Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lääkärit ei nykyään halua hoitaa yhtään mitään? Kysyn ihan tosissani, ihan normaalina ihmisenä jolla ei ole aikaisemmin ollut mitään lääkäreitä vastaan

Vierailija
20.12.2018 |

Mun on nyt pitänyt 3 kertaa 5 vuoden sisällä etsiä lääkäriä, joka haluaa tutkia vaivaani, kun ensimmäinen ei ole suostunut. Joka kerta on löytynyt hoitoa vaativa ongelma. Sen löytäminen on vaatinut muuta, kuin perusverenkuvan tai muita perustutkimuksia.

Lääkärit tuntuu jo ovella olevan asennoituneen, että turhasta valitat. Kiukkusia vastauksia, tyhmää nokittelua "no jos nyt noin huolissasi olet huoh ja puuh voi että, no kai se sitten pitää tämmöinenkin tutkia.." ja hoidon torppaamista.

Miksi? Mikä siellä on hätänä? Onko teillä joku työssä muuttunut, rahan määrä, potilaiden määrä? Tuntuu ihan kamalalta käydä nykyään lääkärissä, ei ennen näin ollut.

Kommentit (406)

Vierailija
341/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti sairaat kyllä hoidetaan. Luulosairaita ei.

Katsos kun ensin pitäisi tutkia, niin saadaan selville onko sairautta ja minkä laatuinen se on. Ja jos ei tutkita, niin mitään sairautta ei ole vai? Kun nää lääkärit ei suostu tutkimaan. Se on se ongelma. 

Vierailija
342/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun keskieurooppalaisessa maassa jossa sairaanhoito on kirjaimellisesti ilmaista veronmaksajalle. Ei ole toimistomaksua eikä edes sairaalassa päivämaksuja. Silti jotenkin tämä homma pyörii täällä lähes täydellisesti.

Marraskuussa aloin kokea alavatsakipua joka oli vähän kuin kuukautiskipua mutta jotenkin erilaista. Menin siis lääkäriin ja kuvailin vaivaani juuri noin epämääräisesti. Kipu ei ollut edes kovaa, mutta silti lääkäri laittoi heti kaikkiin mahdollisiin testeihin ja kuvauksiin. Helmikuun alussa pääsen jo leikkaukseen - tuntemukseni oli oikea ja siellä tosiaan on jotain epänormaalia.

Olen 100% varma että Suomessa olisi sanottu, "sulla on hei menkat tulossa, ota buranaa".

Mikä tämä terveydenhuollon ihmemaa on?

Tsekki. Olen käynyt täällä 3

Olisipa ihana tollanen systeemi. Ja saisi itse valita lääkärinsä. Ei tartteis olla pissiskandien räkimisen kohteena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 17v kärsinyt migreenistä. Menin lääkärille saamaan uuden reseptin. Lääkäri antoi ESITTEEN migrenistä. Mitä helvettiä? Kysyin että onko hän tosisaa? Migreeni kohtauksen alkoivat 7 vuotiaana ja näki kyllä että on ollut migreeni lääkkeitä.

Varasin sitten uuden ajan toiselle lääkärille ja sain reseptin. Oli mukava lääkäri

Vierailija
344/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti on varmaan kyse siitä, että lääkäreilläkin on ylempää tulevat säädökset, mitä tehdään ja mitä ei, ja millä kriteereillä. Jollakin lääkärillä voisikin olla palava halu tutkia juuri sitä samaa arvelua joka potilaallakin on, mutta hänpä on ehkä aiemmin saanut noottia siitä että "määrää turhia verikokeita ja kalliita tutkimuksia".

Jotkut uskaltavat toimia oman kompassinsa mukaan ja ottaa riskin siitä, että työnantaja ei pitkään sellaista toimintaa katsele. Moni tyytyy sitten vain osaansa ja toteuttaa ohjeita. Ja jotkutl lääkäritkin ovat ns. "vain töissä täällä", joten tekevät tasan mitä ylhäältä pyydetään eikä heitä välttämättä kauheasti edes kiinnosta auttaa potilasta.

Mulla on sellainen kokemus, että jos saa paikalle ylilääkärin eli bossin niin jo alkaa tapahtumaan. He määräävät kokeita ja tutkivat. Ne on ne rivilääkärit ilmeisesti muuten vaan vätyksiä. 

Vierailija
345/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin muutama vuosi sitteb työkkärin lääkärille. Olin kivuissa ja kuumetta oli 40 ja risat. 

Lääkärinä oli upea pitkä nainen, huoliteltu, hame, hieno paita ja korkokengät. Pääsin istumaan tuoliin ja sanoin hei. Lääköri kysyi heti olenko raskaana. Ja ihan vain huomautuksena olen timmi, ei ole liika kiloja. Ei kuunnellut sanaakaan. Sanoi että ota buranaa ja lepää.

Jouduin mennä Hyvinkäälle päivitykseen, ja todettiin että virtsis oli levinny munuaisiin. Mikä johti tulehdukseen

Vierailija
346/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin muutama vuosi sitteb työkkärin lääkärille. Olin kivuissa ja kuumetta oli 40 ja risat. 

Lääkärinä oli upea pitkä nainen, huoliteltu, hame, hieno paita ja korkokengät. Pääsin istumaan tuoliin ja sanoin hei. Lääköri kysyi heti olenko raskaana. Ja ihan vain huomautuksena olen timmi, ei ole liika kiloja. Ei kuunnellut sanaakaan. Sanoi että ota buranaa ja lepää.

Jouduin mennä Hyvinkäälle päivitykseen, ja todettiin että virtsis oli levinny munuaisiin. Mikä johti tulehdukseen

Ärsyttävä tämä puhelimen ennakoiva syöttö. Kauheasti virheitä

Vierailija
347/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää vähän kusetukselta tuntuu kun hoitoa ei saa ja kuitenkin veronmaksajat ne lääkärien palvelut maksaa sekä kunnalla että suurelta osin myös työterveyden.

Vierailija
348/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin yli viikko sitten soittopyynnön tk:n vastaajaan, kukaan ei ole vieläkään soittanut. Aivan mahtavaa tämä nykyaika.

Vierailija
349/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin yli viikko sitten soittopyynnön tk:n vastaajaan, kukaan ei ole vieläkään soittanut. Aivan mahtavaa tämä nykyaika.

jos ei saman päivän aikana soiteta, niin sitten seuraavana päivänä pitää jättää uusi soittopyyntö. voi nimittäin olla, että ovat yrittäneet soittaa, mutta syystä tai toisesta ei puhelu ole yhdistynyt ja sinut on merkattu "ei vastaa" potilaaksi.

Vierailija
350/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On järjetöntä ettå kampanjoidaan "mene tästä ja tästä oireesta välittömästi lääkäriin" mutta sitten kun menee,ei tutkita!😡

Suomessa hoitostrategia on ilmeisesti odottaa niin kauan ettei enää kannata tehdä mitään. Säästyy aikaa ja rahaa.

Vierailija
351/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hieno tarina, mutta työkkärissä ei ole lääkäreitä. Hymiö.

Vierailija
352/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on kuin ap:llä ja monella muulla kirjoittajalla. En käy enää lääkärissä kuin silloin kun tarvitsen jonkun todistuksen. Lääkäri huomautti jo tästä, ja sanoi, että näillä sairauksilla tarvittaisiin tiheämpää seurantaa.  Mitä se seuranta auttaa? Turhaa juoksemista ja turhia myrkkyjä. Voin paljon paremmin, kun en ihan kaikkea suuhuni tunge, mitä lääkäri käskee.

Vierailija
353/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo valittu olla käymättä lääkärissä missään vaivassa. Samat seuraillaan ota Buranaa. Viimeinen kerta oli kun Koronan jälkeen lääkäri pitkin hampain otatti keuhkokuvat ja asenne oli ne on nää nuoret luulotautiset naiset no oli sitten nestettä keuhkopussissa ja vähän vakavampi lääkäri sen jälkeen. Jatkossa en tuon asenteen takia lääkärissä käy. 

Vierailija
354/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos ei saman päivän aikana soiteta, niin sitten seuraavana päivänä pitää jättää uusi soittopyyntö. voi nimittäin olla, että ovat yrittäneet soittaa, mutta syystä tai toisesta ei puhelu ole yhdistynyt ja sinut on merkattu "ei vastaa" potilaaksi.

Tai sitten se on sama kuin postilla pakettien kanssa "yritimme toimittaa pakettia, mutta ei tavoitettu henkilöä" ja itse olet ollut kotona 24/7 ja tiedät että tasan varmasti ei ole kukaan yrittänyt mitään. 

Vierailija
355/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sama homma. Lisäksi paikan "päivystys" on hoidettu niin, että periaatteessa siellä on päivystys, mutta sinne pääsee vain soiton kautta. Mutta ähäkutti etpäs pääsekään kun soitossa menee viikko. Eli periaatteessa kukaan ei mene päivystykseen, joka hoitaa vain kiireellisiä asioita, koska viikossa ehdit joko kuolla tai mennä toiseen paikkaan hoidettavaksi. Vituttaa. 

Vierailija
356/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla elinsiirtopotilaana pitäisi olla hampaat kunnossa,

julkisen puolen hammaslääkäri kiukutteli että ei nää muovipaikat

kuitenkaan pysy ja irronneen paikan korjaamisen sijaan sain ohjeen käyttää

hammastahnaa joka auttaa vihloviin hampaisiin.

Tosin olen jo vanha 63v joten minuun ei kannata enää sijoittaa.

Kuulostaa siltä, että sinulle on alunperinkin tehty jotain aivan turhia harjaus- ja eroosiovaurioiden korjauksia muovipaikoilla. Ihan oikeassa sinun hammaslääkäri on, jos tästä on kysymys. 

Vierailija
357/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten se on sama kuin postilla pakettien kanssa "yritimme toimittaa pakettia, mutta ei tavoitettu henkilöä" ja itse olet ollut kotona 24/7 ja tiedät että tasan varmasti ei ole kukaan yrittänyt mitään. 

taitaa aika yleisesti terveydenhuollossa olla automaattinen soitto, eli tietokone soittaa numeroon ja siitä jää jälki potilastietoihin, joten tuskin huijauksesta on kyse. Tuollaista nyt vain sattuu. Itsellä ei aina puhelinsignaalit tule kotiin sisälle eikä silloin kukaan voi soittaa. harmi ettei puheimeni piippaa sen merkiksi, että kuuluvuus mennyt, joten olen monesti ollut täysin tietämätön siitä ettei puhelimeeni saa yhteyttä. (asuntoni olisikin muute ideaali jollekin, joka kokee että pitää suojautua tukimastojen säteilyltä).

Olen kirjannutkin tietoihini tämän ongelman puhelinyhteyksissä ja pyytänyt terveydenhuoltoa soittamaan uudestaan tai lähettämään tekstiviestin kontaktointiyrityksestä, jos ei puhelin yhdistä /laittamaan viestin suoraan omakantaan.

Vierailija
358/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan. Ja potilaan oikeudet on olemattomat: vaikka jälkikäteen tekisi valituksen hoitamatta jättämisestä, niin kuka niistä kymmenestä asiaan osallistuneista lääkäreistä on se, jota syytetään?

Itse olen tehnyt valituksen ja meni läpi. Ja tiedätkö mitä siitä seuraa? Lääkärille "soo, soo"-puhuttelu ja sormenheristys. Jos potilas kuolee törkeään huolimattomuuteen, voi siitä ehkä tulla jotain enemmän, jos omaiset jaksavat tapella.

Niinpä! Täällä on siis tavallaan jo käytössä eräänlainen eutanasia, mutta potilaan päätetävissä se ei ole. Monet perustelee lääkärin palkkaa "vastuulla" ,  mutta todellisuudessa heillä ei sellaista ole. Lääkärien pitäisi saada syytteet kuoleman tuottamuksesta, jos passitavat potilaan kotiin ja potilas kuolee sen seurauksena ja olla velvollinen korvaamaan potilaan mahdollinen työkyvyn menetys tutkimusten epäämisen vuoksi ja/tai huolimattomuutensa takia jne.  Silloin aletaan puhumaan palkkaa vastaavasta vastuusta.

Vierailija
359/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko teillä joku työssä muuttunut, rahan määrä, potilaiden määrä?"

Muuttunut on ennen kaikkea ihmisten asenteet. Muiden hoitamisesta ei haluta maksaa. Säästöpaineet sekä se paine mitä tuleen esimiehiltä. Turhia tutkimuksia ei saa missään nimessä tehdä. Eikä niitä aina pysty tekemään kun jonot tutkimuksiin on pitkät. Se taas johtuu säästöpaineista, hallinnollisista päätöksistä ja keskittämisestä. Jonoja niin tutkimuksiin kuin esim jatkohoitopaikkoihin aiheuttaa toisaalta myös potilaiden lisääntyminen esim väestön ikääntymisen myötä.

Vierailija
360/406 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hieno tarina, mutta työkkärissä ei ole lääkäreitä. Hymiö.

Työkkäri lähettää nykyään lääkäriin. Ajantasaista tietosi.