Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä olosuhteissa jättäisit sairaan kumppanin?

Vierailija
13.12.2018 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samoissa olosuhteissa kuin terveenkin. Ei parisuhde ole mitään hyväntekeväisyyttä. Tuntuisi hullulta odotella mahdollista tervehtymistä ennen eroamista.

Jos asian muotoilee näin, saa paljon yläpeukkuja. Mutta jos sanoo, että jättäisi sairaan kumppanin seksittömyyden takia, saa paljon alapeukkuja. Kuitenkin kyse on aivan samasta asiasta. Jättäisin terveen kumppanin seksin puuttuessa, joten miksi en jättäisi sairasta kumppania samasta syystä?

Vaikka siksi, että se voi parantua siitä?

SinkkuM

Tietenkin jos vaiva olisi sama kuin sillä alkoholistilla, ettei se halua apua, niin mitään ei liene tehtävissä.

SinkkuM

Vierailija
22/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi ryhtyä esim omaishoitajaksi nuorella iällä. Olen alle 30v lapseton naimisissa oleva nainen, eikä se sovi ajatusmaailmaani että syöttäisin ja hoitaisin puolisoa kuin sairaalapotilasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kans toi tiskihomma. jotenkin menee ihan maku naisesta "sillee" jos ei pidä kodista huolta. miehen kohdalla sanoisin, että jättäisin jos ei halua pillua enää 

Vierailija
24/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niissä olosuhteissa kun tulen raskaan työpäivän jälkeen töistä kotiin ja tiskit on taas tiskaamatta. SIlloin on ero mielessä ja voi tulla tottakin

Sulla on surkeet ongelmanratkaisukyvyt. Ostaisit tiskikoneen ..

SinkkuM

kuule haisevassa teemakulhossa tiskialtaassa toista viikkoa ei ole mitään hauskaa. jos olisit joskus sen kokenut TIETÄISIT mistä puhun. osta itse tiskikone, minulla menee parisuhteessa raja tiskeissä ja siitä tässä nyt kyse, että missä se raja niikö menee

Vierailija
25/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niissä olosuhteissa kun tulen raskaan työpäivän jälkeen töistä kotiin ja tiskit on taas tiskaamatta. SIlloin on ero mielessä ja voi tulla tottakin

SinkkuM

kuule haisevassa teemakulhossa tiskialtaassa toista viikkoa ei ole mitään hauskaa. jos olisit joskus sen kokenut TIETÄISIT mistä puhun. osta itse tiskikone, minulla menee parisuhteessa raja tiskeissä ja siitä tässä nyt kyse, että missä se raja niikö menee

En mä tarvitse tiskikonetta, kun olen nykyisin sinkkuna, mutta mistä sä tiedät etten mä ole tuota kokenut ja hommannut tiskikonetta, Wink ;)

SinkkuM

Vierailija
26/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle seksinnälkäiselle: entäpä jos kumppani sairastuisi esim syöpään ja raskaat hoidot veisivät seksihalut vaikkapa vuodeksi? Sinä olisit tietysti jättämässä koska seksihän on tärkeintä. Sama se vaikka kumppani saattaisi parantuakin. Sinun tarpeesi ensin.

Sinunkaltaisillesi riittää seksinukke. Se antaa aina, muutahan et suhteessa tarvitse.

Vierailija
27/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SinkkuM

LOL. Meillä on muutama kulho keittiössä ollu likaisena 3kk. Sä varmaan tappaisit mut.

Vierailija
28/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan jättäis sairasta kumppania samoista syistä kun tervettä. Ehkä raja menee omassa jaksamisessa ja siinä onko muutos pysyvä vai onko toivoo paremmasta. Esim. syöpäsairasta ei varmaan tulis jätettyä, jos sitä ei seksi huvita tai jos se ei jaksa enää kotisohvalta liikkua mihkää (terveellä nää syyt riittäs).

Vierailija
29/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa ajattelin etten ikinä jättäisi kumppania, en edes vaikka hoitaisin häntä loppu elämäni. Itse kuitenkin sairastuin ja 7kk

sairauden jälkeen kumppani jätti minut. Syinä pelko siitä ettei voitaisi enää koskaan harrastaa seksiä, ja että kuihtumiseni oli liian rankkaa katsoa vierestä. Onneksi nyt parantuminen ja isot leikkaukset on lähempänä kuin koskaan. Exä rakastaa ja haluaisi palata yhteen kun olen parantunut, mutta mun mielestä ihminen joka ei pysy rinnalla alamäessä, ei kyllä ansaitse niitä onnellisiakaan aikoja kanssani, katui kuinka paljon tahansa tekoaan.

Onneksi kohta oon terve ja voin vaan tanssahdella menemään ja nostaa keskarit menneelle.

Vierailija
30/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eukkoni säilöi ruokaa kattilassa niin kauan, että se oli muuttunut mullaksi.

Ja tämä tarina on tosi.

SinkkuM

Vierailija
31/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samoissa olosuhteissa kuin terveenkin. Ei parisuhde ole mitään hyväntekeväisyyttä. Tuntuisi hullulta odotella mahdollista tervehtymistä ennen eroamista.

Jos asian muotoilee näin, saa paljon yläpeukkuja. Mutta jos sanoo, että jättäisi sairaan kumppanin seksittömyyden takia, saa paljon alapeukkuja. Kuitenkin kyse on aivan samasta asiasta. Jättäisin terveen kumppanin seksin puuttuessa, joten miksi en jättäisi sairasta kumppania samasta syystä?

Vaikka siksi, että se voi parantua siitä?

SinkkuM

Siis jättäisin kumppanin, jos hänen kanssaan ei olisi seksiä kolmeen kuukauteen, oli hän sairas tai terve. Tämä on juuri sitä, että jättää sekä sairaan että terveen kumppanin ihan samoissa olosuhteissa. Ja tämä oli se kanta, jota kovasti yläpeukutettiin. Näköjään sanamuoto on se ainoa merkitsevä asia.

Vierailija
32/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin alkoholismin tai päihteidenkäytön tai muun holtittomuuden (esim. luonnetta ja käytöstä vakavasti muuttanut aivovamma tai muistisairaus, joka tekee väkivaltaiseksi tai ilkeäksi) takia. Ja todennäköisesti silloin, jos hän makaisi koomassa sairaalassa.  Eihän koomapotilas minua tarvitse.

Tietäähän ap, että suurin osa omaishoitajista on iäkkäitä naisia, jotka hoitavat liikuntakyvytöntä tai muistisairasta miestään tai lastaan? Tiedätkö ap myös sen, että mies yleensä jättää vaimonsa, jos tämä sairastuu. Harvasta miehestä on hoitamaan edes itseään saati puolisoa tai perheenjäsentä. Hatunnosto niille, jotka niin tekevät, sillä heitäkin jokunen on. Esimerkiksi oma isäni hoiti äitini loppuun asti.

Vierailija
33/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran eukkoni säilöi ruokaa kattilassa niin kauan, että se oli muuttunut mullaksi.

Ja tämä tarina on tosi.Cool!

SinkkuM

Vierailija
34/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä tarina on tosi.

SinkkuM

Sillä oli vanhat ruuat kattilassa ja liian laiska tiskaamaan. Kantoi kattilan talvipakkasilla ulos ja unohti sinne. Out of your side, out of your mind. Vilkaisin kattilaan kelien lämmettyä parin kuukauden päästä ja sanoin sille, että ruokasi ovat homeessa ulkona kattilassa. 

Tuli taas pakkaset ja se unohti sen sinne. Syksyllä katsoin seuraavan kerran kattilaan joka oli unohtunut parvekkeen nurkkaan kesäksi ja siellä oli enää vain multaa ..

SinkkuM

Vierailija
35/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälle seksinnälkäiselle: entäpä jos kumppani sairastuisi esim syöpään ja raskaat hoidot veisivät seksihalut vaikkapa vuodeksi? Sinä olisit tietysti jättämässä koska seksihän on tärkeintä. Sama se vaikka kumppani saattaisi parantuakin. Sinun tarpeesi ensin.

Sinunkaltaisillesi riittää seksinukke. Se antaa aina, muutahan et suhteessa tarvitse.

Jos sinä olisit sairas, haluaisitko kumppanisi pysyvän suhteessa kanssasi, vaikka tuo suhde tekisi kumppanisi hyvin onnettomaksi?

Vierailija
36/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä olisit sairas, haluaisitko kumppanisi pysyvän suhteessa kanssasi, vaikka tuo suhde tekisi kumppanisi hyvin onnettomaksi?

Eivät tuollaiset syyllistäjät halua kumppania vaan jonkinlaisen omaishoitajan.

Vierailija
37/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omat voimat ei riittäisi. Tai jos kumppani olisi tehnyt jotain mitä en hyväksy (esim. pettänyt) jättäisin hänet riippumatta siitä onko sairas vai terve.

Vierailija
38/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi ryhtyä esim omaishoitajaksi nuorella iällä. Olen alle 30v lapseton naimisissa oleva nainen, eikä se sovi ajatusmaailmaani että syöttäisin ja hoitaisin puolisoa kuin sairaalapotilasta.

Sama juttu. Tällainen kumppanuus voisi olla ihan ok joskus myöhemmällä iällä, mene ja tiedä, mutta tällä hetkellä se ei ole sellainen suhde, jonka voisin hyväksyä ja jossa voisin olla onnellinen. Kuulostaa pahalta näin auki kirjoitettuna, mutta luulisin suurimman osan pari-kolmikymppisistä ajattelevan samoin.

Vierailija
39/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksittömyys on pieni puute, kun puoliso sairastaa pahanlaatuista syöpää. Antaisin mitä vain, jos saisin kuolleen mieheni takaisin. Hän oli elämäni rakkaus. Ihana puoliso, vaikka rankkojen hoitojen ja amputaation vuoksi seksuelämå hankaloitui ja ajoittain hiipui.

Me rakastimme toisiamme. Silloin ei rakkainta jätetä.

Vierailija
40/119 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos uranainen tekee pitkää päivää ja tienaa tuplasti sinun palkkasi, hänekö pitäisi vielä tiskata sunkin tiskit. Ei jatkoon!