Aviomies + rakastaja
Tiedän sohivani arkaa aihetta, mutta en ole enää yhtään varma, että yhden suhteen on tarkoitus tarjota kaikkea, mitä hyvä elämä pitää sisällään.
Olen ollut saman miehen kanssa jo liki 20 vuotta. Liitto on ihan hyvä, mutta lähinnä jo kaverillinen kumppanuus. Niinhän tuppaa väistämättä käymään, ja se on ihan ok. Meillä on hyvä arki ja elämä, mutta intohimo on kyllä vähissä.
Elämässäni on ollut jo pidempään toinenkin mies. Alunperin olimme puhtaasti kavereita pitkään, mutta jo muutama vuosi sitten suhde muuttui. Molemminpuolinen himo on käsinkosketeltavaa, vaikka emme olekaan suutelua pidemmälle menneet. Välillä olemme erossa toisistamme, mutta väistämättä himo ja kiinnostus aina voittaa. Hänkin on varattu, ja sinänsä ihan tyytyväinen puolisoonsa ja elämäänsä, kuten minäkin.
Olemme leikkineet ajatuksella asioiden viemisestä pidemmälle. Ehkä päällimäisenä tarkoituksena on kokeilla kerran, mutta itse epäilen, ettei kerta riitä, jos pääsemme nauttimaan toisistamme.
Tietystikin epäröin, sillä yksiavioisen suhteen ihanne on tällä hetkellä niin vahva. Mutta tosiasia on kuitenkin se, ettei ihmistä on luotu toimimaan niin. Nykyäänhän tilanne ratkaistaan vaihtamalla kumppania. Mutta miksi heittää hyvä kumppanuus hukkaan ja aloittaa aina alusta, varsinkin kun intohimo ja hyvä arki eivät muutenkaan kulje yhtä matkaa pitkään? Kiusaus olisikin kokeilla, löytyisikö tasapaino rakastajasta. Ja siis nimenomaan sellaisesta rakastajasta, joka on itsekin sitoutunut muualle. Jakaisimme vain intohimon niin kauan kuin sitä riittää.
Sanottakoon vielä, että pelkkä kasvoton seksi minua ei kiinnosta. Ihastun helposti, ja juuri se ihastuminen ruokkii intohimoa. Siksi koenkin, että juuri rakastaja (ja tällä hetkellä juuri tämä tietty mies) olisi se, mitä elämääni kaipaan.
En ole keskustellut juuri tästä nimenomaisesta tilanteesta mieheni kanssa. Yleisellä tasolla olemme kyllä puhuneet parinvaihdosta, toki tässä on vähän eri asiasta kyse. Sallisin kyllä itse miehelleni ihan vastaavan suhteen, mutta ehkä mieheni ei ole aivan yhtä avoin.
Onko kukaan ollut tällaisessa tilanteessa? Miten asiat menivät?
Kommentit (127)
Niin, AP et halua erota, mutta haluat kuitenkin satuttaa kumppaniasi harrastamalla seksiä toisen miehen kanssa, jonka kanssa teillä on jo vispilänkauppaa? Vaikutat todella tunteettomalta ja vain omaa etuasi ajattelevalta ihmiseltä. Oletko varma, että rakastat miestäsi?
Join the club baby! Minä olen kohdannut demonit jo tuosta asiasta! Satunnainen ilottelu muiden kanssa ei aiheuta ongelmia. Toki sallin saman miehellenikin.
Oon ollut, petin ja vaihdoin miestä. Toki meidän suhde ei ollut kyllä muutenkaan hyvässä hapessa meinaan jos olisi ollut, en olisi toiseen petiin koskaan halunnut.
Ja minä olen sen verran seksuaalinen ihminen että jos ei seksiä parisuhteessa ole, se näännyttää minut muutenkin, olkoon mitenkä vain järkiliitto..
Onko ihan varma ettei sitä intohimon kipinää oman miehen kanssa löytyisi jos vaan lopettaisit suutelusuhteesi kokonaan, ja käyttäisit ylijäävän kiihkon omaan puolisoosi? Jos ette puhu suoraan himoista ja haluista, vaan pitäydytte "me ollaan järkiliitossa ja näin monen vuoden jälkeen ei erotiikkaa juurikaan kuulu edes olla"-ajatuksessa, niin ei sitä siihen mistään myöskään tupsahda.
Mun nykyinen mieheni on kovin järkiperäinen ihminen joka ei suhteemme alussa pitänyt seksiä oikein silleen suuressa arvossa, lisäksi oli kovin arka ehdottelemaan yhtään mitään erilaisempaa. Itse taas haluan seksiä eri paikoissa, kokeilla eri asioita ja asentoja jne. koska ikinä ei tiedä mikä juttu kolahtaa kunnolla, niin se että sain miehen innostumaan mukaan kokeiluihin vaati kyllä pitkän työn, mutta on kannattanut.
Eli jos kaikki muut on suhteessasi kunnossa, niin en lähtisi minkään kielimiehen matkaan, siinä kutkuttaa varmastikin lähinnä se, ettette vielä ole lakanoiden välissä olleet. Niin ja tietty se, että joku muu kuin oma mies pitää sinua seksuaalisena olentona ja haluaa sinut.
Meikämandoliino vois tulla kaasuttaa sun nenään sellaiset pierun että oksat pois. Alkaisi silmät avautumaan. Olisit vaan ihan että HUHHUH! HUHHUH! Samalla leimaisin sun sohvan stämpetistämp sillä lusikallisella mikä vapautui kun turautin sun nenään. AIKUINEN NAINEN soisi taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfalesket jaksavat jankata polyamoriasta, mutta ongelma ei ole se, etteikö ihmiset olisivat kehittyneet monogamisiksi, vaan siinä että naiset kyllästyttävät itsensä irtoseksillä itseään tasokkaampien miesten kanssa, minkä jälkeen se omantasoinen mies ei enää tunnu seksuaalisesti haluttavalta.
K u llikaruselli pyörii ihan vain katkerassa mielessäsi, mutta jos noin olisi, olisi moraalinen vastuu tietenkin miestään hyväksikäyttävällä naisella.
"Mutta moraali on niin vanhanaikaista kun on vain yksi elämä.." - "ap"
Niin, miksi naiset eivät ota vastuuta valinnoistaan?
Vierailija kirjoitti:
Meikämandoliino vois tulla kaasuttaa sun nenään sellaiset pierun että oksat pois. Alkaisi silmät avautumaan. Olisit vaan ihan että HUHHUH! HUHHUH! Samalla leimaisin sun sohvan stämpetistämp sillä lusikallisella mikä vapautui kun turautin sun nenään. AIKUINEN NAINEN soisi taustalla.
No sä oot omituinen.
Ap mulla on ihan samanlaisia ajatuksia. Vuodenvaihde sai jonkun palikan siirtymään päässäni ja nyt musta tuntuu, että tänä vuonna saatan pettää.
Tilanne on muutoin samantyyppinen kuin sinullakin, että olen ihastunut toiseen, joka on varattu ja jonka olen tuntenut vuosia. Haluaisin pelkkää seksiä ja vain hetken, en uutta vakavaa suhdetta.
Toisaalta mieheni on hyvin mustasukkainen. Hän ei kuitenkaan enää tunnu haluavan minua enää oikeasti ja varmaan haluan siksi kokea olevani himottu ja haluttu jonkun toisen toimesta. Erota en halua ja rikkoa perhettä.
.
Kuten sanottu, minulla on tämä ajatus tullut päähän nyt erityisesti vuoden alussa melkein pelottavalla voimalla. Mieluiten haluaisin avoimen suhteen tai parinvaihtoa, mutta mieheni ole suostu, olen niitä ehdottanut jo.
Hyvin vaikea tilanne, en tiedä, kumman puolesta löisin vetoa, että tulenko pettämään vai en.
N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap sitoutuu parisuhteeseen, mutta suunnitelee panosuhdetta. Minusta kuulostaa aika ristiriitaiselta.
Sinänsä tuo ei minusta kuulosta ristiriitaiselta mutta jos asian haluaa tehdä salassa puolisolta suhde ei kuulosta avoimelta tai siltä että olisi sitoutunut yhteisiin arvoihin tai päämääriin suhteessa.
No kyllä sinkin kuulostat aika ristiriitaiselta, sait sen jopa mahtumaan yhteen lauseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattanee miettiä asiaa myös sen kannalta, että miltä asia tuntuisi, jos mies kertoisi sulle vastaavan. Haluaa seksiä juuri tietyn kanssa, jonka suuntaan on myös tunteita. Olisiko tämä sinulle ok? Olisiko se ok, jos mies tekisi sen tietämättäsi?
Itse ajattelen, että sitä intohimoa voi saada takaisin pienillä teoilla. Esimerkiksi mieheni hiljan kertoi minulle, että tuntuu pahalta, kun en aamulla huomioi "mitenkään". Hän toivoi, että halaisin aamulla enkä heti herätyskellon soitua hyppäisi pois. Pieni juttu, joka jatkuessaan saattaa muuttaa koko suhteen ja sen millainen tunne sinulla suhteesta on. Mitä jos kävisit miehesi kanssa keskustelun siitä millä pienillä teoilla voisitte parantaa suhdettanne? Mitä jos miettisit mikä tekisi sinun ja miehesi suhteesta paremman? Mitä kaipaat häneltä, muttet saa tai ehkä saat tuolta toiselta mieheltä? Onko se se, että miehesi oikeasti kuuntelisi kun kerrot päivästäsi. Tai se, että hän hipaisisi sinua olkapäältä ohittaessaan? Ja mitä sinä voisit tehdä miehellesi. Kannattaa tutustua myös rakkauden kieliin ja siihen, mikä on oma ja mikä miehen kieli.
Ennenkaikkea minusta kannattaa miettiä sitä miltä asiat tuntuvat toisesta. Minä vousin kyllä sallia miehelle myös ne rakastajat toki samalla myös itselleni. Tiedän kuitenkin että puoliso ei ajattele asiasta samalla tavalla eikä minulla ole mitään tarvetta tai syytä loukata hänen tunteitaan salasuhteella.
Vierailija kirjoitti:
Ap mulla on ihan samanlaisia ajatuksia. Vuodenvaihde sai jonkun palikan siirtymään päässäni ja nyt musta tuntuu, että tänä vuonna saatan pettää.
Tilanne on muutoin samantyyppinen kuin sinullakin, että olen ihastunut toiseen, joka on varattu ja jonka olen tuntenut vuosia. Haluaisin pelkkää seksiä ja vain hetken, en uutta vakavaa suhdetta.
Toisaalta mieheni on hyvin mustasukkainen. Hän ei kuitenkaan enää tunnu haluavan minua enää oikeasti ja varmaan haluan siksi kokea olevani himottu ja haluttu jonkun toisen toimesta. Erota en halua ja rikkoa perhettä.
.
Kuten sanottu, minulla on tämä ajatus tullut päähän nyt erityisesti vuoden alussa melkein pelottavalla voimalla. Mieluiten haluaisin avoimen suhteen tai parinvaihtoa, mutta mieheni ole suostu, olen niitä ehdottanut jo.Hyvin vaikea tilanne, en tiedä, kumman puolesta löisin vetoa, että tulenko pettämään vai en.
N48
No ei ihme, ettei miehesi sinua halua, kun parinvaihtoa olet jo ehdottanut. Itse jättäisin naisen, jos edes sellaista ehdoittaisi.
Vierailija kirjoitti:
.
Kuten sanottu, minulla on tämä ajatus tullut päähän nyt erityisesti vuoden alussa melkein pelottavalla voimalla. Mieluiten haluaisin avoimen suhteen tai parinvaihtoa, mutta mieheni ole suostu, olen niitä ehdottanut jo.Hyvin vaikea tilanne, en tiedä, kumman puolesta löisin vetoa, että tulenko pettämään vai en.
N48
Aiemmassa kommentissa joku kirjoitti pitkällisesti intohimon herättämisestä oman puolison kanssa. Se ei meidän tapauksessamme ehkä onnistu enää. Tuntuu siltä, että jotta mieheni haluaisi minua, minun täytyy tekeytyä joksikin toiseksi, vieraaksi naiseksi. Eli rooliasua ja jopa peruukkia. Kaipaan syvästi sitä, että sellainen mies, jota minäkin haluan, haluaisi minua minuna itsenäni.
N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
N48
No ei ihme, ettei miehesi sinua halua, kun parinvaihtoa olet jo ehdottanut. Itse jättäisin naisen, jos edes sellaista ehdoittaisi.
Maailmassa on kyllä paljon miehiä, jotka olisivat innoissaan parinvaihdosta.
M
Vierailija kirjoitti:
.
N48
48v nainen on niin vanha horisko, että pitää olla täysin hullu jos joku tuollaista alkaa kyntämään. Kävin panemassa n 50v akkaa, jalkojen välissä oli sellainen pesäpalloräpylä että halut katosivat useaksi viikoksi. En enää ikinä tee sitä virhettä. Aku Ankka sanoisi: "KRÄÄK KÄÄK!!".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
N48
M
Joo miehiä, joille parisuhde = seksisuhde.
Oletko täysi- ikäinen? Kasva aikuiseksi ja hillitse itsesi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
N48
48v nainen on niin vanha horisko, että pitää olla täysin hullu jos joku tuollaista alkaa kyntämään. Kävin panemassa n 50v akkaa, jalkojen välissä oli sellainen pesäpalloräpylä että halut katosivat useaksi viikoksi. En enää ikinä tee sitä virhettä. Aku Ankka sanoisi: "KRÄÄK KÄÄK!!".
En ole pedofiili, enkä kiinnostunut lapsista, joten voit olla huoleti :) "Miehellä" tarkoitan oman ikäistäni miespuolista ihmistä, en poikani ikäistä lasta.
N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
N48
MJoo miehiä, joille parisuhde = seksisuhde.
Minä naisena haluan pelkän seksisuhteen! En ikinä ymmärrä näitä, joiden mielestä parisuhde on perustavaa laatua muuta kuin seksisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan intohimoa haettiin kodin ulkopuolelta, vaikka sitä olisi ollut kotonakin. Näin tekivät erityisesti miehet, mutta varmasti myös naiset. Skandaaleja varmasti sattui, mutta monet liitot olivat myös pitkiä ja onnellisia siksi, että kaikki tarpeet eivät olleet yhden ihmisen varassa. Nykyliitot eivät kestä, koska yksi ihminen ei voi ikuisesti riittää. Ja joka näin väittää, on lapsellinen ja idealistinen, eikä ole elänyt riittävän pitkään saman henkilön kanssa.
Olen elänyt 35 v saman ihmisen kanssa ja hyvin on riittänyt. Sama vetovoima ja intohimo meidän välillämme on kuin parikymppisenä.
Onneksi olkoon, vilpittömästi.
Entä, jos intohimo laimenisi? Olisitko valmis samantien eroamaan ja aloittamaan alusta? Vai olisitko valmis kokeilemaan muitakin tapoja elää? Entä jos miehesi haluaisi heti erota, jos hän ihastuu toiseen? Entä jos miehesi on jo ihastunut, ja tyytyväisyys johtuu vain siitä, että hän panee jotain toistakin?
Rakkaus on tahdon asia, se sanotaan jo vihkivalassa.
Tahdotko sinä rakastaa...
Ja silloin ei rakkaus ja intohimo laimene, kun pyrkii niitä kohti tai ihastu toiseen, kun voi itse käsitellä omia tunteitaan.
Kannattanee miettiä asiaa myös sen kannalta, että miltä asia tuntuisi, jos mies kertoisi sulle vastaavan. Haluaa seksiä juuri tietyn kanssa, jonka suuntaan on myös tunteita. Olisiko tämä sinulle ok? Olisiko se ok, jos mies tekisi sen tietämättäsi?
Itse ajattelen, että sitä intohimoa voi saada takaisin pienillä teoilla. Esimerkiksi mieheni hiljan kertoi minulle, että tuntuu pahalta, kun en aamulla huomioi "mitenkään". Hän toivoi, että halaisin aamulla enkä heti herätyskellon soitua hyppäisi pois. Pieni juttu, joka jatkuessaan saattaa muuttaa koko suhteen ja sen millainen tunne sinulla suhteesta on. Mitä jos kävisit miehesi kanssa keskustelun siitä millä pienillä teoilla voisitte parantaa suhdettanne? Mitä jos miettisit mikä tekisi sinun ja miehesi suhteesta paremman? Mitä kaipaat häneltä, muttet saa tai ehkä saat tuolta toiselta mieheltä? Onko se se, että miehesi oikeasti kuuntelisi kun kerrot päivästäsi. Tai se, että hän hipaisisi sinua olkapäältä ohittaessaan? Ja mitä sinä voisit tehdä miehellesi. Kannattaa tutustua myös rakkauden kieliin ja siihen, mikä on oma ja mikä miehen kieli.