Miehen mielestä on väärin maksaa ..
..suhteutettuna omiin tuloihin. Minä siis tienaan jonkin verran vähemmän. Piti lähteä muutaman päivän matkalle. Mies halusi hyvän hotellin hyvällä sijainnilla. Mulla on ihan järjettömästi kuluja nyt omassa arjessani. Ehdotin et voisko matkan maksaa, niin et kummatkin maksaa saman prosentin suhteessa omiin tuloihin. Tää olis tarkoittanut miehelle ehkä n 70eur enemmän. Ei käynyt, ei. Nyt ei sitten lähdetä koko matkalle , koska mielestäni hänen suhtautumisensa on aikamoinen turnoff. Tässä ollaan kuitenkin ihan vakavissaan seurusteltu ja mietitty sitoutumista. Huomiona, että mies myös haluaa että ajan hänen luokseen vähintään kerran viikkoon, usein enemmän. Eli ajan viikoittain 50-150km hänen kanssa ollakseni. Ja maksan tietysti bensat, jota autoni vie aika lailla. Silti tuo muutaman kympin " myönnytys" mikä mielestäni olis varsin reilua, tekee musta nyt hänen mielestään ihmisen joka mittaa kaikkea rahassa. Olen kyllä tiennyt että hän on pihi, mutta yrittänyt kestää. Tällasissa hetkissä menee vaan maku koko hommasta. Ei hän taida minulle oikea olla, vaikka kuinka rakkautta ja kemiaa löytyisi.
Kommentit (214)
Aloittaja etsii oman tasoisensa miehen eikä koita naida hypergamisesti.
Moneskohan tuhannes "mies ei maksa elämistäni"-jankkaus tämäkin on tälle vuodelle?
Miehesi taitaa olla feministi. Tulevaisuudessa tulisitte laskemaan kauppa-, sähkö ynnä muut laskut vakaumuksellisen hartauden vallassa 50-50 ja mahdolliset ylijäämäsentit siirretään seuraavalle kuukaudelle. Jaksaisitko tätä?
Vierailija kirjoitti:
Miehesi taitaa olla feministi. Tulevaisuudessa tulisitte laskemaan kauppa-, sähkö ynnä muut laskut vakaumuksellisen hartauden vallassa 50-50 ja mahdolliset ylijäämäsentit siirretään seuraavalle kuukaudelle. Jaksaisitko tätä?
Kuulostaisi hankalalta. Meillä molemmat tallettavat saman summan yhteiselle taloustilille, jolta tuollaiset laskut maksetaan. Ei ole tarvetta erotella, kumpi on syönyt enemmän. Senttejä ei tarvitse siirtää, kun nehän jäävät sinne taloustilille siirtämättäkin.
t. feministi
EI taida kannattaa seurustelu tuollaisen laskukoneen kanssa. Etsi kivampi mies.
Lars kirjoitti:
Minusta tämän keksityn tarinan ainoa laskukone on ap, joka jo seurusteluvaiheessa tuntuu tietävän miehen palkan niin eurolleen, että osaa laskea siitä muutaman kympin erotuksen kustannuksiin. Itse en vielä viiden vuoden jälkeenkään ole nähnyt tarpeelliseksi kysellä miehen tuloja, menoja, omaisuutta tai velkoja.
Vierailija kirjoitti:
Lars kirjoitti:
Minusta tämän keksityn tarinan ainoa laskukone on ap, joka jo seurusteluvaiheessa tuntuu tietävän miehen palkan niin eurolleen, että osaa laskea siitä muutaman kympin erotuksen kustannuksiin. Itse en vielä viiden vuoden jälkeenkään ole nähnyt tarpeelliseksi kysellä miehen tuloja, menoja, omaisuutta tai velkoja.
Kuitenkin se oli mies joka kieltäytyi joustamasta hotellin valinnassa. Jos haluaa matkaseuransa mukaan matkaseuran budjettia tyyriimpiin paikkoihin, olisi ihan kohtuullista auttaa sen erotuksen verran. Muuten joko mennään niillä valinnoilla, joita toisenkin lompakko kestää, tai jätetään kokonaan menemättä, tai mennään muussa seurassa. Muu on lähinnä v**tuilua tai itsekeskeistä kiukuttelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lars kirjoitti:
Kuitenkin se oli mies joka kieltäytyi joustamasta hotellin valinnassa. Jos haluaa matkaseuransa mukaan matkaseuran budjettia tyyriimpiin paikkoihin, olisi ihan kohtuullista auttaa sen erotuksen verran. Muuten joko mennään niillä valinnoilla, joita toisenkin lompakko kestää, tai jätetään kokonaan menemättä, tai mennään muussa seurassa. Muu on lähinnä v**tuilua tai itsekeskeistä kiukuttelua.
Mieshän valitsi olla menemättä. Tai ehkä menee muussa seurassa, mistä senkään tietää. Ap on ainoa, joka alkoi kiukutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen talous on kuulemma itsestäänselvä juttu siinä vaiheessa, kun on yhteinen perhe. Joopa joo. Uskoo ken haluaa, jos ei parisuhdevaiheessa edes tän vertaa voi joustaa..
Yhteinentalous ei ole ollut itsestään selvää sen jälkeen kun tasa-arvo alkoi valtaamaan alaa. Yhteistaloutta promoaa ne naiset, jotka edelleen yrittää päästä parempaan elitasoon miesten siivellä.
Jokainen saa järjestää taloutensa niinkuin haluaa. Ongelmiaha ei ole jos molemmat tuo suurinpiirtein saman verran rahaa yhteiseen kassaan. Mielestäni kuitenkin on kohtuutonta jos perheessä on kaksi eri elintasoa. Jokainen voi ihan itse tehdä johtopäätöksensä noissa tilanteissa. Suhdetta on turha jatkaa mikäli on kovin erilaiset ajatukset perhe-elämästä ja sen kustannusten jakamisesta. Miehet tuntuvat nykyisin olevan kovin kärkkäästiloisimassa sen pienempituloisen kukkarolla.
Huomattu ollaan ja teinikin sen meillä jo on huomannut. Totesi juuri, että kun isä tarvitsee jotain, se ostetaan hintoja kyselemättä ja jos äiti tarvitsee jotain, isä ei siihen anna koskaan rahaa. Isänsä oli siinä vähän vaikean näköinen. Mun liksa on 2500 ja isän 7000€/kk. Nytkin tilattiin talvireissu perheen kesken ja matka maksettiin puoliksi, sanoin miehelle että hommaa sinne käyttörahat mukaan, mun rahat meni kaikki siihen omaan osuuteni matkasta.
Miksi olet jäänyt suhteeseen?
En tiedä, nuorena oltiin pa opiskelijoita kummatkin kun tavattiin ja mitä enemmän mies on alkanut vuosikymmenten aikana ansaitsemaan, sitä pihimpi ja itsekkäämpi hänestä on tullut. Kaikki on tapahtunut vähitellen.
Mikä sinua sitten on estäny edetä urallasi?
Miehen matkatyö ja lapset.
Miten nuo on este? Olisiko kuitenkin kyse omista henkilökohtaisista arvovalinnoistasi?
Ikävä kyllä kun ne lapset on tehty, jonkun täytyy ne lapset ja arki pyörittää. Joka päivä 24/7. Jos toinen vanhempi valitsee työn jossa joutuu matkustamaan niin pakostihan se vastuu jää yksin toisen niskoille, kun niitä tehtyjä muksuja ei saa tekemättömiksi.
Minä olen ollut yksinhuoltaja vuodesta -98 ja tienaan saman kuin miehesi :D
Vinkki: 20-vuotiaan (tai vanhemman) lapsen vanhempaa ei kutsuta yksinhuoltajaksi.
Vinkki: -98 jälkeen voi on voinut syntyä lisää niitä lapsia. Tavattoman monet naiset jättää parisuhde vaiheen kokonaan väliin ja tekee lapsen yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lars kirjoitti:
Mieshän valitsi olla menemättä. Tai ehkä menee muussa seurassa, mistä senkään tietää. Ap on ainoa, joka alkoi kiukutella.
Onko se kiukuttelua, jos kieltäytyy elämästä yli budjettinsa? Itse pitäisin sitä vastuullisena rahankäyttönä ja omasta taloudesta huolehtimisena. Edelleenkin, se oli mies joka nirsoili hotellin valinnassa, ja jolle omien oikkujen täyttäminen oli tärkeämpää kuin ap:n kanssa matkalle pääseminen.
Miksi te köyhät yritätte seurustella sellaisten miesten kanssa, joihin teillä ei ole varaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi te köyhät yritätte seurustella sellaisten miesten kanssa, joihin teillä ei ole varaa?
Miksi rikkaat miehet yrittävät seurustella vähävaraisempien naisten kanssa, jos samaan aikaan ovat haluttomia joko elämään toisen tilanteen mukaan tai vaihtoehtoisesti kustantamaan toiselle oman tasonsa valinnat? Muutenkin tässä maassa harvenisivat suhteet reippaasti, jos molempien osapuolten tulojen ja varojen olisi aina oltava yksi yhteen, kulloisestakin elämäntilanteesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lars kirjoitti:
Onko se kiukuttelua, jos kieltäytyy elämästä yli budjettinsa? Itse pitäisin sitä vastuullisena rahankäyttönä ja omasta taloudesta huolehtimisena. Edelleenkin, se oli mies joka nirsoili hotellin valinnassa, ja jolle omien oikkujen täyttäminen oli tärkeämpää kuin ap:n kanssa matkalle pääseminen.
Mutta eihän ap käyttäytynyt noin. Hän ei sanonut miehelle, että "Olen pahoillani, mutta minulla ei ole varaa tuollaiseen hotelliin, joten lähdetään joskus toisella kertaa kun oma taloudellinen tilanteeni on parempi." Ei, vaan hän alkoi kiukutella, että miehen pitää maksaa matkasta enemmän.
Joku tuolla edellä jo kysyi että entäs sitten ravintolat, pääsyliput ja muut kulut, mitä lomalla syntyy. Niihinkö ap:lla olisi ollut varaa?
Vierailija kirjoitti:
..suhteutettuna omiin tuloihin. Minä siis tienaan jonkin verran vähemmän. Piti lähteä muutaman päivän matkalle. Mies halusi hyvän hotellin hyvällä sijainnilla. Mulla on ihan järjettömästi kuluja nyt omassa arjessani. Ehdotin et voisko matkan maksaa, niin et kummatkin maksaa saman prosentin suhteessa omiin tuloihin. Tää olis tarkoittanut miehelle ehkä n 70eur enemmän. Ei käynyt, ei. Nyt ei sitten lähdetä koko matkalle , koska mielestäni hänen suhtautumisensa on aikamoinen turnoff. Tässä ollaan kuitenkin ihan vakavissaan seurusteltu ja mietitty sitoutumista. Huomiona, että mies myös haluaa että ajan hänen luokseen vähintään kerran viikkoon, usein enemmän. Eli ajan viikoittain 50-150km hänen kanssa ollakseni. Ja maksan tietysti bensat, jota autoni vie aika lailla. Silti tuo muutaman kympin " myönnytys" mikä mielestäni olis varsin reilua, tekee musta nyt hänen mielestään ihmisen joka mittaa kaikkea rahassa. Olen kyllä tiennyt että hän on pihi, mutta yrittänyt kestää. Tällasissa hetkissä menee vaan maku koko hommasta. Ei hän taida minulle oikea olla, vaikka kuinka rakkautta ja kemiaa löytyisi.
Jos ette edes asu yhdessä, niin en minäkään naisen kuluista maksaisi penniäkään.
Miksi ihmeessä maksaisin aikuisen ihmisen kuluja, eikä olla edes samaa perhettä?
ʒinkkumieʒ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hänelle niillä kympeillä ei ole väliä vaan minähän koko asian otin esiin. Eli mun vika, taas kerran..
Uhriutuminen<3
Niin, ap:n miehellä ja sinulla. Oppisitte käyttäytymään kuin aikuiset ihmiset.
<3
ohis
Lainaat mieheltä 70 euroa 10% korolla. (jos kerran vaiva on tilapäinen, kuten väität)
ʒinkkumieʒ
Jos minä olen ystäväni kanssa maksanut matka- ja ruokakuluja toistemme puolesta kun ollaan haluttu viettää aikaa yhdessä, kun toisella on ollut tiukkaa, niin kyllä minä kumppaninkin kanssa toivoisin niin voivani tehdä, kunhan ei ole jatkuvaa toisen rahojen hyväksi käyttämistä.
Ap tässä. Osaan kyllä hoitaa oman talouteni enkä ole erityisen huonoa palkkaa nauttiva nainen. Juuri nyt vaan on kertynyt maksettavia asioita paljon. Juuri sen takia olisin voinut valita halvemman hotellin, että rahaa olisi jäänyt tehdäkin jotain. Kyse on ainakin yhtä paljon kuin rahasta, myös miehen asenteesta.
Siitä, ettei tuon vertaa halua tulla toista vastaan. Hän on edelleen sitä mieltä, että kyse ei ollut noista kympeistä vaan siitä että minä aloin asiasta vänkäämään. En ymmärrä, en.
Ja kuka nyt kirjoittikin tuon kehoituksen lopettaa ajaminen miehen luo. Joo, olenkin jo siihen täysin kypsä.
Mikä ihmeen periaate tuo on, ettei rahojen kanssa voi pelata millään tavalla yhteen ennen avoliittoa tai perhettä??? Eikö tuo nyt ole todella vanhatapaista ajattelua??? Tasa-arvo taitaa nykyään olla kainalokeppi vain miehille omaan hyötymiseen! Silloin kyllä ollaan moderneja kun lasku saapuu, mutta perustelut on kivikaudelta ( kun ei kerran asuta yhdessä edes..) oikeesti, mitä helvettiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIkä estää lähtemästä reissuun niin, että sinä menet hotelliin, johon sinulla on varaa ja mies siihen, johon hän haluaa.
Tämähän se onkin halvempi vaihtoehto kun maksetaan kahdesta huoneesta.. äly hoi.
Äly hoi - jos miehellä on varaa 300 e/vrk huoneeseen ja ap:lla 40 e/vrk huoneeseen, niin kumpikin maksaa omasta huoneestaan sen, mihin on varaa JA minkä itse haluaa.
Toki näin. Molemmilla on ihan yhtäläiset oikeudet hakea sellainen kumppani, jolla on samanlaiset ajatukset elämästä, rahasta ja perheestä. Se, että kehotin pelkästään aptä eroamaan johtuu yksinkertaisesti siitä että hän tämän ongelman nyt akuuteimmin tuntee ja purki asiaa täällä.