanne jatkui? Otitko loparit? Miten sanavaihto meni? Ihan pöyristyttävää käytöstä tuolta perheeltä. Oliko suomalainen perhe?
Joo, ihan suomalainen perhe mutta isä oli useasti töissä berliinissä ja perheen oli jossain vaiheessa tarkoitus muuttaa ehkä sinne. Hoidin kyseisen päivän ihan normaalisti ja sitten he menivät "Älä vastaa"- osastolle. Äiti on pommittanut minua viesteillä ja puheluilla vaikka en ole vastannut viiteen kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan suomalainen perhe mutta isä oli useasti töissä berliinissä ja perheen oli jossain vaiheessa tarkoitus muuttaa ehkä sinne. Hoidin kyseisen päivän ihan normaalisti ja sitten he menivät "Älä vastaa"- osastolle. Äiti on pommittanut minua viesteillä ja puheluilla vaikka en ole vastannut viiteen kuukauteen.
Huh, vihdoinkin tyydyttävä lopputulos! Älä koskaan enää vastaa heille, blokkaa jos alkaa pommitus riittää. Kyllä heidän pitäisi tajuta oma mokansa ilman kontaktiakin, eikä anteeksipyyntö helpota kuin heitä itseään, jos sellainen on tulossa. Heidän käytös oli kuitenkin niin röyhkeää että luultavasti se pommitus koskee lisää syytöksiä varkaudesta ja "kuinka voi lähteä noin yhtäkkiä" yms ininää vailla käsitystä omasta törkeydestä. Olen ollut pari kertaa lastenhoitajana pidemmän aikaa ja vaikka pääosin käytös on hyvää, joskus he eivät ihan tajua että se "palvelija" perheessä on oma ihminen historioineen ja tunteineen eikä mikään orja tai huonompiarvoinen.
Pari vuotta sitten lähetin joulukortit hyvissä ajoin, siinä postin punaisessa kuoressa. Juuri ennen joulua kaverini ihmetteli, miksi en ollut laittanut hänelle korttia ja oli selvästi pahastunut siitä. No kaveri sai kortin sitten välipäivinä ja piti kuukauden mykkäkoulua, kun olin hänen mielestään lähettänyt sen vasta kun hän muistutti. Neljä eri tuttavaa selitti hänelle, että ne kortit jaetaan postin aikataulun mukaan ja joskus ne eivät vain ehdi jouluksi.
Lähetin hänelle seuraavan joulukortin juhannuksena.
Mieheni vanhemmat ovat kuolleet ja perintö on jakamatta. Mieheni vaati ositusta ja omaa laillista osuuttaan . Sisar ja veli katkaisivat välit , ei vastaa puheluihin , ei s- postiin.
Olimme exäni ja hänen kaverinsa kanssa reissussa. Ajoin autoa ja huomasin olevani väärällä kaistalla. Vaihdoin kaistaa, jolloin exäni alkoi suuttui minulle, koska en kuulemma osaa ajaa autoa ja minun pitäisi mennä uudelleen autokouluun. Hänellä itsellään ei edes ollut ajokorttia. :D
Vierailija kirjoitti:
Olimme exäni ja hänen kaverinsa kanssa reissussa. Ajoin autoa ja huomasin olevani väärällä kaistalla. Vaihdoin kaistaa, jolloin exäni alkoi suuttui minulle, koska en kuulemma osaa ajaa autoa ja minun pitäisi mennä uudelleen autokouluun. Hänellä itsellään ei edes ollut ajokorttia. :D
Exäni alkoi siis huutaa minulle, hieman meni mulla taas sanat sekaisin. :D
Silloinen kaaso ehdokas suuttui kun emme valinneet hänen suosikki biisiään häätanssiksemme. Eipä tullut kaasoa tästä tapauksesta.