Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottavia mielikuvia pläjähtää mieleen tuosta vastasyntyneen tapauksesta

Vierailija
28.10.2025 |

Minulla on vilkas mielikuvitus, olen suht herkkä ja ns tunneihminen, olen äiti ja ns "vauvahullu" vaikka lapsilukuni "jäikin" kahteen.

Ja nyt sitten tuo vastasyntyneen murhatapaus😭

Muistan niin elävästi omat synnytykseni ja sen hetken, kun se pieni ja täysin avuton, vielä kinainen, rääpäle nostettiin syliini. Ja joku voi jättää sellaisen poloisen heitteille ja hoitamatta, ei ihokontaktia, ei lämpöä, ei ruokaa, ei mitään ja lopputulos sitten tuollainen.

Nyt on tuosta uutisesta asti pläjähtänyt tämä asia mieleen aina välillä, pitkin päivää. Oksettaa. Voi sitä pientä rakasta, minä en käsitä, miten voi äiti, tai ylipäätään kukaan, olla reagoimatta siihen vastasyntyneen itkuun, se on kuin linnun piperrystä, niin pientä ja hentoa.

Oli pakko purkaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset. T. 4kk vauvan äiti

Vierailija
2/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tuonut minulle, olisin murun ittanut ilolla vastaan 😭😭😭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsessäni herättää vain myönteisiä tunteita. On yksi paskakersa vähemmän. Ja minäkin olen aika herkkä.

Vierailija
4/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko synnyttäjä peukkuaiseessa? Läheinen kirjoitti jossain kuinka kaikki ollut kunnossa, mutta eivätkö pitäneet yhteyttä 19 - vuotiaan lapsensa kanssa, odottaneet lapsenlasta?

Vierailija
5/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun jätti pysyvän trauman tuo Milo-pojan höyrymoppi- tapaus. Aina kun olen saunassa ja höyry on liian kuumaa, muistan tuon pienen pojan, joka kidutettiin ja jätettiin yksin kuolemaan.

Vierailija
6/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsessäni herättää vain myönteisiä tunteita. On yksi paskakersa vähemmän. Ja minäkin olen aika herkkä.

Sinun lauseesi kumoavat toisensa. Tarvitset apua.

Ap

Vierailija
7/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou jee! 🥳👍🏻😃👴🏻🥩

Vierailija
8/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleeko vastasyntynyt niin lyhyessä ajassa, saman vuorokauden aikana, jos ei saa hoivaa ja äidinmaitoa tai korviketta? Se tieto jotenkin yllätti minut, niin äkkiä ja nopeastiko menee...

Vierailija
9/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kyllä ap, olet todella erionmainen ihminen!

Vierailija
10/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keissi toi esiin sen millaisia olioita tällä alustalla on. Kammottaa millaisia tämän päivän naiset ovat, tiktokit ja OF antaa toki jo viitteitä. Mikä teitä vaivaa, miksi ja milloin tämä muutos tuli? Kiinassa nuoret hoivaavat vain rottia ja koiria?

Vierailija
11/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin miten tuon äidin lähipiiri? Eikö kukaan huomannut mitään? Entä ystävät? Eikö heistäkään kukaan huomannut mitään? Eikö käynyt neuvolassa? Eikö kukaan ajatellut asiasta yhtään mitään, kunnes oli liian myöhäistä?

Vierailija
12/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tuonut minulle, olisin murun ittanut ilolla vastaan 😭😭😭

Olivatko lapsen vanhemmat kantasuomalaisia. Jos eivät, en ottaisi.

Vierailija
13/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vela, ja silti voin niin elävästi kuvitella eikä mieleni suostu ymmärtämään, että joku voi tehdä jotain pahaa vauvalle. En vain pysty käsittämään asiaa, tuntuu jotenkin todella käsittämättömän pahalta.

Ja minä siis "tykkään" lukea kaikkea järkyttävää, ja ihmetellä ihmisten julmuutta. Siksi varmaan en haluakaan lapsia, kun ihminen on niin julma, enkä tarkoita tällä kaikkia ihmisiä vaan tätä yleistä ihmiskunnan julmuutta ja kuinka sairaita yksilöitä tänne mahtuu. Ja saavat vielä porskuttaa menemään, jostain syystä noille annetaan anteeksi.

Vierailija
14/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuun jätti pysyvän trauman tuo Milo-pojan höyrymoppi- tapaus. Aina kun olen saunassa ja höyry on liian kuumaa, muistan tuon pienen pojan, joka kidutettiin ja jätettiin yksin kuolemaan.

"Äiti, Anna kylmää" oli Milo pyytänyt kidutuksen jälkeen.

Vierailija
15/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kyllä ap, olet todella erionmainen ihminen!

??

Ap

Vierailija
16/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Äiti, Anna kylmää" oli Milo pyytänyt kidutuksen jälkeen.

Hirviöitä on olemassa, se tulee mieleen. Ja tuomiot näille olivat naurettavia jälleen kerran.

Vierailija
17/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vela, ja silti voin niin elävästi kuvitella eikä mieleni suostu ymmärtämään, että joku voi tehdä jotain pahaa vauvalle. En vain pysty käsittämään asiaa, tuntuu jotenkin todella käsittämättömän pahalta.

Ja minä siis "tykkään" lukea kaikkea järkyttävää, ja ihmetellä ihmisten julmuutta. Siksi varmaan en haluakaan lapsia, kun ihminen on niin julma, enkä tarkoita tällä kaikkia ihmisiä vaan tätä yleistä ihmiskunnan julmuutta ja kuinka sairaita yksilöitä tänne mahtuu. Ja saavat vielä porskuttaa menemään, jostain syystä noille annetaan anteeksi.

Pystyt kuitenkin ymmärtämään abortin?

Vierailija
18/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi joidenkin mielestä abortti on murha. Varmasti monikin lapsen surma ja kidutus on vältetty kun on voitu keskeyttää ei-toivottu raskaus. Milolle ja tälle vauvallekin se olisi ollut armeliaampas.

Toki paras olisi, jos pääsisi adoptoiduksi hyvään perheeseen heti syntymän jälkeen.

Vierailija
19/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas reppana olet. 

Vierailija
20/34 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoleeko vastasyntynyt niin lyhyessä ajassa, saman vuorokauden aikana, jos ei saa hoivaa ja äidinmaitoa tai korviketta? Se tieto jotenkin yllätti minut, niin äkkiä ja nopeastiko menee...

Sitä ei kerrottu, että millä viikoilla synnytys tapahtui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän