Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkärit ei nykyään halua hoitaa yhtään mitään? Kysyn ihan tosissani, ihan normaalina ihmisenä jolla ei ole aikaisemmin ollut mitään lääkäreitä vastaan

Vierailija
20.12.2018 |

Mun on nyt pitänyt 3 kertaa 5 vuoden sisällä etsiä lääkäriä, joka haluaa tutkia vaivaani, kun ensimmäinen ei ole suostunut. Joka kerta on löytynyt hoitoa vaativa ongelma. Sen löytäminen on vaatinut muuta, kuin perusverenkuvan tai muita perustutkimuksia.

Lääkärit tuntuu jo ovella olevan asennoituneen, että turhasta valitat. Kiukkusia vastauksia, tyhmää nokittelua "no jos nyt noin huolissasi olet huoh ja puuh voi että, no kai se sitten pitää tämmöinenkin tutkia.." ja hoidon torppaamista.

Miksi? Mikä siellä on hätänä? Onko teillä joku työssä muuttunut, rahan määrä, potilaiden määrä? Tuntuu ihan kamalalta käydä nykyään lääkärissä, ei ennen näin ollut.

Kommentit (388)

Vierailija
81/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidon saamiseen julkiselta puolelta vaikuttaa se, viittaavatko oireet tai potilaan olemus itse aiheutettuun sairauteen. Esim. ylipaino on aina itse aiheutettu, joten siitä aiheutuvat sairaudet pitää vaan itse kärsiä (diabetes, sydän- ja verisuonitaudit).

😁

Tuon kun kerrot asiakkaalle niin olet oikeudessa.

😁

En työskentele terveydenhuollossa, minulla ei ole asiakkaita enkä ole lääkäri. Mutta menepä huviksesi läskinä valittamaan esim lonkkakivusta. 😁

Vierailija
82/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidon saamiseen julkiselta puolelta vaikuttaa se, viittaavatko oireet tai potilaan olemus itse aiheutettuun sairauteen. Esim. ylipaino on aina itse aiheutettu, joten siitä aiheutuvat sairaudet pitää vaan itse kärsiä (diabetes, sydän- ja verisuonitaudit).

Millä tavalla ylipaino on itseiheutettu, jos liikuntakyky on heikentynyt alaraajojen lapsuusaikaisten vammojen hoidonpuutteen vuoksi tai siksi ettei astmaan kirjoiteta lääkitystä? Ellei ihan kaikilla niin hyvin monella kuitenkin ylipaino on juurikin seurausta tästä hoitamatta jättämisestä, ei sen syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😁

Tuon kun kerrot asiakkaalle niin olet oikeudessa.

😁

En työskentele terveydenhuollossa, minulla ei ole asiakkaita enkä ole lääkäri. Mutta menepä huviksesi läskinä valittamaan esim lonkkakivusta. 😁

Sivusta: olen käynyt, saanut lähetteen, lonkka leikattiin. Ylipainosta ei kukaan maininnut. Sehän on länsimainen olemisen muoto meidän ravitsemuksellamme.

Vierailija
84/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kerran keploteltua paremmat tutkimukset "sukurasitteella". Löytyikin heikentynyt elintoiminto sieltä mistä epäilinkin, mutta koska ei ollut tarpeeksi heikko niin ei lähdetty jatkotoimenpiteisiin. Saa nähdä milloin joutuu menemään päivystykseen tämä takia.

Vierailija
85/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta juoksin terveyskeskuksessa saman vaivan takia. Diagnoosi aina pelkkää arvailua ja lääkitys sen mukainen. Väsyin tähän ja menin sitten yksityiselle ja sain heti lähetteen erikoislääkärille.

Sain monien tutkimusten jälkeen diagnoosini. Autoimmuunitauti. Mitään lääkettä tähän ei ollut/ ole. Ainoastaan oireita voidaan lievittää lääkkeillä. Kuitenkin tauti voi tuhota sisäelimeni, joten tämän varalle olin seurannassa puolen vuoden välein että tiedetään jos tilanne pahenee.

Seuranta päättyi siihen kun sain postia, että ette ole tulleet varatulle seuranta- ajalle ja lasku tästä. Soitin heti perään että en ole koskaan saanutkaan tätä aikaa, en puhelimitse enkä postissa. Eivät uskoneet ja tipuin pois heidän listoilta. Vastaus oli, etgä jos oireet pahenee niin täytyy taas hakeutua terveyskeskukseen ja sitä kautta lähete jne.

Olen nyt pari kertaa käynyt terveyskeskuksessa vaivoineni, mutta lähetettä en edelleenkään saa. Googlella ovat katsoneet oirelistaa.

Mutta vielä olen hengissä, joten kaikki toistaiseksi hyvin.

Vierailija
86/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisimpiin kuolinsyihin kuuluvat hoitovirheet ja hoitamatta jättäminen.

Tietenkään tätä ei kirjata tilastoihin. Ilmiötä ei ole virallisesti olemassa. Suomalaisille on tärkeintä pysyä "Maailman paras maa" tilaston kärjessä. Se on sivuseikka miten surkeasti täällä oikeasti menee.

Kaikki mahdollinen tuotanto ja teollisuus poistetaan Suomesta kannattamattomana. Loput rahat lahjoitetaan baahadbuuttajille.

Työttömiä aktivoidaan huuhaakursseilla.

Sitten ollaan ihmeissään, kun täällä ei ole rahaa eikä kukaan osaa mitään.

Mun mielestä nyt tämmönenkään puhe ei ole ok. Kyllä Suomessa on edelleen todella hyvä terveydenhuolto, hyvä koulutus ja pääosin todella osaavat ihmiset. Vaikka porukalla on huonoja kokemuksia ja taatusti huonoja ihmisiä eksyy myös alalle, niin silti ei voi väittää tuollaista.

Terveydenhuolto Suomessa on huippuluokkaa ja terveydenhuollon ammattilaiset on todellisia ammattilaisia, osaajia. Täällä hoidetaan ihmisiä kuoleman porteilta takasin täysin terveeksi ihmiseksi. Uskomattomia selviytymistarinoita, syöpien hoidot on uskomattomalla tasolla ja yhä useampi palaa ennalleen terveeksi omaksi itsekseen. Ja ennusteet paranee kokoajan. On vaativia leikkauksia joista ihmiset selviää takaisin kaloilleen nopeasti, on elinten siirtoja ja ties mitä. Kokoajan, joka päivä tuolla meidän sairaaloissa. Me ei vaan niistä tiedetä. Sairaalat elää 24/7 ja suomalaisissa sairaaloissa tapahtuu uskomattomia asioita (positiivisia).

Perusterveydenhuolto kusee kyllä, mutta erikoissairaanhoito on aivan huippua!

Tämä totta. Olen nähnyt nyt viimeisen vuoden sisällä useampia paranemisia todella rankoista syövistä ym. Perusterveydenhuoltokin alkaisi toimia, jos mt ongelmaisille, alkoholisteille ja yksinäisille vanhuksille löytyisi joku muu paikka pahan olon purkamiseen kuin terveyskeskus.

Vierailija
87/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla ylipaino on itseiheutettu, jos liikuntakyky on heikentynyt alaraajojen lapsuusaikaisten vammojen hoidonpuutteen vuoksi tai siksi ettei astmaan kirjoiteta lääkitystä? Ellei ihan kaikilla niin hyvin monella kuitenkin ylipaino on juurikin seurausta tästä hoitamatta jättämisestä, ei sen syy.

No siten että olet syönyt laadullisesti vääränlaista ruokaa sekä mahdollisesti määrällisesti liian usein ja liian paljon.

Vierailija
88/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näillä, jotka rutkuttavat koko ajan, etteivät lääkärit tutki/halua tutkia, on itsellä jotain pielessä. Olen aina mennyt asiasta lääkäriin ja saanut asianmukaisen hoidon, en mene tietäjänä kauppalistan kanssa shoppailemaan omalla puutteellisella tietämyksellä (+google siihen päälle vielä) ja sanelemaan vaatimuksia, vaan luottamaan ammattitaitoon, joskaan en siihenkään luota sinisilmäisesti, JOS on aihetta epäillä sitä.

Ymmärrän myös resurssit, jotka sääntelevät toimintaa: ensimmäisestä päänsärystä ei voi lähettää kaikkia kalliisiin tutkimuksiin ja pitää oiretta lähtökohtaisesti aivokasvaimen indikaattorina. Joillakin se toki on sitä, mutta ei läheskään kaikilla, joten noin ei voida edetä.

Sama asiallinen kohtelu on ollut samoin toimivilla läheisillä ja tuttavilla. Valittajat ja omaa napaa tuijottavat ovat yleensä näitä uhreja sitten. Mutta niin ovat samaiset henkilöt yleensä uhreja muuallakin asioidessaan.

Tekee mieli sylkeä päällesi ! Pikkusiskoni kuoli parikymppisenä, kun lääkäreiden mielestä siskon oireita ei tarvinnut sen kummemmin tutkia. Kahdesti kävi terveyskeskuksessa kunnes lopulta ambulanssilla päivystykseen ja siellä diagnoosi, liian myöhään ;(

Tätä juuri tarkotin, juuri tällaisia epävakaita ihmisiä, jotka eivät osaa edes keskustella rakentavasti tai ajatella rationaalisesti, vaan käyttäydytään kuin elukat.

Jos kyseessä on hoitovirhe, siitä on varmaan erikseen tehty selvitys. Hoitovirheet ovat virheitä ja asia erikseen. Usein on kuitenkin kyse siitä, että on tutkittu täysin asianmukaisesti sen hetkisten tietojen mukaan ja silti potilas kuolee. Ikävää, että tällaista tapahtuu, mutta täytyy joku järki pitää mukana.

Sinuako ei suututtaisi?  En ole eläin vaan vihainen ja katkera ihminen ,jolta on viety rakas pois liian aikaisin. Ja ei, hoitovirhettä ei myönnetty vaan katsottiin lääkärien toimineen oikein kuin hoitivat siskon aivoverenvuotoa ensi migreeninä, sitten jännitysniskana !  

Siskosi oli niin nuori, että 99% tapauksista nuo diagnoosit olis olleet oikeita. Nuo hyvin harvinaiset, nuorilla ilmenevät sairaudet varmasti todella hankalia paikkoja tunnistaa kun jokaista päänsärkyä valittavaa ei voi heti automaattisesti kuvata, ei riittäisi meidän verorahat sellaisen terveydenhoidon ylläpitoon.

Vierailija
89/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreillä on todella paljon töitä ja asiakaskunta on todella laajaa. Uudemman polven lääkärit ovat nykyään tarkkoja omista rajoistaan, eivät ota ylimääräisiä asiakkaita eivätkä kyllä edes halua työskennellä perusterveydenhuollon yksiköissä vaan isommissa sairaaloissa.

Toinen määräävä tekijä on raha. Kunnilla/kaupungeilla on vuosittaiset budjetit terveydenhuollon osalta ja mikäli ylityksiä tulee ei se tietenkään päättäjiä miellytä. Yksi veri- tai pissakoe saattaa maksaa 100-200 euroa. Yksityisillä ei ole tätä ongelmaa sillä joko asiakkaat maksaa sen itse tai lähettävät erikoissairaanhoitoon jolloin maksajaksi vaihtuu kunta tai kaupunki.

Vierailija
90/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on nyt pitänyt 3 kertaa 5 vuoden sisällä etsiä lääkäriä, joka haluaa tutkia vaivaani, kun ensimmäinen ei ole suostunut. Joka kerta on löytynyt hoitoa vaativa ongelma. Sen löytäminen on vaatinut muuta, kuin perusverenkuvan tai muita perustutkimuksia.

Lääkärit tuntuu jo ovella olevan asennoituneen, että turhasta valitat. Kiukkusia vastauksia, tyhmää nokittelua "no jos nyt noin huolissasi olet huoh ja puuh voi että, no kai se sitten pitää tämmöinenkin tutkia.." ja hoidon torppaamista.

Miksi? Mikä siellä on hätänä? Onko teillä joku työssä muuttunut, rahan määrä, potilaiden määrä? Tuntuu ihan kamalalta käydä nykyään lääkärissä, ei ennen näin ollut.[/quote

Ymmärrän jos kyseessä on arvauskeskuslääkäri ne kun ei yleensä ala

millekään. Mene yksityiselle niin asiat lähtee rullaamaan.

Ei työterveyslääkärillä ainakaan. Ehkä jos maksaa itse.

Vierailija
91/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun keskieurooppalaisessa maassa jossa sairaanhoito on kirjaimellisesti ilmaista veronmaksajalle. Ei ole toimistomaksua eikä edes sairaalassa päivämaksuja. Silti jotenkin tämä homma pyörii täällä lähes täydellisesti.

Marraskuussa aloin kokea alavatsakipua joka oli vähän kuin kuukautiskipua mutta jotenkin erilaista. Menin siis lääkäriin ja kuvailin vaivaani juuri noin epämääräisesti. Kipu ei ollut edes kovaa, mutta silti lääkäri laittoi heti kaikkiin mahdollisiin testeihin ja kuvauksiin. Helmikuun alussa pääsen jo leikkaukseen - tuntemukseni oli oikea ja siellä tosiaan on jotain epänormaalia.

Olen 100% varma että Suomessa olisi sanottu, "sulla on hei menkat tulossa, ota buranaa".

Vierailija
92/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun keskieurooppalaisessa maassa jossa sairaanhoito on kirjaimellisesti ilmaista veronmaksajalle. Ei ole toimistomaksua eikä edes sairaalassa päivämaksuja. Silti jotenkin tämä homma pyörii täällä lähes täydellisesti.

Marraskuussa aloin kokea alavatsakipua joka oli vähän kuin kuukautiskipua mutta jotenkin erilaista. Menin siis lääkäriin ja kuvailin vaivaani juuri noin epämääräisesti. Kipu ei ollut edes kovaa, mutta silti lääkäri laittoi heti kaikkiin mahdollisiin testeihin ja kuvauksiin. Helmikuun alussa pääsen jo leikkaukseen - tuntemukseni oli oikea ja siellä tosiaan on jotain epänormaalia.

Olen 100% varma että Suomessa olisi sanottu, "sulla on hei menkat tulossa, ota buranaa".

Mikä maa? Olen tajunnut, että opiskelujen jälkeen pitänee muuttaa pois täältä, en vain tiedä vielä minne.

Vierailija
93/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä terveydenhuollon ihmemaa on?

Vierailija
94/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömisellä pystyy vaikuttamaan hyvin paljon siihen ylipainoon vaikka liikuntaa ei pystyisi tehokkaasti harrastamaan.

Vierailija
95/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä terveydenhuollon ihmemaa on?

Vaikka sellainen ihmemaa olisikin, jossa ammutaan tuon viestin kirjoittajan mukaan tykillä joka ikistä pikkuoiretta, niin ei sellainen systeemi kauaa pystyssä pysyisi, koska kustannukset olisivat aivan älyttömät. Muutenkin koko alkuperäinen aloitus ja ulina ja uhriutuminen asiasta on typerää ja säälittävää. Näissä jutuissa on aina myös se toinen näkökulma, ja ihmisillä on lähes poikkeuksetta kertoa omasta toiminnastaan väritetty ja ruusuinen kuva, kuten tällä aloituksen uhriutujalla.

Vierailija
96/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rehellisiä ollaan, niin monet myös potilaista/asiakkaista osaavat olla aika hankalia. Ei kuunnella ollenkaan lääkäreitä ja hoitajia, ollaan jopa hoitokielteisiä. Ja silti tullaan sinne terveydenhuoltoon joka on vapaaehtoista?!

Toki jos ei tunnista itseään tällaiseksi hankalaksi tapaukseksi niin sitte eri asia.

Yleisesti ottaen myös terveydenhuollossa "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan".

Vierailija
97/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreillä on todella paljon töitä ja asiakaskunta on todella laajaa. Uudemman polven lääkärit ovat nykyään tarkkoja omista rajoistaan, eivät ota ylimääräisiä asiakkaita eivätkä kyllä edes halua työskennellä perusterveydenhuollon yksiköissä vaan isommissa sairaaloissa.

Toinen määräävä tekijä on raha. Kunnilla/kaupungeilla on vuosittaiset budjetit terveydenhuollon osalta ja mikäli ylityksiä tulee ei se tietenkään päättäjiä miellytä. Yksi veri- tai pissakoe saattaa maksaa 100-200 euroa. Yksityisillä ei ole tätä ongelmaa sillä joko asiakkaat maksaa sen itse tai lähettävät erikoissairaanhoitoon jolloin maksajaksi vaihtuu kunta tai kaupunki.

Eli lääkäreitä pitää kouluttaa reilusti lisää, jotta lääkäreitä riittää myös terveyskeskuksiin, eikä potilaita halveksuta "omien rajojen" takia.

Vierailija
98/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen myös. Meilläpäin nuoria lääkäreitä paljon, joista varsinkin yksi on aina käydessäni sitä mieltä, että tuskin mitään on vikana. Kysyi kuitenkin viime käynnillä, että käytänkö huumeita:D. Pisti kyllä vihaksi taas käynti hänellä ja mietin, että kysyyköhän sen kysymyksen mahdollisesti muiltakin. Harvoin tuollaista on itseltäni kyselty ja vastaus siis on ei, en käytä.

Nyt jotain yritystä kun toinen lääkäri ja leukkarit koholla.

Lapsella löydettiin sairaus vasta yksityisellä käydessä. Samainen lääkäri totesi lapsesta (vauvaikäisestä), että tuskin sillä mitään sellaisia vaivoja on.

Tekisi mieli paristakin lääkäristä tehdä reklamaatio.

Vierailija
99/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma englantilainen mieheni ja tämän suku oli lentää perseelleen kun kuuli että suomessa pitää maksaa terveydenhuollosta ja lääkkeistä. Varsinkin synnytyksen hinta ja se että maksat esim 5 minuutista täyden päivän jos menet 23.55 synnärille oli täysin käsittämätön idea. Samoin se että täällä pääsee hankalasti kunnon hoitoon. Myös se että tässä kaupungissa joudut jonottamaan ensin vuoronumerolla flunssa jne sairaiden keskellä pitkäaikaisvaivoissa sairaanhoitajalle joka sitten antaa ajan lääkärille oli suuri ihme. En tiedä kuka siinä voittaa että pitkäaikaissairauden kanssa menee nappaamaan kaikki kiertävät pöpöt jonottaessa.

Vierailija
100/388 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen myös. Meilläpäin nuoria lääkäreitä paljon, joista varsinkin yksi on aina käydessäni sitä mieltä, että tuskin mitään on vikana. Kysyi kuitenkin viime käynnillä, että käytänkö huumeita:D. Pisti kyllä vihaksi taas käynti hänellä ja mietin, että kysyyköhän sen kysymyksen mahdollisesti muiltakin. Harvoin tuollaista on itseltäni kyselty ja vastaus siis on ei, en käytä.

Nyt jotain yritystä kun toinen lääkäri ja leukkarit koholla.

Lapsella löydettiin sairaus vasta yksityisellä käydessä. Samainen lääkäri totesi lapsesta (vauvaikäisestä), että tuskin sillä mitään sellaisia vaivoja on.

Tekisi mieli paristakin lääkäristä tehdä reklamaatio.

Tee, muutenhan he ei muuta toimintaansa. Ei ne potkuja saa, vaan korkeintaan huomautuksen, mutta on sekin jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi