Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6335)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassajonossa takanani oleva ämmä rupesi määkimään kun en laittanut kapulaa hihnalle ostosteni perään.
Minulle taas suutahti edelläni oleva nainen kun laitoin kapulan hänen ja omien ostosteni väliin. "No voi anteeksi kun en huomannut laittaa!" tiuskahti vain. Nauroin että se on ihan sama kuka sen laittaa, myyjän työtä helpottaa vaan. Ei ole minulle mikään rasite, en ole patalaiska. Laitan yleensä molemmin puolin ostoksiani jos jonoa on, koska en halua maksaa toisten ostoksia.
Minulle on myös käynyt näin. Kamala mäkätys kun laitoin kapulan edellä olevan ja omien ostoksieni väliin.
Eräs mies kerran tuli raivoo mulle, kun hitaasti fillaroin kävelytiellä. Vaivautui eräästä liikkeestä ulos vartavasten minulle huutamaan. Aika kävelyvauhtia siinä fillaroin. Jatkoin vaan matkaa ja olin huomioimatta häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin HOK:n omistamassa ravintolassa Helsingissä, juuri sisään tulleena ja tilattuani juoman, katselin ympärilleni ketä tässä ravintolassa näkyisi. Huomasin paikalla tarjoilijan joka tuijotti erittäin vihaisesti ja kutsui jopa esimiehensä paikalle. Molemmat naisia.
En kiinnittänyt asiaan sen ihmeemmin huomiota, vaikka ihmettelinkin heidän tuijotustaan. Sain nautittua tuopista vain puolet kun toinen näistä tuijottelijoista ryntäsi kimppuuni, tarttui hihaan ja alkoi väkivaltaisesti raahata minua ovelle. Mitään hän ei suostunut selittämään, vaan kutsui avuksi portierin ja minut heitettiin ravintolasta ulos ilman minkäänlaista selvitystä.
Ihmettelin tilannetta kovin, enhän edes käytä ko kapakkaa, tämä oli eka käynti siellä 5 kuukauteen.
Selvitystä ei ole annettu vieläkään, vaikka sitä vaadin. Jos tämä on HOK:n linja, niin kauan ei tarvitse odotella enää asiakkaita kapakoihinne. Ja tarjoilijan tekemä väkivalta on vakava oikeudellinen rikos.
Toiselta taholta selvisi, että on olemassa henkilö joka muistuttaa minua ulkonäöllisesti. Hän toimii ravintola-alalla. En ole ko henkilöä tavannut, mutta "kaksoisolentonsa" tapaisi mielellään.
Mielenkiinnolla luin tämän, koska mulle sattui aikoinaan samansukuinen juttu Café Ekbergissä. Olin siellä kahvilla ystävättäreni kanssa ja tarjoilijanainen purki pahaa oloaan minuun. Ystäväni katsoi häntä suu auki. Olimme tosi hämmentyneitä. Kaikki paiskattiin eteeni niin, että kolisi. Olin ihan normaali, ystävällinen oma itseni. En ikinä ole ylimielinen tai hankala asiakas tahallani. Mitään ei ollut tapahtunut,mistä tarjoilija olisi saanut syyn paiskia lautasiani ja läikyttää kahviani, tuijottaa minua vihaisesti toisesta päästä huonetta yms Jäi todella outo olo.
Ystäväni ehdotti, että jospa muistutin jotain naista, jota kohtaan hän oli katkera, vaikka naisen miehen salasuhdetta. En tiedä, naurettiin lopulta koko jutulle,mutta kyllä tuollaiset jäävät mieleen.
Mullekin kävi noin, eri paikassa siis. Sillä erolla että tunnen kyseisen tarjoilijan mutta en tänä päivänäkään tiedä mitä pahaa olen hänelle tehnyt. Tarjoilija oli silloisen mieheni ex-tyttöystävän sisko. Olivat kyllä eronneet jo vuosia ennen kuin minä tulin kuvioihin mukaan, mutta tämä sisko suhtautui minuun aina todella nuivasti. Sinänsä hassua kun sen exän kanssa taas tulin hyvin toimeen :D
Vierailija kirjoitti:
Eräs etäinen nuorempi serkkuni, jonka kanssa en oikeastaan koskaan ollut ollut tekemisissä, liittyi joitakin vuosia sitten someen ja alkoi seurailla minua kaikilla kanavilla. Tykkäili kaikista kuvistani ja kommentoi paljon, laittoi jopa viestiäkin että "hei, ajattelin että olis kiva olla edes tätä kautta tekemisissä". Olin samaa mieltä ja iloinen, että hän oli noin välittömänä ottanut minuun kontaktia. Tykkäilin ja kommentoin hänelle yhtä aktiivisesti takaisin. Tätä jatkui pari vuotta, kunnes aktiivisuus minun suuntaani loppui häneltä kuin seinään. Poisti minut yllättäen jopa Facebookista ja lakkasi seuraamasta minua muilla kanavilla.
Edelleen hän kuitenkin päivitti someaan aktiivisesti ja tykkäili/kommentoi ahkerasti muun muassa siskoni suuntaan. En tiedä suuttuiko hän ja jos suuttui, en kerta kaikkiaan keksi, mistä. Jälkikäteen mietittynä hänen "yhteydenpitonsa" päättyi heti yhden kommenttini jälkeen, kun laitoin hänen muuttoilmoitukseensa Facebookissa "No niin, onnea uuteen kotiin :)" tms. Ei aavistustakaan oliko tuo edes se syy, ja olisiko hän voinut tulkita kommenttini jotenkin väärin. Toivon, että jonain päivänä joku vielä kirjoittaa oppaan somekäyttäytymiseen, siellä on niin paljon sellaista mitä en ymmärrä.
Sellaista opasta ei voi tehdä tai jos joku yrittäisi. siihen tulisi tuhansia sivuja sillä reilut 50 vuotta kun on ihmisten seassa elellyt ja tätäkin ketjua nyt lukenut niin ihminen voi loukkaantua ja suuttua ihan mistä tahansa ja kaikesta :)
Onko kellään muulla sama että kun joku ventovieras tiuskii tai kettuilee, niin itseä alkaa naurattamaan? Siis ihan täysin syyttä alkaa äyskimään tuntemattomalle joka käyttäytyy hyvin. Mulle sattui kaupan kassalla viime viikolla että myyjä tiuskaisi jotain ostoksiini liittyvää. Vastasin iloisesti ja naureskelin maskini takana. Maskeista on paljon muutakin hyötyä, ei vain "koronan estäjänä".
Vierailija kirjoitti:
Huokaisin ylimielisesti mieheni mielestä
Minä huokailin ylimielisesti entisen työkaverin mielestä. Kuulin tämän myöhemmin muilta työkavereilta. Oikeasti olen vain ylipainoinen ja huonokuntoinen, siksi huokailen ihan tahattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään muulla sama että kun joku ventovieras tiuskii tai kettuilee, niin itseä alkaa naurattamaan? Siis ihan täysin syyttä alkaa äyskimään tuntemattomalle joka käyttäytyy hyvin. Mulle sattui kaupan kassalla viime viikolla että myyjä tiuskaisi jotain ostoksiini liittyvää. Vastasin iloisesti ja naureskelin maskini takana. Maskeista on paljon muutakin hyötyä, ei vain "koronan estäjänä".
Mulle on käynyt noin monta kertaa, ja siitähän seuraa vaan lisää ongelmia sitten.
Äitipuoleni suuttui raskaudestani, olin niin nuori (29!) Enkä naimisissa.
Siitäkin vauhkoontui kun meillä oli nimiäiset, ei ristiäisiä ja kieltäytyi tulemasta paikalle ja kielsi isääkin joka ei totellut. Suuttui sitten iskällekin...:D
Vierailija kirjoitti:
Minun sisareni suuttui minulle kun olimme remontoineet kylppärimme ja vessamme. Syy tähän oli että heidän kylppärinsä näyttää nyt huonommalta ja heillä ei ole tällä hetkellä varaa rempata.
Tai kai se syy oli oikeasti se että äitimme oli kehunut onnistunutta remonttiamme siskolleni. En ole varma. Kaksi viikkoa mykkäkoulua takana..
Tämän lajin ihmiset voisivat kasvaa aikuisiksi. Mullakin oli näitä tuttavapiirissä, enkä oikein koskaan uskaltanut kertoa mistään kivoista hankinnoista tai muustakaan, kun muuten muijilla oli heti naama nutturalla. Yksi heistä voivotteli mulle, että millähän saisi keltaisuuden pois vaaleista hiuksista, ja kun kerroin mitä aineita itse käytin, siitäkin otti nokkiinsa. Pahin ehkä oli ex-ystäväni, jonka kanssa piti olla aina samaa mieltä kaikesta, ja vielä yhtä pontevasti, muuten alkoi tiuskiminen ja mykkäkoulu. Ja kyllä, nämä ovat ihan täysikasvuisia keski-ikäisiä naisia.
Minulle suututtiin kerran siitä millaisen onnittelukortin olin valinnut suuttujalle. Kortti oli joku sarjakuva-aiheinen, kuulemma olisi pitänyt olla aikuisempi kortti eikä mikään lasten kortti.
Tuollaiset suuttumiset ja negatiiviset kommentit vaikuttavat kyllä paljon siihen ainakin itsellä millainen on. Luultavasti vieläkin ostaisin sarjakuva-aiheisia kortteja ilman tuota yhtä negatiivista kommenttia.
Vierailija kirjoitti:
Hoitolapseni suuttui kun en osannut piirtää hevosta tarpeeksi hyvin. Haki keittiöstä veitsen ja huusi tappavansa minut. Oltiin kahdestaan lapsen kotona.
Toki outo asia, mistä lapsi suuttui ja tuo käytös pitää saada hallintaan. Mutta tässä ketjussa ei nyt tarkoiteta lapsia (tai kehitysvammaisia, psykoottisesti sairaita jne). Minunkin lapset ovat suuttuneet vaikka mistä, kuten (minulle) siitä että kampaaja leikkasi hiukset sillä tavalla kuin teini itse pyysi, taaperona siitä että ruoka paloiteltiin kuten itse pyysi, siitä että ulkona on kylmä sää jne jne jne. Toki eivät veitsen kanssa heiluneet, mutta esimerkissäsi suurempi ongelma on tuo veitsi kuin suuttumisen syy.
Vierailija kirjoitti:
Harrastan valokuvausta. Kerran sanoin kuvattaville (pariskunta ja lapsi) sovitussa kuvaustilanteessa omasta mielestä small talkina, että näytättepä kuvauksellisilta. En antanut ohjeita, enkä "vuodattanut" kehuja enempää, totesin vain. Suuttuivat että oksat pois. Sitä paitsi kuvauksellisuus, vaikka yhä oli hyvä valo jne. meni siinä ärhentelyssä. En tänäkään päivänä tajua, mistä se reagointi.
Ei ehkä tienneet, mitä se tarkoittaa? Yllättävän monet ymmärtävät monia sanoja hieman väärin. Esim. jos sanotaan, että ei tarvitse pokkuroida, niin tarkoitetaan ettei tarvitse kumarrella, mielistellä. Olen törmännyt, että monet luulevat, että tarkoittaa, ettei pidä niskuroida tms.
Hyvissä käytöstavoissa ei ole mitään tyhmää tai typeryyttä.
Sivistynyt ihminen käyttäytyy toista ihmistä kunnioittaen ja arvostaen hänen työtään ja haluaa toivottaa toiselle hyvää mieltä. On eri asia osaako ihminen ottaa sen vastaan tai tunteeko joku sen tyhmyydeksi kun on jäänyt se puoli kasvatuksesta vähemmälle.
Minä ainakin kohtelen kunnioittaen kaupan kassoja ja arvostan heidän työtään. Ja kun tunnen muutamia heistä, niin tottakai saan tutuille kassahenkilöille toivottaa hyviä päivänjatkoja ym.
Todennäköisesti tyhmäksi tällaisia nimittelevät ovat nuoria aikuisia jotka ovat saaneet vapaan kasvatuksen. Tämäkin on yksi outo asia.
Pidin puoleni kiusaajaa vastaan asiallisesti ja rauhallisesti, sitten poistuin paikalta. Kiusaaja tästä suuttui ja juorusi muille, että minä olen kiukkuinen ihminen joka suuttuu ilman syytä.
Naapuri räyhää siitä kun kerrostalon parkkipaikalla yrittää saada kolattua autopaikan lumet edes jonnekin penkkaan. Tontilla ei hirveästi paikkoja ole ja kun yrität kolata niin ettei kippaisi niitä muiden riesaksi niin tulee huutoa. Ens kerralla työnnän omat lumet niiden ruutuun kun ovat autollaan poissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä hoidan lapsia ja tällä kyseisellä perheellä olin käynyt noin vuoden verran silloin tällöin. Tähän kuului pianon ja saksan opettaminen. No kerran kun menin niin heillä oli mikro hajonnut, olivat hommanneet uuden, mutta eivät osanneet käyttää sitä. No sattui että olin ostanut meille saman laitteen kuukautta aikaisemmin joten asensin kellot ja näytin miten se toimii.
Tämä nainen sitten raivostui siitä että minulla, alamaisella, oli myös varaa 500€:n mikroon. Syytteli varkaaksi ja vaikka mitä. He maksoivat minulle 60€/h mutta ilmeisesti se ajatus että palkollisella oli varaa samaan mikroon katkaisi aasin selän.
Enkä edes tee tuolla mikrolla muuta kuin poppareita pari kertaa kuussa.
60 euroa tunnissa. Mistä noin mahtavan palkan saa? Lasten katsomisesta ja pianon soiton opettamisesta?
Tulin tosi hyvin juttuun erään kurssikaverin kanssa. Kaikenlaista läppää tuli heitettyä, kaksimielisyyksiä myöten, oli samantyyppisiä kiinnostuksenkohteita jne. Temperamenttinen kaveri oli kyseessä, sen kyllä huomasin, ja välillä vähän ailahtelevan oloinen.
Eräänä aamuna kahvikupposen ääressä heitin harmittomasti: "No mitäs Järvisen muijan pojan aamuun kuuluu?" (nimi muutettu). Tyyppi suuttui silmittömästi. Vielä myöhemminkin samana päivänä sähisi minulle, kuinka kuulemma vihaan häntä?!
Tämä ei edes ollut mikään "suuttumisennätys" kyseisellä kurssilla. Kuulin erään toisen, ujon oloisen kaverin napsahtaneen kesken ryhmäpalaverin. Oli alkanut hakata nyrkillä pöytää ja uhannut tappaa (!) jonkun.
Pitkäaikaistyöttömiä on moneen lähtöön. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitolapseni suuttui kun en osannut piirtää hevosta tarpeeksi hyvin. Haki keittiöstä veitsen ja huusi tappavansa minut. Oltiin kahdestaan lapsen kotona.
Toki outo asia, mistä lapsi suuttui ja tuo käytös pitää saada hallintaan. Mutta tässä ketjussa ei nyt tarkoiteta lapsia (tai kehitysvammaisia, psykoottisesti sairaita jne). Minunkin lapset ovat suuttuneet vaikka mistä, kuten (minulle) siitä että kampaaja leikkasi hiukset sillä tavalla kuin teini itse pyysi, taaperona siitä että ruoka paloiteltiin kuten itse pyysi, siitä että ulkona on kylmä sää jne jne jne. Toki eivät veitsen kanssa heiluneet, mutta esimerkissäsi suurempi ongelma on tuo veitsi kuin suuttumisen syy.
No siis jos me jätettäisiin mielenterveyshäiriöisten suuttumiset pois, tässä ketjussa olisi tosi vähän viestejä :D
Joskus 20 vuotta sitten esiteinien tyttöjen harrasteena olivat virtuaaliset hevostallit, eli nettisivut, joilla esiteltiin kauniita hevoskuvia ja pidettiin vieraskirjaa.
Seurustelin naisen kanssa, jolla oli tällainen esiteini. Koodasin sitten viikonlopun virtuaalitallia, ja mikään ei kelvannut. Auta armias jos joku linkitetty kuva ei heti vilahtanut ruutuun, ovet paukkuivat ja niskojaan nakkeli ja nimitteli paskaksi. Vaati myös, että äitinsä ja minä istumme sunnuntaiaamuna hänen kanssaan salkkareita katsomassa.
Suhde ei kestänyt kovin pitkään ja salkkareita en ole koskaan katsonut tämän jälkeen.
Pari vuotta sitten eräs ulkomailla asuva ystäväni (ei koskaan oltu tavattu kasvokkain, pelkästään videopuhelut yms) suuttui kovasti kun ostin koiranpennun kasvattajalta. Hänen mielestään minun olisi pitänyt pelastaa kadulta koditon koiranpentu.
Yritin siinä sitten selittää että suomen kaduilla harvemmin kodittomia koiranpentuja liikkuu, meillä ei ole kulkukoiralaumoja. Heilläpäin katukoiralaumat oli ihan arkipäivää.