Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lääkärit ei nykyään halua hoitaa yhtään mitään? Kysyn ihan tosissani, ihan normaalina ihmisenä jolla ei ole aikaisemmin ollut mitään lääkäreitä vastaan

Vierailija
20.12.2018 |

Mun on nyt pitänyt 3 kertaa 5 vuoden sisällä etsiä lääkäriä, joka haluaa tutkia vaivaani, kun ensimmäinen ei ole suostunut. Joka kerta on löytynyt hoitoa vaativa ongelma. Sen löytäminen on vaatinut muuta, kuin perusverenkuvan tai muita perustutkimuksia.

Lääkärit tuntuu jo ovella olevan asennoituneen, että turhasta valitat. Kiukkusia vastauksia, tyhmää nokittelua "no jos nyt noin huolissasi olet huoh ja puuh voi että, no kai se sitten pitää tämmöinenkin tutkia.." ja hoidon torppaamista.

Miksi? Mikä siellä on hätänä? Onko teillä joku työssä muuttunut, rahan määrä, potilaiden määrä? Tuntuu ihan kamalalta käydä nykyään lääkärissä, ei ennen näin ollut.

Kommentit (406)

Vierailija
361/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin muutama vuosi sitteb työkkärin lääkärille. Olin kivuissa ja kuumetta oli 40 ja risat. 

Lääkärinä oli upea pitkä nainen, huoliteltu, hame, hieno paita ja korkokengät. Pääsin istumaan tuoliin ja sanoin hei. Lääköri kysyi heti olenko raskaana. Ja ihan vain huomautuksena olen timmi, ei ole liika kiloja. Ei kuunnellut sanaakaan. Sanoi että ota buranaa ja lepää.

Jouduin mennä Hyvinkäälle päivitykseen, ja todettiin että virtsis oli levinny munuaisiin. Mikä johti tulehdukseen

Muuten hieno tarina, mutta työkkärissä ei ole lääkäreitä. Hymiö.

Työkkäri lähettää nykyään lääkäriin. Ajantasaista tietosi.

Tarkemmin sanottuna työttömillä oikeus lääkärintarkastukseen. Työkkäri ehdotti minulle sitä, kun työkykyni selvästi alentunut. Menin, ja sen seurauksena nyt työkyvyttömyyseläkkeellä. Polku oli kyllä melko pitkä ja monivaiheinen, mutta lähti liikkeelle tuosta työkkärin lääkärintarkastuksesta.

Vierailija
362/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin yli viikko sitten soittopyynnön tk:n vastaajaan, kukaan ei ole vieläkään soittanut. Aivan mahtavaa tämä nykyaika.

Tuntuu olevan sama joka puolella. Itsellä hoitaja lupasi konsultoida lääkäriä ja soittaa, nyt on mennyt jo 6 viikkoa. Ei auta soitella perään, ehdottavat vaan jotain uutta etä-tk-chattia jolla saisi yhteyden toiseen hoitajaan jolle pitäisi taas selittää (kirjoittamalla) koko pitkä asia, kun siirtyvät kuulemma enenevästi etäpalveluihin.

Miten voi etänä tutkia näkemättä ja kuulematta? Kyllä potilaan habitus pitäisi nähdä ja edes sydän ja keuhkot kuunnella. Koko systeemi on pilattu täydellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/406 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakaa bisnestä. Lääkkeitä kyllä saa mutta ei olla innokkaita hoitamaan vaivoja kuntoon, näin saa myytyä jatkossakin lisää lääkkeitä :)? Aikalailla mennyt luotto lääketieteeseen, kiitos kronarokote valheiden :/

Vierailija
364/406 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

useita epäonnistuneitä lääkärikäyntejä takana.paras on kun menin aikaisemmin murtunutta polveani valittamaan kun sitä koskee kovasti.

sitä polvea ei tutkittu mitenkään eikä edes se kiinnostanut lääkäriä.sen  sijaan ajokortista lähti 4 kirjainta ja syytä ei tälle ole ollenkaan.ei ikä eikä kyky tai näkö ei mitään syytä.

yritin siinä selvitellä asiaa ja lopputulos oli että poliisi etsintäkuulutti minut kun en palauttanut ajokorttiani.

lääkärillä on valtaa näköjään vaikka mitä väittää.sinne meni 3 eri ammattia.edelleen olen tietämätön miksi ajokorttini alennettiin.

Vierailija
365/406 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei noin nuorella ihmisellä mitään voi olla. Lepäile pari päivää ja ota buranaa."

Vierailija
366/406 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterveydenhuollon lääkäriä voi ammattitaidoiltaan ja osaamisen sisällöltään verrata aloittelevaan ruokakaupan kassaan, jonka huikein suoritus on vetää tuotteiden viivakoidit skannerin läpi. Jos joutuu manuaalisesti näpyttelemään hinnan, pitääkin jo kutsua esihenkilö neuvomaan, koska homma menee yli hilseen ja on ns. ylikurssiasiaa. Ne ei vaan osaa. That's it, ja se kiukku tulee siitä, että se harmittaa niitä itseäänkin. Onhan se nyt iso henkinen ristiriita, kun pitäisi olla jumalasta seuraava, mutta hädin tuskin erottaa vasenta oikeasta. En tiedä kestäisinkö itsekään, epäilen. Melkein säälin.

Vierailija
367/406 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekisit potilaalle jota on viikon huimannut niin paljon että välillä putoaa lattialle? Minä sain kouraan masennuslääkkeitä ja opamoxit.

Jos alat käyttää opamoxeja, sulle kurtistetaan myöhemmin kulmia. Olet koukussa ja nar.kki.

Tiedoksi vaan.

Jos haluat hoitoa, varaudu tramppaamaan lääkärissä vähintään 5 kertaa saman asian takia.

Neljä vuotta ovat ainakin minulle reseptiä uusineet, vaikka aina välillä pitää mennä näyttämään naamaansa ja joskus olen käynyt juttelutädillä. Mutta kyllä, joka kerta saa jännittää että uusitaanko vai kielletäänkö. Muualla maailmassa asia ei ole niin vakava, Espanjassa asuva kaverini on kaksi vuotta syönyt päivittäin benzoja no problemo. Ja hän saa sen avulla työt tehtyä ja käytyä kaupassa.

Minuakin auttaa kun otan puolikkaan o

Itsellä värisuora vammoja ja vaivoja. Yksityisellä tutkittiin ja lääkittiin. Julkisella karsittiin reseptejä ja pidettiin narkkina. Sanottiin, että painu takaisin sinne ei täällä ole pakko käydä ja Maisaan tuli lääkäriltä viesti, että jatkossa pitää hoito hoitaa Maisan kautta lääkärille ei voi saada enää aikoja. Siis mitä *ittua hän on minun hoitava lääkäri. Meneekö laillisesti tämä.

Vierailija
368/406 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös säästötoimet, joiden takia lääkärien kädet sidotaan, kun ei ole rahaa maksaa tutkimuksia ja erikoilääkäreitä. Eteenpäin saa lähettää ainoastaan jos on varma mutta epävarmoja ei tutkita. Siksi lähetteiden saaminen on hankalaa ja parempi vain hammasta purren sanoa, ettei sua mikään vaivaa kuin saada huutoa ylempää.

Vierailija
369/406 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

useita epäonnistuneitä lääkärikäyntejä takana.paras on kun menin aikaisemmin murtunutta polveani valittamaan kun sitä koskee kovasti.

sitä polvea ei tutkittu mitenkään eikä edes se kiinnostanut lääkäriä.sen  sijaan ajokortista lähti 4 kirjainta ja syytä ei tälle ole ollenkaan.ei ikä eikä kyky tai näkö ei mitään syytä.

yritin siinä selvitellä asiaa ja lopputulos oli että poliisi etsintäkuulutti minut kun en palauttanut ajokorttiani.

lääkärillä on valtaa näköjään vaikka mitä väittää.sinne meni 3 eri ammattia.edelleen olen tietämätön miksi ajokorttini alennettiin.

Sama kävi itselleni lisäksi tuli b-kortista poliisilta kirje jossa oli, että en ole käynyt lääkärissä hakemassa lausuntoa ajokorttia varten joten se pitää tuoda neljän viikon päästä poliisille. Jouduin käydä erikoislääkäriltä lausunnon ja sain pitää kortin, mutta ammatti meni ja mitään lopullista syytä minulle ei suostuttu kertomaan luokkien alentamisesta. Ikä vasta 50.

Vierailija
370/406 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on krooninen ristiluu ongelma joka oireilee n. 3kk välein ja vie pahimmillaan kävelykyvyn yli viikoksi. Vahvat kipulääkkeet ei auta, fysioterapeutin ohjeet pahensi oireita.

Joka kerta kun olen soittanut asiasta, minut on käsketty äkkiä päivystykseen huolestuttavien oireiden takia, ja sitten kun olen istunut siellä tuntikausia niin lääkäri sanoo tutkimatta että voi määrätä kipulääkettä mutta ei tutki koska ei halvausoireita (muualla kuin toisen jalan varpaissa ja yleistä tunnottomuutta).

Vierailija
371/406 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäkysymyksenä; haluaisitteko tietää jos pois lähettämällänne potilaalla onkin jotain? Olen miettinyt että tuntuuko se vaan vinoilulta.. Kun en tiedä onko kyse osaamisen, halun vai minkä puutteesta.

Oma kokemukseni on tämän päivän Lääkäreistä se että mitään ei haluta tehdä ei hoitaa ei tutkia, halutaan vaan päästä potilaasta eroon mahdollisimman nopeasti ja se mitä Lääkärit vaan ja ainoastaan haluaa on RAHA! ja sitä mielellään paljon helposti ja nopeasti. Lääkäreitä ei kiinnosta ihmisten mitkään vaivat vaan se miten paljon rahaa tulee mahdollisimman helposti.

Vierailija
372/406 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan terveysaseman yleislääkäri? Ne osaa vain perusvaivat

Vierailija
373/406 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan terveysaseman yleislääkäri? Ne osaa vain perusvaivat

No sit pitäs tehdä lähete eteenpäin sille joka osaa. Ei jättää potilaita hoitamatta.

Vierailija
374/406 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli valitettavasti vaikuttaa, naiset eivät itsekään ota toisiaan tosissaan. Itse valitin aikoinaan sairaalassa sietämättömästä kivusta ja vanhempi sairaanhoitaja kivahti, että vähän pitää sietää kipua tässä elämässä. Hieman myöhemmin kävi ilmi, että yksi letku oli lipsahtanut väärään paikkaan ja imi paineella yhtä hermopistettä. Sen lisäksi että se sattui hitosti, letku ei ollut siellä missä piti vaan vaivani itsessään oli mennyt pahemmaksi, ja olin hengenvaarassa.

Mutta hei, vähän pitää kestää kipua.

Vierailija
375/406 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidän työtään on menty sörkkimään niin pahasti:

- potilaat luulevat tietävänsä vähintään sen jonka lääkärikin

Lääkäri oli aikoinaan se, jonka sanaan luotettiin ja se päti.

Lääkärin etiikkaan luotettiin kuin vuoreen.

Ja ratkaisu tähän on googlata oireita kun potilas on vastaanotolla, eli sama minkä potilas on itsekin tehnyt sekä huonontaa hoitoa?

Lääkäri ei googlaa, vaan käyttää Terveysporttia. Miten kukaan lääkäri voisi tietää muutoin kaikki maailman poikkeukselliset oireet ja sairaudet. 

Ai että miten? Kenties niiden yli kymmenvuotisten opintojen myötä? Ihan villi veikkaus.

Vierailija
376/406 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina Sihvolan toiminta erikoislääkärinä ja virkamiesasemassa on herättänyt syvää tyytymättömyyttä. Useat potilaat ovat kokeneet, ettei heidän näkemyksiään ole otettu huomioon, vaan viranomaispäätökset ja kirjaukset on tehty yksipuolisesti lääkärin oman tulkinnan pohjalta.

Tällainen menettely on erityisen ongelmallista, kun kyse on virkamiesasemassa toimivasta erikoislääkäristä, jonka velvollisuus on turvata potilaan oikeudet ja objektiivinen arvio. Kun tyytymättömien potilaiden kokemuksia ei huomioida, syntyy kuva, että potilasta ei aidosti kuulla, ja luottamus koko prosessiin murenee.

Vierailija
377/406 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää googlailevat potilaat jotka tietää paremmin kuin itse?

Mua ärsytti googlailevat tk- lääkärit! T: erikoisempi ihosairaus (jonka ihotautien erikoislääkäri selvitti lopulta yhdeltä istumalta, mutta jonne pääsy oli vuosien taistelun takana!) jos ei itse tiedä, on velvollisuus etsiä potilaalle joku joka tietää, eikä jättää vaan roikkumaan!

Vierailija
378/406 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisen lääkäriltä naurettavat kotiohjeet. Ennen lääkäri teki työn.

Vierailija
379/406 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on nyt pitänyt 3 kertaa 5 vuoden sisällä etsiä lääkäriä, joka haluaa tutkia vaivaani, kun ensimmäinen ei ole suostunut. Joka kerta on löytynyt hoitoa vaativa ongelma. Sen löytäminen on vaatinut muuta, kuin perusverenkuvan tai muita perustutkimuksia.

Lääkärit tuntuu jo ovella olevan asennoituneen, että turhasta valitat. Kiukkusia vastauksia, tyhmää nokittelua "no jos nyt noin huolissasi olet huoh ja puuh voi että, no kai se sitten pitää tämmöinenkin tutkia.." ja hoidon torppaamista.

Miksi? Mikä siellä on hätänä? Onko teillä joku työssä muuttunut, rahan määrä, potilaiden määrä? Tuntuu ihan kamalalta käydä nykyään lääkärissä, ei ennen näin ollut.

Ja lisään: oireet on ollut ihan selvät, normaalistatuksesta poikkeavat. Kiukuttaa kun kysytään, että oletko syönyt särkylääkkeitä. Ei se olisi mitään auttanut muuta kuin vie

Lääkärin on pakko kysyä ne peruskysymyksetkin, ja yksinkertaisetkin sellaiset, koska hän ei tunne potilasta henkilökohtaisesti ja monet potilaat järjestää itsensä lääkäriin ilman minkäänlaista kotihoidon yritystä ennen lääkärille hakeutumista. 

Vierailija
380/406 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somaattisissa vaivoissa auttaa, jos ymmärtää jotain vaivoistaan jo etukäteen, psyk.puoli on sitten vähän eri asia.