Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhien viha tuli tutkijalle yllätyksenä

Vierailija
06.01.2019 |

Hesarin kyselytutkimus paljasti niukkuudessa elävien toivottomuuden ja samaan aikaan poliisi varustautuu uusilla konepistooleilla ja panssariautoilla. Tämä on ajan kuva Suomesta.

"Tutkija Sakari Kainulainen Diakonia-ammattikorkeakoulusta sanoo, ettei ole aiemmin törmännyt tutkimuksissa yhtä massiiviseen itsetuhon ja vihan määrään."

Miten ihmeessä Suomessa tätä ilmiötä ei tiedetä! Tämä yhteiskunta yllättää minutkin tietämättömyydellään. Miksi ei ole säännöllisiä tutkimuksia "yhteiskuntaraivosta"?

"Umpikujan kokemus herättää hyvinvoivassa maassa suuria tunteita, myös raivoa. HS:n kyselyyn tuli vastauksia, joissa uhkaillaan väkivallalla poliitikkoja, päättäjiä, rikkaita – sellaisia kirjoituksia ei voi julkaista."

Ranskassa viha purkautui, kun Pariisissa autot paloivat kadulla.

”Toiset vain kiristävät vyötä, kun toisille annetaan yli äyräiden. Ranskassa ei ole enää sosiaaliturvaa

http://jormanordlin.puheenvuoro.uusisuomi.fi/266990-koyhien-viha-tuli-t…

Kommentit (602)

Vierailija
341/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuuta omista valinnoista kirjoitti:

"Ollaan menossa vihaisina barrikadeille valtiota vastaan..."

KÄSITTÄMÄTÖNTÄ.

Jonkinlainen alkeellinen yhteiskuntaopinopetus kouluihin jo 1. luokalta, kiitos.

Voisivatko aikuiset ihmiset alkaa ymmärtää, ettei valtiolla ole mitään velvollisuutta heitä elättää?

Jos opiskelet alaa, jolla ei ole töitä, eikö se ole oma vika? Jos opiskelet kaksi tutkintoa, etkä saa töitä, onko se yliopiston vika tai jälleen valtion vika? 

Mikä ihme tässä on, ettei oteta vastuuta omista valinnoista?

Ei tarvitse kuin seurata aikaansa, joka mediassa olevia tutkimuksia ja ennusteita siitä, mitkä alat ovat katoamassa ja mitkä kasvamassa. Valitse / vaihda alaa sen mukaan, missä väkeä tarvitaan. As simple as that. Koulutus on PERÄTI ILMAISTA SUOMESSA.

Jos työtä ei ole omalla paikkakunnallasi, voit muuttaa. Et ole puu, joka on juurtunut yhteen paikkaan. Ihminen voi muuttaa. Miten sata vuotta sitten ihmiset lähtivät valtameren yli, ilman nykyisiä matkustus- ja yhteydenpitomahdollisuuksia työllistymään ja nyt vaan nökötetään paikallaan ja odotetaan, että valtio (= muut kanssakansalaiset) elättävät, maksavat asumisen, jne.?

Vanha tarina: Alkoholisti-isällä oli kaksi poikaa. Toisesta tuli alkoholisti. Toisesta absolutisti. Kun 1. pojalta  kysyttiin, miksi hänestä tuli alkoholisti, vastaus oli: "Koska isäni oli alkoholisti." Kun 2. pojalta kysyttiin, miksi hänestä tuli absolutisti, vastaus oli: "Koska isäni oli alkoholisti." VALINTOJA.

Onko liian helpoksi tehty jäädä työttömäksi, kun ollaan sitä jo 3. sukupolvessa...?

Nyt on moni asia tehty liian helpoksi, myös kouluissa, kun ei ole edes arvosanoja eli kenenkään ei tarvitse tavoitella mitään, vaan mennään helpoimman kautta. Silloin jää uupumaan myös yrittämisen asenne, oma-aloitteisuus, tavoitteellisuus, omassa elämässä eteenpäin menemisen mahdollisuus & samalla se hyvä fiilis onnistumisista.

Suomessa on suorastaan hyve, että kaikki olisivat mahdollisimman tasapäisiä. Tässä ammutaan omaan nilkkaan, koska kokonaiset sukupolvet jätetään kannustamatta ottamaan itse oman elämänsä ohjaksista kiinni. Luonnollinen pikkupakko oman toimeentulon eteen tekisi ihan terää. Ei olisi aikaa syrjäytyä ja masentua, jos olisi pienestä asti selvää, normaalia ja tavoiteltavaa, että itse on itsensä eteen tehtävä töitä. Pitää AINA olla kannattavaa ottaa työ vastaan. Se luo myös terveelliset rutiinit, ihminen pääsee osaksi työyhteisöä (sosiaalinen puoli), saa mielihyvää palkasta, jonka on itse ansainnut.

Poikkeuksena ovat kansalaiset, joita on kohdannut sairaus, vammautuminen, tms., mikä todella vie täyden työkyvyn. Tässä kohtaa hyvinvointiyhteiskunta on auttajana tarpeen.

Lisäksi ISO POINTTI on se, että Suomessa missataan lahjakkaiden lasten potentiaali. Se potentiaali, joka veisi maatamme eteenpäin eri aloilla. On hallaa KAIKILLE, kun tasapäistetään liikaa. Lahjakkaat, innovatiiviset, yritteliäät ihmiset työllistyvät + luovat yrityksiä > työpaikkoja myös muille. 

Yrittäjyys SUUREEN KUNNIAAN! Vain sitä kautta, perusteellisen asennemuutoksen kautta saadaan nyt pienimmistä lapsista, tarhalaisista ja alakoululaisista kasvatettua ihan eri asenteella varustettuja kansalaisia, jotka miettivät, mitä hyvää he voivat tälle maalle, omalle perheelleen, itselleen tehdä, eikä olla valittamassa ja käsi ojossa vaatimassa sen seitsemää tukea. 

Ollaan kiitollisia ja ylpeitä tästä hienosta Suomen maasta ja sen tarjoamista uskomattomista palveluista!

Tuo alkoholistijuttu nyt oli kyllä aika kaukaa haettu.

Nykyään jo tiedetään että alkoholisti on perinyt sairautensa (sairaushan alkoholismi on) jommalta kummalta vanhemmaltaan. Mikään oma valinta se ei siis ole. Tietysti itse täytyy tehdä se työ sairauden kanssa kamppaillessa ja raittiiksi pääsemiseksi mutta sillä toisella veljellä ei ollut sitä geeniä, niin yksinkertaista.

Muutoinkin kirjoituksesi osoittaa vain sen että melko hyvissä olosuhteissa olet saanut kasvaa ja elää elämääsi. Silloin on niiiiin helppoa syyttää muita joita ei ole arpa heittänyt yhtä hyvään tilanteeseen.

Sinulle olisi ihan hyvä kokeilla jonkun todella huonossa elämäntilanteessa olevan elämää sanotaanko puoli vuotta. Ehkäpä mieli muuttuu.

Tjaa, itse en ole perinyt juoppoutta saati sitten alkoholismia kummaltakaan vanhemmaltani (jotka molemmat joivat liikaa, toinen tosin paljon enemmän), en myöskään koskaan nähnyt isovanhempia kännissä ja muutenkin noiden elämä meni siihen malliin ettei siihen mikään räkäkännäys olisi sopinut joten en tiedä mistä se juopompi vanhempi on tapansa perinyt. Eli se siitä juoppouden periytymisestä.

Veikkaan että juoppovanhempani valitsi ihan itse tiensä joskus nuorena. 

Ai niinkö että koska tiedät yhden tapauksen jossa vaikka vanhemmat eivät juoneetkaan niin lapselle kehittyi alkoholismi niin tämä ehdottomasti todistaa että alkoholismin kanssa geeneillä ei ole mitään tekemistä.

Minun isoisoisäni poltti tupakkaa 77 vuoden ajan eli 15-vuotiaasta 92-vuotiaaksi eikä saanut mitään tupakointiin liittyvää sairautta, ei syöpää, ei keuhkosairauksia eikä infarktejakaan, kuoli vanhuuttaan lopulta, 92-vuotiaana saatu keuhkokuume lopulta vei. Eli se siitä tupakoinnin vaarallisuudesta ja haitoista, eihän tuolle isoisoisällenikään tullut siitä mitään. Tämä todistaa aukottomasti että tupakointi ei aiheuta syöpää, keuhkoahtaumatautia tai sydän- ja verisuonisairauksia. Niinkö?

Väestötutkimuksissa, esimerkiksi kaksos- ja adoptiotutkimuksissa, alkoholiriippuvuuden perinnöllinen tausta onkin toistuvasti osoitettu. Perinnöllinen tausta, siis yksilön vanhemmiltaan perimät geenit, selittävät noin puolet sairastumisriskistä.

Vaikka perimä vaikuttaa alkoholiriippuvuuden ilmenemiseen, ei ole olemassa yksittäistä alkoholiriippuvuuden geeniä, joka tuottaisi sairauden ympäristötekijöistä riippumatta. Siksi puhutaan mieluummin useista geeneistä, joiden yhdistelmä lisää yksilön riskiä sairastua alkoholiriippuvuuteen altistavissa olosuhteissa. Tällaisia ympäristön riskitekijöitä ovat esimerkiksi varhaislapsuuden traumaattiset kokemukset. Siten alkoholiriippuvuuteen sairastuminen on aina perintö- ja ympäristötekijöiden vuorovaikutuksen tulos.

Koska alkoholiriippuvuuden kehittymisen katsotaan olevan pitkälti aivoperäistä, onkin luultavaa että lukuisat aivotoimintojen perusprosesseihin liittyvät geenit välittävät myös riippuvuusriskiä. Esimerkiksi alkoholin kohdeproteiinit aivoissa sekä useat motivaation ja emootioiden säätelyyn osallistuvien välittäjäainejärjestelmien geenit on yhdistetty alkoholiriippuvuuteen.

Juttusi koskee ehkä näitä katujuoppoja jotka vetää Sinolia.  

Suomalainen punikki työtön sen sijaan tykkää maata himassa ja imeä bissee, koska muut maksaa ja töissäkäynti on kurjaa. 

Vierailija
342/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orja kirjoitti:

Kyllä minäkin, maisterisihminen ja hyvän lapsuuden ja nuoruuden elänyt, olen tullut raivokkaaksi työttömyyteni myötä.

Vaikka kuinka yrittänyt olenkin, niin ei sitä palkita mitenkään. Kaikki opiskelu, hyvät arvosanat ja työnteko ovat menneet osaltani kankkulan kaivoon. Eläkekertymääni en edes halua katsoa. Duunarivanhemmillani on sentään ollut työtä koko elämiensä ajan, mutta minulla ei. Pelkkää pätkätyötä ja työharjoittelu-paskaa puoli-ilmaiseksi. Vihaan yhteiskunatamme ahneutta ja muiden hyväksikäyttöä.

Olen katkera ja valmis barrikadeille. Minulla ei ole enää mitään menetettävää.

sama, olisin voinut kirjoittaa sanasta sanaan tämän. Koulutus, hyvät arvosanat, kiltteys, ahkeruus.. näillä kaikilla voin pyyhkiä persettä. Työt ja virat menee kovaäänisille minä-minä ihmisille, joilla on suhteita, iskä järkkää, setä järkkää jne...

Silti, en varmaan jaksa nousta barrikadeille, olen alistunut köyhyyteen ja osattomuuteen, en osaa edes kommunikoida näiden suhteilla pelailijoiden kanssa, tuntisin itseni vaan kuitenkin pieneksi ja ulkopuoliseksi, jos johonkin pääsisin :/ 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismi on yhtä voimakkaasti perinnöllinen sairaus kuin kakkostyypin diabetes eikä alkoholismiin taipuvainen kykene hallitsemaan juomistaan eikä sille itse mitään voi, ei kukaan rupea yhtäkkiä alkoholistiksi siten että joku aamu herää ja päättää ruveta alkoholistiksi. Alkoholismiin taipuvaisilla aiheuttaa alkoholi paljon enemmän mielihyvää ja voimakkaamman nousuhumalan sekä toisaalta pahemmat vieroitusoireet, joiden takia juomista on usein pakko jatkaa. Jos ei alkoholista ja sen aiheuttamasta humalatilasta nauti niin helppoahan sitä on olla juomatta, helppoa on lopettaa sellainen toiminta josta ei tykkää. Helppoahan se on lopettaa juominen myös jos ei tule sellaista krapulaa että sitä ei kykene sietämään ja jonka tietää helpottavan parilla ryypyllä aamulla. Alkoholismin kehityttyä on alkoholin käytön hallinta kokonaan menetetty ja alkoholisti juo elääkseen ja elää juodakseen. Kun yhteiskunta kerran tätä päihdettä myy ja se on laillinen päihde jota saa ostaa mielinmäärin 18 v. täytettyään niin tulee yhteiskunnan sitten hoitaa yksilöt joille tästä päihteestä haittoja aiheutuu. Vai onko se niin että on OK myydä ja pitää laillisena päihdettä jotta jotkut voivat sitä nauttia vaikka se aiheuttaa osalle ihmisistä sen että osa menettää koko elämänsä, avioliittonsa, autonsa, ammattinsa ja asuntonsa tuon takia että osa joille se ei ole ongelma perimän ansiosta voivat ryypätä? Miksi sitten kaikki päihteet eivät ole sallittuja? Osa pystyy käyttämään kohtuudella heroiinia ja kokaiinia ja amfetamiiniakin, osalle niistä tulee ongelmia ja riippuvuutta. Nyt sen tähden ettei näistä tulisi kenellekään ongelmia eikä ainakaan siinä mittakaavassa yhteiskunnassa kuin tulisi jos nekin olisivat laillisia on ne päätetty pitää laittomina. Vaikka osa voisi näitäkin nautiskella ongelmitta. Mikä tahansa järkevä yhteiskunta joko sallisi kaikki päihteet tai kieltäisi ne kaikki. Joka tapauksessa jos alkoholia halutaan laillisesti myydä vaikka sen tiedetään aiheuttavan mieletöntä kärsimystä ja kustannuksia yhteiskunnalle niin tulee sen aiheuttamista ongelmista vastata sen yhteiskunnan joka sen päihteen käytön sallii vapaasti.

Mäkin saan erittäin voimakasta mielihyvää monista asioista, kuten vaikka masturboinnista. En kuitenkaan tee sitä jatkuvasti koska se olisi tyhmää ja töissäkin pitää ehtiä käymään.  Alkoholisti on heikko ihminen jolta puuttuu itsekontrolli, hän juo mieluummin viinaa kuin kohtaa ankeuden olla selvinpäin. 

No et varmaan saa masturboinnista yhtä suurta mielihyvää kuin alkoholisti alkoholista. Vai elätkö masturboidaksesi ja masturboitko elääksesi?

Aivan varmasti saan ja vielä jopa suurempaa.  Orgasmihakeutuvuus on huomattavasti kovempaa kuin viinan perässä juokseminen.  

Kuka tahansa alkoholisiti voi muuten parantua ja olla juomatta alkoholia. Eikä muuten edes ikinä sairastu jos ei juo alkoholia.  Oma valinta.   Narkomaaniksikaan ei tule paitsi jos käyttää huumeita. 

Vierailija
344/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla edes köyhä, tuo hallituksen rosvous kansalta raivostuttaa muutenkin. Joka tanan vero noussut 4 vuotta peräkkäin ja verorahat sekä valtion omaisuus valuu keinottelijoille ja hyvä veli järjestöille.

Iltiksessä hyvä juttu taas kaivoslaista.

Ulkomaisten kaivosfirmojen ”sikailu” uhkaa helpottua entisestään - Suomi houkuttelee kansainvälisiä yhtiöitä, mutta valvonta heikkenee.

Elinkeinoministeri Mika Lintilästä seuraavan hallituksen tulee pohtia, tulisiko käyttöön ottaa alan toimijoilta kerättävä rahasto mahdollisten ympäristövahinkojen kattamiseksi. Myös kaivosveron mahdollisuutta voitaisiin hänestä selvittää.

Onko Tämä Lintilä aivan sekaisin päästään?

Pitäisikö verottaa?

Mitä vit"tua?

Tämä, tämä ja tämä. Koko ajan hoetaan kestävyysvajetta ja valtionvelkaa ja julkisen sektorin menoja, mutta millään ei älytä tai haluta korjata sitä, että hyvinvointivaltio vuotaa miljoonien edestä juuri tällaisissa kohdissa. Ulkomaille lahjoitetaan Suomesta kaikki arvokas, hyvä ettei oikein makseta siitä hyvästä, että joku tulee perustamaan kaivoksen ja pistämään kaiken p*kaksi. 

Toinen samanlainen on esim. Caruna. Hollantilaisyhtiö vetää Suomesta massiiviset voitot, sähkönsiirtomaksut ovat tapissa, mutta yhtiö maksaa tänne ehkä jonkin roposen veroa. Samaan aikaan sen pienituloisen työssäkäyvän on haettava asumistukea, että saa joka vuosi kasvavat asumismenonsa katettua. 

Sinne ne rahat menee. Ja politiikan viisaat eivät tätä tajua, vaan toivovat tätä lisää.

Miksi Suomi ei enää välitä suomalaisista ja suomalaisten edusta?

Tätä minä todellakin ihmettelen ja minua ahdistää tämän kansakunnan TYH"MYYS.

Vierailija
345/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orja kirjoitti:

Kyllä minäkin, maisterisihminen ja hyvän lapsuuden ja nuoruuden elänyt, olen tullut raivokkaaksi työttömyyteni myötä.

Vaikka kuinka yrittänyt olenkin, niin ei sitä palkita mitenkään. Kaikki opiskelu, hyvät arvosanat ja työnteko ovat menneet osaltani kankkulan kaivoon. Eläkekertymääni en edes halua katsoa. Duunarivanhemmillani on sentään ollut työtä koko elämiensä ajan, mutta minulla ei. Pelkkää pätkätyötä ja työharjoittelu-paskaa puoli-ilmaiseksi. Vihaan yhteiskunatamme ahneutta ja muiden hyväksikäyttöä.

Olen katkera ja valmis barrikadeille. Minulla ei ole enää mitään menetettävää.

sama, olisin voinut kirjoittaa sanasta sanaan tämän. Koulutus, hyvät arvosanat, kiltteys, ahkeruus.. näillä kaikilla voin pyyhkiä persettä. Työt ja virat menee kovaäänisille minä-minä ihmisille, joilla on suhteita, iskä järkkää, setä järkkää jne...

Silti, en varmaan jaksa nousta barrikadeille, olen alistunut köyhyyteen ja osattomuuteen, en osaa edes kommunikoida näiden suhteilla pelailijoiden kanssa, tuntisin itseni vaan kuitenkin pieneksi ja ulkopuoliseksi, jos johonkin pääsisin :/ 

Oot kouluttanut itses väärälle alalle. Kokeile vaikka siivousta vai onko kaikki ulkomaalaiset vienyt ne duunit jo?   Voi voi, oma vikanne sekin. 

Vierailija
346/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoli pois kirjoitti:

Ei pleikan ja runkun parissa syrjäytyneistä ole kadulle mieltään osoittamaan.

Onko se syy kohdella heitä ala-arvoisesti?

Ai kuten maksaa vastikkeettomasti suuria summia rahaa joka kuukausi.  Nekin rahat on kerätty työssäkäyviltä ihmisiltä ja yrittäjiltä. 

Miksi tänne otetaan ihmisiä aavikolta, jotka ovat pelkkä rasite?

Vierailija
347/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksi yhteiskunta ei voisi avoimesti välittää kansalaisistaan. Miksei sitä viestiä voi välittää ja toteuttaa myös, että me olemme Suomi, me suomalaiset yhdessä. Ihan oikeasti eikä vaan vaalipuheissa. Tunnen paljon ihmisiä, ja uskallan väittää että muutamia poikkeuksia lukuunottamatta useimmat ihmiset haluavat toisilleen hyvää. Miksei tätä valtavaa voimavaraa tunnusteta ja juhlisteta? Miksi vain ne kaikkein epäempaattisimmat tuomitsijat ja besserwisserit pääsevät aina ääneen?

Vierailija
348/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toiset vain kiristävät vyötä, kun toisille ANNETAAN yli äyräiden"

Tuo kertoo paljon tuonkn kirjoituksen tasosta. Eli mukamas niille elämässään toimeen tuleville näiden nahjusten mukaan ANNETAAN kaikki ja heille ei.

Vierailija
349/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi yhteiskunta ei voisi avoimesti välittää kansalaisistaan. Miksei sitä viestiä voi välittää ja toteuttaa myös, että me olemme Suomi, me suomalaiset yhdessä. Ihan oikeasti eikä vaan vaalipuheissa. Tunnen paljon ihmisiä, ja uskallan väittää että muutamia poikkeuksia lukuunottamatta useimmat ihmiset haluavat toisilleen hyvää. Miksei tätä valtavaa voimavaraa tunnusteta ja juhlisteta? Miksi vain ne kaikkein epäempaattisimmat tuomitsijat ja besserwisserit pääsevät aina ääneen?

No yleensä se halu siihen välittämiseen loppuu monelta kun pitäisi omaa rahaa siihen alkaa käyttää. Tietysti on helppo vaatia sitä tehtäväksi toisten rahoilla.

Vierailija
350/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtöntä rangaistaan kaksinkertaisesti. Siinä kohdassa kun heitetään ulos työmarkkinoilta eikä onnistu sinne pääsemään takaisin eli häviää kilpailussa ja sitten vielä haukutaan ja nöyryytetään. Työttömyys on kuin vankilassa olisi kehoitan kokeilemaan.

Mikset perusta toiminimiyritystä ja ala myymään tuota huippuosaamistasi, jonka olet ilmaisella koulutuksella hankkinut? 

Mihin sä sitä ventovierasta yrittäjää siihen väliin tarvitset?  Ei hän ole vastuussa sun elämästäsi, sinä olet ihan itse. 

Liian iso riski. Voi tippua aivan pohjalle ilman mitään "turvaverkkoja". Siinä se syy.

Vierailija
351/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/05/19/finpro-tutki-1-322-ulkomaista-…

Tässä kattavampi lista ulkomaille myydyistä suomalaisfirmoista. Surullista. Silmät pitäis avautua millä polulla suomi kulkee.

Ylen pitäis tehdä tutkimus kuinka monta työpaikkaa noilla yrityskaupoilla suomesta hävisi ja jos jäi suomeen miten kävi palkoille?

Kuinka moni näistä yrityksistä oli valtion tai kuntien omistamia? 

Vierailija
352/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekis joka iikalle hyvää olla vaikka 1,5 vuotta työttömänä minimituella ja ilman tietoa pääseekö enää töihin, mihinkään.

Tienaisin työttömänä puolta paremmin kuin nyt ollessani täystyöllistetty. 

Työttömät voisivat kokeilla joskus yrittäjän elämää ja purnata sen jälkeen. 

-Yrittäjä 

Eli onko sun tulot nyt alle 400e/kk? Ethän sinä tuollaisista tuloista edes paljon veroja maksele. Eihän tuo edes ole mikään yritys vaan ennemminkin harrastustoimintaa.

Tuloni saattaa olla ihan NOLLAkin euroa kuukaudessa. 

Huomaan ettet oikein tiedä yrittämisestä mitään.  En minä tosiaan tuloaveroa maksakaan vuodessa hirveästi mutta ALV maksan joka kuukausi 500-1000 euroa. 

Yritystoimintaa ei katsota tulojen mukaan. Katsos kun jotkut yritykset saattaa tehdä tappiota jopa vuosia vaikka niillä olisi miljoona liikevaihto. 

Milestäni kaltaistesi henkilöiden jotka eivät ymmärrä edes yrittämisen alkeita ei kannattaisi asiasta kommentoida. 

Jännä, miten katkeria köyhät pienyrittäjät tuntuvat olevan köyhälle työttömälle/duunarille. Itsehän oikein omalla esimerkilläsi teet selväksi, että yrittäjyys on huono valinta.

Voit aina pistää sen yrityksesi pakettiin, jos se noin ahdistaa.

Miksi vihoittelet muille kanssasi samanlaisessa tilanteessa oleville? Mikset vaikka niille, jotka eivät suo pienyrittäjille mitään apua eikä sosiaaliturvaa. Esim. vihreät ja vasemmisto ajavat perustuloa, jonka saisit sinäkin. Esim. kokoomus ja persut ajaa sinulle korkeintaan jotain vastikkeellista yleistukea, jos sitäkään. Mieti tarkkaan ketä äänestät keväällä.

En minä kaipaa sosiaaliturvaa vaan sitä Sinäkin lopetat niiden kiinanpaskojen ostamisen ulkomailta.  Kyllä se on niin että muut täällä on rutisseet enkä minä. 

Yrittäjyys on varmaan sulle huono valinta koska olet laiska etkä halua edes yrittää elättää itseäsi ja lisäksi ajattelet pelkkää rahaa.  

Yrittäjille voisi toki maksaa starttirahaa pidempään ja enemmän,,,, ja sen voi rahan voisi leikata ulkomaalaisilta ja jos se ei sulle sovi niin sitten työttömiltä. 

--terveisin entinen pitäaikaistyötön, nykyinen yrittäjä 

Vierailija
353/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vihervasemmisto haluaa että Suomi toimii koko maapallon sosiaalitoimistona ja että ulkomaalaisilla on samat ja jopa paremmat edut kuin suomalaisilla. 

Emme tule ikinä pääsemään sopuun. 

Vierailija
354/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskaduuni on työttömien itse keksimä termi, jolla ilmeisesti rakennetaan omaa itsetuntoa.

Me lääkärijuristit olemme täysin riippuvaisia lähihoitajan, siivoojan, kauppakassikerääjän ym. ym. työpanoksesta. Ostaisimme enemmänkin palveluja jos: i) palkasta ei verotettaisi 50% pois ja ii) palvelusta yli 50% menisi työntekijälle, eikä veroihin, sivukuluihin ja veroparatiisiyhtiöihin. Nykyään kannattaa hoitaa nämä palvelut itse, vaikka bruttotulo olisi 8000€/kk.

Eli yhteiskunnan kulurakenteita on muutettava niin, että uusi työpaikkoja syntyy ja työnteko muuttuu kannattavammaksi

Siis varakkaan haluaisit vain saada palvelijoita halvemmalla.

Kyllä verotus ja palkan sivukulut ovat tärkeitä, kun niistä menee rahaa juurikin niille, joilla töitä ei ole ja niille, jotka ovat eläkkeellä.

Eihän tuo edellinen sellaista sanonut. Hänhän haluaisi, että käyttämällä jotain palvelua palvelun tehnyt työntekijä eli se "palvelija"  saisi enemmän kuin puolet siitä, mitä asiakas maksoi. Eli nimenomaan haluaa, että "palvelijan" taskuun tulisi enemmän rahaa, jolloin myös palvelijan ostovoima kasvaisi. 

Se palvelija voi saada enemmän kuin puolet siitä mitä asiakas maksaa jos hän on yksinyrittäjä, jolla on hyvin pienet kulut yritystoiminnastaan.

Noin puolet siitä asiakkaan maksamasta summasta menee byrokratiaan, veroihin ja yrityksen muihin kuluihin.

Puolet menee kokoomuslaisten ja keskustalaisten välistävetäjien, varkaiden ja muiden loisien elämän ylläpitoon. "Laillisia" rikollisia pitää elättää.

Vierailija
355/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on maailman paras valtio kouluttaa itsensä ja nostaa itse itsensä saappaanrakseista ylös suosta. Jos ei täällä pärjää niin ei kyllä missään.

Jos vässykät haluavat vihata jotain niin vihatkoon itseään kun eivät ole koskaan viitsineet tehdä mitään oman hyvinvointinsa eteen. Kuka on tuhlannut heidän rahansa, ja kuka on juonut ne viinat? Ei varmasti ole päättäjät eikä kadulla kävelevät kanssaihmiset.

Tähän asti on ollutkin.

Nyt Suomeen ollaan ajamassa suuren maailman tyylistä huono-osaisuutta ja tuloeroja. Se on kylmää kyytiä niille heikommille.

Koko 2000 luvun Suomi ei ole maa jossa koulutuksella olisi mitään merkitystä suhteessa pärjäämiseen. Ahneiden kpäisten päättäjien terr rorisoima maa tämä' on. Työpaikat on ajettu alas ja kansaa vedätetään valheisiin perustuvalla propagandalla, kuten tuo kirjoittaja jolle vastasit.

Vierailija
356/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtöntä rangaistaan kaksinkertaisesti. Siinä kohdassa kun heitetään ulos työmarkkinoilta eikä onnistu sinne pääsemään takaisin eli häviää kilpailussa ja sitten vielä haukutaan ja nöyryytetään. Työttömyys on kuin vankilassa olisi kehoitan kokeilemaan.

Mikset perusta toiminimiyritystä ja ala myymään tuota huippuosaamistasi, jonka olet ilmaisella koulutuksella hankkinut? 

Mihin sä sitä ventovierasta yrittäjää siihen väliin tarvitset?  Ei hän ole vastuussa sun elämästäsi, sinä olet ihan itse. 

Liian iso riski. Voi tippua aivan pohjalle ilman mitään "turvaverkkoja". Siinä se syy.

Jaa, mä kun luulin sun tekseistä että työttömät on jo pohjalla ja olisivat valmiita tarttumaan haasteisiin.  LOL. 

Olet siis pelkuri. Voithan sä sieltä kunnalta tai yksityiseltäkin potkut saada.... tai eiköhän liitto sen yrityksen konkurssiin ajaisi kostoksi mutta kuitenkin.... 

Vierailija
357/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KÄSITTÄMÄTÖNTÄ.

Jonkinlainen alkeellinen yhteiskuntaopinopetus kouluihin jo 1. luokalta, kiitos.

Voisivatko aikuiset ihmiset alkaa ymmärtää, ettei valtiolla ole mitään velvollisuutta heitä elättää?

Jos opiskelet alaa, jolla ei ole töitä, eikö se ole oma vika? Jos opiskelet kaksi tutkintoa, etkä saa töitä, onko se yliopiston vika tai jälleen valtion vika? 

Ei tarvitse kuin seurata aikaansa, joka mediassa olevia tutkimuksia ja ennusteita siitä, mitkä alat ovat katoamassa ja mitkä kasvamassa. Valitse / vaihda alaa sen mukaan, missä väkeä tarvitaan. As simple as that. Koulutus on PERÄTI ILMAISTA SUOMESSA.

Jos työtä ei ole omalla paikkakunnallasi, voit muuttaa. Et ole puu, joka on juurtunut yhteen paikkaan. Ihminen voi muuttaa. Miten sata vuotta sitten ihmiset lähtivät valtameren yli, ilman nykyisiä matkustus- ja yhteydenpitomahdollisuuksia työllistymään ja nyt vaan nökötetään paikallaan ja odotetaan, että valtio (= muut kanssakansalaiset) elättävät, maksavat asumisen, jne.?

Vanha tarina: Alkoholisti-isällä oli kaksi poikaa. Toisesta tuli alkoholisti. Toisesta absolutisti. Kun 1. pojalta  kysyttiin, miksi hänestä tuli alkoholisti, vastaus oli: "Koska isäni oli alkoholisti." Kun 2. pojalta kysyttiin, miksi hänestä tuli absolutisti, vastaus oli: "Koska isäni oli alkoholisti." VALINTOJA.

Onko liian helpoksi tehty jäädä työttömäksi, kun ollaan sitä jo 3. sukupolvessa...?

Nyt on moni asia tehty liian helpoksi, myös kouluissa, kun ei ole edes arvosanoja eli kenenkään ei tarvitse tavoitella mitään, vaan mennään helpoimman kautta. Silloin jää uupumaan myös yrittämisen asenne, oma-aloitteisuus, tavoitteellisuus, omassa elämässä eteenpäin menemisen mahdollisuus & samalla se hyvä fiilis onnistumisista.

Suomessa on suorastaan hyve, että kaikki olisivat mahdollisimman tasapäisiä. Tässä ammutaan omaan nilkkaan, koska kokonaiset sukupolvet jätetään kannustamatta ottamaan itse oman elämänsä ohjaksista kiinni. Luonnollinen pikkupakko oman toimeentulon eteen tekisi ihan terää. Ei olisi aikaa syrjäytyä ja masentua, jos olisi pienestä asti selvää, normaalia ja tavoiteltavaa, että itse on itsensä eteen tehtävä töitä. Pitää AINA olla kannattavaa ottaa työ vastaan. Se luo myös terveelliset rutiinit, ihminen pääsee osaksi työyhteisöä (sosiaalinen puoli), saa mielihyvää palkasta, jonka on itse ansainnut.

Poikkeuksena ovat kansalaiset, joita on kohdannut sairaus, vammautuminen, tms., mikä todella vie täyden työkyvyn. Tässä kohtaa hyvinvointiyhteiskunta on auttajana tarpeen.

Lisäksi ISO POINTTI on se, että Suomessa missataan lahjakkaiden lasten potentiaali. Se potentiaali, joka veisi maatamme eteenpäin eri aloilla. On hallaa KAIKILLE, kun tasapäistetään liikaa. Lahjakkaat, innovatiiviset, yritteliäät ihmiset työllistyvät + luovat yrityksiä > työpaikkoja myös muille. 

Yrittäjyys SUUREEN KUNNIAAN! Vain sitä kautta, perusteellisen asennemuutoksen kautta saadaan nyt pienimmistä lapsista, tarhalaisista ja alakoululaisista kasvatettua ihan eri asenteella varustettuja kansalaisia, jotka miettivät, mitä hyvää he voivat tälle maalle, omalle perheelleen, itselleen tehdä, eikä olla valittamassa ja käsi ojossa vaatimassa sen seitsemää tukea. 

Ollaan kiitollisia ja ylpeitä tästä hienosta Suomen maasta ja sen tarjoamista uskomattomista palveluista!

Huoh. Työpaikkoja luodaan kehitysmaihin, eikö se jo ole nähty?

Mikä on sellaisen valtion ideana, joka ei huolehdi kansalaisistaan? Valtion tulisi olla ihmisiä varten, ei ihmisten valtiota varten.

"Vastuun ottaminen itsestään" on melko absurdi käsite silloin kun odotetaan, että lansalaiset noudattavat valtion sääntöjä, lakeja, säännöstelyä jne.

Jos valtio ei halua tarjota kaikille kansalaisilleen turvaa ja toimeentuloa, itsestään vastuunottaminen on yhtä hyvin huumekauppaa, prostituutiota, harmaata taloutta, varkauksia, salametsästystä ja rakentamista/viljelyä ilman lain edellyttämiä lupia jne.

Ettte te halua, että ihmiset ottavat täysin vastuun itsestään, koska se ei ole turvallista. Te haluatte olla antamatta mitään ja saada kuitenkin saman ja enemmän kuin ennen.

Siksi ihmiset ovat vihaisia ja peloissaan, koska me näytetään elävän hyvinvointiyhteiskunnan loppua.

Ihminen on osa yhteiskuntaa ja molemmat toimii toisistaan riippuen. Jos kansalainen on velvollinen huolehtimaan itse itsestään yhteiskunnan pitäisi silloin turvata laillinen keino siihen. Mikäli näin ei olisi mentäisiin laittomuuden puolelle väkisinkin. Kenen etu se sitten olisi, että ihmiset rikollisuudella ansaitsevat leipänsä. Eivätkä kaikki voi olla yrittäjiä vai voiko yrittäjyyttä ihannoiva vielä meille valaista miten se olisi mahdollista niin että yhteiskuntarauhakin säilyisi.

Vierailija
358/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on maailman paras valtio kouluttaa itsensä ja nostaa itse itsensä saappaanrakseista ylös suosta. Jos ei täällä pärjää niin ei kyllä missään.

Jos vässykät haluavat vihata jotain niin vihatkoon itseään kun eivät ole koskaan viitsineet tehdä mitään oman hyvinvointinsa eteen. Kuka on tuhlannut heidän rahansa, ja kuka on juonut ne viinat? Ei varmasti ole päättäjät eikä kadulla kävelevät kanssaihmiset.

Ihanaa että jollekin elämä on noin mustavalkoista ja yksinkertaista.

Vierailija
359/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskaduuni on työttömien itse keksimä termi, jolla ilmeisesti rakennetaan omaa itsetuntoa.

Me lääkärijuristit olemme täysin riippuvaisia lähihoitajan, siivoojan, kauppakassikerääjän ym. ym. työpanoksesta. Ostaisimme enemmänkin palveluja jos: i) palkasta ei verotettaisi 50% pois ja ii) palvelusta yli 50% menisi työntekijälle, eikä veroihin, sivukuluihin ja veroparatiisiyhtiöihin. Nykyään kannattaa hoitaa nämä palvelut itse, vaikka bruttotulo olisi 8000€/kk.

Eli yhteiskunnan kulurakenteita on muutettava niin, että uusi työpaikkoja syntyy ja työnteko muuttuu kannattavammaksi

Siis varakkaan haluaisit vain saada palvelijoita halvemmalla.

Kyllä verotus ja palkan sivukulut ovat tärkeitä, kun niistä menee rahaa juurikin niille, joilla töitä ei ole ja niille, jotka ovat eläkkeellä.

Eihän tuo edellinen sellaista sanonut. Hänhän haluaisi, että käyttämällä jotain palvelua palvelun tehnyt työntekijä eli se "palvelija"  saisi enemmän kuin puolet siitä, mitä asiakas maksoi. Eli nimenomaan haluaa, että "palvelijan" taskuun tulisi enemmän rahaa, jolloin myös palvelijan ostovoima kasvaisi. 

Se palvelija voi saada enemmän kuin puolet siitä mitä asiakas maksaa jos hän on yksinyrittäjä, jolla on hyvin pienet kulut yritystoiminnastaan.

Noin puolet siitä asiakkaan maksamasta summasta menee byrokratiaan, veroihin ja yrityksen muihin kuluihin.

Puolet menee kokoomuslaisten ja keskustalaisten välistävetäjien, varkaiden ja muiden loisien elämän ylläpitoon. "Laillisia" rikollisia pitää elättää.

Työttömät ei ketään elätä, eivät edes itseään. 

Vierailija
360/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KÄSITTÄMÄTÖNTÄ.

Huoh. Työpaikkoja luodaan kehitysmaihin, eikö se jo ole nähty?

Mikä on sellaisen valtion ideana, joka ei huolehdi kansalaisistaan? Valtion tulisi olla ihmisiä varten, ei ihmisten valtiota varten.

"Vastuun ottaminen itsestään" on melko absurdi käsite silloin kun odotetaan, että lansalaiset noudattavat valtion sääntöjä, lakeja, säännöstelyä jne.

Jos valtio ei halua tarjota kaikille kansalaisilleen turvaa ja toimeentuloa, itsestään vastuunottaminen on yhtä hyvin huumekauppaa, prostituutiota, harmaata taloutta, varkauksia, salametsästystä ja rakentamista/viljelyä ilman lain edellyttämiä lupia jne.

Ettte te halua, että ihmiset ottavat täysin vastuun itsestään, koska se ei ole turvallista. Te haluatte olla antamatta mitään ja saada kuitenkin saman ja enemmän kuin ennen.

Siksi ihmiset ovat vihaisia ja peloissaan, koska me näytetään elävän hyvinvointiyhteiskunnan loppua.

Ihminen on osa yhteiskuntaa ja molemmat toimii toisistaan riippuen. Jos kansalainen on velvollinen huolehtimaan itse itsestään yhteiskunnan pitäisi silloin turvata laillinen keino siihen. Mikäli näin ei olisi mentäisiin laittomuuden puolelle väkisinkin. Kenen etu se sitten olisi, että ihmiset rikollisuudella ansaitsevat leipänsä. Eivätkä kaikki voi olla yrittäjiä vai voiko yrittäjyyttä ihannoiva vielä meille valaista miten se olisi mahdollista niin että yhteiskuntarauhakin säilyisi.

Periaatteessa kaikki voi olla yrittäjiä, siihen ei ole mitään estettä.  

Oikeastaan kehitysmaissa jokainen henkilö onkin yrittäjä koska muuten he kuolevat nälkään. Suomessa on työttömillä varaa maata kotonakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi